MzS Skrevet 23. juli 2008 #5621 Skrevet 23. juli 2008 Hurra!!! Lillegutt sov hele natta i natt for første gang Etter nesten en hel porsjon risgrøt i går kveld sov han fra 20.00 til nesten 07.00 i dag tidlig uten å våkne... Sååå deilig! Håper det fortsetter!
Trampe Skrevet 23. juli 2008 #5622 Skrevet 23. juli 2008 Så deilig, MzS!! Her var han våken halv ett, halv fire og seks før det var morgen halv åtte. Det er faktisk fremgang fra hver time forrige uke. Han spiste også en hel porsjon havregrøt før han tok kveld. Lurer på når han har tenkt å sove gjennom hele natta...
Gjest imli Skrevet 23. juli 2008 #5623 Skrevet 23. juli 2008 Oi, hele natta! Her sovna bebisen kl 22, våkna i 3-tida for mat. Synes han er flink jeg! Nå ligger han og sover på sofaen med suttekluten og tommelen i munnen. Er så søt atte. Ble visst litt slitsomt for ham å henge i sele mens jeg har vaska klær, hengt opp klær og laga syltetøy (jepp, produktiv i dag! ) så han sovna av seg selv med en gang jeg la ham ned på sofaen. Så får han bare sove litt da
MzS Skrevet 23. juli 2008 #5624 Skrevet 23. juli 2008 Åh, hjemmelaget syltetøy! Hatten av for flinke husmor-Imli Her sover også bebis på sofaen akkurat nå - egentlig veldig beundringsverdig siden det hamres og snekres og sages for fullt på utsiden av veggen ca 1 m fra ham... Godt sovehjerte, ja! Trampe: siden gutten din er så stor, kan det jo hende at han må ha flere måltider med fast føde om dagen før han får "samlet opp nok næring" til å sove hele natta? Har hvertfall lest om mange på DIB og sånn som sier at de måtte opp i 2-3 måltider om dagen før de sov hele natta. Gutten min er jo ikke så stor og har alltid vært småspist av seg, så kanskje det er derfor det holdt med et grøtmåltid for han? Ingen ekspert jeg altså, bare tenker høyt...
Nicky B Skrevet 23. juli 2008 #5625 Skrevet 23. juli 2008 Her sov også veslegutt fra 20 tida i går kveld til 08:30 i dag tidlig!! Da hadde han akt seg ned i senga og lå og pludret med helseteppet over ansiktet. Han får nemlig ikke sove hvis han ikke har noe over fjeset, så jeg danderer en tynn gassklut ved siden av han, men i dag tidlig fant han ut at helseteppet var tingen og ordnet selv...
monja Skrevet 23. juli 2008 #5626 Skrevet 23. juli 2008 Når begynte dere med grøt? Og hvilken grøt spiser de?
Kykkelikokos Skrevet 23. juli 2008 #5627 Skrevet 23. juli 2008 Her sov også veslegutt fra 20 tida i går kveld til 08:30 i dag tidlig!! Da hadde han akt seg ned i senga og lå og pludret med helseteppet over ansiktet. Han får nemlig ikke sove hvis han ikke har noe over fjeset, så jeg danderer en tynn gassklut ved siden av han, men i dag tidlig fant han ut at helseteppet var tingen og ordnet selv... Oj! Det høres deilig ut. Snuppa sovner ca kl 19 om kveldene nå. I natt våknet hun vel ca 02:30 eller 03:30 (husker ikke helt, jeg var så trøtt). Så våknet hun ca kl 06 igjen. Begge gangene for mat selvfølgelig.
MzS Skrevet 23. juli 2008 #5628 Skrevet 23. juli 2008 Min er også sånn, vil helst ha noe over ansiktet når han sovner. Han bruker enten en sånn myk koseklut, eller helseteppe. Vi begynte med smaksprøver på grøt en uke før han var 4 mnd, men bare en teskje om gangen da. Vi begynte med maisgrøt fra Nestle og den risgrøten med fersken og banan fra Hipp. Han likte det ikke i begynnelsen, men så prøvde vi å blande i litt fruktmos av eple og blåbær, og da gikk det bedre. Og i går kveld slukte han risgrøten og syns det var kjempegodt, så det tok jo ikke lang tid egentlig. Det verste er egentlig alt sølet Nå har han endelig begynt å skjønne at han skal gape for å få grøten - men fram til nå har det vært sutting, blåsing, prusting, slikking og spytting. Og et par skikkelige nys innimellom sånn for å få spredd grøten ordentlig rundt i rommet Og henda skal selvfølgelig inni munnen etter hver grøtskje, så han får klint inn hele seg, stolen og den som mater med grøt. Festlig... Men det gikk litt bedre i går, blir spennende å se i dag. Har ikke merket noe på magen hans, den daglige bleia kommer som vanlig, dog med litt annen konsistens og farge
Kykkelikokos Skrevet 24. juli 2008 #5629 Skrevet 24. juli 2008 Har solen tatt dere, jenter? Jeg har klipt av meg alt håret.. Usj, jeg angrer! Har hatt langt hår de 5 siste årene, og vel så det. Nå er det nesten ikke noe igjen
Gjest imli Skrevet 24. juli 2008 #5630 Skrevet 24. juli 2008 Jeg er her! Har bada to ganger i dag I natt fikk vi ny soverekord for bebis - 8,5 timer!!!! :juhu: La ham 8.30, og så sov han til kl 5. Håper det fortsetter! Han begynner å bli litt greiere på spisinga også. Går som regel 2,5 timer minst før han vil ha mat Så nå håper jeg det går rette veien her Tror ikke vi skal begynne med grøt ennå. Satser på å fullamme så lenge som mulig. Siden det virker som han sover bra og vokser bra, så er det ikke noe å stresse med.
Kykkelikokos Skrevet 24. juli 2008 #5631 Skrevet 24. juli 2008 Høres smart ut, imli Det er jo superpraktisk å slippe å drasse med seg mat rundt når man er ute på noe. Bare dra frem puppen Disse soverekordene deres høres fantastisk ut. Jeg vil også ha soverekord
Gjest imli Skrevet 24. juli 2008 #5632 Skrevet 24. juli 2008 Først nå siste dagene vi har fått soverekorder Var da han begynte å sove for seg selv. Før var vel sovereorden 4 timer... Håper dere får dere soverekord snart dere også! Hva ligger den nåværende på?
Kykkelikokos Skrevet 24. juli 2008 #5633 Skrevet 24. juli 2008 Tja.. Hun pleier å sove fra ca 19-20 til maks 03:30. Som oftest mye kortere.
Kykkelikokos Skrevet 24. juli 2008 #5635 Skrevet 24. juli 2008 Hehe. Det blir visst det. Er bare vi som legger henne tidligere da.
Grace Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #5636 Skrevet 24. juli 2008 Hello Ladies!!! Da er jeg hjemme fra ferie. Har snikfulgt dere litt fra mobilen men har ikke fått skrevet noe for det funker visst ikke! Alt bra her med oss, deilig å komme hjem til egen seng både for oss og lillegutt NIcky B: Så vi hadde en felles bekjent som nettop har fått en liten jente. Hvordan kjenner dere hverandre?? *nyskjerrig*
Nicky B Skrevet 24. juli 2008 #5637 Skrevet 24. juli 2008 NIcky B: Så vi hadde en felles bekjent som nettop har fått en liten jente. Hvordan kjenner dere hverandre?? *nyskjerrig* Vi er gamle kollegaer. Jobbet sammen på et av Oslos beste museer. I tillegg bodde hun ikke så langt unna meg.
monja Skrevet 25. juli 2008 #5638 Skrevet 25. juli 2008 God morgen! Lillebror har blitt et skikkelig matvrak. Han våkna klokka 6 og ville ha mat. Da var mannen oppe med han og ga han flaske....250 ml pumpemelk rett ned :dåne: Så sov han til halv 8 og har etter det fått av pysj, ligget litt på gulvet og spiset enda mere :dåne: Snakk om matvrak.
sønnavind Skrevet 25. juli 2008 #5639 Skrevet 25. juli 2008 (endret) Jeg ammet i natt, for første gang på en måned. Jeg var kjempetørst da jeg våknet, så jeg tenkte at de sikkert var det også. De sovna igjen etterpå og sov helt til ni, så det stemte nok. Nå skal vi ut og trille tur snart. Magen er blitt så ødelagt at bikini er utelukket, men har endelig fått bittelitt farge på armer og bein. Føles litt bedre da . Endret 25. juli 2008 av sønnavind
Gjest imli Skrevet 25. juli 2008 #5640 Skrevet 25. juli 2008 Vi har vært på stranda i dag, men det ble en kort tur med en liten en som ikke var helt samarbeidsvillig. Andre har med seg babyer overalt, vi klarer visst ikke det vi Var ute og gikk tur nå, anbefales IKKE! Utrolig varmt.... Har nå drukket fem glass vann og sitter her og tørster Nå våkna babyen også, etter en liten lur... Den ungen sover utrolig lite på dagtid, maks en time til sammen... Selv om jeg triller tur eller vi kjører tur med ham, så blir det skjelden med enn 1-1,5 times soving hver dag. I går ble det bare en halv time... Han slekter vel på meg - iflg mamma slutta jeg å sove på dagen da jeg var ett år. Så lenge han sover om natta, skal jeg ikke klage, men det hadde vært deilig med litt fri fra ungeskrik om dagen... Heldigvis blir det fri i morgen - da skal jeg og min kjære på kanotur på innsjøen her. Lillebebisen skal være hos mamma og pappa. Det blir deilig... Man får jo unger frivillig, men det er deilig å bli kvitt dem for en liten stund likevel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå