Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Akkurat nå går det egentlig greit med nattmåltid, men det spørs om jeg synes det er like greit når jeg skal begynne å jobbe igjen. Huhu! Men da får mannen trå litt til, tenker jeg. Ikke det at han kan mate henne, men han kan f.eks løfte henne over i sengen sin igjen, og putte i smokken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skjønner VELDIG godt at du er lei, Imli. Har ingen råd å komme med bortsett fra MME-tillegg på kvelden som jeg forstår du ikke har lyst til... Får bare gi deg en :klemmer: og minne deg på at ting jo tross alt går i riktig retning! Og nå har du uansett kommet så langt at det ikke er lenge før du plutselig sitter og ser tilbake på det her. Ungene våre vokser jo så fort at!

Jeg vet du holder ut litt til, for du er så flink at :Nikke:

Nei, har ikke så lyst til å begynne med tillegg... Nederlag ;) Selv om jeg vet det egentlig ikke er det.

Prøvde faktisk en gang, men han nekta å spise det. Enten likte han det ikke eller så var han ikke mer sulten.

Har lyst til å fullamme så lenge som mulig. Nå er det bare to mnd til, så jeg får bare holde ut ;)

Vi hadde fire ganger i natt vi imli, til tross for en hel porsjon grøt på kvelden... så jeg vet så alt for godt hvordan du har det. :sukk:

Like måte... Håper ikke dette fortsetter sånn altfor lenge...

Jeg mater også flere ganger pr natt, men det gjør meg ikke noe. Er det bare jeg som ikke synes det er så ille med nattmating?

Synes det er greit nok med en eller to ganger. Men ikke med tre, fire og fem ganger.. :sukk:

Det står jo i "boka" at unger på 4 mnd kan sove i opptil 10-12 timer i strekk uten mat... Og ikke mer enn 1-2 måltider pr natt.

Etter 6 mnd skal man visstnok ikke nattamme... Spørs hvordan det går, gitt..

Skrevet

Hah, det spørs om lillemannen her har lest den boka :sukk: Fire ganger i natt også.

Skrevet

Herregud, jeg synes virkelig synd på dere som mater så mange ganger om natta. Det høres jo helt grusomt ut. Her er det natta klokka 18.30 og da sover han til 04.30 - 05.30 alt ettersom. Og da er mannen oppe og gir flaske (pumpemelk) selv om han skal på jobb klokka 7. Jeg er oppe i halv 7 - 7 tiden. Det er jo lenge siden jeg skjønte at jeg var bortskjemt. Det var vel da T var baby i 2004/2005 :ler:

Håper det snur seg for dere om ikke så alt for lenge.

Skrevet

Å gurimalla, da er du virkelig heldig, Monja! Det hadde ikke mannen min gjort. Der er det om å gjøre å sove lengst mulig frem til vekkeklokka ringer. Hadde vært godt innimellom med sånn avlastning, så man en gang i blant kunne få sovet skikkelig.

Her var søvnen bra en periode, han sov jo gjerne 8-9 timer. Men f.eks i natt så la han seg 20, så mat 1 og så mat igjen 3.40 og våken til 5, så vekte mannen meg 6.30 for han fikk ikke opp Victoria, jeg sovna kanskje igjen 7.15 og 7.45 var Christian klar for dagen. Det ble kanskje ikke så mange måltider, men når man er stuptrøtt og nesten ikke klarer å holde øynene oppe virker en gang som altfor mye.. Det er veldig kjedelig at det skal variere sånn. Jeg har også lest at de ikke trenger mat om natten fra de er 6mnd og det har jeg tenkt å prøve å få til, hvis jeg klarer. Victoria ammet jeg jo om natten helt til jeg slutten da hun var 11mnd, det orker jeg ikke igjen...

Imli, helsesøster sa til meg på 3 mnd kontrollen at det var bedre og begynne med grøt og den slags, enn mme når de begynte å bli så store. Jeg har også et håp om å fullamme frem til 6 mnd. Nå skal jeg på kontroll og fysio på torsdag, så jeg er spent på hvor stor han er nå..

Skrevet

Jeg kjeder meg. Snuppa var i seng kl 18:15 :babysmokk: Egentlig så er jeg trøtt. Men litt tidlig å legge seg helt enda..

