Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nydelig blid gutt, Bippe! :hjerte:

Her i huset brukes pampers. Ja, de lukter riktig nok enkelte ganger av tiss, men syns de er tusen ganger bedre i passformen enn libero. Libero er så stiv og lite tøyelig i forhold. Har heller ikke opplevd lekkasje hittil med pampers, hverken for frøkna eller veslegutt så pampers funker for oss.

Veslegutt er ikke like preget av varmen nå som han var i forrige runde. Var enkomst på butikken å kjøpte vifter i går og det var en lyd han likte for han la seg tvert med armene over hodet og sovnet i senga si til duren. :fnise:

Han har begynt å pludre og le så fælt, det er så stas! Frøkna pludret nesten ikke i det hele tatt, så det er så gøy å høre på han. Jeg er så forelsket i veslegutt og er så glad for mannen som har bidratt til å gi meg disse herlige små! :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi.. nå var det mye skravling jeg ikke har fått med meg.

Bippe: manuellterapaut er gratis frem til de er 12 år. I tillegg trenger du ingen henvisning.

Tror alle låsningene her er borte. Men hun er litt slapp i muskulaturen på ene siden av nakken, og hun løfter fortsatt nesten ikke hodet i mageleie :( Men det er like mye fordi hodet er tungt i forhold til lengden på kroppen. Derfor må en av oss holde henne på rumpa mens hun prøver å løfte, slik at hun ikke tipper forover.

Har fått noen øvelser av barnefysioterapaut nå, som vi skal øve på i sommer.

Skrevet

Ang smokk vs. tommel: Ingen av mine 4 tantebarn har verken brukt smokk eller endt opp som tommelbarn. Satser på det samme her, siden hun ikke vil ta smokk. Bare smiler når vi prøver å putte den inn.

Skrevet

Til Victoria brukte jeg bare Libero, mens til Christian har jeg bare brukt Pampers. Rart det der.. Hadde noen Libero til Christian, men jeg syns de var så lite tøylig at jeg gadd ikke bruke dem. Går heller over til Libero igjen når vi skal begynne med Up&go, syns Pampers sine ser så klumpete ut.

Vi har forsikringer til barna våre i Terra..

Ser ut som det går greit med Christian og varmen nå. Prøver å ikke ha altfor mye klær på han og heller bruke teppe enn dyne.

Så fin liten gutt, Bippe :hjerte: Jeg vil og ha en som smiler til kamera. :sjenert:

Skrevet

Tusen takk for skryt av Junior! Det er jo så stas å kunne vise frem det man er stolt av. :rødme:

April: Jeg har egentlig ikke en som smiler til kameraet, altså. Jeg vet nemlig ikke hvor mange uker jeg prøvde å få et fint smilebilde av Junior. Han smiler som ei sol hele dagen, bortsett fra når kameraet er i nærheten. Tror han blir så opptatt av å studere kameraet at han helt glemmer å smile.

Skrevet

Lillemann smiler som bare det, men kameraet vårt er ikke så raskt at jeg får de ultimate bildene. Derfor tar jeg hull på sparekontoen og skal kjøpe speilreflekskamera :jepp: Må bare diskutere litt med mannen, så bestilles det i kveld. Nå skal det bli smilebilder her! :ler:

Skrevet
Nå klarte jeg å få lirka ham over i vogga etter "amming" (dvs tre sutt og sovning) men nå våkna han selvfølgelig - etter et par minutter... Noen ganger har jeg bar lyst til å la ham ligge der og bare gå.

Hvis det er det at han sovner som er problemet kan du prøve å kle av han først. I starten måtte jeg gni vesla på kinnet, eller massere inni håndflatene for å holde henne våken.

Jeg hadde nok vurdert MME hvis jeg var deg Imli. Ihvertfall på kvelden, for å se om det metter mer, og om det gjør en forskjell.

Skrevet

Jeg er enig med Marsy, Imli. Synes kanskje du burde vurdere litt MME i tillegg, hvertfall på kvelden. Nå syns jeg du har slitt lenge nok...! Det er jo ingen fare å gi han litt MME i tillegg av og til så lenge du ammer så mye som du gjør ellers. Så går måltidet kjapt og greit unna og du vet han får nok. Evt. gi han pumpet melk hvis du har nok da selvfølgelig. Men har jo hørt om en del som ikke har fet nok melk, så det ikke holder så lenge for ungen. Da kan det jo være fint å bruke MME.

Her sliter vi litt med varmen denne runden også. Han får ikke sove lenger enn 30 min om gangen på dagtid (mot 1-2 timer vanligvis), og det tærer litt på humøret hans. Er klart mer grinete enn vanlig, selv om han er mye blid også. Han har bare på seg bleie om dagene, og vi har en balje med vann stående i stua som vi dypper han i iblant. Går jo greit, men må si jeg gleder meg til det blir bittelitt kjøligere igjen... Går jo ikke an å gå tur heller i denne varmen, blir jo kokvarmt i vogna. Litt kjedelig å bare være hjemme i det fine været.

Bruker forøvrig også bare Pampers her. Ja, de kan lukte litt av og til, men heller det enn de tykke, stive og uformelige Liberobleiene. Brukte de i 3 døgn, og det er de eneste 3 nettene det har lekket tiss ut av bleia. Go Pampers! :)

Skrevet

Vi er begynt å bruke nattbleier fra Pampers, men bruker fremdeles baby nr. 3 som vi kjøper til 24 kr på Rema. Skal bruke de så lenge vi kan, neste hakk er jo dobbelt så dyre.

Skrevet

Nydelig gutt, Bippe :hjerte:

Her bruker vi libero 3 og har aldri hatt noen lekkasje :riste:

Skrevet (endret)

Vi har gått over til Libero 4 nå, og har ikke hatt noe lekkasje med den foreløpig hvert fall, men har bare brukt den et par dager så det kan jo fremdeles skje :)

Kjempesøt Bippe-gutt, ja :rødme:

Endret av Kykkelikokos
Skrevet

Nydelig, Bippe :hjerter_rundt:

Her bruker vi Libero 2 enda :sjenert: Han veier 5650 gram, så jeg regner med at vi går opp til str 3 ved neste kjøp.

Skrevet
Imli, da. En ting er i hvertfall sikkert: Mislykket er du ikke!!!! :klemmer:

Snakk med legen din og si du trenger resept på syntocinon, så får du fart på utdrivningrefleksen hvertfall, da skal det ikke stå på det hvis det er det som er problemet.

Pumper du med manuell eller elektrisk? Jeg får ikke ut noenting med manuell pumpe, mens med elektrisk deriomot renner melka fint.

Hvis han ikke tømmer puppen helt, får han kanskje i seg den tynne melka og ikke så mye av den fete melka som kommer til slutt. Den tynne melka metter ikke så bra som den fete, så da vil barnet bli fort sultent igjen. I tillegg vokser han og dermed vil den tynne melka gi enda kortere metthetsfølelse.

Er du på toppen av alt bekymret, lei og urolig for hele situasjonen kan han plukke opp det og svare med å bli urolig selv som igjen fører til mer uro hos mor og dermed er runddansen i gang.

Syns det høres ut som om du får lite hjelp av HS og det er skikkelig trist. :klemmer:

Det med nesesprayen visste jeg ikke. Takk for tips. Jeg vet ikke om det er problemet, men det skader vel ikke å prøve. Pumper manuelt... Har hørt flere som ikke får ut noe særlig der ja.

Imli: Mulig jeg ikke har fått meg meg alt men har ikke tid til å lese meg bakover.

Men hvordan er vektøkningen til babyen din?

Vi hadde en gutt som grat endel, men dog virket fornøyd ellers. Jeg ammet og ammet og ammet og hadde mye melk om jeg pumpet, men ved veiing viste det seg at han la på seg alt for lite.

Noe jeg ikke hadde ant siden jeg hadde relativt mye melk men antageligvis ikke "fet" nok.

Pga dette og mye annet mptte vi gå over til MME og det var som å få et annet barn, han ble så rolig og mye mer fornøyd, Og ikke minst ble det enklere for meg når jeg hadde en gladbaby isteden ;)

Måtte bare nevne det, håper det er greit...

Og du, du er jaffal ikke misslykka! :klem:

Her har han lagt på seg og vokst veldig bra, i alle fall på de to første kontorollene. Skal på 3mnds kontroll neste uke, så får vi se.

:klem:

Dere som hadde blødninger 6-7 uker etter fødsel og som trodde det var mensen, har dere blødd igjen? Det har ikke jeg, så jeg tror ikke mensen er tilbake for min del..

Jeg hadde det som deg. Har ikke fått mensen. Men iflg lege som tok UL av meg etter at jeg hadde fått satt inn spiral, mente jeg hadde hatt eggeløsning. Så nå venter jeg bare på "besøk", begynner å bli litt nervøs nå...

Skrevet
Vi er begynt å bruke nattbleier fra Pampers, men bruker fremdeles baby nr. 3 som vi kjøper til 24 kr på Rema. Skal bruke de så lenge vi kan, neste hakk er jo dobbelt så dyre.

Sniker meg inn her med dere jeg..

Pampers 4 dry kid får dere kjøpt i 2 pakning på rema til 65 kr!

Skrevet

Synd vi ikke har Rema i umiddelbar nærhet her. Vi har Kiwi, og der koster Libero 3 rundt 49 kr pr pakke. Nå har de bleieavtale der man får den fjerde pakka gratis da, men synes det er litt dyrt likevel..

Velkommen til Poteten! Morro at vi blir flere! :-D

Når er ditt barn født, og har du gutt eller jente?

Skrevet

Puh! Det er vanvittig varmt i dag også! Junior ligger og spreller i singlet-body, men jeg tror den snart ryker av slik at han får ligge i bare bleia. Det gjorde han i går, og det så ut til at han koste seg! :hjerte:

Det er synd at det er så varmt at det ikke er mulig å trille tur. Jeg skulle så gjerne fått litt sol på kroppen og fått litt trim samtidig. Kan jo sette meg ut litt på utsiden her, men liker ikke å gå fra Junior inne. Har ikke hjerte til å ta ham i vogna og sette den ut. Det er jo uutholdelig varmt i skyggen her (huset ligger ganske i le for vinden).

Men vi må vel bare nyte finværet mens det varer. Her har de iallfall meldt drittvær i morra. Hvorfor kan vi ikke få en mellomting mellom tropevarme og regnvær? :forvirret:

Ellers tusen takk for skryt av Junior! :-D

Skrevet

Puh... Endelig litt skyer i horisonten :)

Blir deilig med en pause fra tropevarmen. Sier som Bippe; hvor er mellomtingen mellom tropevarme og regnvær???!!!?

Jeg har forresten 5 års bryllupsdag i dag! Fikk akkurat en gigastor rosebukett av mannen, og så skal vi kose oss på verandaen med reker og hvitvin i kveld :) Tenkte vi skulle vært ute og spist, men syns det er litt pes å ha barnevakt til lillegutt når han sliter så i varmen. Får ta det igjen senere.

Skrevet

Gratulerer med 5års bryllupsdag, MzS! Mannen og jeg har 1års bryllupsdag på mandag :)

Skrevet
Velkommen til Poteten! Morro at vi blir flere! :-D

Når er ditt barn født, og har du gutt eller jente?

Takk for det :) Fikk en gutt for 3 mnd siden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...