Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puh, nå har jeg søkt på flere jobber. Det er jo en jobb i seg selv, det. Jeg trives egentlig bra med den jobben jeg har, men har hørt ting som jeg ikke liker så godt om det sosiale der. Utrolig synd, for da jeg begynte der var arbeidsmiljøet superbra, men nå har så mange blitt kjempeopptatt av lønn og gjør hva de kan for å karre til seg mest mulig. Er dessuten av den litt rastløse typen som har litt problemer med å slå meg til ro over lang tid. Kanskje konsulent er tingen, selv om jeg lovte meg selv under studiene at jeg aldri skulle bli det?

Skrevet

Urk.. Jobb er et ikke-tema i mitt hode.

Skrevet

Takk for link!

Jeg har søkt barnehageplass jeg... :sukk:

Skrevet

Det gjorde jeg med en gang fødselsnret hennes kom.

Skrevet

Jeg ringte bghkontoret her da lillemann var noen uker, og de sa at det ikke hadde noe som helst å si når jeg søkte, bare de hadde søknaden inne før datoen jeg vil ha plass. Ordinæropptaket var dagen etter lillemann ble født, og jeg hadde litt andre ting i tankene enn barnehage...

Skrevet

Vi rakk selvfølgelig ikke ordinæropptaket vi heller. Men vi har søkt plass fra mars av, ikke august..

Skrevet

Jeg har søkt fra medio januar. Og gruer allerede. :sjenert:

Skrevet

Må vel søke jobb etterhvert selv... Tenker type kveldsjobb et par ganger i uka, så kan jeg være hjemme med lillegull og motta kontantstøtte. Har ikke lyst til å sende ham i barnehage når han er så liten!

Nå ligger han på gullvet ved siden av meg her. Snur seg stadig til siden, men rundt har det bare blitt et par-tre ganger ;)

Skrevet

Hvilken klesstrl og bleiestrl bruker deres bebiser?

Her må vi over på 68 i klær nå, men han får bruke noen av de største 62 klærne litt til, til vi får lønning til uka :fnise:

Noe er jo så stort i størrelsen, mens andre er lite! Har feks en body i strl 62 som er for stor for ham, og en i 68 som er for liten! :ler:'

I bleier bruker vi Libero midi (5-8 kilo). Men han er nok sannsynligvis over 8 kilo nå, men synes bleiene passer godt ennå. Neste strl er jo opp til 14 kilo, dvs en baby på over året... Skal han da bruke samme bleie til han er ett år da? :klø:

Nei, nå hørte jeg at Libero Midi ble grundig fyllt opp her :ler:

Tid for bleieskift!

Skrevet
Jeg har søkt fra medio januar. Og gruer allerede. :sjenert:

Vi har søkt fra medio mai, tviler på at vi får plass før enn i august.. Den tid, den sorg.

Hvilken klesstrl og bleiestrl bruker deres bebiser?

Her må vi over på 68 i klær nå, men han får bruke noen av de største 62 klærne litt til, til vi får lønning til uka :fnise:

Noe er jo så stort i størrelsen, mens andre er lite! Har feks en body i strl 62 som er for stor for ham, og en i 68 som er for liten! :ler:'

I bleier bruker vi Libero midi (5-8 kilo). Men han er nok sannsynligvis over 8 kilo nå, men synes bleiene passer godt ennå. Neste strl er jo opp til 14 kilo, dvs en baby på over året... Skal han da bruke samme bleie til han er ett år da? :klø:

Nei, nå hørte jeg at Libero Midi ble grundig fyllt opp her :ler:

Tid for bleieskift!

Her bruker veslegutt 62 for det meste men også litt 68 og 74. Han gulper så voldsomt at 62 haugen blir brukt opp og jeg må ty til de andre som er tilgjengelig. :) Men 68 og 74 er forholdsvis rimelig stort enda.

Syns klesstørrelsene til barn er håpløse, er jo så store variasjoner!

Når han har brukt opp den bleiepakka vi har nå, skal vi over på pampers nr 3, fra 4 til 9 kilo. Han veier rundt 6,5 kilo nå.

Skrevet

Vi søkte barnehageplass til mini før han ble født vi, for å rekke ordinæropptaket :fnise: Ettersendte bare fødselsnr osv når vi fikk det. Vi har plass fra 1. januar på en egen "babyavdeling" på en barnehage rett i nærheten. Tror det blir bra jeg. Heller det enn dagmamma - der har jeg hørt om folk som har kommet borti mye rart :riste:

Her brukes bare str 62 enda, og tror det går fint noen uker til. Har kjøpt inn hele garderoben i 68 da, så det er klart. Fikk nesten ikke noe i den størrelsen - alt var i 56 og 62. Så det røyk kjapt en tusenlapp der gitt...

Bruker Pampers nr 3, men kjøpte inn baby dry nr 4 fordi de var tomme for nr 3 sist. Går fint de også, selv om de er vel store (7-18(!) kg).

Lillegutt var 65 cm og 7220 g på 4 mnd kontrollen for en uke siden.

Skrevet

Her bruker vi 68-74 i klær. 74 er litt stort enda. 62 la jeg bort for lenge siden. Lillemann var 66 cm og 8200 g på forrige kontroll, men det er en måned siden nå. Skal i neste uke, da skal han få sprøyte igjen... gruer meg.

Vi bruker Pampers nr 4 her.

Jeg er blitt helt sylteforkjøla. Det kom som kastet på meg i går kveld, på en time gikk jeg fra å være helt frisk til å bli kjempesyk. Fatter ikke hvor det kom fra. Jeg har nesten ikke sovet i natt, og vekker såklart lillemann når jeg hoster og nyser. Veldig festlig. Bare han ikke blir smittet, da skal vi få det moro :(

Skrevet

Vi bruker str 68 :) 62 er for smått i bodye i hvert fall. Mulig vi kan bruke noen få plagg i str 62 i bukser og gensre.

Skrevet

Vi bruker 62 og 68, har lagt vekk en del 62 i dag. Vi har fått masse klær hele tiden, så jeg har nesten ikke kjøpt ett plagg til dem. Arve gjør vi også etter søskenbarnet mitt sine tvillinggutter, så klær har de i hvert fall nok av :).

Vi har fått sprøyter i dag. Gikk kjempefint denne gangen også, så får vi se om det blir noe feber utover dagen.

Fikk svar på den ene søknaden min fra i går kveld allerede i dag. Tror det er en del i bransjen som er desperate etter folk. Vi har søkt barnehage for lenge siden, men mest sannsynlig (forhåpentligvis) bor vi ikke her når det blir aktuelt. Så da kommer vi vel aller bakerst i en eller annen kø.

Skrevet

Har dere 4 mnd kontroll? :klø:

Her har vi bare 3- og 5-mnd...

Skrevet

Vi har fire mnd- kontroll med basrselgruppen. Hovedtemaet var motorikk og ernæring. Litt grei i og med at mange statrter med grøt når de er fire mnd!

Skrevet

Ja, lurer på om ikke vi også må starte med grøt snart allikevel... Vet ikke hvor lenge til jeg orker/gidder dette her... :sukk:

Skrevet
Ja, lurer på om ikke vi også må starte med grøt snart allikevel... Vet ikke hvor lenge til jeg orker/gidder dette her... :sukk:

Det var iallefall veldig spennende å starte med grøt her. Lillemann smatter som om han er i himmelen, skikkelig nyter de små smaksprøvene. Helsesøster her annbefalte å starte med grøt til de som fullammet, hvis barnet ikke virket fornøyd med å bare ammet. Foreksempel at barnet sov lite, spiste ofte og virket misfornøyd. Men dette vet du sikkert ;)

Skrevet

Lurer på å starte med grøt snart her også. Hun runder 4 mnd i morgen. Blir spennendes det :)

Når jenta her fikk vaksinen for ikke så lenge siden ( var barselgruppe også da) så tok de opp det samme som blåmeisa forteller, veldig greit :)

Her bruker vi også pampers nr.4. Jenta vår er godt over 7 kg nå og 61 cm lang. Vi bruker både 62 og 68 i klær, 62 må snart pakkes vekk ser jeg.

Ingen rulling her enda, hun har prøvd flere ganger men det er det. Kommer vel snart det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...