Trampe Skrevet 30. juni 2008 #5281 Skrevet 30. juni 2008 Her hadde han på seg hvit strømpebukse og ei skjorte. Takk
Catus Skrevet 30. juni 2008 #5282 Skrevet 30. juni 2008 Nydelig gutt du har, Trampe! Kanskje jeg må legge ut et lite skrytebilde jeg også? Hmm..
Trampe Skrevet 30. juni 2008 #5283 Skrevet 30. juni 2008 Takk Jeg liker ikke å legge bilder på nett, men jeg lar de ligge i et døgn og tar de bort igjen. Regner med det går greit det.
Grace Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #5284 Skrevet 30. juni 2008 Jeg lurte på noe ang grøt. M skal begynne å få smaksprøver i dag, men skal jeg gi han MME etterpå? eller burde jeg vente til han blir sulten igjen etter grøten?
Catus Skrevet 30. juni 2008 #5285 Skrevet 30. juni 2008 Takk Jeg liker ikke å legge bilder på nett, men jeg lar de ligge i et døgn og tar de bort igjen. Regner med det går greit det. Ja, jeg hadde et par skrytebilder i dagboka mi helt i starten, og de tok jeg også bort igjen etter en stund. Liker heller ikke å ha bilder liggende her på KG, i og med at jeg ønsker å være anonym. Jeg har postet noen bilder på Facebook da, men er forsiktig med hva slags bilder som legges ut. Uansett er det jo bare vennene mine som ser dem, selv om de selvsagt har muligheten til å kopiere dem og spre dem videre. Men hvem ville vel giddet det?
Trampe Skrevet 30. juni 2008 #5286 Skrevet 30. juni 2008 Jeg ga noen skjeer grøt første gangen, blanda den tynn tynn som velling. Så skifta vi til pysj, stelte og ammet på vanlig måte. Kvelden etter fikk han litt mer grøt, og i går kveld fikk han en hel "smaksprøve" - står på pakken at man skal ta ei teskje pulver og ønsket mengde mm eller mme. Så stelte vi og ammet før vi la ham. Så her er det amming så og si umiddelbart etterpå. Om vi ikke bader imellom. I går ble han til og med illsint da det ikke var mer grøt igjen, han var sulten nemlig
sønnavind Skrevet 30. juni 2008 #5287 Skrevet 30. juni 2008 (endret) Her får de grøt og sviskemos først og så melk. Litt avhengig av når de får grøten om jeg ammer. Planen er å gi grøt, så stelle for natta og så amme, men har veldig dårlig selvtillit når det gjelder amming om kvelden, så jeg vet ikke når det blir en realitet... Kanskje når de er oppe på en hel porsjon hver seg? De synes i hvert fall at det er veldig godt med grøt . I hvert fall er det ikke noe tema å vente til de er sultne igjen, ettersom jeg er sikker på at de kunne spist hele dagen hvis de fikk muligheten til det. Dåpsdagen hadde vi på jentene hvite kjoler og strømpebukser (og fine smekker, ettersom de gulper masse, og egentlig er håpløse å pynte...) etter kirka. Hyggelig med en anledning til å bruke de fine kjolene de fikk til 17. mai som de sikkert øyeblikkelig har vokst ut av. Nå skal vi snart på visning. Håper virkelig vi får kjøpt et hus snart, det er så pes å dra på visning, samtidig som tredje etasje uten heis blir tyngre og tyngre. Endret 30. juni 2008 av sønnavind
Kykkelikokos Skrevet 30. juni 2008 #5288 Skrevet 30. juni 2008 Snuppa hadde på seg kjole etter at vi tok av dåpskjolen. Ang. grøt og melk: Det jeg har hørt, er at det er lurt å gi litt melk først, så litt grøt, og så litt melk igjen. Da skal visstnok det gli lettere gjennom systemet. Var det her i denne tråden jeg hørte det, tro?
Grace Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #5289 Skrevet 30. juni 2008 Det ble til at han fikk melk så grøt og melk igjen. Han har vært kjempeurolig siden, men tror vel egentlig det kommer av at han erforkjølet og ikke av magen. Men får prøve igjen i morgen.
monja Skrevet 30. juni 2008 #5290 Skrevet 30. juni 2008 Blåmeisa: Lillebror brukte festdrakt etter dåpssermonien i kirka.
Grace Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #5291 Skrevet 30. juni 2008 Dere må se på bilder i bloggen min. Fra fotografen.. Var så mange bra så jeg klarer jo ikke velge i det hele tatt.... M smiler nesten alltid når det kommer fram et kamera og det er jo bra, men så skulle vi ta passbilde på fredag og da sleit vi skikkelig for han bare smilte. Fotografen holdt på en evighet for å ta et som ble godkjent..
monja Skrevet 30. juni 2008 #5292 Skrevet 30. juni 2008 Veide lillemann på torsdag (da var han akkurat 12 uker og var ikke blitt veid siden han var 8 uker). 5650 gram og en oppgang på bare 400 gram på 4 uker. kjente jeg ble litt paff der og da, for vi er jo vant til at han har hatt en økning på 200 - 470 gram i uka, men det må vel stagnere en gang.
blåmeisa Skrevet 30. juni 2008 #5293 Skrevet 30. juni 2008 Monja: Hvo fikk du tak i festdrakt?? På barselgruppen nå snakket vi akkurat om at nå er tiden for å stagnere. De første ukene er det en veldig fin bratt kurve, mens den etterhvert skrår saktere oppover. Men jeg kjenner godt til den paffe følelsen, blir satt litt ut og man kalkulerer i hodet med engang.
monja Skrevet 30. juni 2008 #5294 Skrevet 30. juni 2008 Jeg kjøpte den på EXIT, blåmeisa. Liten og søt en i str 62.
Murmelmy Skrevet 30. juni 2008 #5295 Skrevet 30. juni 2008 Her har snuppa lagt på seg 150g i uken fra 6 ukers kontroll til 9 uker forrige tirsdag. Ingen krise, men man blir fort vandt til at de legger på seg 200-250g i uken og noe mindre blir liksom et nederlag. Rart det der... Jeg er hjemme alene med barna til onsdag og nå er begge lagt. Blir spennende å se om snuppa er lagt for natten . Nå har hun ikke sovet siden kl 16 da vi hentet storebror i bhg. Det er på ettermiddagen hun har sin lengste våkentid. Sover til og fra tidligere på dagen.
Elle_liten Skrevet 30. juni 2008 #5296 Skrevet 30. juni 2008 Her har lillemann vært urolig i ettermiddag. Plages med luft i magen. Vi la han ca 21.30 og har sovet urolig etter det. Nå bråvåkna han og lå bare og vrei seg. Tok han opp og der kom det en skikkelig rap. Håper han sovner ordentlig nå. Tror jeg skal pusle meg i seng jeg også.
Trampe Skrevet 30. juni 2008 #5297 Skrevet 30. juni 2008 Lillemann er lik snuppa di, Murmel. Sover flere runder på dagen, og har den lengste våkenperioden på kvelden. I kveld fikk han grøt mellom sju og halv åtte, ble stelt og fikk pappakos i åttetida, pupp til kvart over åtte og så hylte han i ti minutter før han slokna på skuldra mi. Han har vent seg til å skrike på kvelden, men i kortere og kortere perioder. Håper jeg. For sikkerhets skyld har vi ørepropper liggende i ei skuff i stua
Nicky B Skrevet 30. juni 2008 #5298 Skrevet 30. juni 2008 Veslegutt oppdaget hendene sine i dag! Har gnagd flittig på de de siste dagene, men ikke studert de så inngående som han gjorde i dag. Satte han i bilstolen for å reise til barnehagen, han hylte som besatt mens jeg skulle sette på meg skoene. Plutselig ble han bom stille og satt med øynene i kryss og med et skikkelig forundret uttrykk mens han studerte hendene. *Sukk. Herlige lille gutten min!*
Grace Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #5299 Skrevet 30. juni 2008 Jeg lager en sånn bildevideo fra den første tiden til M. Men klarer ikke helt å finne musikk som passer til. Forslag?
MzS Skrevet 1. juli 2008 #5300 Skrevet 1. juli 2008 Stakkar lille gullet mitt fikk vaksiner i dag En drikkevaksine mot omgangssyke og et stikk i hvert lår. Drikkevaksinen var tydeligvis IKKE god, og han ble dødelig fornærmet da de stakk. Hyl og skrik, og tårene sprutet! Han er tydelig utafor enda. Måtte gi ham en Paracet for en times tid siden, da hadde han grått helt siden vi kom hjem og ingenting annet hjalp. Nå går det tydeligvis litt bedre - han ligger og surrer på sofaen nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå