Murmelmy Skrevet 15. juli 2008 #5541 Skrevet 15. juli 2008 Kjentes aldeles IKKE liten ut da den ble satt inn
Gjest imli Skrevet 15. juli 2008 #5542 Skrevet 15. juli 2008 God tur Ea! Her sover bebisen lite på dagtid. Kanskje to ganger, og max to timer av gangen. Som regel bare en halvtime-time.
MzS Skrevet 15. juli 2008 #5543 Skrevet 15. juli 2008 ENDELIG på nett igjen! Duste-Tele2... Har hatt SERIØSE abstinenser! Godt å se at det fortsatt skravles like mye her Her har lillegutt rullet 2 ganger fra mage til rygg, men tror ikke han kommer til å gidde å rulle fra rygg til mage på lenge enda. SÅ moro er det ikke å ligge på magen - selv om han er blitt veldig flink til det, og ligger lange stunder av gangen og ser på seg selv i speilet. Han sover nå fra ca 20 til ca 8 med en mating i 3-tida mellom. Kjempedeilig! Så nå tar jeg og mannen annenhver natt, siden han har ferie nå. Legger seg like lett som alltid, og er stort sett bare blid og fornøyd. Så ingen klaging her i gården Har begynt med smaksprøver på forskjellige ting, med varierende resultat... Grøt er IKKE godt, og spyttes fort ut igjen. Både mais og ris. Men det går til nød ned som velling. Fruktmos er litt bedre da, og i dag fant vi endelig noe han likte! Den økologiske fra Hipp med eple, jordbær og banan er det eneste som ikke har blitt spyttet ut hittil Han fikk to små skjeer, turte ikke mer da vi bare har holdt på noen dager. Men har ikke merket noe magevondt på det han har fått hittil hvertfall. Så nydelig dåpsbarn folkens Vi har dåp nå på søndag, var i dåpssamtale i dag. Men er ikke akkurat i rute da, har huset fullt av snekkere som bytter kledning og vinduer, og det ser ikke UT utenfor her. Snakk om bra timing... Men vi får håpe det blir bra likevel. Heldigvis er det jo bare nærmeste familie som skal komme, og de bærer vel over med oss får man tro.
April Skrevet 15. juli 2008 #5544 Skrevet 15. juli 2008 Vi har også dåp på søndag. Presten har akkurat reist. Han fikk servert nybakt gulrotkake og kaffe Gleder meg til å få det overtstått. Men slipper heldigvis å styre med mat og sånn selv. Skal jo ha det på kroa til stefaren min. Skal vel dekke selv på lørdag tenker jeg og lage borddekorasjoner, hvis jeg får til. Skal ha åttemannsbord. Vi blir ikke så mange jeg hadde håpet. Mange som hadde ferieplaner, selvom invitasjonen kom for 1 1/2mnd siden. Ja, ja..Vi får det nok koselig alikevel. Jeg skal hvertfall prøve å slappe av og nyte dagen! En kake skal jeg bake og.. Christian legger seg som regel åtte-ni og sover som regel til rundt fire, og så til sju-åtte. På dagen sover han 3-4 ganger.
blåmeisa Skrevet 15. juli 2008 #5545 Skrevet 15. juli 2008 Jeg skal lage koldtbord selv i dåpen!Andre som har gjort det? Så kom gjerne med tips!
monja Skrevet 16. juli 2008 #5546 Skrevet 16. juli 2008 Jeg skal lage koldtbord selv i dåpen!Andre som har gjort det? Så kom gjerne med tips! Vi ordna det selv, mer eller mindre. Bestilte en del kjøtt ferdig opplagt, men kjøpte spekeskinke, røkt laks og karbonader selv. Hva skal du ha på koldtbordet ditt da?
monja Skrevet 16. juli 2008 #5547 Skrevet 16. juli 2008 Nå er jeg og Smurfen oppe. Vi spiser frokost. Lillebror har sovet på Smurfen sitt rom i natt og det gikk superbra. Han våkna klokka halv 6 og fikk mat da. Han slukte 230 ml :dåne: Så sov han bare 20 minutter og etter å ha underholdt han i ytterlige 20 minutter måtte han ha pupp :dåne: :dåne: :dåne: Nå har han sovet siden ti på åtte og jeg er spent på hvor lenge det varer.
monja Skrevet 16. juli 2008 #5548 Skrevet 16. juli 2008 Han bedriver bare cowboystrekker på dagtid da. Sover alt fra 15 minutter til en time, men stort sett ligger det på halvtimen. Selv om vi triller eller kjører bil. Men jeg husker at storebror var sånn på denne alderen og.
