Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flink sovebaby du har, monja!

Her har vi hatt ei urolig natt. Lillemann sovna etter litt styr kvart over åtte og sov da til to. Så var han våken klokka fem, og da snakker vi lys våken. Strålte som ei sol og nekta å sove mer. Jeg var så trøtt at jeg holdt på å sovne stående mens jeg byssa og bar og sang. Han tømte begge puppene, men sovna ikke i det hele tatt. Til slutt tok jeg ham i senga mi, og han lå der og lo og pludret, armene og beina gikk alle veier. Men på en eller annen merksnodig måte må jeg ha greid å sovne fra det hele, for da mannens klokke ringte kvart over sju sov både jeg og lillemann. Da sov vi til halv ni.

Det er så lyst om natta nå, og vi har nattsola rett inn vinduene. Lillemann skjønner vel ikke at det fremdeles er natt siden det er så lyst. Så i dag får ikke mannen komme hjem fra jobb uten lystett rullegardin.

Vi har lunsj på jobb i dag, håper det går bra med lillemann og at han sovner ei stund ihvertfall. Vanskelig å spise med overivrig baby på fanget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Herregud så mange kaker, monja!

Vi er 23 voksne og skal absolutt ikke ha så mange kaker. Svigermor baker en og jeg baker 2-3. Det får holde ;)

Tror det er et sånt trønderfenomen at vi skal ha masse kaker. Det er litt typisk her det. Trenger jeg si at det var MASSE kaker til bryllupet vårt? :fnise:

Skrevet

Lillemann er ikke helt i form om dagen! Han tar jern siden han er liten født og det gir han ofte treg mage. Men i går var han slapp, sov mye og spiste mindre enn vanlig, men i godt humør når han var våken. Men siden han sov så mye sjekket vi tempen, den var helt fin, men det kom en del mørkegrønn avføring, stelte han og gav han mat. Mens han fikk mat kom det enda mer mørekegrønn avføring - ikke så mye og flytende. Jeg ble litt nervøs så jeg tror jeg fikk han til å spise mer enn han ville og til slutt kom en sprutgulp, det kom til og med ut av nesen.

Skrevet

Usja blåmeisa. Er ikke grønn avføring tegn på magevondt? Husker ikke jeg...

Monja, nå har bestevenninna mi tatt på seg å bake en kake. Da holder det at jeg baker to ettersom svigermor baker en. Blir en ostekake og en kake med browniesbunn, bringebærfromage og geletopp. Nydelig. Det beste av alt er at begge kakene kan lages 1-2 dager i forkant :Nikke:

Nå spiser jeg lunsj, to skiver med nugatti crisp og en STOR kopp kaffe latte. Lillemor sover på sofaen nede med pute i tilfelle hun skulle prøve å snu seg :fnise:

Skrevet

Haha... Jeg satt lillegutt i vippestolen foran TV'en og skrudde på Playhouse Disney, for å se om han likte bedre å sitte i vippestolen da. Nå sitter han med henda i fanget og skrattler :hjertesmil: Så søt at han er til å spise opp da, der han sitter og skravler, roper og ler til figurene på TV :ler:

Jammen er det moro å se hvor fort de vokser og utvikler seg. Nå har vi vært litt flinke de siste dagene til å trene på å løfte hode og bryst i mageleie også, og det har gitt resultater gitt! På bare 3-4 dager har han gått fra å nesten ikke ville løfte hodet til å kunne ligge lengre perioder med hodet og brystet oppe fra gulvet og se seg rundt. Nå liker han det mye bedre også.

Skrevet

Jeg sitter og venter på presten. Kan han ikke bare komme så han kan dra igje? :fnise:

Skrevet

Murmelmy, den brownieskaka hørtes utrolig god ut. Har du oppskrift? Jeg er veldig glad i å bake kaker, og ikke minst spise dem :). Bare ikke ostekake, det får jeg ikke til i det hele tatt. Sist ble det ostemasse utover hele gulvet... Så det har jeg lovt meg selv at jeg ikke skal lage mer.

Skrevet
Murmelmy, den brownieskaka hørtes utrolig god ut. Har du oppskrift? Jeg er veldig glad i å bake kaker, og ikke minst spise dem :). Bare ikke ostekake, det får jeg ikke til i det hele tatt. Sist ble det ostemasse utover hele gulvet... Så det har jeg lovt meg selv at jeg ikke skal lage mer.

Skal se om jeg finner den, vet jeg har lagt ut oppskrift tidligere. Jeg lager bare sånn enkel ostekake som ikke skal i ovnen ;)

Skrevet

Det hjelper ikke at den ikke skal i ovnen, har funnet ut at problemet er at jeg ikke venter lenge nok før jeg har i gele. Blir alltid irritert når jeg kommer til det punktet i oppskrifta at det står at jeg skal koke gele og la den avkjøle. Det burde ha stått først. Så nå som jeg har funnet ut det burde jeg egentlig prøve en siste gang. Men jeg liker bedre å bake andre ting. :gjeiper:

Skrevet

Oppskrifta så super ut, må prøve den over helga.

Vi skal i bursdag i på lørdag kveld og bo på hotell uten jentene. De skal være hos hvert sitt besteforeldrepar. Gleder meg til hotellfrokost. Sist jeg bodde på hotell var jeg så kvalm at jeg nesten ikke fikk ned noe som helst. Heldigvis hadde de vannmelon :)

Skrevet

Nei, det har ikke jeg våget meg på heller. Men alle oppskriftene jeg har forsøkt har gele i ostemassen. Og hvis man har i den for tidlig, blir den for flytende, og renner bare ut av forma.

Skrevet

Et lite livstegn fra meg! Jeg har vært borte en stund nå. Først var jeg på besøk hos mamma i noen dager (hun har ikke netttilgang), og da jeg kom hjem igjen var vi på farten nesten hver dag. I tillegg gikk batteriene på tastaturet, slik at jeg ikke kunne komme innom og bli med på skravlingen. Men i dag stjal jeg batteriene på hustelefonen. Gadd ikke vente lenger nå. :ler:

Og herrlighet som dere har skravlet mens jeg har vært borte! Brukte lang tid på å komme meg gjennom alle sidene.

Men det er godt det er liv her! ;)

Skrevet

Junior oppdaget hendene sine for ei uke siden. Han kan ligge og studere dem lenge, men kan bli litt irritert over at han ikke klarer å kontrollere dem. Han slår seg selv i ansiktet, holder hendene så nærme ansiktet at han nesten ikke kan se dem eller veiver så fort at han ikke helt henger med. :ler:

Ellers smiler han om kapp med sola for tida. Tror ikke det er lenge til før han ler heller. Høres ut som det er rett før. Jeg gleder meg til det, for ingenting er jo som trillende babylatter! :hjerte:

Det som ikke er fullt så positivt er at han har begynt å tulle så veldig på kveldstid. Den siste uken har han slått seg vrang sånn i syv-åtte tiden og holder det gående i alt fra en til fire timer. Det innebærer at han gråter hysterisk og ikke er fornøyd med noe. Smokken hjelper kun noen sekunder eller minutter av gangen og han vil helst ikke annet enn å bli båret rundt. Jeg tror han har vondt i magen, for til slutt kommer det noen kraftige salver med promp samt at han fyller bleia til randen. Etter det er han ofte roligere.

Det er et sammentreff at han har blitt sånn akkurat nå som han har lenger tid mellom måltidene og har begynt å sove mer om natta. Før var det jo opp og amme annenhver time, men nå kan det gå både fire og fem timer mellom. Holdt på å få sjokk de første gangene det skjedde; jeg kunne ikke tro at klokka var blitt så mye og måtte gni meg i øynene og se på klokka flere ganger før jeg skjønte at han faktisk hadde sovet sammenhengende i flere timer. Det er kjempedeilig at det har blitt sånn, men jeg tror nesten jeg ville hatt amming annenhver time i stedet for de raptusene han får på kveldstid. Det er ganske slitsomt, både for meg og for ham.. :tristbla:

Tror også det kan henge sammen med at han har sjeldnere avføring for tiden. Før var det etter hvert måltid, men nå bare et par ganger i døgnet. Og da kommer det til gjengjeld ganske mye.

Konsistensen har også endret seg litt. Nå er det ganske tynt og litt slimete. Noen som vet om det er vanlig? :klø:

Skrevet
Det jeg skulle fortelle er at jeg skal opptre på tv- info i bloggen. Tror de fleste her har tilgang ;) *veldigstoltavåskullepåtv*

TV-opptreden? Så spennende!!

Tror ikke jeg har tilgang. Vet ikke hvor bloggen din er en gang, jeg..

Men jeg er så nysgjerrig. Er det mulig å få tilgang? :sjenert:

Du er ikke den eneste som har spurt om det :ler:

Oliver er bebissen som bor i magen til venninna mi. Han skulle kommet den 10. juni, men han tar seg gooood tid den gutten der. Så vi venter på han enda.

Endelig fikk jeg også svar på det jeg har lurt på så lenge! :ler:

Skrevet

To stykk barn som sover :hoppe: Deilig!!

Christian har vært litt urolig i dag, men jeg tror jeg har hatt på han litt for mye klær. Nå sover han i allefall, så får vi se hvor lenge.

Neste fredag er det sommerfest og avslutning for en kollega. Jeg har kjempe lyst til å reise, men mannen er ikke sånn veldig samarbeidsvillig. Uansett så har han prøvd å gi Christian flaske i kveld og det funker som bare det. Må bare få pumpet meg nok. Håper jeg kan få reise, hadde vært moro det.

Lykke til med dåp i helgen dere som skal ha det :hoppe:

Skrevet

Nå ligger lille bebisen og sover på sofaen, og har gjort det i nesten 1 time! :juhu: Da er det håp om å få ham ut av mammas og pappas seng før han er 15 ;)

Her er det fortsatt amming annenhver time, minst! Er det økedager som har gått over flere uker, eller bare er han sånn? Kjenner det tar litt på... Han bruker så innmari lang tid på å spise også, spiser liksom ikke "ordentlig", bare sutter litt sånn her og der, men har intrykk av at han bruker meg som smokk heller enn å spise noe særlig. Så her blir det ofte å bruke minst 1 time på å amme, så går det 1-2 timer før det er på'n igjen. Så dere med unger som spiser hver fjerde time misunner jeg! Synes ikke jeg gjør stort annet enn å amme jeg...

Men tror i alle fall at sovinga går rette veien, han sover stadig mer alene, selv om det ikke er lenge av gangen, ift mange av dere som har unger som sover i fem seks timer alene... Her er man overlykkelig for 1 time, i ekstase for 2! :ler: Men føler det med amminga går andre veien... I begynnelsen spiste han ca hver 3. time, men så begynte dette kjøret, som har pågått i over en måned... Håper det snart blir litt skjeldnere mating! Og ungen vil selvfølgelig ikke ha smokk! Kun ekte vare som duger der i gården ;)

Lykke til til alle som skal ha dåp! Synes det er deilig å være ferdig, nå ligger det en velsignet syndfri unge på sofaen :fnise:

Skrevet

Hei på dere! Jeg var ute av huset i to timer før mannen ringte meg med ei hylende lita tulle i bakgrunnen :(. Hun var sulten, men nektet å ta flaske. Etter enda en halvtime med prøving fra mannens side så pakket jeg sakene og dro fra jentemiddagen.

Etter jeg hadde sat meg i bilen og kjørt en fem hundre meter ringer mannen og sier at "nå spiser hun!". Jadda, fikk beskjed om å dra tilbake til jentene men valgte å kjøre hjem. Har jo litt som skal ordnes før dåpen.

Nå er imidlertid både ostekaken og bringebærmoussekaken ferdig og står i kjølen :Nikke:.

Lillemor nektet pupp da jeg kom hjem, men sovnet tvert i sengen sin da jeg la henne :hjerte:. Jeg bør vel strengt tatt pumpe meg, men tror ikke jeg orker. Hun spiste kun 60ml fra flasken, så tenkte jeg skulle mate henne mens hun sover :fnise:.

Storebror har det forresten supert hos mommo og besten, så jeg har ingenting å bekymre meg for. Hans snart 14 år gamle onkel (broren min) synes han er den kuleste ungen på denne jord, så han soler seg vel i glansen ;)

Skrevet

Så kjipt at du måtte dra hjem, Murmel.

Her stresser vi masse til dåpen. Nå har vi pakka bilen til mannen full med stæsj vi skal ha med i morgen. Kakefat, pynt - you name it. Og i tillegg kommer all maten vi skal ha med hjemmefra. Gruer meg til alt vi skal ha med oss tilbake :dåne:

Kommer til å spise spekemat og kaker hele neste uke :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...