Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi satte ikke på lua igjen, og ingen av de andre fire gjorde det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God å se at jeg ikke er helt på jordet da, selvom vi ikke tok på lua igjen. Skal høre litt med presten og jeg, hvordan skikken er rundt det der. Irriterer meg at svigermor kan alt og vet alt..

Skrevet

Sånne svigermødre er ikke lett nei! Men gjør som dere selv føler for, det er tross alt ikke hun som bestemmer. Skal hun sitte med dere under dåpen? Det gjorde ikke vår. Vi satt foreldre, faddere og han som bar sammen. Svigermødre lenger bak.

Skrevet

Med Victoria satt vi på første benk, faddere bak oss og så familien etter det. Så svigermor kommer et stykke bak oss heldigvis :fnise: Er en til som skal døpes, så jeg vet ikke helt hvordan det blir da. Uansett svigermor skal ikke sitte i nærheten av meg..

Skrevet

Har aldri hørt at man skal ta på igjen luen. Hvorfor skal man det? Vi satte oss jo bare tilbake på benken, og der satt jeg og ammet henne resten av gudstjenesten.

Skrevet

Er svigermor langt bak er det jo ikke noe problem. Om hun blir sur for det får hun bare bli sur. :ler:

Skrevet
Er svigermor langt bak er det jo ikke noe problem. Om hun blir sur for det får hun bare bli sur. :ler:

:fnise:

Jeg spurte Victoria om hun kunne hente hustelefonen til meg mens jeg ammet. Svaret jeg fikk var: "Du som er så stor jente klarer å hente den selv" :dåne:

Skrevet
:fnise:

Jeg spurte Victoria om hun kunne hente hustelefonen til meg mens jeg ammet. Svaret jeg fikk var: "Du som er så stor jente klarer å hente den selv" :dåne:

Gullkorn!

:ler:

Nå sover både lillesøsteren min på tre år og lillemor. Pappa og hans sambo flytter så jeg har hatt henne i hele dag og til i morgen formiddag. Hun er så nydelig at jeg håper Maia tar etter henne (og broren sin da selvfølgelig) :hjerte:

Skrevet

Murmelmy: hadde ikke gutten din KISS? Hvor mange behandlinger tok der før han ble frisk?

Skrevet
Murmelmy: hadde ikke gutten din KISS? Hvor mange behandlinger tok der før han ble frisk?

Frisjmeldt på tredje behandling. Han var drøye tre mnd gammel :)

Skrevet

Lillemann sov fra 21:30 til 02:30! Det er fremgang dette, og han elsker grøt :-D

Skrevet

Back in business! :vinke:

Det var som jeg tenkte, tok sin tid å oppdatere seg her igjen ja ;) Skravlejenter!

Så bra at grøten ser ut til å virke positivt på sovingen, Trampe... Krysser fingrene for at det fortsetter!

Her er vi endelig hjemme igjen etter en uke i Stavanger. Lang biltur (litt over 5 timer), men med stopp for mat, bleieskift og kos gikk det kjempefint. Han sov mesteparten av veien, og når han var våken satt jeg bak og underholdt han. Så blid og flink en gutt atte :)

Vi leide en leilighet i 1.etg i et gammelt hus, som var så lytt at man ikke skulle tro det var mulig... Så hver gang noen gikk over gulvet i 2. etg hørtes det ut som om huset skulle ramle ned. Meeeeget god innsikt i privatlivet til de over fikk vi også gitt (høyst ufrivillig). Litt slitsomt, da lillegutt våknet av bråket iblant. Han slet med søvnen de første nettene i reiseseng på nytt sted, og jeg var livredd at alle rutiner skulle bli snudd på hodet. Men heldigvis gikk det seg til i slutten av uken. Det var jo bare et soverom der da, så vi måtte jo ha han på samme rom når vi skulle sove. Og jeg er SÅÅÅÅ glad for at vi er hjemme igjen med eget barnerom nå!!! Jeg får jo ikke sove av alle de lydene hans da... Og han blir tydelig forstyrret av oss også.

Han har jo ligget på eget rom siden han var 2 uker han da, vi trives best med det alle sammen.

Lillegutt har bare vært så blid og snill denne uken altså... Blitt dratt rundt med i vogna hele dagen mens vi har sett på volleyballkamper, blitt tatt opp og holdt av mange forskjellige folk og bare smilt og ledd og sjarmert. SÅ stolte foreldre da :)

Skrevet
Lillemann sov fra 21:30 til 02:30! Det er fremgang dette, og han elsker grøt :-D

Så bra Trampe! Skjønte han hvordan han skulle spise ganske fort eller? Blir veldig spennende å prøve grøt første gang!

Skrevet

Njaa, skjønner og skjønner... han prøver å sutte på skjeen, og det er jo ikke helt enkelt uten å søle :ler: Men han gaper og skjønner absolutt at det er noe som skal inn dit. I kveld matet mannen ham alene, og han brukte visst litt for lang tid. Lillemann hylte og var illsint fordi pappaen var for treg :ler: Og så var han enda sintere da skåla var tom. Han får bare smaksprøver enda, ei teskje pulver blanda med morsmelk til det blir helt tynt, så det er ikke mye. Magen hans må vennes til det. Men han har ikke hatt avføring siden vi begynte med grøt, så jeg har ikke sett noe til noen forandringer der.

Skrevet

Hærremin! De har starta opp terminklubb for mars/april 2009! :dåne: Synes ikke det er lenge siden vi starta opp der.

Så morsomt d høres ut å starte med grøt, Trampe. Gleder meg til det jeg også. Blir nok en stund til.

I går lå lillemann under babygymen og kikka på lekene som henger der. Lå lenge å studerte de. Det er første gang han har vist interesse for de. Før har han heller vridd hodet og sett på tv, hvis den har vært på.

I dag har han sittet i vippestolen og sett på at jeg har lagd middag. Han har også lagd noen lyder i dag som ligner på latter. Litt sånn "hehe". (veldig lett å beskrive skriftlig :fnise: )

Skrevet (endret)

Ååh, terminklubb jo... Det er snart et år siden jeg testa positivt. 070707 fant jeg ut at jeg hadde baby i magen. Det går så utrolig fort!!!

Legger ut et par linker, må vise frem lille vakringen min. Kommer til å fjerne linkene snart, så dere må klikke nå hvis dere vil se :)

Endret av Trampe
fjerna linker :)
Skrevet

Pyntet dere guttene etter dåpen?? Etter at dåpskjolen ble tatt av, eller var den på hele dagen?? Noen gode forslag?

Skrevet
Hærremin! De har starta opp terminklubb for mars/april 2009! :dåne: Synes ikke det er lenge siden vi starta opp der.

Hjelpes, tida flyr! :dåne:

Nydelig gutt, Trampe! Takk for titten! ;)

Vi kommer til å begynne med grøt ved 4 måneder. Til tross for medisinen, så gulper veslegutt voldsomt. Siden klokka 7 i dag tidlig har vi byttet 3 bodyer og to liggeunderlag. Er fryktelig trist syns jeg. Rekker ikke alltid gi ham medisinen før gulpen spruter nedover ryggen min og han gråter og blir frustrert. Ikke rart han er sulten hele tida!

Han gulper mindre av MME'en som er tykkere og ligger bedre i magen og de siste dagene har han måtte fått påfyll av MME etter hver amming, for mesteparten av melka mi kommer opp igjen i en faderlig fart. :(

Skrevet

Blåmeisa: Storebror hadde på seg en body og cordbukse i selskapet. Lillesøster hadde på seg kjole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...