Trampe Skrevet 6. juli 2008 #5381 Skrevet 6. juli 2008 Mange bryllupsdager for tida Jeg og mannen hadde med oss lillegutt ut på restaurant, gikk så fint så
monja Skrevet 6. juli 2008 #5382 Skrevet 6. juli 2008 Velkommen til oss, poteten I morgen er det 3 mnd kontroll for vår del. Men det blir bare en sprøyte på lillemann da.
Gjest imli Skrevet 6. juli 2008 #5383 Skrevet 6. juli 2008 Hvis det er det at han sovner som er problemet kan du prøve å kle av han først. I starten måtte jeg gni vesla på kinnet, eller massere inni håndflatene for å holde henne våken. Jeg hadde nok vurdert MME hvis jeg var deg Imli. Ihvertfall på kvelden, for å se om det metter mer, og om det gjør en forskjell. Jeg er enig med Marsy, Imli. Synes kanskje du burde vurdere litt MME i tillegg, hvertfall på kvelden. Nå syns jeg du har slitt lenge nok...! Det er jo ingen fare å gi han litt MME i tillegg av og til så lenge du ammer så mye som du gjør ellers. Så går måltidet kjapt og greit unna og du vet han får nok. Evt. gi han pumpet melk hvis du har nok da selvfølgelig. Men har jo hørt om en del som ikke har fet nok melk, så det ikke holder så lenge for ungen. Da kan det jo være fint å bruke MME. Jeg har ikke lyst til å gi MME. Når jeg er så heldig at jeg kan amme (har jo masse melk), vil jeg fortsette med det. Så får jeg heller ha litt slit et par måneder til. I går sov han faktisk nesten 4 timer i vogna. Så han glimter til i blandt....
Gjest imli Skrevet 6. juli 2008 #5384 Skrevet 6. juli 2008 Velkommen til Poteten Vi skal på 3 mnd kontroll på torsdag. Her i huset bruker vi libero. Vi handler mest på Kiwi, og der får vi jo hver 4. gratis.
monja Skrevet 6. juli 2008 #5385 Skrevet 6. juli 2008 Så synd at du sliter sånn, imli. Men trøsten er jo at det går over etter hvert.
Gjest imli Skrevet 6. juli 2008 #5386 Skrevet 6. juli 2008 Så synd at du sliter sånn, imli. Men trøsten er jo at det går over etter hvert. Det gjør jo det. Men nå begynner jeg å bli utålmodig her... Venter VELDIG på mensen... Jeg hadde jo alt hatt eggeløsning. Men ingenting skjer. Begynner å bli litt nervøs...
Trampe Skrevet 6. juli 2008 #5387 Skrevet 6. juli 2008 Jammen imli da, du må ikke starte neste runde allerede nå Jeg vil gjerne være med om et par-tre år
sønnavind Skrevet 6. juli 2008 #5388 Skrevet 6. juli 2008 (endret) Vi er på ferie om dagen hos besteforeldre. Utrolig deilig å ha litt barnevakt så det bare er å stikke ut en tur akkurat når en har lyst. Sånn nesten i alle fall . Var på lang sykkeltur på fredag, og det var så fint. Skal være på ferie i noen uker til, så jeg satser på at formen kommer til å ta seg opp. Jeg pleier å trene masse, men har faktisk nesten ikke trent det siste året, først på grunn av kvalmen, og så fordi det ble altfor tungt. Og da er det tungt å komme igang igjen... Vi bruker Pampers. Synes Libero er så fryktelig stive. Huden til jentene blir helt rød og skrukkete om natta. Varmen tåler jentene veldig bra. Vi triller tur, og gjør stort sett som vi pleier. Prøver bare å få i dem litt vann innimellom ammingene. Storesøster særlig er veldig glad i alt som kommer på skje, så det går egentlig veldig fint. Men nå er det jo slutt på varmen for denne gang virker det som . Endret 6. juli 2008 av sønnavind
monja Skrevet 6. juli 2008 #5389 Skrevet 6. juli 2008 Mulig jeg har spurt om det før (ammetåke oh yeah ) men får alle barna begge vaksinene på 3 mnd kontrollen?
Trampe Skrevet 6. juli 2008 #5390 Skrevet 6. juli 2008 Min fikk det, monja. Jeg var egentlig bare glad for å bli ferdig med det. Han var flink, da, men jeg var ikke fullt så flink...stakk av jeg. Vi er kommet hjem fra mamma. Hun bor bare en og en halv time unna, og min fantastiske plan var da å putte grøt i småtten, puppe og putte i pysj før vi kjørte avgårde i leggetid. Dermed ville han sovne, og vi kunne da bære ham fra bilen og over i seng evt med ei pupping og så sov han videre der. Lillemann hadde visst andre planer. Han var først våken og pludret og skravlet i tre kvarter, så sovna han. To minutter før vi parkerte våkna han igjen, og rakk dermed å bli lys våken før vi kom oss inn. All verdens pupp hjalp ikke, han vil ikke sove... nå ligger han fornøyd i babygymmen og spreller. Jaja.
marsy Skrevet 7. juli 2008 #5391 Skrevet 7. juli 2008 Bare jeg som mister VANVITTIGE mengder hår for tiden? Håret mitt har gått fra tykt til pistrete på 1-2 uker. Visste at det er vanlig etter en graviditet, men hadde ikke trodd det skulle bli så ille... Heldigvis har det blitt kjøligere nå. Vesla slet litt i varmen. Var mye trøtt og slapp, og litt grinete. Og på fredag hadde vi en ny sprutgulp/oppkast. 3 store stråler, før hun satte siste runde fast i halsen. Måtte snu henne rundt og dunke i ryggen... huff.. Hun nekter jo å drikke vann i varmen også Vi fikk begge sprøytene også Monja. Vi bruker fortsatt Libero 2 også. Men hun nærmer seg 6 kg nå.. Har fortsatt 1 1/2 pakke igjen. Så fra neste går vi opp i størrelse *må huske å dra innom Rema* Fikk litt sjokk når jeg så prisforskjellen på bleiene. Libero 1 koster jo bare 15kr på Kiwi - Libero 3 kostet 49 eller noe sånt...! Nå klarer endelig vesla å løfte og holde hodet alene i mageleie. Helt utrolig hvor fort det har gått etter at vi dro til manuellterapaut. På fire dager har hun gått fra å såvidt klare å løfte hvis vi holdt rumpa hennes nede (så beina ikke tipper opp) til å løfte alene! Må bare fortsette med nakkeøvelsene vi fikk hos fysio, så blir hun nok kjempeflink snart
kitten Skrevet 7. juli 2008 #5392 Skrevet 7. juli 2008 Mulig jeg har spurt om det før (ammetåke oh yeah ) men får alle barna begge vaksinene på 3 mnd kontrollen? Jeg tror det er det vanligste hvertfall, hvis ikke foreldrene ønsker noe annet. Knotten her her fikk begge hvertfall. Ikke gøy å prøve å ditrahere en illskrikende baby med sprøye i låret når jeg har sprøyteskrekk selv.. Eller, etter fødsel/ keisersnitt så har jeg blitt noe tøffere. Tidligere hadde jeg besvimt av synet av sprøyta.
Murmelmy Skrevet 7. juli 2008 #5393 Skrevet 7. juli 2008 Er det bare jeg som ikke synes det er så ille å holde en baby som skal ha sprøyte? Gruer meg mer til storebror skal ha om et par mnd når han er 2 år. Så sterk som han er blitt så tror jeg jaggu mannen må holde. Nå fortæres lunsjen; en stor bolle hjemmepoppa popcorn (m/masse salt) og en stor kopp kaffe latte. Maisen sover sin andre lur for dagen
kitten Skrevet 7. juli 2008 #5394 Skrevet 7. juli 2008 Monja: Jeg mister også sinnsykt mye hår om dagen. Ikke gøy.. Men under svangerskapet så mistet jeg omtrent ikke et hårstrå så jeg får vel igjen nå. Er det noe man kan gjøre for å ikke miste så mye hår? Bleier er dyrt, men i str 4 så er hvertfall pampers active fit i 2 pack på rema og libero med hver 4. gratis på kiwi det billigste alternativet etter hva vi har funnet ut.
Murmelmy Skrevet 7. juli 2008 #5395 Skrevet 7. juli 2008 Vi bruker tøybleier hjemme, så her har vi ikke brukt så mye penger på bleier på tulla. Skulle ønske jeg startet med tøybleier på storebror... Jeg mistet masse hår etter jeg fikk storebror for snart to år siden. Denne gangen så har jeg vel mistet normalt med hår så langt (heldigvis). Frisøren min bare lo da hun så meg etter forrige svangerskap da jeg hadde fått onkel skrue lokker ved ørene og hadde 1 cm lengde innimellom det lange i hele hodebunnen
Trampe Skrevet 7. juli 2008 #5396 Skrevet 7. juli 2008 Jeg mister også hår... Bruker håravfallssjampo, det har jeg gjort gjennom hele svangerskapet også, men det hjelper visst ikke nå. Jeg har langt hår, så det er ikke mye moro nei... I dag er det et år siden jeg satt og så på en Clearblue Digital der det sto GRAVID
monja Skrevet 7. juli 2008 #5397 Skrevet 7. juli 2008 Hjemme fra kontroll. Den lille gutten min er blitt 5900 gram, 60,5 cm og 41 cm rundt hodet. Fikk masse skryt av han Men så var det tid for vaksinen. Gutten hylte og mamma'n gråt Synes det er så grusomt selv om det er nødvendig. Men han fikk bare en av to vaksiner da. Får se om vi kanskje tar den andre litt senere.
Nicky B Skrevet 7. juli 2008 #5398 Skrevet 7. juli 2008 Jeg mister også sinnsykt mye hår om dagen. Ikke gøy.. Men under svangerskapet så mistet jeg omtrent ikke et hårstrå så jeg får vel igjen nå. Er det noe man kan gjøre for å ikke miste så mye hår? Poteten! Man mister normalt sett rundt 100 hår om dagen når man ikke er gravid. Under graviditeten stopper denne prosessen opp. Er derfor man mister så mye når graviditeten er over. Er dessverre ikke mye kan kan få gjort med det... Jeg har så tykt hår at jeg er bare glad for å få tynnet det ut litt, men det er litt uggent å se alt håret som ligger igjen i dusjen. :hår: Vi skal få vaksiner neste mandag, men jeg vil vente litt med prevenar. Syns en sprøyte om gangen holder! Nå har jeg (av alle ting) bestilt meg en leg magic fra TV-shop. Jeg som aldri skulle kjøpe et tv shop produkt i mitt liv... Men jeg hadde besøk av kusina mi her om dagen som bor på en helt annen kant av landet og hun hadde minsket 4 cm rundt hvert lår, fått strammet opp rumpa (den var slapp) og magen. Hun kunne ikke få fullrost dingsen nok, så da har jeg investert litt av skattepengene klokt.
Catus Skrevet 7. juli 2008 #5399 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har heldigvis ikke merket så mye til håravfall enda. men jeg regner med det kommer, så jeg tør ikke glede meg for tidlig.. Junior har ikke fått de vanlige vaksinene da vi ikke har vært på 3 mnds kontroll enda. Men jeg regner med at vi like godt gir ham begge på en gang. Jeg synes det er bedre å bare bli ferdig med det, slik at vi slipper å grue oss til flere ganger enn nødvendig. Jeg har ikke sprøyteskrekk selv, så for min del går det veldig bra. Men får jo veldig vondt av ham da, i og med at han gråter så sårt etterpå (Junior har jo alt fått både BCG'en og Hepatitt B-sprøyta).
MzS Skrevet 7. juli 2008 #5400 Skrevet 7. juli 2008 Velkommen, Poteten! Her får du hvertfall skravlet, hvis det er det du er ute etter... For makan til skravlekjerringer som er samlet i den klubben her skal du lete lenge etter Vi satt også begge vaksinene + drikkevaksinen mot omgangssyke. Han var grinete resten av dagen og hadde tydelig vondt i lårene der sprøytene var satt, så han fikk Paracet 2 ganger den dagen. Fikk ikke feber. Var mye bedre allerede dagen etter. Jeg holdt han og ga han drikkevaksinen, mens mannen holdt han under sprøytene. Han HYLTE da han fikk dem, men hadde flaske klar så han fikk mat like etterpå. Da var det greit igjen Tror ikke jeg har mistet noe særlig hår jeg... Har ikke lagt merke til noe særlig forandringer hverken under svangerskapet eller etter. Gratulerer med 1 års bryllupsdag forresten, Kykkelikokos! Herregud, tenk at jeg har vært gift i 5 år alt... Skjønner ingenting jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå