Murmelmy Skrevet 26. juni 2008 #5201 Skrevet 26. juni 2008 Vi har vært hos fotograf, Maia 2 mnd gammel 1 2 3
Gjest imli Skrevet 26. juni 2008 #5203 Skrevet 26. juni 2008 Flotte bilder! Vi må også komme oss til fotografen snart... Er jo sånn gratistilbud om man bestiller en fotografering til når barnet er ett år.
Kykkelikokos Skrevet 26. juni 2008 #5204 Skrevet 26. juni 2008 Åh, så fine bilder! Hvilken fotograf har dere brukt?
Murmelmy Skrevet 26. juni 2008 #5205 Skrevet 26. juni 2008 Takk takk Åh, så fine bilder! Hvilken fotograf har dere brukt? Samme som med storebror, Sturlason v/ Rådhuset
Murmelmy Skrevet 26. juni 2008 #5206 Skrevet 26. juni 2008 Maia ville visst ikke sove, så nå sitter hun ved siden av meg i vippestolen sin
Trampe Skrevet 26. juni 2008 #5207 Skrevet 26. juni 2008 Åh, så nydelige bilder Vi skal også til fotograf, må få ut fingern og bestille time.. Jeg kan ikke legge lillemann tidligere enn åtte. Når han sovner klokka ti er han våken i sjutida, når skal jeg liksom sove selv da...? I kveld badet vi og puppet til rundt åtte. Jeg prøvde å legge ham, men det var hylekonsert an mass, så jeg ga opp etter fem minutter. Han er for liten til å ligge alene og hyle. Oppe i fanget mitt roet han seg ned, og så kom det plutselig en gigantisk bæsjbleie... Ikke rart han ikke ville sove. Så da måtte vi stelle på nytt, puppe litt til og kose ei stund før jeg la ham på nytt halv ti. Da protesterte han og skrek i fem minutter mens jeg satt og strøk og sang, og plutselig sovna han. Jeg har ikke båret i det hele tatt i kveld, og kommer til å fortsette med det...!! I morgen kommer mannen, og jeg gleder meg veldig til å slippe å sitte med hylinga i øret flere timer. Nå skal han virkelig få ta sin del.
Murmelmy Skrevet 26. juni 2008 #5208 Skrevet 26. juni 2008 Så deilig at han fant roen til slutt, Trampe Dere, er det flere enn meg som har et mildt sagt ræva kosthold? Spiser frokost, lunsj og middag, men innimellom så blir det is, sjokolade, boller, kaker, popcorn, nøtter, saltsild osv. Må skjerpe meg... Hjelper heller ikke at matlysten er dårlig for da blir jeg småspist og erstatter de bra måltidene med særs lite bra mat/godis osv. Ta i dag for eksempel: Frokost: to hveteboller med melkesjokolade inni (bakte i går) + pepsi max Mellom: kaffe latte m/lettmelk Lunsj: digert rundstykke med masse jordbærsyltetøy + kaffe latte m/lettmelk Middag: Focaccia m/aiôli + iste Stor bolle popcorn med altfor mye salt, 1/2 langplate med stratos og iste ...og dette er en "god" dag...
Elle_liten Skrevet 26. juni 2008 #5209 Skrevet 26. juni 2008 Så fine bilder, Murmelmy! Nydelig jente du har. Vi var hos fotografen når lillegull var 14 dager gammel. Er kjempefornøyd med resultatet. (De som er med i facebookklubben kan se på profilbildet mitt der.) Trampe: så fint at han roet seg etter at bæsjinga var unnagjort. Kanskje du har funnet ut hvordan du må gjøre det...? Satt og så på nyfødtbildene i går. Utrolig så fort han vokser denne gutten min. Alle sier at han ser ut som en liten mann, og det er jeg forsåvidt enig i. Han ser ikke så veldig "spebarn" ut lengre. Rart der der. Trodde ikke det kom til å gå så fort denne utviklingen. Nå er han en liten "pludre-baby", og det er veldig søtt det også. Nå har jeg og lillegutt vært ute og spist med noen venner, og han har kommet seg i seng. Kanskje lurt at jeg også finner senga. Har vært stuptrøtt i dag, og orker ikke det i morgen også.
Murmelmy Skrevet 26. juni 2008 #5210 Skrevet 26. juni 2008 Nå skal jeg også tusle i seng. Maia og jeg var forresten på Ullevål i dag. Vårt bestevennepar (Maias faddere) fikk ei lita tulle i går, på vår bryllupsdag . Hun var så nydelig, også så liten! ...utrolig hvor mye som skjer på to mnd - denne nyfødte er like stor som Maia var da hun ble født...
Elle_liten Skrevet 26. juni 2008 #5211 Skrevet 26. juni 2008 Hehe! Høres ut som meg det der, Murmelmy. I går: frokost: 3 brødskiver + eplejuice Lunsj: ciabatta m ost og skinke + latte Lunsj nr 2: focaccia m pepperoni og aïoli Middag:frossenpizza Dessert: DREAM SJOKOLADEYOUGHURTIS !!!!! I dag: frokost: 2 brødskiver lunsj: pølse med brød(!!) og rosinbolle middag: kyllingburger (av kyllingfilet) dessert: brownie m softis + cappucino Merk: ingen potetgull og ingen snop (et unntak!) Jeg er sulten konstant og har bare lyst til å proppe i meg alt som er usunt og bare spise ute. Takk gud for feriepenger og skattepenger!
marsy Skrevet 26. juni 2008 #5213 Skrevet 26. juni 2008 Jeg spiser også helt forferdelig... eller i dag glemte jeg helt å spise, og ble skikkelig svimmel rundt kl 13.. hadde bare drukket en sjokolademilkshake så langt... noen andre som har barn med tørr hud, eller tørre flekker? Her har det dukket opp en tørr flekk på hver arm, ved albueleddet, og litt tørr hud ved valken i nakken. Noen kremer å anbefale? Sover alle fortsatt med barnet på samme rom, eller har dere flyttet dem ut? Eventuelt: når tenker dere på å flytte dem ut? Trampe: vi hadde tidenes hylekonsert her på mandag kveld. Ingenting hjalp i det hele tatt. Tok til slutt på henne pysjen, og la henne i sengen sin. Satt ved siden av, og da roet hun seg ned ganske fort faktisk. Når hun var rolig, gikk jeg ut, og da sovnet hun på et par minutter. Tror hun var overstimulert og overtrøtt den dagen. Kanskje samme problem?
marsy Skrevet 26. juni 2008 #5214 Skrevet 26. juni 2008 Så fine bilder, Murmelmy! Nydelig jente du har. Vi var hos fotografen når lillegull var 14 dager gammel. Er kjempefornøyd med resultatet. (De som er med i facebookklubben kan se på profilbildet mitt der.) Åhh... det bildet er bare helt nydelig! :rødme: angrer meg for at vi ikke tok bilder når hun var så liten. Heldigvis hadde jeg vett til å ta noen fine bilder selv, men det blir jo ikke det samme
Trampe Skrevet 26. juni 2008 #5215 Skrevet 26. juni 2008 Han har vært sånn tre kvelder på rad, så jeg tviler på at det er stimuleringa som gjør det. Han er nok bare staaaaa... Jeg ble helt babysyk da jeg så nyhetene og den lille bylten som ble evakuert fra sykehuset i Arendal eller hvor det var. Såååå liten, jeg vil ha en sånn Mamma så på meg med store øyne og sa at det er bare tre måneder siden jeg hadde en sånn... Regner med det er noen som våkner og skal ha mat snart. Han er høvelig stabil nå med tre timer imellom hele natta. Enkelte netter to timer imellom. Han skal få smake grøt i helga, det har jeg bestemt meg for. Ikke mye, bare ei skje eller to, men nå skal det introduseres. Jeg blir sprø av å ikke sove. Vi sover med barn på samme rom og kommer til å gjøre det frem til han er 6 mnd ihvertfall. Jeg er en anelse hønemor og vil opp og sjekke... Vi forstyrrer hverandre litt ja, men det får bare være. Vi får heller være stille når vi går og legger oss. Sex er det lite av uansett, og det lille vi har kan vi gjøre andre steder enn på soverommet. Er jo bare sunt det
Trampe Skrevet 26. juni 2008 #5216 Skrevet 26. juni 2008 Og jeg tør nesten ikke kommentere spisinga. Jeg kommer til å se ut som en bolle...var på pregravid vekt for en måned siden, men jeg har ikke vært på vekta siden. Nå er det nok noen kilo opp ja. Må skjerpe meg, men jeg har alvorlige problemer med å la være å stappe ting i munnen. Det er jo helt sykt, skulle tro viljestyrken min forsvant med gravidmagen!!
Trampe Skrevet 26. juni 2008 #5217 Skrevet 26. juni 2008 ...og der var han våken. To timer holder melka mi nå. Og det er ikke økeperiode, det går ikke an, han har holdt på sånn over ei uke. Det er jo kjekt at han sovner med en gang han er mett og sover videre til morgenen med puppinger imellom, men fy så slitsomt..
blåmeisa Skrevet 27. juni 2008 #5218 Skrevet 27. juni 2008 Åhh... det bildet er bare helt nydelig! :rødme: angrer meg for at vi ikke tok bilder når hun var så liten. Heldigvis hadde jeg vett til å ta noen fine bilder selv, men det blir jo ikke det samme Jeg og vil være med i faceboocklubben!??
Murmelmy Skrevet 27. juni 2008 #5219 Skrevet 27. juni 2008 Marsy: Det kan være at det er atopisk eksem? Hverken snuppa eller broren har tørr hud, de har sånn typisk deilig babyhud. MEN, bror hadde to flekker bak på overarmene i vinter. Vi smurte med inotyol, men tror jeg ville sjekket det med lege nå som det er sommer
Murmelmy Skrevet 27. juni 2008 #5220 Skrevet 27. juni 2008 Trampe, lykke til med grøten. Håper den har noe å si for søvnen hos dere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå