Gjest imli Skrevet 12. juli 2008 #5461 Skrevet 12. juli 2008 Må nesten gjøre det man selv føler er rett også. Får litt følelsen av at helsesøstre tror alle unger er like noen ganger.... Så flinke unger som ruller seg rundt da! Her liker man ikke å ligge på magen. Han blir sinna fordi han ikke kommer noen vei, virker det som... Ligger og sparker frustrert med beina sine når han ligger på magen. Prøver å la ham ligge på magen hver dag, men det blir ikke lenge av gangen. Han sov i egen seng i natt og! Hanvar så trøtt i går kveld at han sovna i det jeg la ham i senga hans. Og der sov han i fire timer. Resten av natta i vår seng, men det var min skyld, fordi jeg sovner.... Men virker i alle fall som om det går rette veien med sovinga! Vanskeligere med matinga. Han vil stadig ha mat ekstremt ofte. Nå har jeg ham i bæresele og sitter og gynger foran pc'n... Bare en halvtime til, så er mating lov!
April Skrevet 12. juli 2008 #5462 Skrevet 12. juli 2008 Syns du har vært kjempe flink jeg, imli!! Jeg syns det er helt greit å innføre rutiner nå. Har hatt det en stund med Christian, men det tok sin tid før vi gjorde det med Victoria. Men alle unger er jo forskjellig og ting må bare gjøres når en føler for det. Det er vi som foreldre som kjenner barna våre best, selvom enkelte mener noe annet.. Nå har jeg begynt å miste mer hår og ser jeg. Kommer masse i børsten når jeg greier meg. Ja, ja må vel gjennom dette og. Hm, ikke begynt med noe prevensjon enda vi. Kommer vel til å ta i bruk Ladycomp`n etterhvert tror jeg. Her er det heller ingen rulling på gang, ingen antydning en gang. Han ligger litt på magen, men det er ikke så lenge det er populært. Jeg er vel ikke flink nok til å ha han på magen heller når sant skal sies
Gjest imli Skrevet 12. juli 2008 #5463 Skrevet 12. juli 2008 Det er ikke lett med rutiner! Men nå sover ungen i selen ennda. Snart to timer siden han spiste nå! Er ikke flink til å ha ungen på magen jeg heller. Synes han blir så sinna/frustrert av det, at det er ikke mange minuttene av gangen han kan ligge på magen uten å begynne å hyle.
Nicky B Skrevet 12. juli 2008 #5464 Skrevet 12. juli 2008 Ikke mye antydning til rulling her heller. Han ligger for det meste under baby gym'en og har lange samtaler med frosken sin. Noen ganger blir de skikkelig uvenner og... Ellers er hendene en stor hit og øynene går helt i kryss der han studerer disse fascinerende sakene som vifter i lufta over ansiktet. Nå har veslegutt fått så såre sprekker under halsen pga all gulpinga, så han må ligge en del på magen, slik at det kommer til luft men da gulper han enda verre og blir illsint. Skaffet han et speil slik at han kan se seg selv når han ligger på magen og da ble det litt mer stas i hvertfall.
Trampe Skrevet 12. juli 2008 #5465 Skrevet 12. juli 2008 Min likte heller ikke å ligge på magen, helt til han plutselig en dag løfta hodet og fant ut at han så verden mye bedre fra den vinkelen Nå snur han seg hele tida, det er ikke lenge han ligger på rygg før han plutselig er på mage. Han prøver å snu seg på stellebordet også, så det er litt skummelt... og så snur han seg i senga.
monja Skrevet 12. juli 2008 #5466 Skrevet 12. juli 2008 Storebror fikk helt dilla på å snu seg over på magen da han lærte det. Plutselig så vi bakhodet på han i vogna når vi trillet tur Håper ikke lillebror blir så hekta
monja Skrevet 12. juli 2008 #5468 Skrevet 12. juli 2008 Så kjipt, Nicky. Her har det vært en del murringer, men det virker som om den holder seg unna enn så lenge. Sist var den tilbake etter 7 uker
-Ea- Skrevet 13. juli 2008 #5469 Skrevet 13. juli 2008 (endret) her er jeg igjen.... ikke no rulling på gang her heller.... Lurer på om han noen sinne kommer til å finne det ut.... Han er så bedagelig :rødme: Mensen er tilbake sin kjente rutine, og hormonene begynner å slippe taket.... Mister en del hår nå Vi drar tli syden snart, gruer meg litt, det er så fantastisk mye vi må huske på. Har en liste som er lang som et vondt år...... Noen gode råd til ferden? Ellers alt vel med oss, har prakteksempel av en unge :guttebaby: Sover 6 timer hver natt og er stort sett bare blid. Bæsjer en gang i uka og sluker både grøt og tran med største fornøyelse!!!!!! .må skryte litt da..... Endret 13. juli 2008 av -Ea-
Gjest imli Skrevet 13. juli 2008 #5470 Skrevet 13. juli 2008 Her har ungen sovet i egen seng for 3. natt på rad! Han liker også å se på fingrene sine. Er noen uker siden han virkelig "oppdaget" dem - veldig fascinert! Null mens på meg... Men vil gjerne ha! Hvordan var det å begynne med grøt da Ea?
-Ea- Skrevet 13. juli 2008 #5471 Skrevet 13. juli 2008 Kjempe gøy med grøt altså! Det var et ganske tydelig tegn at vi måtte begynne med det. Gutten ble bare ikke mett nok altså. Første grøtdag gikk flott, han fikk noen skjeer, men det meste kom ut igjen. Det var gøy å filme da, de værste grimasene Nå sluker han en stor porsjon hver kveld, det grørres fremdeles litt på første skjeen, men etter en smaksprøve går det radig! Har prøvd maisgrøt nå, skal begynne med risgrøt etter ferien. Vann er fremdeles et problem her i gården, det er ikke no høydare
Murmelmy Skrevet 13. juli 2008 #5472 Skrevet 13. juli 2008 Vi har vært på hoppeloppeland i dag - knall
Gjest imli Skrevet 13. juli 2008 #5473 Skrevet 13. juli 2008 Her ligger bebisen og sover ute i vogna. han har sovet i over en time nå!
Trampe Skrevet 13. juli 2008 #5474 Skrevet 13. juli 2008 Så herlig at han begynner å sove for seg selv, imli :-D
monja Skrevet 13. juli 2008 #5475 Skrevet 13. juli 2008 Så flott at det løsner nå, imli :juhu: Her har lillemann gått fra å sove lange dupper på dagtid til å bare ta seg cowboystrekker. Max en time i slengen. Men han sover hele natta da. Fra 20 - 07 sånn omtrent så jeg klager ikke.
monja Skrevet 13. juli 2008 #5476 Skrevet 13. juli 2008 Lillemann har spist over 200 ml til kvelds :dåne: Først puppet han en side og så fikk han litt flaske (hater å kaste pumpemelk) akkurat nå. Nå driver gubben og legger han for natta.
Murmelmy Skrevet 13. juli 2008 #5477 Skrevet 13. juli 2008 Da er begge barna lagt, men vi får se hvor lenge tulla vil bli i sengen sin. Leggingen på henne har sklidd ut de to siste ukene til at hun legges sent og evt puppes i søvn . Jaja, hun har i det minste aldri holdt meg våken om natten, mye takket være semisamsoving . Blir å få i gang skikkelige rutiner når vi er hjemme fra ferie i august...
monja Skrevet 13. juli 2008 #5478 Skrevet 13. juli 2008 Lillemann er lagt. Sovna momentant i senga si.
Kykkelikokos Skrevet 13. juli 2008 #5479 Skrevet 13. juli 2008 Live fikk nesten til å rulle fra rygg til mage da vi var på besøk hos foreldrene mine. Etter vi har kommet hjem har ikke vi vært så flinke til å ta oss tid til å la henne ligge så mye på "gulvet", så hun har ikke fått prøve så iherdig. Men det er bare ene armen som gjenstår før hun klarer å rulle seg rundt Uansett har vi ikke noe hastverk. Vi har begynt med fruktmos og sviskepuré/mos. Hun får ca to teskjeer med fruktmos og ca 2ts med sviske. I dag har hun fått det to ganger. Hun synes det er veeeldig godt. Skal snart begynne med grøt nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå