Elle_liten Skrevet 17. juni 2008 #5041 Skrevet 17. juni 2008 Babyshop og Barnas Hus har både sjal og ringslynger Tror at de har Ergo også. Jeg synes ikke sjalene på Baby Shop er så gode. De er så store og tunge/tykke. Synes det var lettere å knyte på seg et Looma-sjal. Hadde droppa hele sjal-prosjektet til jeg prøvde det, men d kan jo være for at jeg ikke hadde helt dreisen på knytinga da jeg prøvde i butikken. Her har lillemann styra i hele dag. Tror han reagerer på melka jeg har helt i meg i går og i dag. Vi la han ca kl 21, men ville ikke roe seg. Var inne og ga han smokk et par ganger før pappan måtte ta han opp og gå litt m han. Roa seg fortsatt ikke, så prøvde m pupp, men d ville han ikke ha. Roa seg til slutt på armen min under dyna mi. Ligger fortsatt og sover og våkner om hverandre.... Håper han sovner snart. Jeg skal legge meg snart og vil soooove!
Nicky B Skrevet 17. juni 2008 #5042 Skrevet 17. juni 2008 Oioi, vannkopper så tidlig??? Jeg våkna på niårsdagen min med vannkopper, og det var så kjipt at jeg fremdeles husker det. Mamma hadde ordnet spennende gave og greier, med et nøste jeg skulle følge. Jeg elsket sånne gaver, men jeg var så dårlig at jeg ga nøstet til lillebror og ba ham finne ut hva som var i andre enden Stakkar lille Trampe. Det var en stusslig bursdag. Her har jeg forresten innført sånn "følg nøstet" opplegg knyttet fast til påskegget til frøkna på morgenen på påskeaften. Det snakker hun om enda. Sitter her og gaper, men klarer jeg å rukle meg i seng?! Får vel gå å pakke barnehagesekken til frøkna så den er klar til i morgen tidlig. Må ringe til manuell terapeuten det første jeg gjør i morgen for å gi beskjed om vannkoppene. Er meningen vi skal ha oppfølgertime i morgen, men den blir vel utsatt tenker jeg. Nattinatt jenter!
pondusa Skrevet 18. juni 2008 #5043 Skrevet 18. juni 2008 Mulig vi har fått vannkopper her i huset også. Det går i bhg til ungene og lillemor kom opp nå kl 7 med 5 myggstikklignende prikker i ansiktet. Hvor lenge går det før nye prikker kommer dersom det er vannkopper da?? Litt ubeleilig siden det er 2 uker til sambo kommer hjem....
Trampe Skrevet 18. juni 2008 #5044 Skrevet 18. juni 2008 Vi har hatt ei flott natt!! :juhu: La ham ti over halv åtte, og han fikk påfyll av pupp klokka elleve. Rakk jo ikke å spise noe så trøtt som han var stakkar. Så har han fått pupp med jevne mellomrom i natt, før vi sto opp halv ni. Han har ikke vært sulten hver gang, men han har hatt feber og vært litt urolig etter vaksinen, så han har fått trøstepupp når jeg allikevel har tatt ham opp for å kjenne på temperaturen. Nå er han feberfri og i knallhumør etter å ha bæsja ned hele stellebordet da han fikk termometeret i rompa
monja Skrevet 18. juni 2008 #5045 Skrevet 18. juni 2008 Så bra at natten har vært bra, Trampe. Her var vi ferdig stelt i halv 8 tiden og fikk så pupp og kos. I seng klokka 21 og sov til 6. Så i seng igjen klokka 7 og sover enda.
Nicky B Skrevet 18. juni 2008 #5046 Skrevet 18. juni 2008 Mulig vi har fått vannkopper her i huset også. Det går i bhg til ungene og lillemor kom opp nå kl 7 med 5 myggstikklignende prikker i ansiktet. Hvor lenge går det før nye prikker kommer dersom det er vannkopper da?? Litt ubeleilig siden det er 2 uker til sambo kommer hjem.... På lommelegen står følgende: Vannkoppinfo Med frøkna var det bare nye prikker i to dager. Veslegutt er jeg mer usikker på. Han har hatt prikker noen dager, men det var først i går jeg så en prikk med typisk vannkopputseende. I dag har han fått et par nye på nesa, en på haka og tre på brystet. Men de er små! Ser ut som pyttesmå kviser. Er du riktig heldig, så får ikke alle det samtidig, men etter hverandre så en rekker så vidt å bli frisk før det er nestemanns tur...
Nicky B Skrevet 18. juni 2008 #5047 Skrevet 18. juni 2008 Dere som pumper: Høres kanskje dust ut, men jeg spør likevel. Når man oppbevarer MM, stiger fettet til toppen som et lag. Hvor tykt er dette fettlaget oppe på pumpemelka deres? Jeg har så vidt et lite fettlag, innbiller meg at dette er grunnen til at veslegutt ikke blir riktig fornøyd fordi melka er for tynn rett og slett. Hvor mye får dere ut? Feks, hvis det er fire timer siden forrige amming, hvor mye ca får dere pumpet ut da? (Er klar over at dette varierer stort mtp dagsform, mye vanndrikking etc) Jeg pumpet meg i går kveld, da var det fire timer siden forrige amming og fikk ut 145 ml tilsammen fra begge.
