Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært litt fraværende de siste par ukene - først pga manglende nett, og så pga stress med masse håndverkere i huset og ting som må ordnes i forbindelse med det. Og ikke minst stress med dåpen, som var i går. Er helt skutt enda jeg.

Tok meg visst ørlite granne vann over hodet da jeg så bråkjekt absolutt skulle ordne alt selv. All maten (grillbuffet), dessertbord og kaker. I tillegg til blomsterdekorasjoner og dekking av bord++. Herrejemini... Så omtrent mannen med ljåen i går kveld da jeg stupte i seng etter å ha satt i gang den tredje oppvaskmaskinen og ryddet det siste. Har vasket i dag, og er skikkelig glad for at det er en stund til neste dåp ;) Lenge siden jeg har vært så utkjørt! Neste gang skal jeg sette bort litt ja, det er helt sikkert. Jeg har arrangert selskap for 60 personer der jeg laget 5-retters meny alene tidligere, men det er visst stor forskjell på å gjøre slike ting med og uten barn! Fytti så tungvint alt blir når man har barn altså. Hadde heldigvis barnevakt deler av dagen på lørdag da, men likevel...

Men koselig var det, folk var fornøyde og koste seg, og lillegutt fikk så mye fint. Til og med en eiendom på månen :fnise:

Her går legging og soving fortsatt fint *bank i bordet*. Opp en gang for mat i 3-4 tiden, ellers sover han som en stein fra 8 til 8.

Han har blitt så flink til å holde rangler osv i hendene og leke med dem nå, det har skjedd i løpet av den siste uka. Ellers ruller han fra side til side og fra mage til rygg (sjeldent, da) men ikke fra rygg til mage.

Har en blid gutt i dag, det er deilig :) Ellers har han visst jaggu dager han er grinete han også ja, uten at jeg klarer å finne ut hva det er..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel ikke en ny bolle i ovnen allerede, MzS? ;)

Skrevet

Haha... Å nei du :) Håper ikke det, hvertfall... Det hadde vært litt drøyt!

Men dere blir vel med og prøver igjen til neste år, jenter? 2 år mellom syns jeg er helt perfekt. Vil ha med dere i neste terminklubb også, beste klubb ever! :jepp:

Skrevet

Nåh, vi får se på det. ;)

Skrevet

:hallo: jenter!!!

Her har vi fortsatt rar unge... Det er skrik og spetakkel så og si hver gang jeg skal gi ham mat... Han er tydelig sulten, jeg legger ham til, og han vrir seg vekk og hyler. Sånn har vi holdt på i fire dager nå, han spiser litt noen ganger, men ellers er det hyl og skrik. Har ringt helsestasjon, som ikke hadde noen råd da jeg kunne eliminere både sopp i munnen og div andre forslag. Han er ikke slapp og virker normal ellers, så vi avventer legen litt. Men merkelige greier...

Er alle på ferie eller? Lite aktivitet om dagen...

Får ikke vært her så mye om dagen, frøkna har fri fra barnehagen, men mannen må jobbe så her er det litt hektisk om dagen når jeg er "alenemor". Vi driver med pottetrening, så frøkna må holdes under oppsikt hele tiden... ;)

Angående matingen av veslegutt, har du tatt en graviditetstest, Imli? Hvordan er det hvis du pumper ut melka og gir han fra flaske? For hvis han vil ha melka fra flaske, men ikke fra pupp kan det være at flyten ved puppen blir for treig. Da kan i så tilfelle syntocinon nesesprayen hjelpe.

Men hvis han reagerer slik på melka fra flaske, kan det være at melka smaker annerledes... ;)

Men dere blir vel med og prøver igjen til neste år, jenter? 2 år mellom syns jeg er helt perfekt. Vil ha med dere i neste terminklubb også, beste klubb ever! :jepp:

Jeg blir ikke med til neste år... To barn får holde foreløpig. Ikke umulig at det kommer en etterslenger, men det blir ikke enda. Men jeg blir med fra sidelinja, så kan jeg øse av min visdom som erfaren tobarnsmor. :fnise:

Skrevet
Jeg blir ikke med til neste år... To barn får holde foreløpig. Ikke umulig at det kommer en etterslenger, men det blir ikke enda. Men jeg blir med fra sidelinja, så kan jeg øse av min visdom som erfaren tobarnsmor. :fnise:

Det holder i massevis Nicky... Bare du er med så er det godt nok for meg :)

Og råd kommer jeg til å trenge, det er helt sikkert!

Skrevet

Jeg tror nok ikke jeg blir med så raskt heller. Neste år er nok litt i tidligste laget for meg. Vi venter nok til Junior er to år gammel med å prøve på neste mann. Jeg koser meg så i mammarollen at jeg nesten kunne blitt gravid med en gang, men mannen bør jo helst ha et ord med i laget han også.. :sjenert::ler:

Neida, jeg har egentlig ikke lyst på to tette altså. Og det er mest fordi jeg synes at Junior skal få den første tiden alene med mamma og pappa. Dessuten vil nok jeg og mannen bli mer "husvarme" i våre nye roller før vi tenker på å få et barn til. Ingen hastverk her i gården!

Men jeg ser for meg at tre år i mellom ville vært perfekt for oss. Så jeg kommer nok etter etterhvert. ;)

Skrevet

Nå har vi vært tre uker på ferie. Deillig å komme vekk litt, men jammen godt å komme hjem igjen og. Har bare vært på ferie hos familie da. Først svigers og så min familie.

Snuppa har fått to tenner da. Fikk den første for to uker siden. Og i går så jeg at tann nr 2 såvidt har kommet gjennom og.

Var på helsestasjonen i dag. Nå er snuppa blitt 6425 gram og 62,5 cm lang.

Jeg vil veldig gjerne ha to tette jeg...så vi venter nok ikke med prøvingen til neste år engang her..;) (tok så lang tid med snuppa, at jeg ikke har noen forhåpninger om å få til nestemann fort likevel)

Skrevet

Har ikke testa meg nei... Venter i det lengste... Han er fortsatt litt sånn rar; griner og hyler når han skal få mat, men det går bedre. an har fått i seg litt i alle fall, og nå sover han ute i vogna si.

Vi vil ha ca 1,5 til 2 år mellom ungene. Så med mindre det er bolle i ovnen nå ( da kommer nr 2 i midten av mars! :sjokk: ) så starter vi prøvinga til vinteren.

Skrevet

Jeg satser på å få nummer to våren 2011 tror jeg. Da blir lillemann tre, og det passer flott :)

Skrevet

Så dere planlegger allerde ja :ler:

Her må det i såfall bli nummer tre, og det vet jeg ikke om jeg får med mannen på gitt. Kjipe mannen :filer:

Skrevet

Idag var vi på helsestasjoen med smurfen (hørselstest) og da la vi lillemann på vekta for en uoffisiell veiing. 6100 gram veier han nå. Det vil si opp 200 gram på 12 dager. Helt greit tror jeg.

Skrevet

Bebisen sover enda! :juhu:

Sovet i 1,5 time gitt. Ikke verst - han sover vanligvis lite på dagtid.

I går sovna han på 2. leggeforsøk. :tommelopp:

Skrevet

Så bra, imli :hoppe:

Her sover lillemann også. 2 timer har det blitt nå :dåne: Og han som snart skal legge seg for natta.

Skrevet

Stikker innom en liten tur før ferie :Nikke:. Drar på hytta i Kr.sand i morgen og blir til søndag. Da tar vi båten til Danmark og blir der til lørdagen etter. Deiiiiiliiiiig!

Fikk sånn derre pengelapp i posten fra NAV i dag og skjønner ikke helt hva det er.... De har jo ktonr mitt hvor "lønnen" kommer, og den blir ikke tilgjengelig før siste virkedag i mnd. Mystisk...

Skrevet

Vi hadde egentlig bare tenkt at vi skulle ha en, vi, så ettersom det ble tvillinger er nok familien stor nok. Selv om jeg synes det er litt synd at jeg ikke får noe særlig bruk for alt jeg lærer nå. Når jeg endelig forstår hva som plager dem er det jo noe nytt som har dukket opp... Nå har storesøster virkelig fått teken på å snu seg. Hun snudde seg jo første gang for en måned siden, men har hatt ganske lang pause før hun satte igang igjen for fullt i dag. Og nå også i senga... Og på magen sovner hun jo selvsagt ikke. Snudde henne fire ganger på 20 minutter i dag før hun endelig sovna. Så jeg ser for meg en litt slitsom natt. Noen av dere som har noen tips til hvordan vi kan "kneble" henne? Har vurdert pose, og så at de hadde på H&M, men er de ok? Og blir ikke det fryktelig varmt nå som sommeren endelig har kommet tilbake?

Vi var innom helsestasjonen her vi er på ferie i går og veide for første gang siden vi begynte med grøt. Storesøster er nå 6785 og lillesøster er 6395. Samme forskjell som det har vært de par siste veiingene, og de har gått opp greit så vidt jeg kan forstå. Så da kjører vi på med grøt :).

Skrevet

Jeg har hørt om de som har sydd pose selv, med et langt bånd i den ene sida under armen og en hempe i den andre. Så trær man båndet under senga og knyter det fast i hempa. Vips så sitter ungen fast og kan ikke snu seg ;)

Mamma lagde et sånt system på meg, og det funka bra. Jeg sov på magen jeg da. Hun sydde også trykknapper på skuldrene på pysjen min og på dyna, sånn at når jeg satte meg opp i søvne om natta, for så å legge meg igjen, fulgte dyna med. Genialt. :ler:

Skrevet

Babysafe er visstnok praktisk for de som vil "kneble" ungene ;) Vi har ikke hatt behov for det enda heldigvis.

Skrevet

Storebror lå i pose og det funket supert. Han er jo sensommerbarn så da det var aktuelt så var det mye kjøligere. Du kan jo la henne ligge i bare bleie i posen?

Skrevet

Ja, noe må vi prøve. Hun våknet i natt, og snudde seg sikkert ti ganger før hun sovnet igjen, på magen... Trykknapper på dyna hørtes i hvert fall lurt ut, den ligger gjerne i motsatt ende av senga av hvor ungen er :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...