Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du och jag, Monja. Du och, jag.

Stakkars oss..

:gråte: :flau:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må prøve å få forlenget permisjoen med en mnd (i realiteten blir det jo bare to uker siden jeg egentlig skal jobbe annenhver uke i september) i morgen. Må ta noen telefoner til NAV og så innom arb.giver. Mannen har ikke søkt om sin permisjon enda, og for han er det greit.

Hvem skulle tro at ammingen skulle gå så greit? Jeg var jo sikker på at det ble et nytt flaskebarn :sukk:

Skrevet

Permisjonen min er ferdig på søndag den... Jeg og mannen har delt 50-50, så mine 5 mnd er nå over. Trenger jo ikke bekymre meg om ammingen jeg da, så den saken er jo grei. Har 4 uker ferie etterpå nå da, så jeg begynner ikke å jobbe for fullt før 1. september. Trodde det skulle gå veldig fint, for et par måneder siden gledet jeg meg veldig til å begynne å jobbe igjen. Men nå merker jeg at jeg kommer til å savne hjerteknuseren min veldig :( Tenk at jeg bare får sett ham et par-tre timer hver dag i ukene! Huff... Det er helt utrolig hvor glad jeg er i han altså, og mer og mer blir det for hver dag som går. Det begynner så smått å gå opp for meg hvor enormt stort det faktisk er å få lov til å være foreldre ;)

Syns egentlig det er litt urettferdig da - mannen får jo de morsomste månedene! Starten var jo bare slitsom, for min del hvertfall.

Jeg har forresten verdens blideste gutt :Nikke: i dag har han smilt, ledd, hikstet og hvint av fryd fra han sto opp til han la seg omtrent. En herlig dag :hjerte:

Skrevet

Jeg skal også begynne å jobbe 1. september, men jeg skal bare jobbe i seks uker i første omgang. Jobber i staten, og planlegger å ha så mye ammefri som mulig. Trodde ikke jeg kom til å amme når vi kom så langt, men nå går jo ammingen mye bedre enn den har gjort noen gang, så planlegger å fortsette lenge enda. Det blir utrolig rart å ikke være sammen med jentene hele dagen, men jeg tror det blir litt godt også. Håper bare det skjer noe moro på jobb da, så jeg ikke blir sittende å kjede meg!

Vi har hatt hageparty i dag, med både små og store unger. Kjempegøy, men jeg merker virkelig at bekkenet mitt ikke er i form igjen. Tror det blir en rolig dag i morgen, både for meg, jentene og ikke minst hunden vi passer om dagen. Han fikk virkelig kjørt seg i dag.

Så flinke ungene deres er som snur seg fra mage til rygg :klappe:. Her har storesøster så vidt gjort tegn til å tenke på å forsøke det, men det ble med tanken, tror jeg. Lillesøster mangler siste vippen fra rygg til mage. Hun er ganske mye seinere enn storesøster, sikkert fordi hun har vært så stiv i nakken og ryggen. Av og til blir jeg litt bekymret for henne, men forsøker å tenke på sønnen til søskenbarnet mitt. Han lå stille på rygg i ni måneder, men gikk da han var elleve :).

Skrevet

Nå sover bebisen :overrasket:

Han slokna kl 20.15...

Håper det varer! :hoppe:

Jeg skal ha hele permisjonen jeg... Bortsett fra pappaukene da. Jeg er nesten litt misunnelig på dere som har menn som har lyst til å være hjemme med baby jeg. Men det er sikkert ikke noe gøy å være vekke fra ungen så lenge, pluss at amminga kan gå i stå osv.

Skrevet
Så flinke ungene deres er som snur seg fra mage til rygg :klappe:. Her har storesøster så vidt gjort tegn til å tenke på å forsøke det, men det ble med tanken, tror jeg. Lillesøster mangler siste vippen fra rygg til mage. Hun er ganske mye seinere enn storesøster, sikkert fordi hun har vært så stiv i nakken og ryggen. Av og til blir jeg litt bekymret for henne, men forsøker å tenke på sønnen til søskenbarnet mitt. Han lå stille på rygg i ni måneder, men gikk da han var elleve :).

Ikke sant... de er så forskjellige i utviklinga uten at det er noe galt. Med mindre det var 11 år han var da, og ikke måneder :fnise:

Hvor gamle er tvillingene?

Skrevet

Omgangssykevaksine?? :klø:

Skrevet

Oj, overraskende mange som har valgt 50-50-løsning på permisjonen. Og jeg som har sittet her og synes så synd på meg selv. Det er jo slettes ikke bare meg det er synd i :lol:

Jeg har også planer om å søke om ammefri. 2 timer hver dag. Så får vi se hvordan det går.

Skrevet

Ammefri har jeg og tenkt på, men den er uten lønn hos oss, så jeg tviler på at det kommer til å bli gjennomført.

Skrevet
Omgangssykevaksine?? :klø:

Jepp. Rotarix heter den. Er prøvd ut over lang tid på over 60 000 barn, og viser veldig god beskyttelse mot rotaviruset. Det vil si at småtten forhåpentligvis blir spart for mange runder med ufyselig omgangssyke :) 2 doser tas oralt med 4 ukers mellomrom før barnet er 24 uker.

Helsemyndighetene vurderer nå å ta inn vaksinen i vaksinasjonsprogrammet, men foreløpig tas den på eget initiativ.

Veldig glad vi har gjort det!

Dårlig gjort det der med ammefri altså... Finnes det ikke noe som heter tåtefri da??? Diskriminering altså :lol:

Skrevet

Kan dere 50-50 permisjonsdamer love å stikke innom her jevnlig da og ikke bli helt oppslukt av jobb? Kommer til å savne dere! :gråte:

Skrevet

Ta det med ro - skal nok mer til for å holde meg unna her enn jobben :fnise:

Skrevet

Ja, ta det med ro. Jeg sitter foran PC'en hele dagen på jobb :fnise:

Skrevet

Begynner egentlig ikke å jobbe før 17. mars jeg :sjenert: Men mulig jeg starter en dag i uka fra januar av..

Christian har ikke begynt å rulle enda, han legger seg over på siden, men legger seg tilbake på ryggen. Ja, ja det kommer vel etterhvert. Han er grei å legge om kveldene egentlig. Legger seg stortsett rundt 20-21 og sover til 3-4 og så pupp og så sover han i 3-4 timer igjen. Han ligger i vugga enda, hadde tenkt å vente på sprinkelseng til vi flytter opp i huset. Håper vi kan flytte i løpet av de nærmeste månedene.. Det har gått med noen timer de siste årene.

Sånn vaksine skulle vi tatt og, HATER omgangssyken!!!!

:sjokkert: DEN magen, Murmel!!! Oj, har aldri hatt sånn jeg... *misunnelig*

Skrevet

Snuppa her er vel nesten eldst av alle her? Hun har heller ikke rullet fra rygg til mage enda. Det var en stund hun jobbet iherdig med å få det til, var bare ene armen som gjenstod. Men så dabbet det av. Så ingen rullings enda.

Skrevet

Er ikke snuppa di født dagen før lillemann eller noe sånt, Kykkelikokos? Eller var det dagen etter? Lillemann er født 14. mars.

Jeg må amme for meg selv for tida. Lillemann er interessert i alt annet enn puppen hvis han ikke er skrubbsulten, og vrir hodet alle veier. Han blotter meg, melkespruten står - og det er ikke spesielt festlig...

Her rulles det som bare det. Han var 3 mnd, 3 uker og 3 dager da han rulla fra rygg til mage, men han har ikke skjønt at det går an å rulle tilbake igjen. Det kommer vel :)

Skrevet

Skulle jo innom jobb for å søke om permisjon i de to ekstra ukene i september, men nå er vikaren min sykmeldt med bekkenløsning. Ja ja, det er fort gjort :fnise:

Så jeg har bestemt meg for å begynne å jobbe den 8. september likevel og være stolt over at jeg faktisk har fullammet så lenge som jeg har. For det er jeg *skryt skryt :ler: * Storebror fikk jo morsmelk i bare 7 uker så jeg er superstolt.

Skrevet

I går rullet lillebror fra rygg til mage og idag klarte han mage til rygg. Om det var heeeelt kontrollert eller bare en "velt" aner jeg ikke, men han velta i såfall veldig rolig og kontollert.

Flinke gutten *enda mer kry*

:ler:

Skrevet
Jeg må amme for meg selv for tida. Lillemann er interessert i alt annet enn puppen hvis han ikke er skrubbsulten, og vrir hodet alle veier. Han blotter meg, melkespruten står - og det er ikke spesielt festlig...

Sånn er det her og. Suger to - tre tak og så snur an hodet. Etter å ha gjort dette et par ganger ender det jo med at melka spruter :ler:

Skrevet

Sånn er det her også. Hun vrir hodet bakover og ser gjerne opp på meg og gliser. Så står melkespruten og alt blir vått. Veldig morsomt :fnise: Merker at det er andre ting som begynner å interessere mer enn pupp, ja. Snart kan det vel ikke ammes ute lenger pga hun blir for distrahert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...