Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer om vi skal begynne med grøt evt. fruktmos om en tre ukers tid. Han spiser oftere og oftere så han trenger vel mer mat for å vokse seg stor og sterk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare jeg som har en baby som aldri har hatt økedøgn eller virker utilfreds med melkemegden? Føler meg veldig heldig altså, og mistenker det er fordi jeg er mye roligere vedr dette denne gangen ift forrige gang...

Skrevet
Er det bare jeg som har en baby som aldri har hatt økedøgn eller virker utilfreds med melkemegden? Føler meg veldig heldig altså, og mistenker det er fordi jeg er mye roligere vedr dette denne gangen ift forrige gang...

Vi har aldri hatt særlig merkbare økedøgn, og han har aldri vært utilfreds heller, men nå sover han kortere dupper og da er det snadder med litt melk innimellom. Jeg tror han drikker mindre i hver amming, men oftere.

Og så har han begynt å "bite". Klemmer gommene sammen så hardt som han kan *aiaiai* Fortsetter han sånn når tennene kommer er ammekarrieren slutt her i heimen.

Skrevet

Murmels tanker...

Jeg tar meg selv i å synes at tuppa vokser så altfor fort. Hun er ikke lengre nyfødt, men en baby. Hun holder hodet selv og nekter å sove på mammas bryst om hun ikke sovner før jeg setter meg ned.

Tenk, detter er mitt siste barn, og snart er hun stor. Om syv mnd gikk storebror og han er virkelig blitt en stor og flott gutt. Han kan ikke prate så forståelig ennå, men er en racer på å bygge briotog og LEGO.

Se på mine vakre nuddlinger...

Barna mine

Skrevet

Mistenker snuppa for å ha begynt å bite litt også. Det gjorde vondt da jeg ammet henne i sted.

Snuppa her får vel noelunde nok melk. Grunnen til at vi skal innføre grøt, er pga jeg begynner på jobb igjen i september.

Skrevet

Så herlige barn, Murmel :hjerter_rundt:

Jeg skal og begynne å jobbe i september. 8. september, dagen før storebrors 4 årsdag. Smart. Sikkert helt utslått etter jobb, men mannen får fikse og ordne hjemme.

Skrevet (endret)

Vi har tatt bilder til dåpstakkekort i dag. Her er et blinkskudd som selvfølgelig er helt ubrukelig til takkekort :fnise:

"Uueeeeh!"

post-11761-1215975297_thumb.jpg

Endret av Kykkelikokos
Skrevet

Her er vårt takkekort bilde.

Og jeg har hengt meg opp i at nesa hans er skjev :sjenert: Jeg har faktisk ikke sett det før jeg så nøye på dette bildet.

Skrevet

Vi sendte ut alle takkekortene til dåpen for to uker siden. Fikk på fredag vite at søsteren til mannen ikke har fått :(. Haaaaater posten...

Skrevet

Vakker gutt monja :hjerte:. Nesen til M er også skjev. Vi ble faktisk sendt til Riksen og ØNH-spesialist fire dager etter at hun ble født. Han sa at dette ville gå seg til, og nå er det nesten ikke synlig lengre. Er jo nesten bare ejg som har sett det hele veien da :fnise:

Skrevet

Må si jeg nesten er litt misunnelig på de flotte fotografbildene deres, murmelmy. De er virkelig fine altså!

Skrevet

Nydelige bilder alle sammen!! :hjerte:

Og så har han begynt å "bite". Klemmer gommene sammen så hardt som han kan *aiaiai* Fortsetter han sånn når tennene kommer er ammekarrieren slutt her i heimen.

Det gjør veslegutt også, han "gommer" skikkelig til. I tillegg napper han og drar så fælt i puppen at amming er noe jeg gruer meg til.

Murmels tanker...

Jeg tar meg selv i å synes at tuppa vokser så altfor fort. Hun er ikke lengre nyfødt, men en baby. Hun holder hodet selv og nekter å sove på mammas bryst om hun ikke sovner før jeg setter meg ned.

Tenk, detter er mitt siste barn, og snart er hun stor. Om syv mnd gikk storebror og han er virkelig blitt en stor og flott gutt. Han kan ikke prate så forståelig ennå, men er en racer på å bygge briotog og LEGO.

Sånn tenker jeg også murmel, tida flyr så altfor fort! Men jeg klarer liksom ikke helt å føle meg ferdig med to jeg da.... Utelukker ikke en tredjemann om noen år.

Her har veslegutt sovet MYE de siste timene. I går sov han mer eller mindre hele dagen. La seg 22 og sov til 08:40 i dag tidlig. Fikk litt mat og sov videre, mere mat, stell og litt leking under babygym'en før vi dro avgårde på spontan harrytur til Charlottenberg. Der sov han seg gjennom shoppingen og hele veien hjem igjen. Fikk mat og nå ligger han og sover for natten... :dåne:

Skrevet

For noen nydelige unger, dere :hjerte: Vi har ikke sendt ut takkekort fra dåpen vi... burde kanskje få det gjort snart ja :ler:

For noen soveunger dere har da. Her er han fremdeles våken nesten annenhver time hele natta :sukk: Jeg ammer og sover samtidig jeg da, ellers blir jeg sprø.

Skrevet

Nå skal jeg finne senga. Lillegutt har sovet fra i 19.30 tiden tror jeg. Jeg har pumpet 300 ml melk. Da kom 225 ml fra det brystet vi ikke ammet på før sengetid :dåne:

Ha en god natt :klemmer:

Skrevet

Godt å se at det er flere enn meg som er :Gjesp:

Urolig natt. Varmt, klamt, storebror hadde mareritt, lillebror våkna klokka 6 og har spist tre ganger siden da....ja ja, nå skal vi på verksted med nybilen :sur: Og så skal jeg og ungene trille tur mens mannen er på fysio.

Fikk forresten er gladmeling i morges. Niennah er på føden med vannavgang og 3 cm åpning :hoppe:

Skrevet
Føler meg veldig heldig altså, og mistenker det er fordi jeg er mye roligere vedr dette denne gangen ift forrige gang...

Ammingen gikk på skinner med frøkna, så jeg var også veldig rolig angående ammingen nå. Men når veslegutt hylte etter mer mat rett etter amming og glufset i seg alt fra 70 til 120 ml med MME rett etterpå, så tydet det på at melka mi ikke var nok denne gangen. :( Trist syns jeg.

Nå skal jeg finne senga. Lillegutt har sovet fra i 19.30 tiden tror jeg. Jeg har pumpet 300 ml melk. Da kom 225 ml fra det brystet vi ikke ammet på før sengetid :dåne:

Så mye melk, Monja! :dåne: Du er virkelig heldig! Jeg som syns jeg får pumpet ut masse når jeg får ut 160 ml... Det blekner noe i forhold til 300 ml. :fnise:

Uff, har begynt å tenke på om vi har gitt veslegutt et "belastende" navn. Seks uker etter at han ble født, fikk vi høre at en fjern bekjent hadde døpt datteren sin nesten det samme navnet. Det er bare en bokstav som skiller og barna kommer mest sannsynlig til å gå i samme klasse etterhvert. Har i etterkant hørt om ei til som også har dette navnet på jenta si. :(

Nå skal vi snart til helsesøster på 3 mnd kontroll og veslegutt skal få sprøyter. Har ikke lyst til at han skal få to sprøyter etterhverandre i dag, så jeg skal be om å få vente litt med prevenar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...