monja Skrevet 10. juli 2008 #5441 Skrevet 10. juli 2008 Det kan ikke være tenner som plager han da, Trampe? Kanskje du kan prøve å stryke på litt Dentinox for å se om det hjelper?
Trampe Skrevet 10. juli 2008 #5442 Skrevet 10. juli 2008 Det kan være tenner. Jeg har tenkt på det, og spurte helsesøster hva hun trodde. Hun så ikke i munnen på ham engang, sa bare "Ja, det kan være tenner." Øh, ja, jeg visste jo det...? Dentinox, hva er det?
Trampe Skrevet 10. juli 2008 #5443 Skrevet 10. juli 2008 Og er det ikke litt snodig at det bare plager ham når han skal sove, hvis det skulle være tenner? Han er en utrolig snill og tålmodig baby ellers. Gråter svært lite, ligger mye for seg selv og skravler med lekene sine. Han ligger lenge på magen og titter rundt, og begynner han å sutre litt er det bare å snu eller flytte på ham så er han fornøyd. En utrolig rolig og grei baby. Men når han skal sove er han en helt annen baby, trøtt og illsint. Er det ikke merkelig at tennene plager ham kun når han nærmer seg senga? :klø:
marsy Skrevet 10. juli 2008 #5444 Skrevet 10. juli 2008 Og er det ikke litt snodig at det bare plager ham når han skal sove, hvis det skulle være tenner? Han er en utrolig snill og tålmodig baby ellers. Gråter svært lite, ligger mye for seg selv og skravler med lekene sine. Han ligger lenge på magen og titter rundt, og begynner han å sutre litt er det bare å snu eller flytte på ham så er han fornøyd. En utrolig rolig og grei baby. Men når han skal sove er han en helt annen baby, trøtt og illsint. Er det ikke merkelig at tennene plager ham kun når han nærmer seg senga? :klø: Jo... høres jo rimelig ut at han ville være generelt litt grinete hvis det var tennene... Høres jo mer ut som om han er overstimulert eller overtrøtt - men det har du jo allerede tenkt på.... Her har frøkena blitt mer selskapssyk. Før kunne hun ligge mye alene å pludre med babygym, eller lekene over vippestolen. Nå griner hun etter kort tid, og sutrer også før hun skal sovne.... virker nesten som om hun tester litt grenser, for å se hvor fort hun får det som hun vil når hun griner
marsy Skrevet 10. juli 2008 #5445 Skrevet 10. juli 2008 Trampe: Jeg halshugger deg absolutt ikke Jeg har gjort det samme! Her går leggingen vanligvis greit, men noen ganger er hun grinete, og hyler faktisk. Hvis jeg vet at hun er mett, tørr, passe varm og har sjekket at bleie eller klær ikke strammer - men hun fortsatt gråter/hyler - legger jeg henne, og setter meg ved siden av sengen, slik at hun kan se meg. Bare å vente noen (lange) minutter, så roer hun seg gradvis ned.
Trampe Skrevet 10. juli 2008 #5446 Skrevet 10. juli 2008 Jeg kommer ihvertfall til å fortsette med det. I går var det stille etter noen minutter, og det er en klar forbedring... her har vi hatt intens hylskriking hver eneste kveld, gjerne en time og gjerne i flere omganger. Man blir sprø av mindre... Vi har vært på bytur i dag. Lillemann er fantastisk som alltid. Han satt på fanget til ei venninne mens jeg kjøpte is, og da jeg kom tilbake satt venninna mi og matet ham med isen sin... en eller annen sorbet, og han fikk flere skjeer. Jeg ble så overrumplet, visste ikke hva jeg skulle si jeg. Vet ikke alle at man ikke skal gi små babyer noe annet enn morsmelk..??
