Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min morkake lå på den siden hvis jeg ikke husker feil. Jordmor sa det da vi var på UL :)

Ok, det får jeg sikkert vite på UL da. Men jeg synes i alle fall det virker som om det er mer på høyre side. Så får vi se. UL om bare under to uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av å vente på UL....

Syns alle andre har vært på det.........

Skal dit neste uke og da er jeg 20+2.

Trenger bekreftelse på at alt er bra nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er vanlig å ha UL uke 18-20, når jeg skal på ordinær så er jeg 19+3.

Men legene må jo vite og se det utifra papirene som blir sendt på pasienten og så ordne time etter hva fastlegen har skrevet...Håper jo at de tar høyde for og kan det de driver med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det litt seint å ha ordinær UL? Eller er det til og med uke 20 som er grensen?

Tror det er vanlig mellom uke 18 og 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner du noe spark eller liv enda Grace? Alt er helt sikkert i orden med den lille mageboeren din!

Jeg tror det.

Er ihvertfall noe jeg antar er spark der innimellom, men ikke så veldig ofte.

Tror alt er ok, men venter så veldig på å få se lille mageboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg godt. Det er liksom mer virkelig når man har fått sett at det er en baby med armer og ben og alt på plass :) Du har noe å glede deg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ekstremt lenge til min UL og.....jeg skal dit 19 november. Da er jeg 17+4 - synes det er litt tidlig, men i såfall får jeg vel en ny time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist var jeg på UL i uke 18 + et eller annet. Regner med at det går greit. Og det er jo ikke lenge igjen til den 19, det har du helt rett i. Har gått mye fortere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått endret UL timen min fra 19.nov til 13.nov. Jippi, da er det ikke så lenge å vente.

Jeg ringte fødeklinikken for å høre om når det passet best å ha UL, og så lurte damen på hvor langt jeg var på vei når jeg skulle til denne timen. Det skal sies at jeg fikk først time 19 nov, men så ble den utsatt til 23. Det var da jeg fikk denne infoen at jeg ringte og hørte. Når jeg da sa jeg ville være passert uke 20 på UL den 23, sa hun at da må vi fremskynde timen for ellers vil det være vanskelig å fastsette termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått endret UL timen min fra 19.nov til 13.nov. Jippi, da er det ikke så lenge å vente.

Jeg ringte fødeklinikken for å høre om når det passet best å ha UL, og så lurte damen på hvor langt jeg var på vei når jeg skulle til denne timen. Det skal sies at jeg fikk først time 19 nov, men så ble den utsatt til 23. Det var da jeg fikk denne infoen at jeg ringte og hørte. Når jeg da sa jeg ville være passert uke 20 på UL den 23, sa hun at da må vi fremskynde timen for ellers vil det være vanskelig å fastsette termin.

Passert uke 20 vil det da si at du hadde vært i uke 21 på det tidspunktet? For jeg er jo 20 uker i dag og håper jo virkelig at de skal klare å fastsette terminen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fortalt smurfen at mamma har baby i magen.

Mannen klemte litt lett på livmora i sted, den var skikkelig stinn på venstre side, og da flytta det lille knøttet på seg for det ble helt stint på høyre side.

Så spurte smurfen;

"Hva er inni der?"

Mannen: - Hva tror du er inni magen til mamma?

Smurfen: - Hmmmm.......MAT!!!!!!

Mannen: - Mamma, har en liten baby i magen sin.....

Smurfen: - Åh, baby......babymat :lol:

Så var vi ferdige med den diskusjonen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på UL om en uke i morra! 30 oktober. Da er jeg 17+5 etter mensstermin, som jeg tror er sånn ca nøyaktig. Men det blir greit å få en sikrere dato uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fortalt smurfen at mamma har baby i magen.

Mannen klemte litt lett på livmora i sted, den var skikkelig stinn på venstre side, og da flytta det lille knøttet på seg for det ble helt stint på høyre side.

Så spurte smurfen;

"Hva er inni der?"

Mannen: - Hva tror du er inni magen til mamma?

Smurfen: - Hmmmm.......MAT!!!!!!

Mannen: - Mamma, har en liten baby i magen sin.....

Smurfen: - Åh, baby......babymat :lol:

Så var vi ferdige med den diskusjonen :ler:

:fnise:

Vår samtale gikk noe sånt som:

Jeg: Ikke hoppe mamma på magen! (vi ligger på gulvet og "turner")

Frøkna (2,5 år): Har du vondt?

Mamma: Nei, men mamma har en baby i magen. Du skal bli storesøster.

Frøkna (tenker litt og rynker panna): Ehm, nei takk. Jeg vil ha mokken min og voffa jeg. (smokken og de kjæreste kosebamsene hun har.)

Godt vi har noen måneder til å forberede henne på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Her er det ingen søsken å fortelle til, men nevøen min på 4 er veldig opptatt av at tante har baby imagen, og maser hele tiden på moren sin at de må kjøpe bleier til den. Det er søte når de er så små da :rødme:

Imorgen er det en uke til UL :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...