Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AHA! Mente jeg hadde forstått det rett at du ikke har noe problemer med ammingen skjønner du ;)

Ingen problemer med ammingen. Sikker på at puppene minsker tre str hver gang han får mat :fnise: Men den hersens pumpingen gjør meg snart gal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bebisen bare griner... :sukk:

Har prøvd å legge ham nesten en time nå... Han er ikke sulten, han er tørr, jeg har smurt på dentinox, han bør være trøtt... Men sove, det vil han ikke.

Siden han ikke vil ha mat, får jeg ikke amma ham i søvn heller, som er (ja jeg vet, det dårlige) trikset her i gården.

Nå skal han far ta over en stund...

Skrevet

Uff av meg imli..... Dette er trist lesning... Håper han roer seg snart :tristbla:

Her må jeg si det begynner å gå på skinner..... Ser at jeg trives mer og mer med hjemmeværene-mor rollen.

Nå er vi oppi to måltider om dagen i tillegg til morsmelk. Frukt kl to og grøt kl åtte... Skal si det spises godt, han elsker mat!!!!!

Skal på helsestasjonen på tirsdag, 5 mnd kontroll. Nå veier han litt over 9 kg og er 66.5 cm lang ;) STORE gutten min :rødme:

Håper dere har det fint alle sammen, savner å ha tid til å være her inne, det blir sikkert litt mer utover høsten!

God helg jenter!!!!!

ps: minner om facebook klubben vår, de som vil være med kan sende meg en pm, så inviterer jeg dere inn :) ....den er super hemmelig for de som lurer......

Skrevet

Og der sover bebisen. Det tok to timer det ja... :sukk:

Han bare hylgrein så fort jeg la ham fra meg. Til slutt ville han endelig ha litt mat, så da fikk jeg amma ham i søvn. Nå håper jeg virkelig han sover en stund...

Dette har jeg ikke lyst til å oppleve så altfor mange flere ganger!

Når kan man ta skrikekur? Må de være 6 mnd?

Hei Ea, lenge siden jeg har sett deg her!

Så fint at alt er bra med dere da.

Skrevet

Dere som har vært gjennom dette før med babymat osv. hvor mye mat gir man i begynnelsen, vet man skal starte med en ts, men hvor mange ganger til dagen og når gir dere hva? frukpure, grønnsakspure, grøt osv. Når øker man til flere skjeer? Er virkelig grønn jeg...

Skrevet

Sitter å kikker på mars/april-klubben *mimre*

Vi klarte å lage nesten 30 tråder :ler: Tidenes mars/april-klubb ja!

Nå må jeg nesten legge meg, men drøyer og drøyer... Har lyst til å sove, men ikke lyst til å legge meg :ler:

Overtrøtt ;)

Skrevet

og her sitter jeg og får ikke sove... :Gjesp:. Trøtt som ei strømpe da jeg har sovet dårlig de to siste nettene pga storebror...

Skrevet

Nå er det bare å stramme opp som gjenstår ;)

Jeg kom endelig i gang igjen med styrke og pilates, samt noen sessions på leg magic'en min. Har gått fra 54 cm til 51,5 cm i omkrets på lårene, fått strammet opp geleinnsiden av lårene og rompa er på vei nordover! Gøy å se at det funker! :hoppe:

Nicky: så leit med refluxen. Det er ikke noen andre medisiner dere kan prøve? Når forventer de at han skal vokse det av seg?

Vi skal på kontroll igjen på sykehuset når veslegutt er 6 måneder, men det er jo to måneder til, så når fastlegen min er tilbake fra ferie på tirsdag skal jeg ringe henne og forlange grundigere undersøkelse.

I går hadde vi nok en guffen opplevelse. Veslegutt hadde fått mat og skulle rape på skuldra mi. Så måtte han bæsje og trykker til. Da kommer maten i full fart opp, gjennom nesa og han mistet pusten, kavet og fektet og ble skikkelig redd, stakkars liten. :sukk:

Syns dette er rimelig vondt. I tillegg er det all klesvasken. I går ble det hele åtte klesskift på veslegutt, tre skift på meg og to på mannen. For hver amming/mating, går det med to gulpekluter/håndklær som blir rimelig gjennomvåte slik at jeg må ta nye for hver gang.

Så fort han ligger flatt på gulvet, kommer mat og magesyre opp i halsen og han ligger og svelger unna eller det kommer opp i en artig liten fontene. Ligger han på magen, kommer det opp og når jeg bærer han på armen kommer det også i støtvise puljer.

Men, han legger på seg fint da takket være rimelig hyppig mating. Er derfor de ser det an så lenge som mulig med tanke på annen type medisinering visstnok. Men jeg vil ha ultralyd/røntgen av magen hans, for å se om det kan være pylorusstenose. Syns nemlig det minner mer og mer om akkurat det...

Jeg vil i hvertfall ikke bare slå meg til ro med "vente og se" metoden når magefølelsen sier meg at de muligens har oversett noe fordi symptomene kanskje ikke var så uttalte i begynnelsen.

Pylorusstenose

Har fått utskrevet en resept på Syntocinon idag. Har ikke tatt den ut enda da. Drøyer det til over helga. Spent på om den funker.

Jeg måtte få syntocinon når jeg ammet frøkna, da gikk utdrivningsrefleksen min fullstendig i stå. Nesesprayen funket som bare den på meg hvertfall. :tommelsmil:

Så nå må jeg ta det som privatist. Matte er det kjipeste jeg vet og jeg er sikker på at jeg er tallblind.

Matte er urk! Det var det eneste faget jeg sleit skikkelig med, i alle andre fag hadde jeg 5 og 6, men matte strøk jeg i gitt på vgs. Min mattelærer kom med følgende udødelige utsagn: "Du er ikke langt fra en ener, Nicky. Du er et null".

Så la han prøven min på pulten hvor karakteren 0+ lyste mot meg...

Jeg tok opp matte igjen på Bjørknes, fikk en aldeles strålende lærer og fikk 3 på eksamen!

Nå skal jeg hoppe i dusjen. Ute er det forholdsvis fint vær, vi skal på jakt og fiske dagene i dag. :)

Skrevet

Mange like trekk i hva lillebror gjennomgår nå i denne diagnosen... Som mor skal man stole på sine egne instinkter :Nikke:

Skrevet

Så ille med lillebror da Nicky B. Jeg ville også stått på for å få en diagnose, ja. Stole på egne instinkter ja :)

Skrevet

Så forferdelig å lese hvordan lillebror har det, Nicky. Mange gode klemmer til dere. Håper noe snart kan hjelpe så lillebror blir bedre :klem:

Skrevet

Nå sover bebis. Håper det varer... Bada og stelte ham, så mat, og da slokna han. Så da fikk jeg lirka ham over i senga. Gidder ikke en gang prøve å legge ham våken, så når han først sovner så benytter jeg det, selv om det ikke er "riktig".

Skrevet

Her er mine lagt og. Lillebror la seg 18.30 og storebror 20.00. Deilig med stillhet i heimen....jeg skal iallefall legge meg snart. Dødstrøtt, tåler ikke å feste :fnise:

Skrevet

Min sover nå han, men jeg la ham for 1 time siden... :sukk:

Håper i alle fall ikke han våkner igjen, da vet jeg ikke hva jeg gjør.

Skrevet
Dere som har vært gjennom dette før med babymat osv. hvor mye mat gir man i begynnelsen, vet man skal starte med en ts, men hvor mange ganger til dagen og når gir dere hva? frukpure, grønnsakspure, grøt osv. Når øker man til flere skjeer? Er virkelig grønn jeg...

Start med en ts grøtpulver utblandet med MM eller MME alt etter som hva du ønsker. Et måltid om dagen. Se først hvordan magen til babyen reagerer. Om det går fint, så prøver du igjen noen dager. Øk forsiktig og gradvis opp til et fullt måltid. På Nestlé sin maisgrøt-pakke står det at et fullt grøtmåltid er 3/4dl grøtpulver og 1dl MM/MME. Hvis magen tåler det, så kan du etter hvert øke til to grøtmåltider om dagen dersom det er ønskelig. Hvis du heller vil gi et måltid med grønnsakspuré om dagen, så gjør du det. Det er vanlig å gi det til "middag" i såfall. Det anbefales å bare introdusere én ny mattype av gangen. Dvs. at du bør være sikker på at babyen tåler grøt før du introduserer neste matvare. Og grønnsakspuréen bør aller helst være av kun én type grønnsak (f.eks potet eller gulerot), slik at du eventuelt vet hva det er babyen ikke tåler. Hos oss gir vi fruktmos som mellommåltid, eller som tillegg etter at hun har fått pupp. Det kan være lurt å gi vann i mellom grøtskjeene, for å forhindre at det blir veldig hardt for magen.

Skrevet

Krysser fingre for at han sover lenge nå, imli.

Skrevet

Jeg er veldig laidback på grøten igjen. Det er liksom ikke så nøye :sjenert: Men han fikk pærepure to gangen idag og han smatta det i seg. Litt forundret, men det gikk ned. To - tre avent babyskjeer hver gang.

Skrevet
Bebisen bare griner... :sukk:

Har prøvd å legge ham nesten en time nå... Han er ikke sulten, han er tørr, jeg har smurt på dentinox, han bør være trøtt... Men sove, det vil han ikke.

Siden han ikke vil ha mat, får jeg ikke amma ham i søvn heller, som er (ja jeg vet, det dårlige) trikset her i gården.

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv jo - og det "dårlige trikset" - det gjøres her i gården også :fnise:

Gidder ikke en gang prøve å legge ham våken, så når han først sovner så benytter jeg det, selv om det ikke er "riktig".

Me too:)

Håper du klarer å kjempe frem en diagnose Nicky - ikke morsomt å lese hvordan dere har det :tristbla:

Skrevet

Nå sover han for tredje gang i kveld, Så håper vi alle gode ting er tre.

Skrevet

God søndag jenter :)

Her har det vært en god natt - selv om lillegutt sovnet senere enn vanlig.

Han har sovet ved siden av meg i sengen, siden kjæresten har hatt vakt i natt.

Det har gått som smurt.

Men han vil jo opp tidlig da - så idag var gluggene åpne kl kvart over syv :Gjesp: mamma vil sove lenger...

Men etter en time oppe, så var det ut i vogna og der har han nå sovet i to timer - ny rekord faktisk (i det siste altså).

I mellomtiden har jeg hatt et lite prøveprosjekt...bakt en kake som jeg aldri har bakt før - verdensbeste.

Tror ikke jeg fikk det helt til, så jeg håper den smaker det samme ihvertfall da...

Men øvelse gjør mester, gjør det ikke:)

Nå sitter jeg bare å venter på at lillegutt skal våkne, merkelig det der at når han er som mest "slitsom" så ønsker vi at de sover lenge, men når de først gjør det så venter jeg utålmodig :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...