Skrevet
Nei, har ikke så lyst til å begynne med tillegg... Nederlag ;) Selv om jeg vet det egentlig ikke er det.

Prøvde faktisk en gang, men han nekta å spise det. Enten likte han det ikke eller så var han ikke mer sulten.

Har lyst til å fullamme så lenge som mulig. Nå er det bare to mnd til, så jeg får bare holde ut ;)

Like måte... Håper ikke dette fortsetter sånn altfor lenge...

Synes det er greit nok med en eller to ganger. Men ikke med tre, fire og fem ganger.. :sukk:

Det står jo i "boka" at unger på 4 mnd kan sove i opptil 10-12 timer i strekk uten mat... Og ikke mer enn 1-2 måltider pr natt.

Etter 6 mnd skal man visstnok ikke nattamme... Spørs hvordan det går, gitt..

Tror det er få som fullammer i 6mnd faktisk. Jeg kjenner ingen faktisk. Alle har begynt med mat rundt 5mnd fordi barna viser at de trenger mer mat. Ser det her også at intervallene mellom mat på natten begynner å bli kortere. Skal til helsesøster på fredag, og da skal jeg høre hva hun synes om å gi litt mat på kvelden om ikke så lenge. Tenker vi begynner når hun er ca 5 1/2 mnd senest

Skrevet

"Boka" tror jeg vi alle må ta med en klype salt. Ingen tvil om hvem som virkelig er sjefen(e) i huset :fnise:.

Jeg fullammet storebror til 6 mnd og håper, tror og regner med at jeg gjør det samme med snuppa. Veide henne i dag (3mnd + 2uker gammel) og har gått fint opp og veier 6.345g, 61,5cm lang.

Snuppa får mat gjerne 3 ganger om natten, men så samsover vi mer eller mindre ennå. Hun sover første økt i sin egen seng, men sovner jeg etter første nattmating så blir hun som regel hos meg. Greit nok :)

I dag har jeg hatt vafler, is og bringebær til middag :sikle:

Skrevet

Alle som ennå ikke er på facebook er jo velkommen til å bli med i gruppa vår der. Der ligger jo bilder av omtrent alle barna våre :hjerte:

Vesla løfter ikke hodet noe særlig noen veier, men det er jo delvis fordi hodet er tungt i forhold til den korte kroppen, og fordi hun er bittelitt forsinket i pga. nakkeskaden sin. Nakken ble friskmeldt i går, forresten :juhu:

Hun ruller opp på siden (nesten kun sin høyre) og har rullet rundt noen få ganger, men nesten bare når hun har ligget i sofaen eller senga, og har en bitteliten nedoverbakke :ler:

Nå har hun sovet 2 netter på sitt eget rom også!

Skrevet

Veslegutt har blitt nesten umulig å få til å sitte på fanget. Han skal opp og stå, men ikke på begge beina. Kun på det høyre. Det venstre beinet skal opp i lufta og viftes litt rundt... Og han storler mens han gjør det. Festlig! :fnise:

Skrevet

Mine jenter snur seg stort sett bare til den ene siden. Fikk beskjed av fysioterapeuten sist vi var der å trene den andre, men ettersom det er kun jeg som gjør det vet jeg ikke hvor stor hensikt det har. Blir litt irritert på samboeren min og foreldrene hans som ikke har hjulpet meg med det i det hele tatt, men nå er snart jeg og jentene alene hjemme hele dagen igjen, så da får vi vel nok av tid til å trene :).

Sliter med å få dem til å sovne i kveld. Vi satte dem i bilstolene ved sengetid og kjørte hjem fra ferie, men det var særdeles lite vellykket. Tror jeg må fram med puppen nå, storesøster særlig er ikke samarbeidsvillig...

Skrevet

Gjorde fysioterapauten noe da dere var der? Hvis ikke så ville jeg reist til manuellterapaut og fått sjekke de for KISS. Siden du har tvillinger så er det store sjanser for at de har det pga liten plass i magen. Det er bare snakk om en liten låsning i nakken. Snuppa vår hadde det, og etter behandling så er hun mye bedre. Vi har måttet trene i tillegg da, slik som dere.