marsy Skrevet 10. juli 2008 #5447 Skrevet 10. juli 2008 (...) og da jeg kom tilbake satt venninna mi og matet ham med isen sin... en eller annen sorbet, og han fikk flere skjeer. Jeg ble så overrumplet, visste ikke hva jeg skulle si jeg. Vet ikke alle at man ikke skal gi små babyer noe annet enn morsmelk..?? :dåne:
monja Skrevet 10. juli 2008 #5448 Skrevet 10. juli 2008 Da storebror fikk tenner var det kun om kvelden det var hyl og skrik. Aldri på dagen. Dentinox kjøper du på apoteket. Det er smertestillende (nesten ren sprit) som skal smøres på gommene til de små. Funker som bare det. Vi må kjøpe en flaske i morgen, for nå ser det ut til å skje noe her og. Med storebror tok det 3 mnd fra første tegn til første tann brøt gjennom.
monja Skrevet 10. juli 2008 #5449 Skrevet 10. juli 2008 Og jeg hadde nok sagt klart ifra om noen hadde gitt lillemann noe annet enn morsmelk.....
Trampe Skrevet 11. juli 2008 #5450 Skrevet 11. juli 2008 Takk for tipset, monja, jeg skal kjøpe når jeg skal på apoteket
Gjest imli Skrevet 11. juli 2008 #5451 Skrevet 11. juli 2008 Så skjønne unger Artig å se andres unger, hvordan de ser ut. Jeg ser av bildene våre også, at ungen har fått mindre hår. Ja, ja. Her har vi vært på 3 mnd-kontroll! Den store ungen veier 7900 g og er 68 cm lang! Virker som om han får den næringa han trenger gitt! Snakka med helsesøsteren om at han skal ha mat så ofte og div problemer. Hun mente han utnytta meg, og at jeg hadde skjemt ham bort... Ikke særlig hyggelig å høre men. Hva skal man gjøre da, når ungen skriker etter mat? Hun mente det skulle gå minst to timer mellom hver mating. Så vi prøver. Har klart det alle gangene utenom en det siste døgnet, så det går vel fremover... Men han spiser så lite av gangen - og ligger og sutter på fingrene sine i minst en time før mating. Men - vi har en gladnyhet! I går klarte vi det umulige - nemlig å legge ungen - våken!!! :juhu: Bare la ham i senga si for å prøve, han sutra litt, men så sovna han! Helt utrolig... Nå skal vi prøve det hver kveld!
monja Skrevet 11. juli 2008 #5452 Skrevet 11. juli 2008 Nå er han stor nok til å ha en del rutiner, imli, så å vente et par timer mellom matingene er nok smart. Du får prøve å underholde han som best det går om han blir urolig før det har gått to timer - selv om jeg vet at det er vanskelig. Han skriker kanskje ikke på mat, men på kos? Vi har hatt det her i perioder, men med smokk og koseklut på pappa sitt fang gikk det gradvis over. Nå er puppen til mamma mat og ferdig med det. Du har jo en stoooor gutt da. Akkurat to kilo tyngre enn min. Men det er jo deilig å vite at han får i seg alt han trenger. Og så flott at dere greide å legge han våken!!! :juhu: Supert! Jeg må bare si det, imli, jeg synes dere har vært knallflinke, for lillegutten deres har jammen ikke gitt dere en lett start. Men du har vært super hele veien og det er så morsomt å lese at det går bedre og bedre med dere
marsy Skrevet 11. juli 2008 #5453 Skrevet 11. juli 2008 Så skjønne unger Artig å se andres unger, hvordan de ser ut. Jeg ser av bildene våre også, at ungen har fått mindre hår. Ja, ja. Her har vi vært på 3 mnd-kontroll! Den store ungen veier 7900 g og er 68 cm lang! Virker som om han får den næringa han trenger gitt! Snakka med helsesøsteren om at han skal ha mat så ofte og div problemer. Hun mente han utnytta meg, og at jeg hadde skjemt ham bort... Ikke særlig hyggelig å høre men. Hva skal man gjøre da, når ungen skriker etter mat? Hun mente det skulle gå minst to timer mellom hver mating. Så vi prøver. Har klart det alle gangene utenom en det siste døgnet, så det går vel fremover... Men han spiser så lite av gangen - og ligger og sutter på fingrene sine i minst en time før mating. Men - vi har en gladnyhet! I går klarte vi det umulige - nemlig å legge ungen - våken!!! :juhu: Bare la ham i senga si for å prøve, han sutra litt, men så sovna han! Helt utrolig... Nå skal vi prøve det hver kveld! Sier som Monja: dere har vært kjempeflinke og tålmodige! Men du skal nok ikke se bort i fra at du har en liten luring som har skjønt hvordan man oppnår resultater Her smattes det også MYE på hender... men tror det er mye kos, og ikke nødvendigvis at hun er sulten. Men hvis du klarer å drøye det litt mellom måltidene rekker han jo å bli ordentlig sulten, og da spiser han nok mer hver gang også, skal du se Oi... nå fikk vesla gulp i øyet... *komme til unnsetning*
marsy Skrevet 11. juli 2008 #5454 Skrevet 11. juli 2008 Dere som har satt in hormonspiral: har dere hatt småblødninger?
Gjest imli Skrevet 11. juli 2008 #5455 Skrevet 11. juli 2008 Takk for ros, jenter Vi har vel hatt våre små problemer, som kanskje føles større enn de er... Tror og håper det går litt fremover nå. Han har akkurat våkna etter å ha sovet 1,5 time i vogna si Og ikke noe mat før det har gått minst to timer! Prøver å underholde ham så godt jeg kan.
Murmelmy Skrevet 11. juli 2008 #5456 Skrevet 11. juli 2008 Dere som har satt in hormonspiral: har dere hatt småblødninger? Jepp! Satte den inn på onsdag og har småblødninger nå. Imli: signerer de andre i at du har gjort alt du kan og mere til . Likevel synes jeg det er merkelig av HS å si at barnet utnytter og at dere skjemmer ham bort. SYnes de er for små til at det i det hele tatt er mulig. Uansett så har du gjort en fantastisk jobb med sønnen din, imli . I dag føler jeg meg som en husmor/tjener/ryddehjelp/vaskekone... Har lillebror på snart fjorten år på besøk og jeg er dritlei av å be ham om å rydde opp etter seg selv. Lurer forresten på om jeg var så forbaska påståelig da jeg var fjorten . Glad mine egne ennå er små . Han kom på tirsdag og skal hjem i morgen. Har vært kjempe koselig å ha ham her, men glad jeg bare har to barn . Som vanlig er det hjemmelaget pizza her på fredagskvelden. Mannens søster med kjæreste kommer også, så her lages det tre stk.
Gjest imli Skrevet 11. juli 2008 #5457 Skrevet 11. juli 2008 Jeg synes også det var litt drøyt å påstå at han var bortskjemt... Det er vel vanlig at små babyer vil ha mat ofte og ligge ved siden av mamma og sove? Greit å få inn litt rutiner på spisinga, men man kan jo ikke akkurat la ungen ligge og grine etter mat i en time heller...
Trampe Skrevet 11. juli 2008 #5458 Skrevet 11. juli 2008 Du er knallflink, imli!! Det må du ikke glemme Og så så bra da, at han la seg for seg selv!! Her holder vi på med skriking fremdeles, og det er gruuusomt. 68 cm - han er jo kjempelang jo! Så herlig med stor gutt Han har virkelig begynt å få taket på rullinga nå, det er så moro å se! Han blir så fornøyd når han endelig greier å komme seg over på magen, løfter hodet høyt og ligger og gløtter rundt. Flinke gutten min Nå er det badetid med pappa mens mamma surfer KG. Vi har kjøpt nytt kamera i dag, så vi tester for harde livet
monja Skrevet 11. juli 2008 #5459 Skrevet 11. juli 2008 Her øver og øver vi på å rulle og. Og det var såvidt at han klarte det idag, men nei
Kykkelikokos Skrevet 11. juli 2008 #5460 Skrevet 11. juli 2008 Jeg synes også det var litt drøyt å påstå at han var bortskjemt... Det er vel vanlig at små babyer vil ha mat ofte og ligge ved siden av mamma og sove? Greit å få inn litt rutiner på spisinga, men man kan jo ikke akkurat la ungen ligge og grine etter mat i en time heller... Helsesøstre sier så mye rart. Følg hjertet ditt, du!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå