Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag rulla bebisen fra rygg til mage for første gang! Så nå ruller han jammen meg begge veier. Flink unge!

Og nå ligger han og sover. Har lagt seg 20.15 to dager på rad nå, tror jeg skal prøve å oppretholde det, legge ham i 8-halv 9 tida. Men han må stort sett ammes i søvn desverre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg klart å få surra meg til å starte dagbok da..

Skrevet

Lillemann har sovna alene uten hyling to kvelder på rad :hoppe: Og til og med i fremmed seng!!! Vi er på besøk hos mamma, og han har egen sprinkelseng her. Flinke ungen min :hjerte: Jeg er oppe og legger dyna over ham stadig vekk, han sparker av seg en del, men han gråter ikke :tommelsmil:

Skrevet

Hei hei :vinke:

Nå står vi på farten fra sommerhuset vi har bodd i denne uken. Båten vår går ikke før kl 22 i kveld, så blir en lang dag med de deilige barna og den fantastiske mannen min. Vi må være ute her før kl 10, så vi skal kose oss i Aalborg m.m. i dag :hjerte:.

Ha en super dag!!!

Skrevet

Leser i lokalavisa her at det er satt fødselsrekord i juli, med 50 unger. Og så må jeg sitere overjordmora på noe som gjorde at jeg føler meg litt truffet :sjenert::ler:

– Normalt er april og september de store fødselsmånedene; ni måneder etter henholdsvis sommerferien og jula, forteller overjordmor
Skrevet
Lillemann har sovna alene uten hyling to kvelder på rad :hoppe: Og til og med i fremmed seng!!! Vi er på besøk hos mamma, og han har egen sprinkelseng her. Flinke ungen min :hjerte: Jeg er oppe og legger dyna over ham stadig vekk, han sparker av seg en del, men han gråter ikke :tommelsmil:

Så bra!

:tommelopp:

Håper vi kan få til det samme her snart, er ikke så ofte han sovner av seg selv gitt...

Skrevet
Hehe, blir det mye sengekos jul og sommer, Monja? ;)

Nja, det ser ut sånn gitt :fnise:

Skrevet (endret)

Jaja, er det noe bedre å finne på i jula og sommerferien da? ;)

Her har mini fått helt dilla på å gjøre situps :fnise: Han SKAL opp og fram, og han ligger som en banan på gulvet og bøyer seg oppover. Helt rød i fjeset, og grynter og stønner :)

Men grøtspisinga her har gått helt på tverke nå. Nå har hvert måltid blitt en kamp, han hyler som besatt, snurper munnen sammen og brekker seg når vi får presset i ham litt. Har IKKE lyst til å ha det sånn, stakkaren får vel traumer snart. Så nå kutter vi ut grøten igjen for en stund, og prøver på igjen senere. Så da er det vel tilbake til å stå opp to ganger om natta istedet for en da... Sukk :sukk: Kjipe greier, men bedre det enn å se gullet sånn.

Hvordan er det med deres små og grøtspising da? For dere som har begynt? Går det smertefritt?

Endret av MzS
Skrevet

Her ligger bebisen og prater med seg selv, mens mine spesialbrød står og godgjør seg i ovnen. Vært flik husmor i dag :) Det regner, så noe må man jo finne på ;)

Kjedelig at grøtspisinga funker så dårlig da, MzS. Kan du prøve noe annet enn grøt da? Middagsglass eller noe? Hvis ikke du har prøvd det da.

Dere med grøt-unger, hva slags grøt begynner man med?

Skrevet (endret)

Imli, jentene mine er fem måneder, født 29. februar. Og sønnen til søskenbarnet mitt gikk når han var elleve måneder, ja, ikke elleve år :fnise:.

I dag snudde lillesøster seg også over på mage, så nå har vi to som ligger på magen og hyler :icon_smile: . Men de sover utrolig godt på magen når de sovner. De har også begynt å løfte hodet når de ligger på ryggen, særlig når de ligger i vogna. Prøver så godt de kan å se over kanten. Må nok snart senke sengebunnen i sprinkelsengene. Men vi har ingen velt over på rygg, verken kontrollert eller ukontrollert.

Vi starta med risgrøt, men det har de ikke på noen av butikkene her som vi er på ferie, så nå er det maisgrøt som gjelder. Lager den med morsmelk som jeg pumper ut om morgenen før jeg ammer. Vi gir maisgrøt på kvelden og Nestle sin havre/hvete/ris-grøt med en eller annen fruktmos på formiddagen. De spiser havregrøten uten frukt også, men da smaker det virkelig ingenting. Dessuten er jo frukt sunt. Har foreløpig brukte hjemmelagd eple-, pære- og bananmos. Alt går ned. Jeg har to matvrak, ser det ut til. Har foreløpig ikke funnet noe som de ikke gaper og slafser i seg, inkludert tran...

Endret av sønnavind
Skrevet

Nå har ikke vi begynt med grøt enda, men jeg har kjøpt inn maisgrøt. Husker fortsatt at jeg ikke likte risgrøt og da fikk ikke storebror det heller :fnise:

Skrevet

Grøtspisingen gikk mye bedre igjen i kveld! :hoppe: Blandet grøten tynnere, og da gikk det ganske mye bedre ja. Han var hvertfall storblid gjennom hele måltidet, og bare det er et enormt framskritt. Han fikk jo ikke i seg så mye som vanlig når grøten var så tynnet ut, men bedre enn ingenting.

Han liker smaken på risgrøten til Hipp bedre enn maisgrøten, selv om den også glir ned. Skal snart prøve havregrøten til Nestle også.

Har prøvd 4 mnd potet/grønnsaksmos også, og det likte han VIRKELIG ikke :)

Men fruktmos, særlig eple og pære, går greit. Det blir jo seff alltid mye gris, men det er tydelig at han liker det.

Skrevet (endret)

Har du smakt grønnsak/potetmosen til Nestle? Kan ikke klandre ungene for ikke å like. Den smaker helt grusomt. Prøv å mose poteter selv, med litt mm eller mme. Det er snadder for små mager det.

Endret av monja
Skrevet

Det skal jeg jammen prøve, ja! Man kan vel putte oppi litt kokt gulrot og sånn også?

Smakte på den til Nestle jeg også - og den var virkelig grusom :spy: Hvordan kan de tro at ungene skal like den der???

Skrevet

Tror jeg vil prøve å lage en del mat selv når de tid kommer... Det blir vel en del billigere, pluss at man vet hva ungene får.

Skrevet

Nå rulles det hele tiden her. Både fra rygg til mage og fra mage til rygg. Flinke gutten :hjerte:

Sin aller første grøtskje har han og fått. Maisgrøt og det så ut til å falle i smak. Den var ganske tynn da, så han slurpa det i seg. Kanskje en teskje til sammen. Vemodig for mamma'n for nå er det slutt på fullamminga. Ja ja, den dagen måtte jo komme. Nå er det bare å starte nedtellinga til jobb :sukk:

Skrevet

Det må til med grøt da, når mamma må på jobb :)

Det blir jo litt gøy å begynne med ordentlig mat da... Her drøyer vi nok så lenge som mulig, men når de begynner med grøt er de jo liksom "store"... Tenk så fort tida går!

Skrevet

Graulerer med 4 mnd, monja!! :jippi:

Vi var hjemme 04.30 i går og dumme mannen og jeg fikk ikke sove på båten... Jeg sto opp med ungene 8.30 og lot mannen sove til kl 11. Da kubbet jeg med maisen og sov til 15.30 :Gjesp:. Har hatt supervondt i hodet i tre dager nå, så må passe på å hvile når jeg kan.

Gikk forresten med skrekk på vekten i dag etter to uker med ferie....HAKKE gått opp!! :hoppe:. Deilig, for jeg har virkelig ikke spist sunt...

Skrevet

Velkommen hjem, Murmel :klem:

Kjenner jeg er en smule misunnelig på deg som har vært i Danmark. Hvor leide dere hus forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...