Murmelmy Skrevet 16. juli 2008 #5549 Skrevet 16. juli 2008 I dag har maisen og jeg vært på bytur. Møtte mamma og mormor så vi var fire generasjoner jenter sammen på café
Gjest imli Skrevet 16. juli 2008 #5550 Skrevet 16. juli 2008 Her har vi vært borte fra bebisen for første gang! I går var jeg og min kjære ute sammen, mens lille T. var hos farmor. Og han spiste godt av flaske med tidligere frossen morsmelk. Så da vet vi at det funker bra
Catus Skrevet 16. juli 2008 #5551 Skrevet 16. juli 2008 Så bra da, Imli! Det må være deilig å ha den friheten! Jeg har enda ikke vært borte fra Junior. Jeg har nemlig en mann som ikke tør å være alene hjemme med ham enda. Mormor tør heller ikke enda, men hun sier at hun gjerne vil være barnevakt så snart Junior er litt større. Farmor tør vi rett og slett ikke å bruke som barnevakt, så den saken blir ikke diskutert en gang. Jaja, jeg har ingenting i mot å være hjemme med Junior hele tiden jeg altså, men jeg må jo innrømme at det hadde vært deilig å komme seg ut litt på egenhånd en sjelden gang i blant. Men min tur kommer vel etter hvert.
Gjest imli Skrevet 16. juli 2008 #5552 Skrevet 16. juli 2008 Det er litt deilig å rekke å savne dem noen ganger Moren min er helt vill etter å passe bebis, men foreløpig har hun ikke gjort det mer en en veldig kort stund av gangen. Men i morgen kommer hennes debut med flaskemating, for da skal jeg til byen med søstera min og ei venninne. Det er veldig greit at han tar flaske! Har vært litt redd han ikke ville ha flaske, siden han ikke tar smokk, men smokk med mat i var tydeligvis greit
Gjest imli Skrevet 16. juli 2008 #5553 Skrevet 16. juli 2008 Nå begynner han forresten å få helt brune øyne. De er mørkegrå med brunt innerst, og det brune blir mer og mer dominerende. Hvordan er det med fargeutviklinga hos andre brunøyde unger? Noen har jo brune øyne med en gang, mens andre ikke får dem før etter flere måneder.
Catus Skrevet 16. juli 2008 #5554 Skrevet 16. juli 2008 Mamma er også helt vill etter å være sammen med Junior, men forløpig har hun ikke turt å passe ham mer enn mens jeg og mannen har vært på butikken. Hun er av den overnervøse typen og trenger nok litt mer tid før hun tør å ha ansvaret alene over tid. Men hun er helt fantastisk flink med barn da, det skal hun ha. Og jeg føler meg 110 % trygg på at hun tar seg godt av ham når hun endelig tør å passe ham. Det er en god følelse, i og med at vi ikke stoler helt på svigermors evner. Når det gjelder øyefarge har Junior fortsatt helt blå øyne. Jeg hadde forventet at han ville få brune, så jeg går egentlig fortsatt og venter på forandringer. Men nå begynner jeg snart å lure på om de vil forbli blå. Det ville i tilfellet være veldig overraskende.
Kykkelikokos Skrevet 16. juli 2008 #5555 Skrevet 16. juli 2008 (endret) Snuppa her har brune øyne, men de er ikke så mørke som mine. Mulig de blir mørkere etter hvert? Uansett så forblir de nok brune Vi har hatt en del barnevakt da jeg var hos foreldrene mine. Noen ganger sov jeg bare mens foreldrene mine hadde henne i stuen, andre ganger så var mamma ute på tur med henne. Og så har hun også vært hjemme med dem når mannen min og jeg feiret 1års bryllupsdag. Det gikk veldig fint. På en måte føler jeg at jeg har fyllt opp passekvoten for en stund, for nå har jeg veldig lyst til å bare ha henne hos meg hele tiden Men det har nok kanskje litt med at jeg går rundt med klump i magen og tenker på at det ikke er lenge til jeg skal begynne på jobb igjen og være borte fra henne hele dagen. Endret 16. juli 2008 av Kykkelikokos
Kykkelikokos Skrevet 16. juli 2008 #5556 Skrevet 16. juli 2008 Snuppa som var så flink til å legge seg de to ukene vi var hos foreldrene mine, nekter nå å legge seg i våken tilstand
Murmelmy Skrevet 16. juli 2008 #5557 Skrevet 16. juli 2008 Vi sliter også litt med legging nå og hun vil gjerne puppes i søvn. Etter ferien så skal vi få inn skikkelige rutiner . Her har hun dypblå klare øyne. Fantastisk vakre
Kykkelikokos Skrevet 16. juli 2008 #5558 Skrevet 16. juli 2008 For en nydelig blåfarge! Også de dådyrøynene da!
Murmelmy Skrevet 16. juli 2008 #5559 Skrevet 16. juli 2008 Tusen takk kykkeli, synes selv hun har fantastiske øyne og har sagt det fra dag 1. Nå er jo jeg passe subjektiv da . De har hele tiden vært store, våkne og hun følger så synlig med på hva som skjer...
monja Skrevet 16. juli 2008 #5560 Skrevet 16. juli 2008 Mørke blå øyne her og. Jeg tipper de blir like lyse som hos storebror, men dette første året blir spennende. Det er vel da de forandrer seg mest. Storebror Lillebror
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå