Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min sover og utrolig lite på dagtid, imli. Det blir gjerne en 4 dupper, men de kan være ned i 15 minutter. Er jeg riktig heldig så sover han en times tid. Men jeg sier som deg, bare de sover på natta. Her skal lillegull legge seg klokka 18.30 og da sover han gjerne til 5 - 6 tiden på morgenen. Men så har jo vi den eldre broren som underholder oss på kvelden da :fnise:

Idag har jeg fulgt med når han har fått mat og det ser ut sånn:

kl 06.00: 250 ml pumpemelk

kl 08.30: pupp

kl 09.30: pupp

kl 11.15: pupp

kl 14.00: pupp

kl 17.00: pupp

og så regner jeg med at det blir pupp like før klokka 18.30

Videoannonse
Annonse
Skrevet
;) Vi er gamle kollegaer. Jobbet sammen på et av Oslos beste museer. I tillegg bodde hun ikke så langt unna meg. :)

Aha, I see. :) Koselig da.

Skrevet

Jentene mine sover faktisk mye mer på dagtid nå enn de gjorde for noen uker siden. Storesøster sov faktisk over to timer i strekk i går, i tillegg til et par andre dupper. Og hun sov jo helt til ni også. Vet ikke helt hva som har skjedd, kanskje det er varmen, men tror de begynte med det før det ble så varmt.

Kanotur hørtes utrolig fint ut. Det er viktig å gjøre litt sine egne ting også!

Skrevet

Christian har heldigvis begynt å sove bedre igjen om natten :hoppe: Og han legger seg gjerne rundt åtte, deilig!

Ellers syns jeg denne varmen er drepen. Burde kunne være en mellomting.. Syns det er best å sitte inne med vifta på fullt jeg.. :sjenert:

Så flott at sovingen har blitt så bra, imli :hoppe: Uansett om man har valgt å få barn aldri så mye, så er det veldig deilig med litt avlastning innimellom. Når jeg klager som verst, så kommenterer mamma alltid det; "sånn er det å ha barn" og "du har valgt det selv". :roll: Greit nok, men det er godt med litt hjelp for det!

Skrevet

Lillemann satte ny spiserekord i morges.....280 ml :dåne: :dåne:

Og bare tre timer etter var han meeeer enn klar for pupp.

Lillemann!

Skrevet

Her soves det gjennomsnittlig hver andre time på dagtid, og da sover han gjerne i tre kvarter-en time. Men i går trodde jeg nesten det var noe galt, for da sov han i tre timer i strekk! :overrasket:

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg var inne og sjekket at han fortsatt pustet. Jeg bare gikk rundt og håpet han skulle våkne, og det gjorde han jo til slutt da. Og da var han på kjempegodt humør, så jeg tror nok han trengte den ekstra duppen. Mulig det var pga varmen?

Ellers ser det faktisk ut til at han takler varmen veldig bra denne gangen også. Men jeg tror jeg er flink til å passe på at han ikke har for mye klær på seg. Det er passe temperatur inne fra morran av, men buksa hans ryker av utpå formiddagen, og bodyen følger etter utover ettermiddagen. Da står sola sånn at det blir fryktelig varmt i stua. Men han koser seg i bare bleia, og ser ikke ut til at han synes det er for varmt, verken på dagtid eller på natta.

Jeg og mannen derimot, vi synes det er fryktelig varmt! Men vi tør nesten ikke å klage heller, for nå er det jo faktisk sommer. Vil ikke ha regnet tilbake på en stund. :riste:

Skrevet

Skjønn gutt, Monja - og han ligner utrolig på broren! Nå har jeg bare sett bilder av dem da, men jeg synes de var veldig like.

I dag ble det kanotur og sex i det fri - vitamininnsprøytning for forholdet ;) Etterpå var det familieselskap hos foreldrene mine. Og bebis har vært såå snill hos mormor og morfar. Han er generelt lettere å ha med å gjøre borte enn hjemme ;) Men det gikk faktisk ganske greit å legge ham i dag, nå har han sovet en time, og sover forhåpentlig minst tre til.

Skrevet

Jøss, sex i det fri. Jeg har ikke sex i heletatt :fnise:

Skrevet

huff.. nå har jeg vært lenge borte.. har ikke rukket å oppdatere meg helt ennå.

vurderer å flytte vesla på eget rom, men i natt våknet hun 00:40, 03:40, 04:40, 05:40 og 06:40..... tror vi drøyer det bittelitt til.

Hun løftet hodet bra i mageleie en stund.. men nå får hun det knapt opp fra underlaget igjen :roll: men hun "svømmer" med armer og bein, og prøver desperat å komme fremover... så underarmsstøtten er ikke der. Hun holder hodet når vi bærer henne da (selv om hun vingler bittelitt fortatt).

Nå rulles det fra rygg til sidene (mest til høyre) så hun tipper nok rundt straks! Fortsatt ikke rullet fra mage til rygg siden hun ikke løfter hodet noe særlig

Skrevet

Guuud, som jeg røyter. Gleder meg virkelig til det tar slutt. Noen som vet hvor lenge det holder på?

Christian har blitt bedre til å sove igjen om natta heldigvis og om dagen sovner han veldig lett igjen. Han var håpløs en periode. Men varmen er skikkelig plagsom om natta, vi har vifta på og det hjelper heldigvis noe.

Nå skal jeg ut litt med Victoria og lese nyankommet Mammablad :)

Skrevet (endret)

I dag er det sannelig VARMT!!! :sol:

Vi har vært på helsestasjonen i dag. Junior fikk vaksine. Ett stikk i hvert lår. Og det var slett ikke noe gøy. Han hylskrek og var totalt utrøstelig etterpå. Jeg måtte amme ham for å roe ham ned. Men da han skulle spise begynte han å hikke, slik at han bare ble enda sintere. Dessuten var han overtrøtt på toppen av alt, så det var slett ikke noe morro for ham stakkar.. :(

Men det gikk jo over til slutt da, og han sov tungt i vogna hele trilleturen hjem.

Jeg lurer på hvordan kvelden, natta og morgendagen blir. Det er jo så vanlig at de får feber og blir sutrete etter de har fått vaksine. Og jeg synes synd på Junior dersom han får feber i denne stekende varmen som er i dag! Tror han skal få sove i bare bleia i natt, slik at han ikke overopphetes. Heldigvis har jeg kjøpt Paracet til ham dersom det skulle bli for ille. Håper jeg ikke får bruk for den.

Junior har vokst masse, forresten. Han veier nå 6685 gram, er 65 cm lang og 45 cm rundt hodet. Store lille gutten min! :hjerte:

Men jeg tror ikke hodet hans var helt inntil da lengden ble målt, så jeg tror han er en cm kortere enn det som ble registrert. Jaja, det er ikke så nøye..

Endret av Bippe
Skrevet

April: Jeg røyter også veldig masse nå. Det er så irriterende! Legger igjen et spor av hår etter meg uansett hvor jeg ferdes. Nesten pinlig.. :ler:

Jeg vet dessverre ikke hvor lenge dette skal holde på. Men jeg håper virkelig ikke at det varer for lenge, for da blir jeg vel skallet til slutt..

Skrevet
Junior har vokst masse, forresten. Han veier nå 6685 gram, er 65 cm lang og 4,5 cm rundt hodet. Store lille gutten min! :hjerte:

Forholdsvis lite hode på stor gutt :fnise:

Stakkars, som har fått vaksiner idag. Vi får tro han ikke plages så mye med dem. Vi slapp unna feber og alt vi, men så hadde vi bare en vaksine og da. Lurer på om vi skal ta den andre snart......

Skrevet

Idag fikk lillemann smake eplesaft fra HIPP på flaska si. En liten smaksprøve på ca 10 ml, men han ble jo så gruelig sint da den ble tatt vekk. Heldigvis var puppen ikke langt unna :ler:

Skrevet

32 grader i skyggen! :dåne:

En grinete baby + en masete, overtrøtt 3 åring= stor stas i heimen....

Blir snart gal her! Alle er på ferie, mannen jobber og vi har fint lite å finne på.

Ikke vil veslegutt ha vann lenger heller. Han som var så glad i det under forrige varmerunde. Nå dytter han bare flaska bort og blir skikkelig fornærmet over annet enn MM eller MME.

Skrevet
Forholdsvis lite hode på stor gutt :fnise:

Stakkars, som har fått vaksiner idag. Vi får tro han ikke plages så mye med dem. Vi slapp unna feber og alt vi, men så hadde vi bare en vaksine og da. Lurer på om vi skal ta den andre snart......

Ojda! Skulle likt å se den uproporsjonelle babyen ja! :fnise:

*fikse*

Forløpig går det nokså greit med Junior. Han er nok litt mer sutrete enn han pleier, men det kan like gjerne være pga varmen. Det er nemlig varmere i dag enn det har vært tidligere. Jeg sliter litt selv; jeg går i bare shorts og BH men føler meg overopphetet. Ikke orker jeg å være ute heller.

La oss få en litt svalere temperatur snart, takk!

Skrevet

Jeg skal prøve å gi Junior litt vann etterpå. Prøvde å gi ham litt fra flaske i går, men da ville han ikke ha noe særlig. Han smakte, men fikk ikke i seg så mye. Han ble bare sittende og sutte på tuten.

I dag skal jeg prøve med skje og se hvordan det går.

Helsesøster sa at han i utgangspunktet ikke trenger vann i og med at han får MM og at han tisser normalt. Men hun syntes det ville vært bra om jeg vendte ham til vann allerede nå når han er så liten. Håper i det lengste på at han vil like det, og at jeg da slipper det verste maset om saft når den tid kommer. *optimistisk*

Skrevet

Nå er bebis lagt. Vi har vært på stranda to dager på rad nå, og han har vært veldig grei, sovet i vogna si og greier.

Men de siste dagene som det har vært så varmt, har han sovet veldig lite av gangen om nettene desverre. Så 8-timer-i-strekk-sovinga var visst bare en blaff. Nå er vi tilbake på soving 2-3 timer i strekk og tre nattmåltider... :sukk:

Mulig det er varmen? :vetikke:

Han spiser oftere også synes jeg, sikkert tørst.

Skrevet

Her soves det som oftest 5 timer første økt, og så 2-3 timer mellom hver runde etter det.

Jeg røyter også masse. Tar B-vitamin, og det har hjulpet litt. Moren til en venninne av meg mistet så mye hår etter førstemann at hun måtte bruke parykk!! :dåne: Måtte tilslutt få b-vitamin sprøyte for å få tilbake håret!

Her er det vaaaarmt! Vesla har på seg body eller lignende fra morgenen av, men utpå dagen ryker den, og resten av dagen + natta er hun kun i bleia. Sover med dyne. Prøvde med helseteppe, men det sparket hun av og ble for kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...