Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei det er kanskje ikke det Kykkelig...blir ca 150g i uken.

I dag har mannen og jeg 3 års bryllupsdag! :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var mannen tilbake på jobb, etter to koselige uker hjemme hos oss damene....

Her har det ikke blitt noen rulling, verken ene eller andre veien.... har rullet fra rygg og opp på siden da.. så det kommer vel. Vi skal til manuell terapaut på fredag for å se om det er noen låsninger eller lignende. Kan hende hun bare er litt treig motorisk, men da får vi ihvertfall sjekket det ut.

Vesla er fortsatt veldig liten også.. ligger og vaker rett under laveste normallengde.. bekymrer meg litt... huff er det ikke det ene er det det andre...

Skrevet

Ja, det er stadig noe å bekymre seg over, Marsy. :sukk:

Her fikk vi en dårlig nyhet i går, om at Junior har veldig stor sannsynlighet for å arve helseproblemene etter pappan sin. Det betyr at han må til utredning allerede når han blir ca 6 mnd, og kanskje må han begynne på medisiner som 10-åring for at det ikke skal utvikle seg sånn det har gjort for pappan.

For de som lurer på hva slags helseproblemer det er snakk om, vil jeg ikke utbrodere så veldig her. Men det har med hjerte- og karsykdommer å gjøre, så det er litt småskummelt. :tristbla:

Men vi holder motet oppe og håper det beste! Det skal nok gå bra! :jepp:

Skrevet

Jeg har hatt et par dager nå der jeg ikke har hatt tid til å skravle her. Vi ventet besøk i går, så her har det blitt prioritert husarbeid. *flink*

I tillegg har jeg endelig fått bestilt takkekortene for barselgavene. Jeg har vært fryktelig treg på dette, det er nesten litt flaut. Men jeg har jaktet på et veldig fint bilde av Junior, og det har jammen ikke vært lett. Jeg har nemlig en baby med kameranekt, eller hva jeg skal kalle det. Han smiler som ei sol hele dagen, bortsett fra når kameraet er i nærheten. Da blir han så konsentrert om å se på kameraret i stedet for å smile, så bildene har ikke blitt så veldig bra. Men endelig fikk vi ett der han smiler godt. :)

Junior har forresten begynt å få sin første tann! :dåne:

Jeg synes det er fryktelig tidlig, så det tok litt tid før jeg skjønte at det var noe sånt på gang. Men han tygger så voldsomt på hendene sine og sikler litt mer enn han har gjort tidligere, og det er jo ofte tegn på tenner. Jeg kunne heller ikke se så mye i munnen hans før i går, men da så jeg at en av fortennene oppe er på vei til å bryte ut.

Jeg gleder meg ikke så veldig til å amme ham når den tanna kommer ordentlig ut. Au! :eeeh:

Skrevet

Det var tidlig med tenner, Bippe!

Hm, her tygger også veslegutt voldsomt på hendene sine og sikler, men jeg har ikke tenkt at det kan bety tenner. Frøkna fikk jo ikke tenner før enn hun var 11 måneder, så jeg har tenkt at han følger samme sporet. Da må jeg undersøke munnen hans etterpå.

Så trist at han kanskje må slite med sykdom i ung alder da, Bippe. :klem:

Har sykdommen gått bra for mannen din da? Med unntak av medisiner selvsagt, det er jo ingen ønskedrøm å måtte være avhengig av det.

Skrevet

De tygger jo gjerne på hendene og sikler litt uansett om de får tenner eller ikke da, og det var derfor jeg ikke skjønte det med en gang. Men etter jeg fikk sett inni munnen hans i går, så jeg jo at det var ting på gang. Det er ikke sikkert at gutten din har tenner på gang Nicky, men det er nok verd å sjekke. :Nikke:

Vi visste ikke at mannen min var syk før for et par måneder siden, så vi har ikke blitt helt vant til tanken enda. Han er fortsatt ikke helt ferdig utredet heller, så vi får se ting litt an. Men det kommer nok til å gå veldig bra, bare han passer litt bedre på seg selv enn han har gjort til nå. :)

Skrevet
:klem: til Bippe. Ikke noe gøy å tenke på at det kan være noe galt med lille babyen.... Men det er jo bra at slike ting blir oppdaget da. Både hos mannen og hos lille mannen
Skrevet

Ja, det er kjempebra! I og med at vi ikke ante at mannen var syk, har han heller ikke fått den oppfølginga han har hatt behov for. Finner de ut at Junior har det samme, vil han jo få en mye bedre oppfølging enn det mannen har fått, og videre utvikling av sykdommen kan kanskje stoppes. Så det er helt klart veldig positivt! Tror dette vil gå veldig bra jeg, altså. :-D

Skrevet

Bippe, virkelig hell i uhell dette da! Glad de fant ut av det :Nikke:

I morgen skal jeg på kino og se Sex in the City med barselsgruppa. Glææææææææææær mæ!

Skrevet
Bippe, virkelig hell i uhell dette da! Glad de fant ut av det :Nikke:

I morgen skal jeg på kino og se Sex in the City med barselsgruppa. Glææææææææææær mæ!

Den er fin altså.. ihvertfall hvis du likte serien!

Gratulerer med bryllupsdag!! :hoppe:

Skrevet

Hvordan er det med øyenfargen på deres barn nå?

Junior har fortsatt blå øyne, men mannen min har brune og jeg tror store deler av hans familie også har det. Mine øyne er blå og hele mammas del av familien har blå øyne, mens pappas del har begge deler.

Jeg er så spent på hvilken farge Junior får til slutt. Det er store sjanser for at de blir brune, men det er jo en bitteliten sjanse for at de vil forbli blå også.

Ikke det at det betyr noe, for Junior vil være like skjønn uansett! Men det er jo litt spennende. :)

Skrevet

Takk Marsy :blomst:

Bippe: Der er og forblir nok blå. De sier at fargen kan skifte frem til de har rundet året? Mener det...

Jeg har ett blått og ett grønt, mannens er gråblå. Theodor har gråblå, mens Maia har like klare blå øyne som mitt ene :fnise:

Skrevet

Her får han nok brune øyne. Jeg har brune øyne og mannen gråblå. T hadde først sånne svart-blå øyne, og nå er de mørk grågrønne med brune flekker i. Blir mer og mer brune for hver dag. Blir nok enten grønn-brune eller brune her i gården.

De kan skifte farge til de er nærmere ett år. Men det kommer nok litt an på blåfargen - lyseblå øyne blir nok ikke brune, men de kan bli det om de førtsatt har den "nyfødt-blåfargen" på øynene, altså den grå-svart-blå-aktige! :fnise:

Noen som har råd ang. en unge som skal ha mat HELE tida???

Her spiser han litt, sovner, vil ikke våkne, og en halvtime-time etter skal han ha mat igjen. Eller han spiser litt og vil ikke ha mer, for så å grine etter mat en halvtime-time etter. Er så lei....

Skrevet

Gratulerer med bryllupsdag, Murmelmy!

Skrevet

Takk kykkeli :)

Dere, hvordan er soverutinene på de små og hvor gamle er de nå?

Her er snuppa på drøye 9 uker fremdeles et murmeldyr (ligner på moren sin :fnise:). Hun sover mye på dagen og om natten.

MEN, de to siste kveldene harhun vært vanskelig å legge og hatt skikkelige raptusgråteanfall. Blir jo helt hysterisk :roll:. Hun er i seng nå, men vet ikke om hun kommer til å sovne for natten. Nå skal det sies at hun har sovet bort mesteparten av dagen etter å ha lagt seg kl 23 i går.

Ber på mine knær om at vi skal finne tilbake til den gode rutinen :be:

I morgen drar mannen og lillegutt på hytta med svigerfar og blir borte til søndag. Skal bli deilig å være hjemme alene med snuppa, det blir første gang vi er alene bare vi to. Skal storkose oss! Har jo vært alene med begge barna, men da er det jo storebror som er i fokus.

Skrevet

Her sover jo som kjent ungen i vår seng... Så da blir det legging når jeg legger meg, og stå opp når jeg står opp. I løpet av dagen blir det lite soving siden han ikke sover alene. Bare når jeg har ham i vogn. Hender han sovner en fem minuters tid sånn innimellom, men aldri lange økter. Ikke noe rutiner her i gården...

Skrevet

Her kjenner jeg ikke igjen ungen engang. Han er snart tre og en halv måned, og var jo så lett å legge... men nå er han illsint på kveldene og nekter å sove. Vi har hatt en periode med bæring, at han skulle bæres i søvn, men med nesten 8 kg baby sier det seg selv at det blir uholdbart i lengda. Meitaien funker dårlig på det også, han våkner nemlig når jeg tar ham ut av den...

De siste kveldene har han vært utrolig vrien. Han sovner ved puppen rundt halv åtte, jeg legger ham og han våkner igjen etter ti minutter - et kvarter. Han sovner gjerne igjen ved puppen en gang til i åttetida, og våkner rett etterpå. Så er han illsint og nekter å sove. Da skal han bæres igjen, men han nekter å sove, skal bare stirre ut i lufta. Og det som er så utrolig snodig er at han hyyyyler med en gang jeg setter meg, men når jeg står er han bom stille. Jeg testa det i dag, jeg satte meg ned og reiste meg opp ti ganger, og ungen begynte å hyle og var så stille ti ganger. Det kan ikke være en tilfeldighet...

Han har ikke vondt noe sted, er ikke sulten, er kjempetrøtt, men nekter å sove. Og nå våkna han igjen.

Sliiiiiiten...

Skrevet

Hvis han tar smokk, stapp den inn.. Og pisk pappaen til å ta i et tak..

Skrevet

Jaggu sovnet hun ikke :hjerte:. Sovet siden kl 20.30 nå... jeg derimot har vært nede og sett fotball, spist nybakte boller med melkesjokolade, dukket pepsi max og spist kald stratos. Hmm...rart jeg ikke eser ut :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...