Nicky B Skrevet 18. juni 2008 #5061 Skrevet 18. juni 2008 Hmmm. Jeg pumpet ut 145 ml til sammen på begge bryst i går kveld. Tok linjalen og målte fettlaget og det var snaue 5 mm. Mer enn det har det aldri vært. Lager kattemelk jeg... Veslegutt har hatt et snev av lakenskrekk i kveld og det passet jo så fint da jeg skulle bake kake til sommerfest i barnehagen til frøkna. Puttet han i beco'en og ble belønnet tvert med en rolig og superblid gutt som strålte mot meg med det lille vannkoppfjeset sitt. Ikke så enkelt å mekke sammen kaka men han koste seg da veldig! Har dristet meg til å lage kaka som MzS linket til for et par sider siden..., så nå er jeg spent! Deigen var ihvertfall kjempegod!
Murmelmy Skrevet 19. juni 2008 #5062 Skrevet 19. juni 2008 Rett etter mating i dag tidlig fikk jeg tilsammen ut 50ml
Kykkelikokos Skrevet 19. juni 2008 #5063 Skrevet 19. juni 2008 Har ikke noe særlig med fettlag på melken jeg heller, og snuppa vokser som hun skal og er god og rund. Så jeg tenker at det ikke er så farlig. Hun får riktignok ca 100-135ml med MME hver kveld ca da. Men det er mest fordi jeg ikke har mer melk (har jo bare melk på ene siden).
pondusa Skrevet 19. juni 2008 #5064 Skrevet 19. juni 2008 Nå har jeg bare et bleiebarn. Pondus sov sin første natt uten bleie i natt, helt uten uhell. Har også gått 2 dager uten bleie uten uhell i bhg. *veldigglad* Jeg var ute og spiste med jobben i går kveld. Hadde med med lillebror. Han sov fra vi startet kl 20 til vi var ferdig kl 22. Kom med 2 knark da vi kjørte hjem. Skiftet bleie og puppet og så la jeg han i bagen i senga 22.45. Han bare sov videre og sov til kl 2. Ti min med pupp og så sov han til kl 6. Ti min pupp og så sov han til kl 7.45. Da vekket jeg han for vi måtte kjøre storungene i bhg. Kom hjem, pupp og kl 8.45 sov han igjen. Litt senere i dag skal vi på 6-ukers kontroll. Blir spennende å se hva han har vokst. Skal dessuten snakke med legen om at han har favorittside og at han virker litt stiv i nakken når jeg prøver å få han til å snu hodet.
Nicky B Skrevet 19. juni 2008 #5065 Skrevet 19. juni 2008 Så flink Pondus, Pondusa! Gleder meg til vi kommer dit hen her og! Frøkna har som oftest tørr bleie på morgenen når hun står opp og er kjempeflink til å tisse på do når hun kommer på det. Men kvitte seg med bleia og gjøre nummer to? Det skal hun ikke nei. Har kjøpt en potte som spiller musikk hver gang noe lander i den og laget belønningssystem med klistremerker. Hun elsker hello kitty og jeg har kjøpt truser med hello kitty på, men hun vil heller ha på seg bleia... Gode råd, anyone??? MzS: Hjelp! Sjokoladekaka mi ble så kompakt. Regner med det er fordi jeg kanskje var litt uforsiktig når eggehviten skulle røres inn? Skal lage glasuren nå, så får vi se om betongklumpen kan reddes noe.
pondusa Skrevet 19. juni 2008 #5066 Skrevet 19. juni 2008 Vi har hatt det omvendt her. Pondus har bæsjet på do siden mars, men har ikke klart å få kontroll på tissingen før nå. Klistermerker og storjente truser virket på lillemor også.
MzS Skrevet 19. juni 2008 #5067 Skrevet 19. juni 2008 Hei Nicky! Gode råd angående å få tørre barn kan jeg nok dessverre ikke komme med , men skal prøve angående kaka... Kaka skal være litt kompakt/fuktig altså, men hvis den er helt betong så kan det jo være at du var litt for uforsiktig med eggehvitene ja. Uansett så syns ikke jeg det gjør noe med en kompakt sjokoladekake, er bare godt det! Og smaken er jo like god Uansett så vil den virke mindre kompakt når du har lag med glasur mellom vet du.
MzS Skrevet 19. juni 2008 #5068 Skrevet 19. juni 2008 God natt her i natt forresten Han la seg litt før halv åtte, våknet kl ett (hva sa jeg?) og fikk mat, sov til kl seks og fikk mat, og sov til halv ni. Uten noe som helst sarring innimellom (jeg våkner av den minste lyd fra han, det kan være litt slitsomt iblant ja). Nå har vi stelt og tullet og kost oss på sofaen, spist, og nå sloknet han igjen. Regner med han sover hvertfall et par timer igjen nå. Gode dager i heimen for tiden Kjenner at jeg virkelig begynner å kose meg med å være mamma nå. Har tatt litt tid men - så var jeg ikke noe godt mamma-emne å jobbe ut fra heller Men jammen ser det ut til å bli en bra mamma av meg også tilslutt, hehe...
Nicky B Skrevet 19. juni 2008 #5069 Skrevet 19. juni 2008 Jeg trodde et øyeblikk at jeg måtte lage en plakat hvor det sto "bare til pynt" å sette oppå kaken, men nå er glasuren på og jeg har tatt en liten prøvebit og den ble slettes ikke så verst! Smaken er god og den er saftig selv om den er litt kompakt. Kaken min
sønnavind Skrevet 19. juni 2008 #5070 Skrevet 19. juni 2008 Jeg sliter så med å få jentene til å sove på dagen, jeg. De sover maks 30 minutter, men virker fremdeles trøtte. Ikke engang når vi triller tur sover de mer enn en halvtime. Noen mente det var lurt å legge de i senga si, men vil egentlig at den skal være for nattsoving. Noen som har noen tips?
MzS Skrevet 19. juni 2008 #5072 Skrevet 19. juni 2008 (endret) *applaus for Nicky* Den så jo kjempebra ut! Nesten synd du skal spise den i dag, for den er egentlig best etter en dag eller to. Rart egentlig... Fikk ikke helt tak i det du prøvde å si der, Grace... Endret 19. juni 2008 av MzS
MzS Skrevet 19. juni 2008 #5073 Skrevet 19. juni 2008 Hallo!!...Hallo...Hallo...Hallo...Hallo... Ekko? Hm. Bare meg som sitter hjemme og kjeder meg i møkkaværet?
monja Skrevet 19. juni 2008 #5074 Skrevet 19. juni 2008 Noe helt utenom babyprat. Jeg ska *venter spent på fortsettelsen*
monja Skrevet 19. juni 2008 #5075 Skrevet 19. juni 2008 Jeg sliter så med å få jentene til å sove på dagen, jeg. De sover maks 30 minutter, men virker fremdeles trøtte. Ikke engang når vi triller tur sover de mer enn en halvtime. Noen mente det var lurt å legge de i senga si, men vil egentlig at den skal være for nattsoving. Noen som har noen tips? Tror ikke det gjør så mye for nattsovingen. Her sover lillemann på rommet vårt både dag og natt (når han ikke sover i vogna si da) og han sover like godt der uansett tid på døgnet.
Trampe Skrevet 19. juni 2008 #5076 Skrevet 19. juni 2008 Lillemann sover også kun i senga si, og det går bare fint Vi slet med dagsoving ei stund, men nå ser han ut til å ha funnet rytmen. Han er våken ca en og en halv time etter morgenpupp, og når jeg legger ham i senga sovner han med en gang. Det begynner å gå seg til dette
Gjest imli Skrevet 19. juni 2008 #5077 Skrevet 19. juni 2008 Her er det stående applaus når ungen sover en halvtime alene. Og det gjorde han i dag! :juhu: Våkna nå akkurat, så jeg får nok snart beskjed om neste skritt
Grace Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #5078 Skrevet 19. juni 2008 Noe helt utenom babyprat. Jeg ska *applaus for Nicky* Den så jo kjempebra ut! Nesten synd du skal spise den i dag, for den er egentlig best etter en dag eller to. Rart egentlig... Fikk ikke helt tak i det du prøvde å si der, Grace... *venter spent på fortsettelsen* Det klikket når jeg prøvde å poste innlegget så jeg trodde ikke det hadde kommet med. Men så kom bare halve?!?! Det jeg skulle fortelle er at jeg skal opptre på tv- info i bloggen. Tror de fleste her har tilgang *veldigstoltavåskullepåtv*
MzS Skrevet 19. juni 2008 #5079 Skrevet 19. juni 2008 Oi, Grace... Kan snart skryte av å ha en kjendis i terminklubben min nå jo Så gøy å opptre på TV da! Lykke til
monja Skrevet 19. juni 2008 #5080 Skrevet 19. juni 2008 Mannen bader lillemann. Jeg håper han er i seng rundt 21 i kveld og. Han har gjort det de siste to dagene og det har endt med at han sover til klokka 6. Superflink gutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå