Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men nå er det snaaaart ferdig her, og huset er blitt kjempefint med ny kledning, nye vinduer og nypussede murer. Hurra!

NESTE sommer skal jeg BARE slappe av, det er helt sikkert! ;)

Misunnelig!!!! Vi går i gang til uka, da skal det dreneres og hele hagen skal graves opp. :( Fine, fine hagen.

Snekkeren kommer uti september og da skal huset kles om sånn etterhvert.

Apropos flate/ikke flate mager, fikk kongekommentar fra frøkna:

"Mamma, er du sliten i magen? Den henger bare der." :skratte:

(Jeg satt på stolen i bare shorts og BH siden veslegutt hadde gulpet ned hele t-skjorta mi og hadde magepølsa hengende over linningen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:lol:

Man får virkelig høre det fra barn.

Skrevet

Han var ute med slarva han tassen min idag og...."Mamma, du har så tjukk mage!" :sur:

Skrevet

Godt snuppa ikke har begynt å prate enda :ler:

Skrevet

Jeg tenkte det samme, Kykkelikokos :ler:

Skrevet
Misunnelig!!!! Vi går i gang til uka, da skal det dreneres og hele hagen skal graves opp. :( Fine, fine hagen.

Snekkeren kommer uti september og da skal huset kles om sånn etterhvert.

Been there, done that ;) Gjorde akkurat det samme for noen få år siden. Fryyyyktelig kjedelig å bytte ut den fine hagen med et leirehav ja! Var nesten så jeg felte en tåre eller to. Virker som om vi har hus med nøyaktig samme problemer - vi ligger bare ørlite granne foran i løypa :)

Nå er det bare kjøkkenet og stua (som holder på å bygges ut) igjen, stua tas nå bare huset er ferdigmalt og kjøkkenet tas til våren. Da er det faktisk bare bjelkelaget og taket som står igjen av det gamle huset!

Vi har vært kjempeflinke *klappe seg selv på skuldra*, pusset opp omtrent konstant i 7 år nå... Og mer enn doblet verdien på huset ;)

Æsj, det bråker ute altså. Musikk hele døgnet... Festival på gang i byen - og så jeg som ikke kan fordra blues engang da :roll:

Skrevet

I natt har den lille mannen sovet fra klokka 18 til klokka 06 :juhu:

Så fikk han pupp i senga på morgenkvisten og nå sover han i vognbag'en på gulvet ved senga vår. Han deler rom med storebroren, men etter måltid på morgenen flytter vi han ut til oss for da har han en dårlig vane med å sove kanskje så lite som en time, og på morgenen sover storebror lett og vi vil ikke at han skal våkne alt for tidlig.

Skrevet

Tusen takk, jenter :rodme:

Må også si meg misunnelig på magen din, murmel.. Har den blitt slik av seg selv, eller ligger det hard trening bak?

Nei, har ikke gjort noe for det. Egentlig overrasket at den ser såpass grei ut mtp to svangerskap på to år...

Jeg skal begynne å trene når jeg kommer hjem fra ferie :Nikke:

I går var vi i LEGOLAND og storkoste oss!!!

Skrevet
Han var ute med slarva han tassen min idag og...."Mamma, du har så tjukk mage!" :sur:

:fnise: Godt å høre det ikke bare er meg med en snakkesalig knert...Jommen er de festlige!

Bare vent, Kykkeli og Trampe det er ikke lenge til det er deres tur til å få passet påskrevet. ;)

Been there, done that ;) Gjorde akkurat det samme for noen få år siden. Fryyyyktelig kjedelig å bytte ut den fine hagen med et leirehav ja! Var nesten så jeg felte en tåre eller to. Virker som om vi har hus med nøyaktig samme problemer - vi ligger bare ørlite granne foran i løypa :)

Nå er det bare kjøkkenet og stua (som holder på å bygges ut) igjen, stua tas nå bare huset er ferdigmalt og kjøkkenet tas til våren. Da er det faktisk bare bjelkelaget og taket som står igjen av det gamle huset!

Vi har vært kjempeflinke *klappe seg selv på skuldra*, pusset opp omtrent konstant i 7 år nå... Og mer enn doblet verdien på huset ;)

7 år????!!! Hjelpes...Kjempeflinke dere er! Det er vel ca så lang tid før det blir orden her og. Også mannen som lovte jeg skulle slippe å bo i et oppussingsobjekt når vi flyttet. ;)

Jeg må bare slutte å frustrere meg og heller akseptere at jeg er gift med en handyman med altfor lite tid og altfor mange prosjekter og at det blir bra til slutt! :jepp:

Skrevet

For noen minutter siden rullet lillebror fra rygg til mage for første gang :juhu:

Skrevet
For noen minutter siden rullet lillebror fra rygg til mage for første gang :juhu:

Så gøy!

Skrevet

Oi, så morro! Flinke, lille gutten.

Her går det i halvveis ruller hvor han blir liggende på sida og akke seg. :fnise:

Den siste uka har veslegutt virkelig forelsket seg i totten sin, smokken plukkes elegant ut og inn med totten. Han var skikkelig tottegutt inne i magen, på alle UL'ene vi var på lå han med totten i munnen. Pappa'n var også tottegutt og han hadde tommelen til han var rundt 7 år...

Skrevet

Her snudde bebisen seg fra mage til rygg for første gang i går! :juhu:

3 mnd og 3 uker gammel. Jammen er han flink.

Tror det blir en tur på stranda i dag... Utrolig varmt!

Her legger vi bebisen på hånkle naken ute i hagen noen ganger om dagen. I skyggen da. Og det elsker han.

Her har man også litt soveproblemer i varmen. Ofte våken. I går natt var han feks våken fem ganger... :sukk: Og skulle ha mat hver gang. Ja, ja. I natt var det bare ett måltid da. Så det varierer. Men å legge ham om kvelden er fortsatt et slit, med mindre han slokner av seg selv. Begynner å bli lei nå ja, av å bruke 1-2 timer på å legge ungen nesten hver kveld...

Skrevet

Veslegutt har begynt å lage prompelyder! Stikker ut tunga og promper i vei. :fnise:

Skrevet

Snuppa også. Dvs hun lager sånn "æddabædda" lyd med tungen, om dere skjønner hva jeg mener. Det blir store våte dammer etter henne når hun ligger uten smokk, for da ligger hun og "brrrllll!!!" hele tiden :fnise: Så her må smokken være stort sett hele tiden. I tillegg til å sprute sikkel så driver hun og sutter på underleppen, så jeg er redd hun skal bli sår.

Skrevet

:ler: Så herlige :ler:

Her stikker han hele neven inn i munnen for tiden. Klør nok i gommene stakkars. Men han har ikke helt styring på dem da, så det hender de kommer så langt inn at han brekker seg.

Vi har vært og veid han idag. Blitt 6250 gram og 63 cm siden 3 mnd kontrollen for 25 dager siden. Jeg er ikke helt happy med vektoppgangen på 350 gram på 25 dager. Synes det er litt lite.

Skrevet (endret)

Her rulles det også fra rygg til mage om dagen, han er så flink! Begynte bare for to dager siden da. Er ikke like glad i å rulle fra mage til rygg igjen, han har slått hodet ganske hardt noen ganger og har vel blitt litt redd sikkert. Så som oftest må vi snu han tilbake på ryggen når han blir lei :fnise:

Og den "prompelyden" kjenner jeg også til ja... Har vært favorittlyden hans i noen uker nå! Den er særlig populær når han spiser grøt dessverre, det blir grøt OVER ALT... Og så har han sånn lurt uttrykk i ansiktet når han gjør det, er så søt og blid at :) Ellers er det nye lyder hver dag nå, han skravler og skravler.

Var på 4 mnd kontroll i dag - 7220 gram og 65 cm. Gått opp 500 gram og vokst 1,5 cm på en mnd. Vekstkurven har flatet ut litt, mens vektkurven er stabil. Han har blitt feitere, med andre ord :)

Tok andre dose med omgangssykevaksinen samtidig, deilig å ha det gjort også. 1400 kr, men verdt det når han blir spart for x antall runder med omgangssyke opp gjennom årene!

Endret av MzS
Skrevet

Bebisen her sutter masse på tommelen, helst begge på en gang. Og sikler MASSE :ler:

Skrevet
:ler: Så herlige :ler:

Her stikker han hele neven inn i munnen for tiden. Klør nok i gommene stakkars. Men han har ikke helt styring på dem da, så det hender de kommer så langt inn at han brekker seg.

Vi har vært og veid han idag. Blitt 6250 gram og 63 cm siden 3 mnd kontrollen for 25 dager siden. Jeg er ikke helt happy med vektoppgangen på 350 gram på 25 dager. Synes det er litt lite.

Han har sikkert begynt å bevege seg mer. Fikk du se på kurven? Det viktigste er at de følger kurven sin, ikke hvor mye de legger på seg i uken. Det er sikkert mer enn bra nok!

Skrevet

Kurven har begynt å gå litt nedover og han ligger et helt hav under normalen (ikke at det betyr noe). Men vi skal se det an en uke til eller to så får vi se da.

Nå har jeg begynt å angre meg noe helt for j****g på at jeg skal ut i jobb alt 8. september. Jeg er redd det ødelegger helt for amminga og det gjør at jeg faktisk tar meg selv i å grine over det *syte-sara* Men det er vel uansett for sent å forandre nå så da er det bare å svelge og la det gå som det går :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...