Skrevet

Jeg tror jeg skal ringe kiropraktor igjen. Nå holder lillemann på på akkurat samme måte som han gjorde i begynnelsen. Kaster på seg om natta, trykker, presser og er våken annenhver time. Det kan jo hende at det er noen låsninger som er kommet tilbake igjen.

Skrevet

Kykkelikokos: Vi går til manuellterapeut. Har hatt en behandling og skal ha en til på fredag. Ingen av jentene har KISS, men lillesøster var ganske stiv i nakke, rygg og hofte. Hun ble kjempemye bedre av den første gangen, men jeg synes hun har hatt litt tilbakefall i det siste, så jeg tipper hun må fikses litt på igjen.

Skrevet

Idag har jeg ammet hele dagen :dåne:

Lillemann sov fra 18.30 til 06.00, og jeg er storfornøyd, men etter det har han slått til med 3*45 minutter soving, med amming både før og etter dupp og litt innimellom. Så fra klokka 06 til nå har jeg ammet 8 ganger :dåne:

Er det rart jeg er både sulten og tørst.

Skrevet

Hvor får dere tak i disse manuellterapautene? Vi har brukt kiropraktor, og det er jo 3-400 kroner for ei behandling der...

Skrevet
Hah, det spørs om lillemannen her har lest den boka :sukk: Fire ganger i natt også.

Min hoppa visst glatt over den boka han også :fnise:

Herregud, jeg synes virkelig synd på dere som mater så mange ganger om natta. Det høres jo helt grusomt ut. Her er det natta klokka 18.30 og da sover han til 04.30 - 05.30 alt ettersom. Og da er mannen oppe og gir flaske (pumpemelk) selv om han skal på jobb klokka 7. Jeg er oppe i halv 7 - 7 tiden. Det er jo lenge siden jeg skjønte at jeg var bortskjemt. Det var vel da T var baby i 2004/2005 :ler:

Håper det snur seg for dere om ikke så alt for lenge.

Misunnelig på deg, ja...

I natt sovna han etter 1,5 times kamp rundt kl 22, så var han våken 00.50 for mat, og deretter et par ganger til som jeg ikke husker sånn helt (hadde ham i vår seng, sovna under første amminga). Han har samme mønster på dagtid som om natta... Dvs mat hver 2. til 3. time... :sukk:

Tror det er få som fullammer i 6mnd faktisk. Jeg kjenner ingen faktisk. Alle har begynt med mat rundt 5mnd fordi barna viser at de trenger mer mat. Ser det her også at intervallene mellom mat på natten begynner å bli kortere. Skal til helsesøster på fredag, og da skal jeg høre hva hun synes om å gi litt mat på kvelden om ikke så lenge. Tenker vi begynner når hun er ca 5 1/2 mnd senest

Ja, jeg har også hørt at man heller skal gi grøt enn MME når ungen er såpass gammel. Han er jo 4 mnd på lørdag her.

Vi har hatt hyppige måltider siden han var 4-5 uker, så det er vi vant til her desverre... Har hatt konstant økeperiode i snart 3 mnd :sukk:

Vi får se hvordan vi gjør det. Vil i alle fall ikke begynne med mat før 5 mnd med mindre det er nødvendig (utilstrekkelig vekt e.el, men det blir neppe aktuelt, den ungen vokser veldig bra på MM)...

Skrevet (endret)

Nå har han ligget og sovet på sofaen i over en halvtime...

Har sovet 3 ganger i dag faktisk.

Endret av imli
Skrevet
Hvor får dere tak i disse manuellterapautene? Vi har brukt kiropraktor, og det er jo 3-400 kroner for ei behandling der...

Du får søke på gule sider etter en i nærheten. Her må vi kjøre i to timer for å komme til nærmeste manuellterapeut, så de vokser ikke på trær nei.

Skrevet

Jeg fikk navnet på fire manuellterapeuter av fysioterapeuten på helsestasjonen. Ringte rundt og så endte vi med å gå til den som kunne gi oss den første timen. Er veldig fornøyd med ham. Men vi bor jo i Oslo, så her er det sikkert mange av dem. Men uansett bør jo helsestasjonen kunne hjelpe med å finne en?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...