monja Skrevet 17. juni 2008 #5021 Skrevet 17. juni 2008 Men du har en unge som da legger seg ned, monja? For jeg skal prøve på det jeg også, men jeg vil liksom ikke la ham ligge om han begynner å skrike. For det kommer han garantert til å gjøre.. Jeg lurer bare på hvor lenge han kommer til å sove på dagen nå når jeg begynner å legge ham klokka åtte. Jeg har vært bortskjemt med en unge som sover til halv ti-halv elleve, og det er jo fantastisk deilig. Noe sier meg at det blir slutt på det nå Han legger seg, men kveldene er ganske så urolige. Korte dupper og mye skrål. Tror han er ganske så overtrøtt han her og. Nå var han på tur inn i drømmeland, men så ombestemte han seg. Passer bra, for nå ligger han under babygymmen og pludrer så da får vi kveldsstellet i rett tid. Det er vel noe som heter at søvn avler søvn? Kanskje han sover masse når han legger seg tidligere?
Dult Skrevet 17. juni 2008 #5022 Skrevet 17. juni 2008 Hei alle sammen!!! Nå er d lenge siden jeg har vært her inne, å som dere skravler! Min lille gutt har akkurat rundet 2mnd og er 7kg 61cm. Vi begynnte med leggerutiner for ca 2 uker siden og d fungerer helt fint, legger seg ca halv 9 hver kveld. Min erfaring med grøt er at det hjelper på nattesøvnen hvis de får grøten på ettermiddagen isteden for på kvelden. Å heller flytte grøtmåltidet til kvelden når man starter men middag. Så vi kommer sikkert til å begynne med grøt når han er ca 4mnd. Storesøster begynnte når hun var 3mnd å det gikk helt fint.
Dult Skrevet 17. juni 2008 #5023 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Men du har en unge som da legger seg ned, monja? For jeg skal prøve på det jeg også, men jeg vil liksom ikke la ham ligge om han begynner å skrike. For det kommer han garantert til å gjøre.. Vi hadde samme problemet til å begynne med. Vi lot han ligge en liten stund, kanskje 2min) så var vi inne og roet han ned igjen. Helst uten å ta han opp. Så gikk vi ut igjen i kanskje 3min osv. Det tok kanskje ett par timer å få han til å sove de første kveldene. Men etter det så "lærte" han seg å sovne selv, så nå er det sjelden vi må inn til han etter at han har lagt seg. Det samme fungerte på storesøster. Endret 17. juni 2008 av Dult
sønnavind Skrevet 17. juni 2008 #5024 Skrevet 17. juni 2008 Så fine unger dere har, alle sammen! Vi begynte med grøt i dag. Det vil si at hver av dem fikk ei teskje i formiddag. Gikk helt fint, selv om lillesøster brukte litt tid på å skjønne poenget. Så nå skal jeg på butikken å kjøpe grøtpulver. Leste anbefalingene til helsedirektoratet i dag, og rundt fire måneders-alder bør de heller få fast føde enn MME i tillegg til morsmelk. Så selv om jentene mine mangler noen dager på fire måneder, begynner jeg å forberede dem på det. Storesøster har også fått mat to ganger de siste nettene, og det har hun ikke gjort siden de var fire-fem uker, så jeg tror det er på tide. Ellers har vi vært på tre timer lang trilletur i dag. Var jo så utrolig fint vær, så vi gikk bare lenger og lenger . Rakk akkurat hjem før det ble full krise.
Trampe Skrevet 17. juni 2008 #5025 Skrevet 17. juni 2008 Jeg vet at det funker, Dult, men jeg synes det er for tidlig å la en tre måneder gammel unge ligge og skrike. Han roer seg ikke hvis vi ikke tar ham opp, og han er for liten enda til at jeg vil la ham ligge. Her har vi litt feber, målt 38,5 her nå. Han er litt urolig, men det går greit. Han gjesper og er trøtt også, så jeg håper bare han roer seg ned etter pupp. Planen er å puppe halv åtte, kanskje han er i seng klokka åtte. En hel kveld alene, det tror jeg ikke før jeg får se det
Gjest imli Skrevet 17. juni 2008 #5026 Skrevet 17. juni 2008 En hel kveld alene er ikke oppnåelig her heller. Den lille bebisen her liker å ligge i vippestolen sin Kommer med fornøyde utrop nå og da. Har slår på og griper etter de små kosedyra som henger ned over ham.
Trampe Skrevet 17. juni 2008 #5027 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Nå sitter jeg egentlig og klør meg i hodet. :klø: Pappaen putta han i pysj kvart over sju og koste litt, så var det pupp halv åtte. Ti over halv slokna han ved puppen, og jeg fikk ham ikke våken uansett hva jeg prøvde på. (prøvde å vekke for å rape) Jeg fant ut at jeg bare måtte legge ham, han bruker jo å våkne igjen ganske kjapt. Men han slo seg tydeligvis til ro, for han sover enda. Om han våkner nå kommer jeg til å gjøre slik jeg gjør om natta - puppe ham i senga. Da sovner han igjen, og det er bare å legge ham over i sin seng. Kanskje kanskje kanskje det blir en hel kveld for meg selv allikevel?? Endret 17. juni 2008 av Trampe
MzS Skrevet 17. juni 2008 #5028 Skrevet 17. juni 2008 Krysser fingrene for videre soving, Trampe Sitter og ser på Unge Mødre Danmark her... Så var det ei ung jente som var på kontroll hos jordmor, og hun spurte hvordan det gikk med røykingen. Jenta svarte at hun stort sett lå rundt 5 røyk om dagen. Jordmor svarte: "flott"! Så sa jenta at hun noen ganger røkte opp til 10 om dagen. "Jammen det er også helt ok", sa jordmor. What? Er det virkelig så stor forskjell på anbefalingene i Norge og i Danmark? I Danmark så er alt under 10 om dagen ok? Merkelig... Skjønner ikke hvordan noen vil utsette bebisene sine for et eneste trekk jeg
Trampe Skrevet 17. juni 2008 #5029 Skrevet 17. juni 2008 Uff, jeg har sett litt på det programmet før, men jeg blir bare provosert av alle de uansvarlige folkene som får baby...
Dult Skrevet 17. juni 2008 #5030 Skrevet 17. juni 2008 Så fint da Trampe!!! Får håpe han fortsetter slik. Jeg ville heller ikke brukt "min" metode hvis jeg ikke hadde klart å roe han. Litt for små til d enda ja.... Unge mødre er et snedig program...... Men det er sikkert mange mødre som er slik.
Murmelmy Skrevet 17. juni 2008 #5031 Skrevet 17. juni 2008 Personlig er jeg ikke noen tilhenger av Ferber eller ferber light. Her kommer vi ikke til å benytte oss av det før barnet er vel over året og er svært trøtte av søvnmangel. Snuppa her er lagt, men styrer litt for å finne søvnen i kveld. Kan vel være fordi vi kom hjem fra Ikea for ikke lenge siden hvor hun hadde sovet en times tid i sjalet . Jeg dro alene kom hjem med alt vi trengte til dåpen . I dag gikk jeg rask gange hjemme fra og til Lillestrøm. Brukte nesten to timer, så det var en fin gåtur. Følte meg bare såååå sprek . Nå skal resten av kvelden tilbringes foran pcen i 2 etg, mens mannen ser footy i første. Greit å være i nærhete av tulla om hun skulle våkne - slipper da å løpe opp og ned trappene.
Dult Skrevet 17. juni 2008 #5032 Skrevet 17. juni 2008 Personlig er jeg ikke noen tilhenger av Ferber eller ferber light. Her kommer vi ikke til å benytte oss av det før barnet er vel over året og er svært trøtte av søvnmangel. Hva er ferber??
Murmelmy Skrevet 17. juni 2008 #5033 Skrevet 17. juni 2008 Hva er ferber?? Skrikekur Og April, nydelige barn du har
Dult Skrevet 17. juni 2008 #5034 Skrevet 17. juni 2008 Åja.... Trodde du d var d jeg mente??? Da må jeg ha skrevet dumt... Ja ja.... Jeg lurte på en ting. Dere er jo så inne på slike bæretøy. Finnes det noen steder der man kan få prøvd slike??? Har så lyst på, men vet ikke hva jeg skal velge.
Kykkelikokos Skrevet 17. juni 2008 #5035 Skrevet 17. juni 2008 Det arrangeres bæretreff titt og ofte inne på tettinntil.no Du kan jo se om det er noen som bor i nærheten av deg der Men vær forsiktig med å nevne "skrikekuren" der Her har vi heller ikke planer om å prøve oss på å la henne ligge mens hun gråter. Mest fordi vi vet at det ikke fungerer på vår unge.
Nicky B Skrevet 17. juni 2008 #5036 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg gjør som Kykkelikokos, anbefaler at du sjekker forumet til tett inntil, der har de en egen tråd for bæretreff. Kanskje det er et rett i nærheten av der du bor som du kan bli med på? Der får du en god mulighet til å prøve ut forskjellig type bæretøy og få råd og tips fra erfarne bærere. Storesøster er ferdig med sin vannkopprunde, nå er det veslegutt sin tur. Igjen har mor vært på bærtur og tenkt at det er melkeallergiutslett (burde jeg egentlig ha lov til å ha barn....), men i dag så jeg en rød prikk på haka med litt vannaktig innhold og da fattet mor ett og annet. Formen hans er upåklagelig da og han har ikke noe ubehag, så hvis dette er så ille som det blir, da har vi jammen vært heldige! Endret 17. juni 2008 av Nicky B
Murmelmy Skrevet 17. juni 2008 #5037 Skrevet 17. juni 2008 Babyshop og Barnas Hus har både sjal og ringslynger
Murmelmy Skrevet 17. juni 2008 #5038 Skrevet 17. juni 2008 Nicky, er nesten misunnelig jeg...Skulle ønske storebror hadde hatt det så vi kunne stryke det av listen. Greit at den minste også får det.
Nicky B Skrevet 17. juni 2008 #5039 Skrevet 17. juni 2008 Nicky, er nesten misunnelig jeg...Skulle ønske storebror hadde hatt det så vi kunne stryke det av listen. Greit at den minste også får det. Skulle gjerne sendt over litt smitte Her har visst vannkoppene gått sin seiersgang i nabokommunen, samt alle barnehagene i vår kommune. De kommer sikkert snart til en barnehage nær deg og. Det er veldig greit å bli ferdig med vannkopper og ikke minst at de har fått det mens jeg er i permisjon. Hadde vært litt kjedelig med mange "sykt barn" dager fra jobben. Ikke har de vært veldig syke heller, så dette var ikke forferdelig i det hele tatt.
Trampe Skrevet 17. juni 2008 #5040 Skrevet 17. juni 2008 Oioi, vannkopper så tidlig??? Jeg våkna på niårsdagen min med vannkopper, og det var så kjipt at jeg fremdeles husker det. Mamma hadde ordnet spennende gave og greier, med et nøste jeg skulle følge. Jeg elsket sånne gaver, men jeg var så dårlig at jeg ga nøstet til lillebror og ba ham finne ut hva som var i andre enden Her har jeg hatt en fantastisk kveld. Lillemann slokna ved puppen ti over halv åtte, og sover enda. :juhu: Jeg broderer og drikker kakao og kooooser meg. Lurer på hvor tidlig han våkner i morgen Men uansett er det veldig godt med en hel kveld for seg selv. Lillemann er litt urolig nå, det er kanskje på tide med litt pupp. Han fikk ikke spist så mye før han sovna. Han har litt feber etter vaksinene, men det har gått over all forventning så langt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå