Kykkelikokos Skrevet 3. august 2008 #5741 Skrevet 3. august 2008 Murmelmy: Tror ikke du er den som trenger å bekymre deg mest over vekten av oss Du som er superslank fra før. *misunnelig* Ang. middagsmat og grøt: Vi prøvde kokt gulerot, og da fikk snuppa vondt i magen. Ikke så det ut til at hun likte det noe særlig heller. Så det ble med en ene smakingen. Kan sikkert være greit å lage ting selv fra bunnen av, for de middagsglassene som er ferdig er ofte to ting blandet sammen, og da vet man jo ikke hva babyen reagerer på hvis han/hun får vondt i magen av det.
Murmelmy Skrevet 3. august 2008 #5742 Skrevet 3. august 2008 Velkommen hjem, Murmel Kjenner jeg er en smule misunnelig på deg som har vært i Danmark. Hvor leide dere hus forresten? Vi leide et hus i Knebel Vi har ikke forsøkt noe fast føde og har ei planer om det på lenge ennå
Nicky B Skrevet 3. august 2008 #5743 Skrevet 3. august 2008 Vi testet noen skjeer maisgrøt i dag. To teskjeer gikk ned på høykant, men den tredje frembrakte en god del grimaser! Lo høyt av han i sted, han har begynt å ville gnage så innbitt på haken min. I dag hogg han seg fast i haken og gnagde i vei. Så rev han seg løs og storlo før han glefset tak igjen med de tannløse gommene. Herlig!
monja Skrevet 4. august 2008 #5744 Skrevet 4. august 2008 Så herlig, Nicky Her starta dagen klokka kvart over 7. Lillemann var våken sammen med pappa'n sin og spiste i 5 tiden. 300 ml :dåne: Så sov han litt i bag'en sin i senga vår, men kvart over 7 var det altså nok soving. Da fikk han på seg vanlige klær og vi puppet litt. Ikke at han var så sulten da, forståelig nok Så sang jeg litt for han men han lå helt stille og hørte på. Herlige gutten
Murmelmy Skrevet 4. august 2008 #5745 Skrevet 4. august 2008 Så herlige barn, monja og Nicky! Maisen prater som besatt for tiden og gapskratter når hun får tærne i ansiktet . Nå er det frokost. Nicky, PMer deg adr senere
monja Skrevet 4. august 2008 #5746 Skrevet 4. august 2008 Det skravles og skratter her og. Han har virkelig funnet ut at han har stemme - og at stemmen kan være høy
Gjest imli Skrevet 4. august 2008 #5747 Skrevet 4. august 2008 Bebisen her har også begynt å le mer. Fascinert av sin egen stemme noen ganger, akkurat som han lenge var fascinert av sine egne hender
Nicky B Skrevet 4. august 2008 #5748 Skrevet 4. august 2008 Her har mini fått helt dilla på å gjøre situps Han SKAL opp og fram, og han ligger som en banan på gulvet og bøyer seg oppover. Helt rød i fjeset, og grynter og stønner Banantendenser her og. Både for veslegutt og for puppene mine.. Han har begynt å knipe igjen med gommene over brystvorta og drar hodet så langt bakover han kan, før han slipper taket i vorta. Så virrer han seg fast i vorta igjen, suger et par tak og ny test for å se om den er blitt lengre siden sist... AU!
MzS Skrevet 4. august 2008 #5749 Skrevet 4. august 2008 Banantendenser her og. Både for veslegutt og for puppene mine.. Han har begynt å knipe igjen med gommene over brystvorta og drar hodet så langt bakover han kan, før han slipper taket i vorta. Så virrer han seg fast i vorta igjen, suger et par tak og ny test for å se om den er blitt lengre siden sist... AU! AU! Hørtes ikke godt ut!... Ropes og hvines og skravles og skrattes mye her om dagen også. Så herlig! Og så har han fått dilla på å stå... Her skal ikke ligges eller sittes nei, opp og stå. Han er blitt sterk også, står lange stunder av gangen og husker med bena mens vi holder han. Han får nye diller hele tiden han her - gøy å følge med på Merker jeg har lyst til å se barna til dere andre også jeg - føler liksom at jeg kjenner dem litt De er jo så utrolig herlige alle sammen!
monja Skrevet 4. august 2008 #5750 Skrevet 4. august 2008 Lillemann har sovet i to timer nå. Trenger jeg å si at jeg er Men så deilig da. Jeg har fått gjort unna masse husarbeid.
Gjest imli Skrevet 4. august 2008 #5751 Skrevet 4. august 2008 Bebisen min har også sovet "mye" i dag, Monja. Kanskje de snur søvnmønstret sitt? T. sov jo lenge max 30 min tilsammen om dagen, men de siste dagene har han sovet to ganger, minst en halvtime hver gang. Nå har vi gått tur i regnværet, og han ligger og sover ute Jeg har også lyst til å se ungene deres! Føler liksom jeg kjenner dem litt jeg også Men vi sliter med nattesøvnen altså. Det tar tid å legge ham, men det verste er at han sover så lite av gangen! Bare 2-3 timer tar det, før han våkner og vil ha mat. Han har liksom samme matmønster om natta som om dagen... Utrolig kjedelig! Det er da ikke normalt for en 4 mnd baby å våkne for mat opptil fem ganger pr natt? Og amming er den enste måten å lure ham i søvn også, om natta. Har prøvd å bare gå bort til ham i senga eller bare holde ham litt og roe ham. Men det funker dårlig. Og så er man jo ikke like tålmodig sånn midt på natta, så jeg gidder liksom ikke masse greier for å få ham til å sove igjen, enklere å bare gi ham puppen... Nå har vi hatt konstant økedøgn i tre måneder, vi. Han spiser hver 2. eller 3. time, døgnet rundt. Helst hver 2. Begynner å bli gæren...
MzS Skrevet 4. august 2008 #5752 Skrevet 4. august 2008 Skjønner VELDIG godt at du er lei, Imli. Har ingen råd å komme med bortsett fra MME-tillegg på kvelden som jeg forstår du ikke har lyst til... Får bare gi deg en og minne deg på at ting jo tross alt går i riktig retning! Og nå har du uansett kommet så langt at det ikke er lenge før du plutselig sitter og ser tilbake på det her. Ungene våre vokser jo så fort at! Jeg vet du holder ut litt til, for du er så flink at
Trampe Skrevet 4. august 2008 #5753 Skrevet 4. august 2008 Vi hadde fire ganger i natt vi imli, til tross for en hel porsjon grøt på kvelden... så jeg vet så alt for godt hvordan du har det.
Murmelmy Skrevet 4. august 2008 #5754 Skrevet 4. august 2008 Jeg mater også flere ganger pr natt, men det gjør meg ikke noe. Er det bare jeg som ikke synes det er så ille med nattmating?
Trampe Skrevet 4. august 2008 #5755 Skrevet 4. august 2008 Det er helt ok å mate to ganger om natta. Men i natt var han våken klokka ett, tre, fem, sju og så var det morgen halv åtte. Det er ikke greit. Jeg får ikke sove godt i mellomtida, jeg når aldri den dype søvnen og er alltid trøtt. Han sover ofte i mellom oss i senga, fordi jeg sovner når jeg ammer. Og han ligger ikke akkurat i ro.. han vrir seg, lager merkelige lyder, kaster seg frem og tilbake og vekker oss. Jeg er ikke helt klar for å legge ham på eget rom ennå, men det kommer om ikke så alt for lenge... Han er forresten plutselig begynt å bæsje tre-fire ganger om dagen. Hva kommer det av?? :klø: Tidligere hadde han en rytme med bæsjing hvær morgen. Han har jo spist grøt i over en måned, så man skulle tro at han tåler den bra...?
monja Skrevet 4. august 2008 #5756 Skrevet 4. august 2008 Bæsjerytmen har forandret seg her og. Fra ved hvert måltid da han var nyfødt, til en gang i uka fra han var 4 uker, og nå til nesten hver dag eller flere ganger om dagen. Lurer på om det er utviklingen i tarmene som gjør at det forandrer seg.
Kykkelikokos Skrevet 4. august 2008 #5757 Skrevet 4. august 2008 Snuppa her våkner også ofte flere ganger for natten for å få mat. Men det avhenger jo litt av hva man definerer som "natt" da.
Murmelmy Skrevet 4. august 2008 #5758 Skrevet 4. august 2008 For meg er natten mellom det tidspunktet jeg legger meg, ca kl 23, og 06. Alt før 06 er svarte natta, men etter er levelig. Har vel med at ejg har en liten morgenfugl fra før av?
sønnavind Skrevet 5. august 2008 #5759 Skrevet 5. august 2008 De første ukene syntes jeg nattmåltid var helt forferdelig. Jeg var trøtt, hadde vondt og vi holdt gjerne på kjempelenge. Lillesøster våkna som regel igjen etter bare en time eller to også, uansett hvor mye vi syntes vi fikk i henne. Så da jentene begynte å sove lenger og bedre, var det utrolig deilig. De ble mye blidere selv også. Dermed var det veldig kjedelig når storesøster begynte å våkne både en og to ganger om natta for mat igjen etter å ha sovet hele natta flere uker. Det var da vi begynte med grøt .
Trampe Skrevet 5. august 2008 #5760 Skrevet 5. august 2008 Her rullet lillemann nettopp fra mage til rygg Nå kan han begge veier! Men av en eller annen merkelig grunn ruller han bare til venstre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå