Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

og med masse hår inntakt på sidene og bak hadde han nok kvalifisert til en rolle i babylon 5 :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa driver også og mister masse hår for tiden. Jeg sier at vi kommer til å bli skallet begge to. Synes det er litt trist at hun mister håret nå, for hun hadde begynt å få så langt hår. Hun har egentlig alltid hatt masse hår, helt siden hun ble født. Synes derfor det er litt nedtur at hun plutselig skal bli hårløs :sjenert:

Skrevet

Lenge siden jeg har gitt lyd fram meg her inne nå... på tide!

Mistet mye hår da jeg gikk gravid. Gikk konstant og plukket hår av sokkene mine. (vel, når jeg tenker meg om, så satt jeg vel akkurat når jeg plukka de av sokkene.... :fnise: kjempehumor!)

Vaska en hel haug m ullsokker, som hadde ligget nederst i skittentøyskurven, her om dagen. Fant maaasse lange, lyse hår.

Nå sitter håret der det skal.

Lillemann har ikke begynt å rulle enda, men har ikke øvd så mye heller. Nå har jeg derimot kjøpt gymmatte, som han skal få ligge på på gulvet.

Han kaver veldig mye. Sparker seg oppover stellematta, spreller med beina og er sterk i kroppen. Holder hodet høyt. Pappa mener at han skal bli radar når han blir stor. :ler:

Har forresten svidd av altfor mye penger i dag. Har vært på røykskadesalg på Ski storsenter. Ble en dyr affære. :sjenert:

Skrevet

Hva har du kjøpt Elle_liten? Hvor lenge varer salget?

Skrevet (endret)
Hva har du kjøpt Elle_liten? Hvor lenge varer salget?

Det var salg i den delen som parkeringshuset ligger. De fleste butikkene hadde halv pris på alt som var utpakket/ikke i emballasje.

Kjøpte bilstol, gymmatte, håndkle, kluter og klær til lillemann.

Softshell-jakke til meg og mannen, fleece til meg, amme-bh, bikini og sengetøy Kunne ha kjøpt myyye mer , men fornuften kom og overmannet meg.

Vet ikke hvor lenge det varer.

Endret av Elle_liten
Skrevet

Nydelige småttiser, Pondusa og Monja! :hjerte:

Her ligger veslegutt i gynga si med pilotlue på. Har smurt inn hodet med salicylolje for n'te gang, nå skal resten av skurven til pers. Begynner å bli rimelig hårløs han og og han som var så hårfager. :sukk:

Takk, Elle_Liten, du får meg til å føle meg bedre! ;) Ikke bare jeg som har brukt en formue i det siste.... Jeg kan ikke skryte på meg at jeg har vært på røykskadesalg, men jeg var da på stort sommersalg forrige helg og i går. :sjenert:

Har også kjøpt meg softshell jakke og sengetøy, ny jeans og hunter gummi støvler, samt et par sandaler og endel klær til veslegutt.

I går røk jeg på nye gardiner til stua, har ikke fått hengt de opp enda (har de litt på deponering)

Kjøpte også en reiseseng/kurv til veslegutt med UV beskyttelse i stoffet. Tror den kan bli kjekk i båten og på stranda.

Skrevet

Fikk forresten endelig somlet meg til å hente gratispakken fra Libero på Lindex i går også, og ble overrasket over hvor mye fint det var i den?!

Skrevet

Jeg mistet heller ikke går under graviditeten, så håret ble jo ekstra flott og tykt til slutt... men nå føles det forferdelig tynt.. selv om jeg ikke tror andre kan se det.

Ingen rulling her ennå. Hun har rullet seg opp på siden litt i det siste, men nederste armen/skulderen hindrer rulling. Men hun har blitt kjempeflink til å løfte hodet i mageleie, så da tumler hun sikkert over på ryggen snart. Ellers forflytter hun seg rundt under babygymen - synes hun er overraskende mobil til å være så liten!

Skrevet

Nå ønsker jeg meg en supernanny... En person som kan komme til meg, være sammen med oss en hel dag og så fortelle meg hva jeg gjør galt og hva jeg gjør riktig.

Jeg har nettopp sittet her med hyyylende baby og ørepropper i ørene. Han har et ekstremt volum når han setter i gang, og det skjærer i ørene. Jeg sitter med ham i armene, bysser og synger og stryker på ryggen, ingenting fungerer. Han vil ikke ha mat, vil ikke ligge, vil ihvertfall ikke sove, bare hyle. Til slutt kollapser han, helt utslitt av hylinga :(

Jeg skjønner det bare ikke. Hvor ble ungen som var så grei å legge av? Hva er det som gjør at han hyler sånn? Dette er seriøst en prøvelse... sånn er det hver gang han blir trøtt og skal sove. Nekter å sove, bare hyle. Tre-fire ganger daglig, og så på kvelden. I går kveld holdt han på i over to timer... han hylte ikke hele tida da, men nektet å sove.

Jeg blir så sliten av dette :(

Skrevet

Det høres litt kjent ut, Trampe. Er han slik hvis du triller han i vogn eller har han i f.eks mei tai også?

Snuppa vil ikke gi seg over til søvnen når hun er trøtt. Man kan se på henne at hun kjemper for å holde seg våken, og hun blir skikkelig grinete.

Skrevet

Jepp, men han sovner fortere i vogn eller mei tai.

Helsesøster sa bare oi og uff og hadde ingen tips. Da jeg sa jeg er sluttet å bære ham rundt når han skal sove pga rygg og armer anbefalte hun babybjørn. Jaja.

Han er forresten 8240 g nå, og 66,5 cm. Han har vokst 5 cm på under en måned!

Skrevet

Usj, irriterende når det er så lite hjelp å få!

Skrevet

Jepp. Men jeg får bare holde ut. Nå skal han puttes i badekaret, så er det grøt, pupp og natt. Tror jeg. Så får vi se hva slags planer han har i kveld. ;)

Skrevet

Her har jeg satt inn hormonspiral i dag. 1/100 blir gravid med kobber og 1/1000 med hormon så da var jeg ikke tvillengre iom at vi ikke skal ha flere barn :ler:

Her er hjemme alene med barna igjen så nå er lillesøster i seng. Storebror la seg 19.15 og nå skal jeg ned i stuen og snart se Koneklubben. Skal stappe trynet med litt popcorn også. Har forresten bakt et lass med hveteboller med melkesjokolade inni :sikle:.

Har begynt å bli flink til å ta situps da :Nikke:. Tar hundre stk om dagen, både skrå og rette :)

Nydelig lillbror, Pondusa :hjerte:

Skrevet

Hvordan gikk leggingen i går, Trampe? Du har sikkert testet alt, men har du prøvd å forsiktig holde på øyelokkene slik at han kjenner at det er godt å ha de lukket?

Når frøkna ble overtrøtt og ikke ville sovne og bare gnarvet og hylte og makket seg, var det det eneste som hjalp henne. Tilslutt holdt det bare å holde hånda på panna, så gled øynene igjen av selv.

Her har jeg satt inn hormonspiral i dag. 1/100 blir gravid med kobber og 1/1000 med hormon så da var jeg ikke tvillengre iom at vi ikke skal ha flere barn :ler:

Oi, varierer statistikken virkelig så mye fra kobber til hormon? Og vi som blir så lett gravide... Da blir det hormonspiral her og tror jeg..

Var det vondt å sette den inn? *gruer meg*

Skrevet

Han holder de igjen selv mens han hyler han så... han er så trøtt at øynene faller igjen, han greier ikke å holde de åpne, men han nekter å sove. Jeg har prøvd å legge ham når han viser tegn på trøtthet men ikke er overtrøtt, og da blir han illsint.

Dere kommer til å halshugge meg nå, men etter først en halvtime hyling på skuldra mi sovna han endelig. Så våkna han igjen og hylte. Igjen. Jeg tok ham opp, men så fant jeg ut at dette orker jeg ikke. Han ville ikke ha mat, bare hyle. Så det jeg gjorde var at jeg la ham i senga si, strøk på ham, stakk nesa mi helt nedi øret hans og sang til ham, så gikk jeg ut. Og inn igjen etter to minutter. Samme rutine da. Sang og stryking, mamma er her, slapp helt av lille venn. Så gikk jeg ut igjen. Da jeg gikk inn igjen etter ytterligere to minutter var han sovna. Fem minutter tok det.

Jeg synes det er litt brutalt å la en fire måneder gammel baby ligge og hyle i senga si, men det er faktisk bedre å hyle i fem minutter i senga enn å hyle i en time på skuldra mi. Jeg blir jo utslitt av det, og han har det ikke noe godt heller. Jeg ville aldri gjort det hvis jeg mistenkte at noe var galt, han hadde vondt, var sulten eller uansett. Men det funka.

I morges ble vi vekt halv åtte av noen som bråkte utenfor. Klokka ni var vi trøtte begge to, så vi gikk og la oss. Han skrek litt da også, men da lå jeg jo sammen med ham og koste med ham. Det var to minutter med lyd, så ga han seg og sovna. Vi sov i to timer. Kjempedeilig :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...