Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
marsy:

Jeg kan kjenne spiral-trådene, men tror egentlig ikke man skal det. Mannen kjenner dem nemlig også... :sjenert: Så jeg får ta meg en tur til legen for å klippe dem litt.

Man skal kjenne spiraltrådene :)

åh nei.. var det jeg trodde ja.. kjenner ingen tråder jeg... men det kan jo hende legen klipte dem av langt oppe? Har time i september for å sjekke at den sitter som den skal, men det er jo lenge til...

Sitter nå å vipper vippestolen med ene foten, for å se om jeg får lurt vesla til å ta en liten lur nå, slik at jeg slipper at hun er overtrøtt når vi drar til helsesøster om et par timer. Dessuten leser jeg en spennende bok (Labyrinten av Kate Mosse) så da kan jeg lese litt ekstra mens hun sover :lur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bebisen sover i vogna :hoppe:

Jeg er på besøk hos mamma og pappa og jeg og søsteren min har gått tur med ham. Nå sover han søtt i vogna si :)

Skrevet

Gratulerer til 4 mnd-babyene forresten! :blomst:

Min bebis er 4 mnd i morra :hjerte:

Skrevet

Min er snart 5 mnd :overrasket:

Han har sovet midt i dobbeltsenga i to timer nå. Aner ikke hva som går av ham, han bruker ikke å sove så lenge. Men han koser seg visst, og da må jeg jo bare la ham ligge. Bare han ikke blir syk så...

Lese, ja... jeg gleder meg noe innmari til lillemann skal ligge på eget rom og jeg kan lese på senga igjen :hoppe:

Skrevet (endret)

Leser mens jeg ammer jeg ;) Prøver å gjøre amminga til avslapningsstund, ligger som regel og ammer, og så får jeg slappa av og lest litt. Har lest nærmere 40 bøker siden jeg fikk bebis :fnise:

Endret av imli
Skrevet
Leser mens jeg ammer jeg ;) Prøver å gjøre amminga til avslapningsstund, ligger som regel og ammer, og så får jeg slappa av og lest litt. Har lest nærmere 40 bøker siden jeg fikk bebis :fnise:

:overrasket: oi.. har bare lest et par bøker jeg... og jeg leser FORT.

Men jeg leser kun innimellom når hun sover på dagen, og litt på kvelden. Når jeg ammer ser jeg TV :)

Skrevet (endret)

Jeg ser også TV :ler: Jeg så sesong 1, 2 og 3 av Frustrerte Fruer den første måneden etter lillemann ble født :ler:

Skulle gjerne lest, men puppene mine er blitt så store etter melka kom at jeg bruker begge hender når jeg ammer. Den ene armen ligger han jo i, og jeg holder puppen litt unna nesa hans med den andre hånda sånn at han ikke skal bli kvalt...

Endret av Trampe
Skrevet

Jordmor sa til meg at mannen kunne komme til å kjenne spiraltrådene i starten. Etter hvert la de seg visstnok oppover slik at det ikke var så vanlig å kjenne dem lenger.

Skrevet

:sukk:

Blir så trist og lei av refluxen til veslegutt. Syns ikke medisinen virker stort og han gulper som en helt. Nå har vi skiftet klær for fjerde gang i dag...

Rekorden er på sju skift i løpet av en dag.

Stakkar liten.

Skrevet

Jaja... vesla har vokst hele 0.5cm på en måned.... kun 57,5 cm lang i følge helsesøster.... kurven flatet ut, og ligger enda lenger unna normalen enn sist :sukk: Hun skal jo uansett sjekkes av lege når hun er 6 måneder, så da blir vi kanskje henvist videre for noen tester.

Hvorfor kan ikke alt bare være normalt en eneste gang? :tristbla:

Skrevet

Så kjedelig med Refluxen, Nicky. Og jeg kjønner godt du er litt trist, Marsy. Ikke noe gøy når barna er over/under normalen. Utrolig hva vi skal måtte bekymre oss for *sukk*

Jeg har ikke lest en eneste bok siden tulla ble født. Har bestemt meg for å gjøre noe med det, og skal ta enkeltfag ved UiO nå i høst i et eller annet realfag. I tillegg så skal jeg på treningsveiledning i dag, så nå starter jeg et nytt og sunnere liv!

Vekten går fremdeles nedover og jeg veier det jeg liker å kalle trivselsvekten min. Nå er det bare å stramme opp som gjenstår ;)

Skrevet

murmelmy: Du setter oss andre i et dårlig lys med denne fornuftige timeplanen din :P

Skrevet
murmelmy: Du setter oss andre i et dårlig lys med denne fornuftige timeplanen din :P

:Nikke::fnise:

-----

Nicky: så leit med refluxen. Det er ikke noen andre medisiner dere kan prøve? Når forventer de at han skal vokse det av seg?

Skrevet

Da har jeg trent :stolt:

Vel, fornuftig og fornuftig fru blom ;). Må jo ha noe å gjøre etter at jeg flyttet fra Oslo og 20 minutter utenfor annet enn å trene :roll:.

Skrevet

Har fått utskrevet en resept på Syntocinon idag. Har ikke tatt den ut enda da. Drøyer det til over helga. Spent på om den funker.

Skrevet

Så fornuftig Murmel :filer:

:ler:

Jeg skal ta siste faget jeg trenger for å komme inn på høyskolen. Matte :dåne: Falt mellom alle slags reformer da jeg gikk på vgs og derfor har matte forsvunnet inni der. Så nå må jeg ta det som privatist. Matte er det kjipeste jeg vet og jeg er sikker på at jeg er tallblind.

Skrevet

Og jeg skal ta nettopp et matematisk fag på UiO ;)

Og hva var det derre legemiddelgreiene du nevnte?

Skrevet
Og hva var det derre legemiddelgreiene du nevnte?

Det er en nesespray som forbedrer utdrivningen av melka. En sprut i ett nesebor 5 - 10 minutter før amming/pumping gjør susen. Skal iallefall det. Siden lillemann legger seg så tidlig blir jeg jo så sprengt på kvelden så jeg bruker å pumpe i 23 tiden. Men selv om det er klumpete og fælt i brystet klarer ikke den manuelle pumpa å tømme skikkelig så nå prøver vi sprayen for å få fart på sakene.

Skrevet

AHA! Mente jeg hadde forstått det rett at du ikke har noe problemer med ammingen skjønner du ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...