sønnavind Skrevet 18. juni 2008 #5048 Skrevet 18. juni 2008 Jeg pumper meg som regel det siste jeg gjør før jeg legger meg. Det blir et ganske tykt lag med fett øverst på melka, så min melk er nok ganske fet. Når jeg pumper om kvelden blir det som regel ca 200 ml, men jeg gidder ikke å pumpe til det er helt tomt. Før pumpa jeg også på formiddagen, og da hadde jeg gjerne 300 ml per gang. Nå har produksjonen stabilisert seg litt mer og jeg har ikke så mye overskudd på formiddagen lenger. Er så utrolig glad for at vi brukte penger på en dobbelpumpe, har brukt den masse
Trampe Skrevet 18. juni 2008 #5049 Skrevet 18. juni 2008 Jeg ammer, så jeg pumper sjelden, men de gangene jeg har pumpet og satt melka i kjøleskapet har det blitt et tykt lag fett oppå, forhold 60% melk og 40% fett kanskje? Det er vel en grunn til at pluggen min snart er 8 kg... Om morgenen har jeg fått ut 250 ml pr pupp etter amming. Om kvelden har det skjedd at jeg nesten ikke har fått ut noe som helst, så det varierer veldig.
pondusa Skrevet 18. juni 2008 #5050 Skrevet 18. juni 2008 Mulig vi har fått vannkopper her i huset også. Det går i bhg til ungene og lillemor kom opp nå kl 7 med 5 myggstikklignende prikker i ansiktet. Hvor lenge går det før nye prikker kommer dersom det er vannkopper da?? Litt ubeleilig siden det er 2 uker til sambo kommer hjem.... Det var heldigvis falsk alarm.
Kykkelikokos Skrevet 18. juni 2008 #5051 Skrevet 18. juni 2008 Har ikke særlig mye fett i melken når jeg pumper, men det kan godt være fordi jeg bare pumper når jeg har spreng, og da kommer jo bare den tynneste melken ut hvis ikke brystet tømmes skikkelig,
Murmelmy Skrevet 18. juni 2008 #5052 Skrevet 18. juni 2008 Hei Da er er tulla lagt for kvelden, ca en time tidligere enn vanlig. Blir spennende å se hvordan det går . Vi skal tidlig opp i morgen da vi skal sitte på med mann og storebror til byen. Skal nemlig til fotografen i morgen .
MzS Skrevet 18. juni 2008 #5053 Skrevet 18. juni 2008 (endret) Måtte legge småtten litt før halv åtte jeg også - han var så trøtt at øynene gikk helt i kryss stakkar. Så da tok jeg like godt og la han for kvelden, istedet for at han skulle ta en liten lur og så legge seg senere. Litt tidligere enn vanlig, men hadde ikke noe valg gitt Ulempen var at han var for trøtt til å spise noe særlig da. Fikk i han ca 110 ml, med makt... Det holder nok ikke lenger enn til 12-1 tiden er jeg redd for men. Sånn blir det bare iblant. Han har bare vært så utrolig god de siste par dagene altså... Bare smiler, tuller og ler, spiser greit og sover lange lurer. Lager masse morsomme lyder, skravler i vei, og lyser opp som en sol hver gang noen snakker til ham. Han har et fantastisk godt humør! Er helt forelska i lilleprinsen vår jeg Tenk at man blir så glad i en sånn liten tass! Og mer og mer glad i han blir jeg hele tiden... Hvor skal dette ende tro Lykke til hos fotografen i morgen, Murmelmy Endret 18. juni 2008 av MzS
Murmelmy Skrevet 18. juni 2008 #5055 Skrevet 18. juni 2008 ...og nå prøver hun å finne søvnen igjen...
sønnavind Skrevet 18. juni 2008 #5056 Skrevet 18. juni 2008 Vi har vært på visning i dag, så leggingen ble forsinket. Klokka åtte var imidlertid begge i seng, og de sovna veldig fort uten protester. Håper de sover lenge, lenge :søvn:. Vi har hatt noen dårlige netter i det siste (forhåpentligvis på grunn av forkjølelse), så det hadde vært fint å komme tilbake til normalen.
Trampe Skrevet 18. juni 2008 #5057 Skrevet 18. juni 2008 Her har lillemann slokna halv åtte for andre kvelden på rad. Regner med han våkner mellom halv tolv og tolv for mer mat, men det gjør absolutt ingenting. Det er så deilig å ha kvelden for seg selv :-D Selv om jeg går og sjekker ham hvert kvarter til tross for babycallen... Hørte jeg hønemor?
Gjest imli Skrevet 18. juni 2008 #5058 Skrevet 18. juni 2008 Gleder meg til jeg kan si at jeg skal legge ungen, jeg. Her legger han seg sammen med meg, for å si det sånn....
Trampe Skrevet 18. juni 2008 #5059 Skrevet 18. juni 2008 Sånn var det hos oss også, imli. Jeg løste det ved å legge ham over i egen seng slik at han våkna der hver gang han våkna. Da syntes han etterhvert det var OK å sove der, men det er først nylig at vi har kunnet legge ham våken. Vi har alltid båret eller puppet delvis eller helt i søvn. Jeg vet så alt for godt hvor slitsomt det er, men det blir bedre! Det er vel en fattig trøst nå, men det er sant
monja Skrevet 18. juni 2008 #5060 Skrevet 18. juni 2008 Her sovna lillemann like før klokka 21. Han sov fra 21 - 06 i natt så det er da lov til å håpe. Styrer med dåpsforberedelser. Når jeg pumper varierer det veldig hvor mye jeg får ut. Men det legger seg et ganske tykt lag med fett på toppen uansett når på døgnet jeg pumper. Og hvor mye jeg får ut varierer veldig. Alt fra 20 - 200 ml pr pupp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå