blåmeisa Skrevet 3. juli 2008 #5341 Skrevet 3. juli 2008 Ikke godt å si... En helsesøster mente at det kanskje kunne ha noe med utdrivningsrefleks å gjøre hvis han brukte veldig lang tid på å spise. I begynnelsen spiste han kjapt og greit, ca hver 3. time, men da han var 5-6 uker begynte dette, og har pågått siden... Pumper ganske ofte (samler opp et "gå-bort-lager i frysern) men jeg synes ikke det kommer så mye ut. Jeg kan feks mye lettere melke meg selv med hånden enn å bruke pumpa. Har inntrykk av at pumpa bare tar det "verste" og ikke tømmer brystet. Akkurat nå er jeg bare trist og motløs og føler meg ekstremt mislykka.... Gjør ikke annet enn å sitte inne med ungen, i dette fine været. De siste dagene har han nemlig begynt å hylskrike hver gang jeg har prøvd å trille tur med ham. Og det skjedde i dag og. Han hadde fått mat og tørr bleie. Men hyleskrike gjorde han. Og jeg orker ikke trille særlig langt med en skrikende unge, selv om han muligens roer seg etter en stund. Men har hatt mine turer med konstant skrik i en halvtime før han sover, og orker ikke det mer. Status akkurat nå er da: -ikke sove i senga -ikke sove i vogna -ikke spise ordentlig Altså får vi egentlig ikke til noen ting. Og jeg tilbringer dagen på sofaen med ungen. Herlig. mislykka er du iallefall ikke!! Tenk alt du gjør for at han skal ha det best mulig. Med så mye arbeid er du uansett ikke mislykket! Jeg har ikke så mange gode råd til deg men føler med deg. Du får bare holde ut, tror nok ikke at du gjør noe feil, det er vel bare slik at noen barn er mer krevende enn andre! :klemmer:
Gjest imli Skrevet 3. juli 2008 #5342 Skrevet 3. juli 2008 Nå klarte jeg å få lirka ham over i vogga etter "amming" (dvs tre sutt og sovning) men nå våkna han selvfølgelig - etter et par minutter... Noen ganger har jeg bar lyst til å la ham ligge der og bare gå.
Kykkelikokos Skrevet 3. juli 2008 #5343 Skrevet 3. juli 2008 Det høres ikke ut som du får den hjelpen du trenger av helsestasjonen, imli. Det er synd Hvis det kan være noe med utdrivningsrefleksen din burde du ha fått beskjed om at du kan få resept hos legen på nesespray som hjelper kroppen med å sette i gang utdrivningsrefleksen. Hvis jeg var deg, ville jeg ringt legekontoret umiddelbart og sagt at du trenger resept på det. Angående skrikingen i vognen så er snuppa ofte slik her også. Jeg innbiller meg at hun merker at hun holder på å sovne og derfor blir illsint. Hun vil jo ikke sove, må vite.
Kykkelikokos Skrevet 3. juli 2008 #5344 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har vært litt fraværende de siste dagene. Har hatt svigermor på besøk. Hun drar på utenlandstur i tre måneder, og ville gjerne være litt sammen med Junior før hun drar. Forståelig nok. Ellers har jeg vært på helsestasjonen med Junior. Han veier nå 6280 g, måler 61 cm, samt 39 cm rundt hodet. Han vokser veldig bra! Opp 300 gram på to uker. :-D Det eneste er at han har blitt litt flat og skjev i bakhodet. Jeg frykter faktisk at han har KISS, da jeg synes han har flere symptomer på det. Jeg prøvde å nevne det for helsesøster, men tror ikke hun helt skjønte hva jeg snakket om.. Vi får heller følge litt ekstra nøye med. Helt først i september skal vi ha time med fysioterapeut på helsestasjonen, og jeg kommer nok til å nevne det da. Dere som har vært hos manuellterapeut; måtte dere ha henvisning fra lege eller helsesøster får å få time? Nei, du må ikke ha henvisning. Ring i dag! Jo fortere jo bedre. Snuppa har blitt ganske skeiv i bakhodet. Kunne vært unngått hvis vi hadde vært til behandling tidligere. KISS er ikke så "alvorlig" som det høres ut som, så det er ikke noe big deal sånn egentlig så lenge man får behandling.
Nicky B Skrevet 3. juli 2008 #5345 Skrevet 3. juli 2008 Vi får heller følge litt ekstra nøye med. Helt først i september skal vi ha time med fysioterapeut på helsestasjonen, og jeg kommer nok til å nevne det da. Dere som har vært hos manuellterapeut; måtte dere ha henvisning fra lege eller helsesøster får å få time? Sier som Kykkelikokos, du trenger ikke henvisning. Bare ring en manuell terapeut å få time. Det "fine" med KISS er at det kan rettes på selv når ungen er gabnske gammel. Det er mange hyperaktive barn som har fått feil diagnose og skulle hatt manuell terapi. Vi merket stor forskjell på veslegutt etter en behandling, han fikk et roligere blikk og en helt annen væremåte. Ikke godt å si... En helsesøster mente at det kanskje kunne ha noe med utdrivningsrefleks å gjøre hvis han brukte veldig lang tid på å spise. I begynnelsen spiste han kjapt og greit, ca hver 3. time, men da han var 5-6 uker begynte dette, og har pågått siden... Pumper ganske ofte (samler opp et "gå-bort-lager i frysern) men jeg synes ikke det kommer så mye ut. Jeg kan feks mye lettere melke meg selv med hånden enn å bruke pumpa. Har inntrykk av at pumpa bare tar det "verste" og ikke tømmer brystet. Akkurat nå er jeg bare trist og motløs og føler meg ekstremt mislykka.... Gjør ikke annet enn å sitte inne med ungen, i dette fine været. De siste dagene har han nemlig begynt å hylskrike hver gang jeg har prøvd å trille tur med ham. Og det skjedde i dag og. Han hadde fått mat og tørr bleie. Men hyleskrike gjorde han. Og jeg orker ikke trille særlig langt med en skrikende unge, selv om han muligens roer seg etter en stund. Men har hatt mine turer med konstant skrik i en halvtime før han sover, og orker ikke det mer. Status akkurat nå er da: -ikke sove i senga -ikke sove i vogna -ikke spise ordentlig Altså får vi egentlig ikke til noen ting. Og jeg tilbringer dagen på sofaen med ungen. Herlig. Imli, da. En ting er i hvertfall sikkert: Mislykket er du ikke!!!! Snakk med legen din og si du trenger resept på syntocinon, så får du fart på utdrivningrefleksen hvertfall, da skal det ikke stå på det hvis det er det som er problemet. Pumper du med manuell eller elektrisk? Jeg får ikke ut noenting med manuell pumpe, mens med elektrisk deriomot renner melka fint. Hvis han ikke tømmer puppen helt, får han kanskje i seg den tynne melka og ikke så mye av den fete melka som kommer til slutt. Den tynne melka metter ikke så bra som den fete, så da vil barnet bli fort sultent igjen. I tillegg vokser han og dermed vil den tynne melka gi enda kortere metthetsfølelse. Er du på toppen av alt bekymret, lei og urolig for hele situasjonen kan han plukke opp det og svare med å bli urolig selv som igjen fører til mer uro hos mor og dermed er runddansen i gang. Syns det høres ut som om du får lite hjelp av HS og det er skikkelig trist.
Murmelmy Skrevet 3. juli 2008 #5346 Skrevet 3. juli 2008 Signerer Nicky i sin helhet, Imli. Om ikke du er glad i å "stå på krava" så får mannen din ta i et tak og ringe til legen for deg. Håper du snart kan komme til det punktet hvor du kan nyte lille T i det fulle og hele
monja Skrevet 3. juli 2008 #5347 Skrevet 3. juli 2008 Må bare skryte av klærne ei venninne av meg lager. Jeg fikk en mudbukse med lapper på knærne (grønne lapper med elefanter) og tilhørende bodyer med elefant på. Så nydelig. Så jeg anbefaler virkelig å få sydd klær fra henne: http://lilumadethis.blogspot.com/
Grace Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #5348 Skrevet 3. juli 2008 Imli: Mulig jeg ikke har fått meg meg alt men har ikke tid til å lese meg bakover. Men hvordan er vektøkningen til babyen din? Vi hadde en gutt som grat endel, men dog virket fornøyd ellers. Jeg ammet og ammet og ammet og hadde mye melk om jeg pumpet, men ved veiing viste det seg at han la på seg alt for lite. Noe jeg ikke hadde ant siden jeg hadde relativt mye melk men antageligvis ikke "fet" nok. Pga dette og mye annet mptte vi gå over til MME og det var som å få et annet barn, han ble så rolig og mye mer fornøyd, Og ikke minst ble det enklere for meg når jeg hadde en gladbaby isteden Måtte bare nevne det, håper det er greit... Og du, du er jaffal ikke misslykka!
monja Skrevet 3. juli 2008 #5349 Skrevet 3. juli 2008 Lillemann sovna klokka 19 i kveld, men jeg tror det er varmen som er tøff for han. Likevel sov han til klokka 01 og da fikk han mat og ny bleie. Nå er han i seng og sover igjen. I natt skal han sove på rommet sitt for første gang....tror jeg
April Skrevet 4. juli 2008 #5350 Skrevet 4. juli 2008 Så utrolig mye flott venninnen din lager, Monja!! Det så jo så proft ut. Skjønner ikke hvordan noen får til sånt jeg.. Dere som hadde blødninger 6-7 uker etter fødsel og som trodde det var mensen, har dere blødd igjen? Det har ikke jeg, så jeg tror ikke mensen er tilbake for min del.. Murmelmy: Er du fornøyd med OTH vogna? Jeg får så mange kommentarer på vogna og jeg er jo super fornøyd, angrer ikke et sekund på at jeg bytta ut Simovogna etter 5mnd.(Har OTH etter Victoria)
Catus Skrevet 4. juli 2008 #5352 Skrevet 4. juli 2008 Nei, du må ikke ha henvisning. Ring i dag! Jo fortere jo bedre. Snuppa har blitt ganske skeiv i bakhodet. Kunne vært unngått hvis vi hadde vært til behandling tidligere. KISS er ikke så "alvorlig" som det høres ut som, så det er ikke noe big deal sånn egentlig så lenge man får behandling. Sier som Kykkelikokos, du trenger ikke henvisning. Bare ring en manuell terapeut å få time. Det "fine" med KISS er at det kan rettes på selv når ungen er gabnske gammel. Det er mange hyperaktive barn som har fått feil diagnose og skulle hatt manuell terapi. Vi merket stor forskjell på veslegutt etter en behandling, han fikk et roligere blikk og en helt annen væremåte. Tusen takk for svar. Godt å høre at det ikke er så alvorlig. Vi har bestemt oss for å bestille time. Det er ingen manuellterapeut i umiddelbar nærhet her, så vi må kjøre en times tid for å komme dit. Men det gjør vi gladelig dersom vi kan finne ut om Junior har låsning i nakken eller ikke. Vi vil bare vente til vi har fått forsikret ham, slik at ikke forsikringsselskapet begynner å krangle på at han har fått behandling. De henger seg jo opp i alt mulig.. Vi skal iallfall forsikre ham så raskt vi kan nå. Lurer på hvilket selskap som er best? Hvilke bruker dere, jenter?
Catus Skrevet 4. juli 2008 #5353 Skrevet 4. juli 2008 Dere som hadde blødninger 6-7 uker etter fødsel og som trodde det var mensen, har dere blødd igjen? Det har ikke jeg, så jeg tror ikke mensen er tilbake for min del.. Nei, jeg blødde ikke mer etter det. Dessuten er fikk jeg innvendig UL på min 6-ukers kontroll (vel, det ble jo egentlig 10-ukers kontroll), og gyn. kunne se at jeg ikke hadde fått mensen tilbake enda. Så for meg var det kun en siste rest av renselsen. Gyn. sa at det var veldig vanlig. Det er sikkert det du også fikk.
Trampe Skrevet 4. juli 2008 #5354 Skrevet 4. juli 2008 Vi har forsikret ham gjennom Vesta, det er der vi har alle våre. Jeg fylte ut papirene for ei stund siden, og har faktisk ikke tenkt på at han er behandlet for låsning i nakken Var så opphengt i navlebrokken at jeg ikke tenkte på det. Glemte det helt av. Jeg må visst sende de en mail og opplyse om det...
monja Skrevet 4. juli 2008 #5355 Skrevet 4. juli 2008 Våre har forsikring gjennom barnas trygghetskonto i potbanken samt at de er forsikret i If. Hvordan takler deres små varmen?
Catus Skrevet 4. juli 2008 #5356 Skrevet 4. juli 2008 Det ser ikke ut til at varmen plager Junior nevneverdig. Men han har ikke på seg så veldig mye klær heller, da. Han ligger og spreller i kun bodyen, enten en kortermet eller en med singlet-armer. Dessuten har jeg verandadøra i stua åpen hele dagen, slik at det kommer inn frisk luft hele tiden. Han virker faktisk ikke mer sur og grinete enn han pleier å være, og det vil si veldig lite. Han er stort sett en veldig blid og fornøyd gutt. :-D ------- Da han fikk mat i stad gikk bleia lekk, og det piplet tiss utover både ham selv og sofaen. Vi bruker Libero-bleiene, i og med at det er de de har på nærbutikken her. Synes Libero passet veldig bra på de to første størrelsene, men str 3 har ikke fungert like bra for oss. Virker som at passformen ikke passer like godt, for de har sprunget lekk noen ganger. Dessuten tyter det ofte bæsj over kanten på ryggen. Er det vanlig? Hvilke bleier bruker dere? Og er dere fornøyde med dem?
Kykkelikokos Skrevet 4. juli 2008 #5357 Skrevet 4. juli 2008 Tror ikke det er så uvanlig at det kommer litt bæsjeuhell opp etter ryggen. Vi har brukt både pampers og libero. Synes pampers sine lukter så mye mer tiss..
Catus Skrevet 4. juli 2008 #5358 Skrevet 4. juli 2008 (endret) Så var det det skrytebildet, da.. Junior 2,5 mnd gammel: *bilde fjernet* Endret 8. juli 2008 av Bippe
Catus Skrevet 4. juli 2008 #5359 Skrevet 4. juli 2008 Jeg kommer nok til å fjerne bildet i morra, eller noe. Liker ikke å ha det liggende ute så lenge..
Trampe Skrevet 4. juli 2008 #5360 Skrevet 4. juli 2008 Så søt, Bippe Vi bruker pampers. Jeg kommer til å prøve Libero når vi skal over på bleie nr 4, for alle jeg kjenner er misfornøyd med Libero 3. Vi har fått Kiwi som nærmeste butikk, så da er det kjekt å bruke bleieavtalen der. Mannen kommer hjem i dag. Han har vært borte med jobben i tre dager, så jeg har vært alene. I går var lillemann vrien å legge igjen, så jeg gleder meg til han kan ta kvelden i kveld. I morgen skal han i utdrikningslag, så da blir det meg igjen da... Vi har det også varmt, og jeg merker det på søvnen. Soverommet er varmt om kvelden og natta, og det er ikke noe særlig. Men vi overlever
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå