Gjest imli Skrevet 14. juli 2008 #5521 Skrevet 14. juli 2008 Sånn var begge mine før jeg fikk mensen, da endrer visst smaken seg noe en dag eller to før det er tilbake til normalt. Men som Kykkelikokos sa så er det også vanlig at de kan gjøre sånt ved en ny graviditet. Kanskje du skulle ta en test bare for å sjekke? Godt å ha det utelukket, for hvis du stresser med tanken på at du kan være gravid, kan mensen forsinkes av det og... Ja, jeg har hørt det med mensen jeg og... Så fårhåpenlig er det det som er på vei.
Kykkelikokos Skrevet 14. juli 2008 #5522 Skrevet 14. juli 2008 Skal i alle fall prøve å gi ungen mat nå... Så får vi se om han er mer samarbeidsvillig. Han er jo tydelig sulten, så jeg skjønner ikke hvorfor han tuller nånn. Hvor har du forresten hørt/lest det om graviditeten Kykeli? Jeg har hørt at melken kan forandre smak ved graviditet, men husker ikke hvor. Søkte litt på nettet, og fant ikke noe info om akkurat det. Dog kan melkeproduksjonen gå ned pga kroppen ikke har næring nok til å være både gravid og til å produsere melk. En i barselsgruppen min på NybaktMamma opplevde sistnevnte. Det står også her: http://www.babyverden.no/templates/Article____20692.aspx Men jeg synes uansett ikke du skal uroe deg for mye. Det er sikkert mensen som er på vei
Trampe Skrevet 14. juli 2008 #5523 Skrevet 14. juli 2008 Soving uten hyl :juhu: Han ville ikke ha grøt, han var for trøtt til det helt plutselig, men vi fikk lurt i ham nesten en hel porsjon allikevel ved å gi litt fruktmos innimellom Det er godt det Han sovna ved puppen, rapte godt på skuldra og sov som en stein da jeg la ham ned. Nå har han sovet en og en halv time. I natt var han våken 0130, 0330, 0500, 0600 og så var det morgen 0700. Slitsomt som bare det... lurer på hva natta byr på.
monja Skrevet 14. juli 2008 #5524 Skrevet 14. juli 2008 Høres slitsomt ut med en sånn natt, Trampe Her er begge i seng. I teorien....størstemann er oppe litt innimellom.
Nicky B Skrevet 14. juli 2008 #5525 Skrevet 14. juli 2008 Off topic, men jeg spør dere kloke damer. Siden alle andre har dagbok, har jeg også laget meg en... Men hvordan får man et sånt binderstegn ved tittelen? Jeg ser så mange har det. Jeg vil også ha...
Gjest imli Skrevet 15. juli 2008 #5526 Skrevet 15. juli 2008 Her har bebisen sovet hele natta i egen seng, med kun en ammepause! :juhu: Nå sover han på sofaen etter frokosten sin - har sovet i 1,5 time nå... Plutselig har han blitt så grei med sovinga! Helt overvelda jeg... Ang. dagbok, så kommer binderstegnet når det er lagt ut bilder i dagboka, så vidt jeg vet...
Trampe Skrevet 15. juli 2008 #5527 Skrevet 15. juli 2008 Binderstegnet kommer når det er vedlegg i tråden. Trykker du på bindersen skal du få opp en oversikt over antall vedlegg slik at du kan slette de raskt om du trenger det Natta har vært bob bob. Han la seg flott i går også, sovna halv åtte og sov til halv ett. Da våkna han når jeg gikk og la meg. Han var våken klokka fem, og for første gang nekta han å legge seg igjen, så han hylte til seks og sovna da. Sov til åtte. Jeg er trøtt...!!
Gjest imli Skrevet 15. juli 2008 #5528 Skrevet 15. juli 2008 Slit med unger som ikke vil sove, ja... Håper det bedrer seg for dere Det lengste min har sovet i strekk, er fem timer - i natt. Synes det var superbra jeg, men virker som om mange forventer at de skal sove hele natta gjennom... Er det ikke normalt at de våkner en gang eller tre i løpet av natta da?
-Ea- Skrevet 15. juli 2008 #5529 Skrevet 15. juli 2008 Tror det er ganske vanlig at de våkner i løpet av natten ja. Her er det nesten alltid to måltider per natt, dog ikke i det siste da.... Nå er det kunn et måltid ved fire halv fem tiden. Sover da gjerne fra kl ni til fire. Det er deilig det;) Vel, da er det tid for ferie i Spania Vi reiser i morgen, 5.5 timer på fly, 2 uker i varmen!!!! Det blir deilig og litt skummelt, hva hvis det skulle skje noe med knøtten der nede. Jeg vet jo at de har babyer der også, men det er liksom ikke så beroligende som det burde være kjenner jeg. Det er tross alt sønnen min... Har med ALT da, fra snørrsluker til bamsen hans, badebleier til baby call skrutrekker! Tror ikke jeg har glemt noe :klø: Sitter her å venter på mensen jeg og.... Har en ekkel følelse av at spralen har detti ut, og tørr ikke skjekke.... Come what may.
Catus Skrevet 15. juli 2008 #5530 Skrevet 15. juli 2008 Junior har blitt så flink til å sove, men vi har fortsatt et måltid i løpet av natta. Han legger seg oftest mellom halv ni og ti en gang, så sover han til fire-fem tida. Da får han mat og sover frem til alt mellom syv og halv ni igjen. Jeg er kjempefornøyd med sånn det har blitt etter å ha holdt på med mating annenhver time de første to månedene. :-D Så utrolig godt å høre at det har bedret seg med sovinga hos dere, Imli. Kan tenke meg at det er enda mer kos med baby nå enn det var tidligere. Søvn er alfa og omega! Bare synd det har blitt omvendt for dere, Trampe. Jeg føler med dere i søvnmangelen og frustrasjonen.. -Ea-: Kan spiralen falle ut, altså? :klø: Ellers håper jeg dere får en knallfin ferie! Høres ut som at du er godt forberedt. Dere kommer sikkert til å kose dere alle sammen!
Murmelmy Skrevet 15. juli 2008 #5531 Skrevet 15. juli 2008 Jeg forventer IKKE at maisen skal sove natten gjennom ennå. Storebror på snart to år gjør det jo ikke alltif han heller Ea, bør man ikke merke om spiralen har detti ut? God tur! Nå sover maisen forresten sin første lur i dag . Vi sto opp kl 07, så utrolig at hun har holdt ut til nå.
Catus Skrevet 15. juli 2008 #5532 Skrevet 15. juli 2008 Junior har forresten blitt stor gutt og har flyttet over fra kurven til den store sprinkelsenga. Det har gått veldig bra og jeg tror han koser seg der. Det har iallfall ikke blitt noen endringr i sovemønsteret. Nå sover han dessuten inne på soverommet på dagtid også. Tidligere har jeg hatt ham i stua, i og med at jeg ville ha ham i nærheten. Godt jeg begynner å bli litt mer tøff nå. Babycall fungerer jo helt flott, det!
Catus Skrevet 15. juli 2008 #5533 Skrevet 15. juli 2008 Hvor ofte sover deres barn på dagtid nå? Her soves det som regel en times tid ca hver andre time (noen ganger går det litt lengre tid i mellom). Helt perfekt å få slike små pauser med jevne mellomrom.
Murmelmy Skrevet 15. juli 2008 #5534 Skrevet 15. juli 2008 Sover 3-4 ganger mellom kl 08-20. Sovingen varer i alt fra 45 min-1 1/2 time når vi er hjemme.
Nicky B Skrevet 15. juli 2008 #5535 Skrevet 15. juli 2008 Jeg forventet meg slett ikke at veslegutt skulle sove natta i gjennom, frøkna våknet jo hele tiden på natta på denne alderen. Men de siste ukene har han mer eller mindre sovet rundt. I går sovnet han endelig klokka 19 og sov helt til 05:20 i dag. Fikk mat og sov videre fra 06:15 til 9:40. Han er i strålende humør i dag! Ler og pludrer og hoier! Festlig! Håper søvnen ordner seg snart, Trampe! Er frustrerende når de holder på sånn. God tur på ferie, EA! Kos dere masse!!
monja Skrevet 15. juli 2008 #5536 Skrevet 15. juli 2008 Vår sover 3 - 4 ganger på dagen. 15 minutter til max en time. Men han sover hele natta da.
monja Skrevet 15. juli 2008 #5537 Skrevet 15. juli 2008 Idag skal lillebror flytte inn på rommet til storebror. Om gubben finner skuene til sprinkelsenga.
Murmelmy Skrevet 15. juli 2008 #5538 Skrevet 15. juli 2008 Greit å flytte barna på eget rom når de sver natten gjennom, men ikke fanken om jeg skal stå opp ila natte for å mate henne . hun blir nok på rommet vårt like lenge som storebror, altså til hun er et halvt år.
Murmelmy Skrevet 15. juli 2008 #5539 Skrevet 15. juli 2008 Lillemor er forresten blitt utrolig flink til å løfte nakken! Vi har jo aldri "trent" på det, men nå holder hun hodet oppe lenge. Skal ta bilder av det senere i dag
-Ea- Skrevet 15. juli 2008 #5540 Skrevet 15. juli 2008 Gynon sa i alle fall at det kan skje, at spiralen kan falle ut altså... Det skal ikke kunne merkes sa han, den er så bitte liten. Så jeg får vel skjekke det når jeg kommer hjem, orker ikke en baby til akkurat nå...... Da er det over og ut her i fra, hasta lavista baby!!!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå