Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil også ha fri-for-baby-tid og friluftssex... :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sex jeg *jåmfru*

Nå er begge ungene i seng for lenge siden og jeg er spent på når lillemann våkner i natt. Natt til idag våkna han alt halv 4 :dåne: Og så nekter han å sove mer enn en time etter at han legger seg igjen :dåne: :dåne:

Skrevet

ALT halv fire??? Min har ikke sovet til halv fire på evigheter.

Vi har vært på ferie. Langweekend i Bergen, og lillemann har vært fantastisk. Det har jo vært oppe i 30 grader, og da er det ikke bare bare å være liten på bytur. Jeg har prøvd så godt jeg kunne å skjerme ham for sola, og han har vært mye i vogna. Lille snille ungen min, han er så god å ha med seg rundt omkring :hjerte:

Han har sovet godt om natta også, til tross for varmen. De første nettene sov han faktisk fra rundt åtte om kvelden til rundt tre om natta, og så rundt fire timer til etter litt pupp. I natt har han vært litt mer urolig da, men vi har hatt det veldig varmt. Med vinduene på vidt gap har det vært lyst også, og lillemann er vant til å ha det mørkt når han sover.

I kveld har han slukt en hel porsjon grøt blandet med ferskenmos, så pupp og rett i seng. Han hylte ei stund som vanlig, men sovna etterhvert. Jeg har sett CSI og pumpa meg, hadde sånn spreng på begge sidene og vet jo ikke når han våkner igjen for mer mat.... 100 ml på hver side og allikevel er det mer enn nok igjen til et par nattmåltider, det er vel ikke verst det. Kanskje jeg skulle begynne å fryse, vet ikke helt. Det er nok til et par grøtmåltider ihvertfall.

Skrevet

Må pumpe jeg og...jeg har jo spreng igjen. Det har jeg ikke hatt siden jeg hadde nyfødt baby.

Skrevet

Jeg har ikke sex jeg heller. Har nok grodd igjen.. :sjenert: Jeg gruer meg til første gang. Stakkars mannen som ikke får seg noe..

Skrevet

Her sov man fra 8.30 til 24.00, og så fra 24.00 til 04... Nå sover han enda, i dobbeltsanga med far ;)

Men skulle ønske øktene var lengre om natta altså. Mulig det er pga varmen, at han vil ha mat fordi han er tørst?

Her går bebisen i trøye og truse over bleia, og litt utpå dagen tar vi av trøya. Om natta sover han i bleie og truse, men bare helseteppe over. Er redd han skal bli overopphetet... Er så redd for krybbedød... Tenker på det hver eneste dag. Leste at toppen lå på 2-4 mnd, og så skjeldnere. Gleder meg til vi runder 4 mnd da... Og etter 6 mnd er det veldig skjeldent. Så da skal jeg puste letta ut.

I dag er det stranda igjen. Og da skal i endelig til ferskvann! :juhu: Etter to dager ved sjøen. Jeg er nemlig ferskvanns-menneske, mens mannen er saltvanns, så vi må bytte på :fnise:

Ha en fin dag jenter! Og bebiser!

Skrevet

Høres ut som dere koser dere masse, imli. Er godt å ha mannfolkene hjemme :) Mannen min jobber. Han har hatt 1 uke ferie, og det var all ferien han skal ha i sommer. I september får vi en uke sammen før jeg skal på jobb da...

Skrevet

Det gikk veldig bra med Junior i går. Han hadde nok litt feber, for han føltes litt varm. Og det for meg som også var ekstremt varm pga varmen ute. Men han var på godt humør, og det lot ikke til at han plagdes noe særlig. Han var kanskje ørlite grann sutrete innimellom, men det var svært overkommelig.

I natt har han sovet kun i bleie og helseteppe. Vinduet har vært åpent slik at han har fått frisk luft. Og han har sovet så godt! Våknet kl halv syv for å få mat, sovnet igjen og sover faktisk enda! :overrasket:

Her pleier det å være morgen alt fra kl 7 til 9, så i dag har han visst tenkt til å sove lenge. Bare synd at jeg ikke fikk til å sove mer når jeg først hadde sjansen.. :sur:

Jaja. Jeg er spent på hvordan han kommer til å ha det i dag. Forhåpentligvis blir det det samme som i går. Og det var slett ikke verst! :-D

Skrevet

Nå er det visst ikke lenge før han våkner. Hørte et lite klynk fra soverommet, og da tar det som regel ikke så lang tid før han er klar for å stå opp. Gleder meg til å møte verdens herligste smil oppi sprinkelsenga! :rødme:

Skrevet

I går: 35 grader i skyggen her! :dåne:

Her er nettene grusomme for tiden... Han får IKKE sove i varmen! Uansett hva vi gjør av lufting og solskjerming, i tillegg til vifte på rommet, så blir det ikke kaldere enn 28-29 grader der. Stakkar liten. Han sovner ca 8, våkner etter en time eller to og må ha vann og litt avkjøling. Sover da til ca 2, så til 4, så til 6, så til 8-9. Er ikke noe særlig sulten, bare får ikke sove. Og det tar lang tid før han sovner igjen alle gangene... Føler meg rett og slett overkjørt, er helt ferdig nå altså. Han har jo ALDRI vært så ofte våken før, ikke som nyfødt engang!

Ikke får vi i han noe mat om dagen heller. Regnet sammen alt han spiste i går på dagen - 5 måltider, og under 300 ml MME TILSAMMEN!!! Pluss nesten en porsjon grøt på kvelden da. Og mye av det gulper han opp igjen også, han gulper mye mer nå i varmen enn vanlig. Han drikker mye vann da, og er ellers egentlig veldig blid og fornøyd. Men man bekymrer seg jo alltid...

Og han som akkurat hadde begynt å sove hele natta før denne heteperioden... :sur: Jeg bare ber på mine knær om at ikke alt er ødelagt igjen nå altså, og at det blir som før igjen bare det blir litt kjøligere.

Men en morsom ting skjedde i går kveld da - han snudde seg to ganger fra rygg til mage i senga si :) Det har han aldri gjort før! Første gangen gikk jeg inn for å se etter han, og så lå han plutselig på magen og halvsov. Hadde det ikke vært for at mannen hang i husveggen og malte hadde jeg trodd det var han som hadde snudd han, men nei da. Klarte det selv han! Men ulempen med dette merket vi jo fort... Han kommer seg nemlig ikke tilbake på ryggen selv :roll: Blir bare sinna, så må vi komme inn og snu han. Dette kan bli festlig framover!

Skrevet

Endelig litt lettere vær!

Den siste uka har veslegutten fulgt noenlunde følgende mønster: Legger seg for kvelden rundt 22, sover til alt fra 5 til 8 (noen ganger 9:30!) Våken en times tid før han tar en maraton sovesession fra rundt 10 til gjerne 14:30, mat og våkenperiode i noen timer, før det blir en ny dupp ved 17/18/19 tida.

MYE soving!

De siste dagene har han bare hatt på seg bleia døgnet rundt, det har jo vært opp mot 35 grader i skyggen og rundt 30 grader ellers i huset.

Er plagsomt å amme, jeg får litt hetta av hudkontakt når det er så varmt og klamt, så stakkars mannen. Ikke mye kos på han om dagen...

I tillegg er jeg så frustrert over at han ikke har mulighet til å ta seg fri noe særlig slik at jeg blir alene med begge barna.. De er så forskjellige i alder at det er vanskelig å finne på noe som okkuperer begge to.

3 dager fri har mannen tatt i løpet av disse snart 3 ukene som frøkna har hatt fri fra barnehagen. Ene dagen var vi i Amadeusparken- kjempekoselig! og de to andre dagene hadde vi besøk av et vennepar.

Til helga hvis været er noenlunde (ikke høljer ned) har jeg lyst til å ta en tur til Tusenfryd, men mannen hater sånne steder. Får få med meg frøkna og mase! :fnise:

Skrevet

Tenkte å kjøpe en brukt vogn som reisevogn,

noen som har en vogn å anbefale??

Skrevet

Hei på dere!

I skrivende stund er jeg i Danmark og koser meg med familie i et stort feriehus. Begge barna er eksemplariske og vi storkoser oss :Nikke:. Vi har ikke hatt en eneste overskyet dag, hverken her eller på sørlandet - deilig! Gradestokken i deijlige Danmark ligger på rundt tredve grader.

T skygger for mamma

Vakre maisen

Skrevet

Så nydelige sjarmtroll, Murmelmy :hjerter_rundt:

Og Danmark høres herlig ut. Kos dere masse :klemmer:

Skrevet (endret)
Hei på dere!

I skrivende stund er jeg i Danmark og koser meg med familie i et stort feriehus. Begge barna er eksemplariske og vi storkoser oss :Nikke:. Vi har ikke hatt en eneste overskyet dag, hverken her eller på sørlandet - deilig! Gradestokken i deijlige Danmark ligger på rundt tredve grader.

T skygger for mamma

Vakre maisen

Skjønne småttiser, Murmel! :hjerte:

Men si meg, er den flate magen på bildet med T din???!!!

If so: :dåne: :pls:

Kos dere i Danmark! Tror vi satser på en tur til neste år, jeg har aldri vært i Danmark. (med unntak av landing på Kastrup og det teller ikke...)

Endret av Nicky B
Skrevet

Ser fint ut på ferie i Danmark :).

Vi har nå slutta med smokk om natta. Det har gått over all forventning, og jeg er lykkelig for at vi gjorde det, selv om jeg var veldig redd for at de skulle begynne å suge på totten i stedet. De får altså smokk om kvelden når de legger seg, men får den ikke igjen om natta. De våkner fremdeles og er litt urolige, men når de sovner igjen sover de mye bedre, og jeg får sove mye lenger perioder om gangen (tidligere måtte jeg jo dytte smokk på den ene eller den andre hver halvtime, minst...). Nå våkner jeg maks to ganger i løpet av natta, gjerne bare en, og det gjør underverker! Ikke suger de mer på fingrene heller, de tygger mest, og det ville de gjort uansett...

Skrevet

Kjempeherlige barn, Murmel! :hjerte:

Men si meg, er den flate magen på bildet med T din???!!!

If so: :dåne: :pls:

Det tenkte jeg også på. *nesten litt misunnelig*

Skrevet

Grattis med vellykket smokkavvenning, sønnavind.

Her brukes det fortsatt smokk hele natta. Junior koser seg så med den at jeg ikke vil ta den fra ham enda. Dessuten bruker jeg den aktivt for å trene ham til å holde lenger uten mat om natta. Før var det mat OFTE, mens nå kan han sove helt til klokka seks og halv syv før han trenger mat. Og det må jeg innrømme er ganske deilig. :-D

Jeg har jo måttet dytte smokken på plass noen ganger i løpet av natta da, men jeg merker at det blir sjeldnere og sjeldnere nå.

Det gikk ganske bra med Junior i går også. Han var litt sutrete på kveldstid, men det var jo så vannvittig varmt at det forstår jeg godt. Han hadde nok litt feber også. Tror feberen forsvant i løpet av natta, for han virket ikke varm da vi sto opp i dag. Så nå håper jeg at bivirkningene etter vaksinen er over for denne gang!

I ettermiddag skal vi på besøk til bestevenninna mi og mannen. De har en gutt på 1,5 måned, og det skal bli morro å se hvor stor han har blitt nå. Traff ham jo for halvannen uke siden, men de vokser jo så sinnsykt fort i den alderen.

Skrevet

Slenger meg på skrytet av både barn og mage, Murmel :fnise:

Her gjorde vi et sjakktrekk i går kveld - vi flyttet lillegutt ned i kjelleren for natten. Der var det deilige 20 grader og lillegutt sov som en stein :)

Deilig å være litt uthvilt igjen! Nå sover han en dupp, så nå er det ut å male litt hus igjen... Gud som jeg er lei av at hverdagen kun består av barnepass, maling, rydding og ordning. Men nå er det snaaaart ferdig her, og huset er blitt kjempefint med ny kledning, nye vinduer og nypussede murer. Hurra!

NESTE sommer skal jeg BARE slappe av, det er helt sikkert! ;)

Skrevet

Må også si meg misunnelig på magen din, murmel.. Har den blitt slik av seg selv, eller ligger det hard trening bak?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...