Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du får kjøpt bare smokker da. Men hvorfor skal du stikke ekstra hull? Vi bruker fremdeles samme smokker som vi gjorde da hun var nyfødt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe rulling her heller. I likhet med hos Bippe så er ikke mageleie noen høydare her... Han blir så sinna! Men løfter hodet bra da. Han har ledd en gang. Men da var jeg vekke et lite øyeblikk! :sur: Så han far fikk gleden av den første latteren. Dette er et par dager siden... Han kommer med masse små hvin og rare lyder da. Nå ligger han på stellebordet ved siden av meg her. Han elsker å ligge der, rare ungen.

Skrevet
Kan man stikke et ekstra hull i smokken på tåteflaska? :klø: Svigermor skal gi flaske i morgen.

Nei! Det forringer plasten og biter kan falle av og kvele lillemann...

Skrevet

Jaja, han får klare seg med den lille strålen som kommer ut da. Han blir nemlig illsint når han er sulten og det kommer for lite i slengen, så jeg må vel pent kjøpe nye smokker da. Får se hvordan det går i morgen.

Skrevet (endret)

Skal si det er en bestemt og temperamentsfull lillemann du har, Trampe. :ler:

Men det er godt han har egne meninger og vet hva han vil. Det lover jo bra til senere. ;)

-----

Hvordan er deres babyer i forhold til fremmede? Her har Junior begynt å bli veldig skeptisk, og han blir redd dersom ukjente mennesker stikker ansiktet sitt for nærme hans. Han har vært sånn i rundt tre uker allerede, faktisk. Men det er vel et godt tegn? Er det ikke ca på denne tiden de blir mer skeptiske?

Ellers ser det ut til at tannfrembruddet ikke var kommet så langt som jeg trodde. Jeg var jo nesten sikker på at han allerede holdt på å få ei tann oppe, men det ser ut til at det har stagnert litt. Han gnager fremdeles veldig på alt han kommer over, men det kan visst ta lang tid før tennene faktisk bryter frem. Så han har nok noen uker til med tygging og gnaging foran seg. Heldigvis.. :)

Endret av Bippe
Skrevet

Trampe, sorry jeg var litt "krass" :rodme:. Lillemor begynte å skrike så jeg måtte kjappe meg litt. Vi prøvde med en tut til storebror for et par år siden og da jeg testet den på meg selv så ramlet det av en bit. Fikk da beskjed om å kjøpe nye tuter :Nikke:

Skrevet

Det gjør ingenting det :)

Skrevet

Her begynner bebisen som smått å bli litt mer skeptisk til fremmede. I begynnelsen var det likegyldig hvem som holdt ham. Nå synes han fortsatt det er greit at fremmede holder og koser med ham, men ikke så lenge av gangen, da vil han til mamma :)

Skrevet

Maisen erlykkelig uansett hvem hun er hos og det har storebror også mer eller mindre vært siden han ble født. Veldig deilig :Nikke:

Skrevet

Nå er jeg og bebis alene hjemme. Mannen er på tur i helga. Skal få besøk av søstrene mine da. Da får jeg sikkert litt avlastning også ;)

Skrevet

Er det ikke først ved 6mnds alder det er vanlig at de får den standard "skeptisk til fremmede"-greien?

Snuppa er ikke særlig skeptisk i grunn. Hun smiler og gliser til alle. Men mamma er heldigvis fremdeles best ;)

Skrevet

Christian er ikke skeptisk enda. Victoria ble aldri det..

:Gjesp: Blir gal jeg. I de siste har det vært mating hver 1-2 timer, håper det bare er økedøgn ellers blir jeg gal. Han sov jo så og si hele natta. Dette er slitsomt. I morgen er det dåp, så trøtt som jeg er nå så gleder jeg meg bare til alt er overstått!!

Skrevet

Storebror ble skikkelig mørke menn med skjekk da han var rundt 6 mnd. Da var han veeeeeldig skeptisk. Lillebror har ikke vært skeptisk enda. Han er bare glad for at noen vil gi han oppmerksomhet :ler:

Skrevet

Tror det legge-greine var for godt til å være sant ja... De tre siste dagene har det vært et aldri så lite h**vete å legge ungen :sukk:

Prøver å kose, amme, og så legge ham forsiktig i senga. I går tok det nesten to timer, samme med de to dagene før. Måtte legge ham sovende.

Og i går var han helt vill! Holdt på å prøve å gi ham mat i 5 timer! :sjokk: Helt utrolig... Han var jo sulten, men så fort jeg la ham til, ble han helt vill, hylte og sprellet. Så var det å roe ham ned, og prøve igjen. Sånn holdt vi på fra kl 18 til nærmere midnatt... :sur: Tilslutt fikk jeg i ham litt mat og da sovna han med en gang. Fikk lagt ham i senga si, og da sov han faktisk i nesten 6 timer! Men med det slitet for å få lagt ham, tok vel i grunnen gleden fra den nye rekorden... :sukk:

Nå er jeg litt opprådd her altså. Han var sånn til morgen i dag også - klin gæren i det jeg la ham til brystet. Men han må jo være sulten! Har vel egentlig ikke spist skikkelig siden 16-tida i går...

Skrevet

Jeg er mest snok her inne hittil, veldig greit å se hvordan "landet ligger" hos andre.

Knotten min er også blitt litt skeptisk i det siste, fikk et skikkelig skrikeanfall da han møtte en skummel dame her om dagen! Trodde nesten han var blitt stukket av en veps eller noe for det hørtes helt helt forferdelig ut.. hehe.

Den store hobbyen om dagen er å trimme og trimme og trimme. Griper tærne, ruller seg rundt, og trener magemusklene. Denne knotten har nok veldig dårlig tid.. Men er litt bekymret for at det går for fort i forhold til benbygningen?

Har endelig klart å få ned ammingen til 2. hver time, fra halvannen time. Virker som om han har fått mindre vondt i magen, men hender forsatt innemellom at han får noen skikkelige skrikeanfall pga det. Ikke noe gøy å være mamman da..

Ellers så prøver vi å innføre leggerutiner her, da jeg skjønte at vi var litt sent ute.. Har tatt kveldsstell, sunget, lest og lagt han i sengen ved halv ti- ti tiden. Har forsøkt HYSJmetoden på han siste ukene men ikke fått helt dreisen på det.

Ellers så sliter vi med å få han til å buke smokk. Han begynner bare å skravle når han får den i munnen også blir han kjempesinna fordi den bare detter ut.. Han har funnet underleppa og fingrene sine da, men håper jo på at vi kunne fått til smokken istedet... Noen tips?

Skrevet

Hva er hysjmetoden?

Tror ikke det er noe fare for benbygningen. De utvikler seg vel i takt med "seg selv".

Har dere prøvd flere ulike typer smokk? De nyeste MaM-smokkene har sånn "anti-skli" ting på tuppen.

Skrevet

her gikk det litt bedre i går. han sovna på 3. forsøk og sov i 6 timer! veldig fornøyd med det.

Skrevet

Vi er på sommerferie, og det er utrolig deilig å kunne overlevere jentene til besteforeldrene klokka sju og sove videre selv:).

Storesøster kan finne på å hyle når hun ser fremmede, og har gjort det i flere uker. Synes ikke noe om det, men hun roer seg heldigvis veldig raskt. Tror det er vanligere å bli skeptiske litt senere? Jeg hørte om en helsesøster som hadde sagt at når de ble skeptiske så tidlig var det fordi de hadde det så eksepsjonelt bra hjemme. Ble irritert da jeg hørte den teorien, det er jo nesten det samme som å si at de som ikke er skeptiske ikke har det så bra? Hehe, jeg har i så fall ei som har det bra og ei som ikke har det så bra hjemme :D.

Skrevet

Hehe, de har det nok bra begge to ;)

Her har vi fortsatt rar unge... Det er skrik og spetakkel så og si hver gang jeg skal gi ham mat... Han er tydelig sulten, jeg legger ham til, og han vrir seg vekk og hyler. Sånn har vi holdt på i fire dager nå, han spiser litt noen ganger, men ellers er det hyl og skrik. Har ringt helsestasjon, som ikke hadde noen råd da jeg kunne eliminere både sopp i munnen og div andre forslag. Han er ikke slapp og virker normal ellers, så vi avventer legen litt. Men merkelige greier...

Er alle på ferie eller? Lite aktivitet om dagen...

Skrevet

Jeg er litt til og fra. Lillemann er grinete i dag, om det er varmen eller magen eller tenner aner jeg ikke. Han har ligget naken på et håndkle i stua i en og en halv time nå, og det hjelper tydeligvis :)

Skal fly på torsdag, jeg er kjempespent på hvordan det vil gå..! Flyet går midt i leggetida, så jeg regner med det er en som blir kjempetrøtt hvis han ikke vil sove på flyet. Og når lillemann blir trøtt blir han enormt sur og hyler som bare det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...