Catus Skrevet 15. oktober 2007 #501 Del Skrevet 15. oktober 2007 Kjenner alle livmoren godt nå (på utsiden av magen) bortsett fra meg? Er det meg som ligger litt etter i antall uker? Men jeg har inntrykk av at mange av dere kjente livmoren da dere var kortere på vei enn jeg er nå. Jeg er normalvektig, så livmoren kan ikke ligge gjemt på grunn av for mye mageflesk heller.. Det er sikkert veldig individuelt og dermed helt normalt at jeg ikke kjenner noe enda, men jeg er bare litt misunnelig på dere andre som kan kjenne det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 15. oktober 2007 #502 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg begynte vel å kjenne den i uke 12 tror jeg. Da var det bare bittelitt, og var nesten vanskelig å skille den fra skambenet. Det var vel i uke 14-15 at den vokste raskt oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. oktober 2007 #503 Del Skrevet 15. oktober 2007 Da kan jeg kanskje forvente å kjenne den fra neste uke, eller uka etter der? Hvilken stilling er forresten enklest for å kjenne den best? Liggende på ryggen kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 15. oktober 2007 #504 Del Skrevet 15. oktober 2007 Takk jenter. Vet mer i morgen etter at jeg har vært til GU. Når det gjelder livmoren så kjenner jeg den ikke ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. oktober 2007 #505 Del Skrevet 15. oktober 2007 Skal fortsette å krysse fingrene for deg, Murmelmy. Håper virkelig det går bra for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 15. oktober 2007 #506 Del Skrevet 15. oktober 2007 Tror det er lettest når du ligger. Det avhenger nok sikkert litt av om man har litt polstring eller er tynn som en strek. Uansett så synes jeg ikke det var så lett å kjenne jeg da. Visste liksom ikke helt hvordan det skulle kjennes ut, selv om jeg fikk det forklart. Og slik er det egentlig fremdeles. Så hvis en lege hadde kjent på deg så hadde han/hun sikkertk unne kjent det, Bippe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. oktober 2007 #507 Del Skrevet 15. oktober 2007 ... Så hvis en lege hadde kjent på deg så hadde han/hun sikkertk unne kjent det, Bippe. Ja, det er veldig godt mulig det. Synes bare dere snakker om at dere kjenner "en tydelig kant" og at det føles som dere ligger på noe hardt når dere ligger på magen. Kjenner ikke noe sånt jeg, og skulle så gjerne hatt noen sikre tegn å forholde meg til. Men etter to UL og en hjertelytting er jeg jo i grunnen nokså trygg på at alt står bra til. Higer bare etter å kjenne noe mer konkret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 15. oktober 2007 #508 Del Skrevet 15. oktober 2007 Kant og kant... Kjente mer at at det var hardt nede og mykt opp. Selve kanten var ikke så lett å kjenne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 15. oktober 2007 #509 Del Skrevet 15. oktober 2007 Åja, sånn å forstå. Magen din er ikke blitt noe større enda? Den skyter nok snart avgårde skal du se. Når den først begynner å vokse, så vokser den gjerne ganske fort Men husk at du ligger noen uker etter veldig mange her inne, så jeg tror ikke du skal bekymre deg hvis du føler at andre kjenner og ser så mye mer enn deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. oktober 2007 #510 Del Skrevet 15. oktober 2007 Kant og kant... Kjente mer at at det var hardt nede og mykt opp. Selve kanten var ikke så lett å kjenne. Kjenner ikke at det er spesielt hardt nede heller.. Men det kommer nok! Åja, sånn å forstå. Magen din er ikke blitt noe større enda? Den skyter nok snart avgårde skal du se. Når den først begynner å vokse, så vokser den gjerne ganske fort Men husk at du ligger noen uker etter veldig mange her inne, så jeg tror ikke du skal bekymre deg hvis du føler at andre kjenner og ser så mye mer enn deg! Jo, magen har blitt litt større. Men har vel egentlig følt at den har vokst på grunn av den enorme apetitten jeg hadde de første ukene. Særlig så lenge jeg ikke kjenner livmora. Sånn som det er nå, føler jeg meg bare dvask og litt småfeit.. Men jeg regner med at så snart jeg får på meg en mammabukse vil magen se litt annleredes ut. Kanskje best jeg får kjøpt en så fort som mulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. oktober 2007 #511 Del Skrevet 15. oktober 2007 Huff da. Håper alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 15. oktober 2007 #512 Del Skrevet 15. oktober 2007 Takk jenter. Vet mer i morgen etter at jeg har vært til GU. Når det gjelder livmoren så kjenner jeg den ikke ennå... Åh! Krysser fingrene og alt for deg Murmelmy!!! Du har jo sett nurke levende etter blødningen, så dette kan gå helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. oktober 2007 #513 Del Skrevet 15. oktober 2007 Da kan jeg kanskje forvente å kjenne den fra neste uke, eller uka etter der? Hvilken stilling er forresten enklest for å kjenne den best? Liggende på ryggen kanskje? Jeg kjente den første gang i uke 11, og da stående. Men nå synes jeg egentlig det er lettest å kjenne når jeg ligger på ryggen.. Tror egentlig at det lett kan forveksles med magemuskler - det trodde nemlig jeg det var hos meg først. Jeg har alltid hatt rimelig harde magemuskler, så jeg synes det lignet på det i starten. Men nå kjenner jeg forskjell da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 16. oktober 2007 #514 Del Skrevet 16. oktober 2007 Lykke til på undersøkelsen idag murmelmy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 16. oktober 2007 #515 Del Skrevet 16. oktober 2007 Lykke til på undersøkelsen idag murmelmy Håper alt står bra til, Murmelmy!!! ------------------------------------------------------------------ Er veldig spent på hvordan frøkna vil takle det å få en bror eller søster etterhvert. Vi var hos kusina mi i går som har ei jente på 8 måneder. De satt på teppet og lekte med hver sine småting, så begynte barne tv og det må frøkna få med seg. Hun satte seg godt til rette på teppet med kosen i armkroken. Så begynte babyen å gråte og ble urolig. Frøkna snur seg, ser på henne og reiser seg opp og klapper henne litt på hodet. Babyen er fortsatt urolig. Så lener frøkna seg frem, rister litt på hodet og slår oppgitt ut med armene: "Du bråker så fælt du!!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 16. oktober 2007 #516 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ja, noen ganger skulle man vel ønske at barn kom med volumknapp. Jeg er 99% sikker på at jeg kjente liv igår :juhu: Når jeg la meg var magen rar. Veldig hard og jeg kunne kjenne livmoren som en ball. Dultet litt på den ene siden og da sparket det øverst. Litt etter romsterte det og når jeg dultet igjen sparket det nederst. Men det var så mye tydligere enn jeg trodde det skulle være nå til å begynne med. Men det kan jo ikke ha vært noe annet. Prøvde igjen imorges, men da var det ingen reaksjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella domina Skrevet 16. oktober 2007 #517 Del Skrevet 16. oktober 2007 Da kan jeg kanskje forvente å kjenne den fra neste uke, eller uka etter der? Hvilken stilling er forresten enklest for å kjenne den best? Liggende på ryggen kanskje? Jeg er rundet uke 20 og klarer fremdeles ikke å kjenne livmoren min. Klaget litt da jeg var på UL, og hun sa jeg kanskje ikke klemte hardt nok (er normalvektig). Har klemt det hardeste jeg orker, men kjenner ikke noe selv om jeg vet hvor den slutter. Men jeg får ville protester fra Bitteliten mens jeg holder på da - h*n liker ikke å bli klemt på . Selv om jeg ikke kjenner HVOR livmoren er, kan jeg ikke ligge på magen, det er en følelse av å ligge på en ball omtrent ja. Har heller ikke fått sånn rund mage enda, bare litt større vanlig mage. Veksler mellom vanlige bukser og mammabukser nå - litt av hvert. Føler meg egentlig også bare feit, siden det er vanskelig for andre å se at jeg er gravid enda. Men det går tidsnok over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. oktober 2007 #518 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg synes forresten også det er mye lettere å kjenne livmoren hvis jeg må tisse... Et lite tips til dem som ikke kjenner og gjerne vil kjenne. Når jeg ligger på ryggen (og er litt tissetrengt) kan jeg kjenne livmoren veldig godt. Ofte virker det som om det er "mer" på den ene siden da. Rare greier. Har ikke kjent liv ennå, men det er litt tidlig. Er 16 uker i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 17. oktober 2007 #519 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kan være morkaken og/eller babyen ligger på ene siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 18. oktober 2007 #520 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kan være morkaken og/eller babyen ligger på ene siden Ja... synes det er "mest" på høyre side! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå