Trampe Skrevet 16. juni 2008 #5001 Skrevet 16. juni 2008 Min er også nydelig når han sover - dvs når han vil sove. Vi sliter veldig med sovinga her nå. Han sovner ved puppen klokka ni, vil ikke rape, bare sove. Så sliter han med luft og våkner etter et kvarters tid. Da kommer rapen, men da er også ungen så våken at han bare hyler og ikke vil sove. Det eneste som da funker er bæring. I kveld slapp jeg billig unna, han hylte i ti minutters tid før han slo seg til ro i armene mine, og etter ytterligere 15 min sovna han. Da kunne jeg legge ham ned, og han sover godt nå. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få dette bedre, jeg skal prøve å legge ham tidligere. Mamma mener det kan hende at han er overtrøtt og dermed sliter med å finne roen. Jeg vet ikke helt jeg, men det er jo verdt forsøket. Vi har gått gradvis og legger ham tidligere og tidligere, og starter nå klokka ni. Er vi heldige så sover han da klokka ti. Det tar virkelig på å bære. Jeg har brukt bæretøy, og han sovner da fort, men våkner når jeg skal ha ham ut derfra. Ergo må jeg bære i armene, og det er tungt å bære en 7 kg tung unge i timesvis.
monja Skrevet 16. juni 2008 #5002 Skrevet 16. juni 2008 Kan godt hende han er overtrøtt, Trampe. Her har vi begynt å legge han rett etter pupping om han er aldri så våken. Inn med smokken og natta.
Nicky B Skrevet 16. juni 2008 #5003 Skrevet 16. juni 2008 Fytterakkern så nydelige barna mine er når de sover Mine og. Nå sitter veslegutt i beco'n og sover og den lette pusten hans kiler meg på halsen. Jeg blir så vemodig, for de vokser jo opp så altfor fort! Storesøster vil kose mye fortsatt, men ikke slik hun gjorde når hun var lita og plutselig er veslegutt så stor at han heller ikke har tid til kos... Hadde grudd meg masse skulle jeg vært tilbake på jobb i september allerede (men nå trives jeg ikke så altfor godt i selve jobben min heller da) Skal tilbake i slutten av mars 09, gruer meg egentlig. Veslegutt sover i beco'n
Trampe Skrevet 16. juni 2008 #5004 Skrevet 16. juni 2008 Jeg legger ham jo rett etter pupping, men han våkner igjen kjapt og vil bæres. Og jeg har ikke hjerte til å la en tre måneder gammel baby ligge og hyle, det gjør jeg bare ikke...
Nicky B Skrevet 16. juni 2008 #5005 Skrevet 16. juni 2008 Min erfaring med søvn Trampe, er at det går veldig opp og ned og frem og tilbake frem til rundt 6 måneders alder. Når man endelig tror man har fått til en rutine, så endres det like kjapt igjen. Har ingen gode råd og tips dessverre. Bare følg magefølelsen din! Jeg kunne heller aldri latt en 3 måneder gammel baby skrike. Husker nattavvenningen med pupp av frøkna når hun var rundt 6 måneder. Det var noen fryktelige netter med gråt hos både mor og datter...
Murmelmy Skrevet 17. juni 2008 #5006 Skrevet 17. juni 2008 Så fin beco'n var, nicky! me like . Det eneste er at jeg ikke får meg til å kjøpe MTlignende seler ettersom jeg kan sy dem selv. Klarer ikke å rettferdiggjøre pengebruken... Jadda girls, i dag skal jeg på kafetreff med barselsgruppa. Det blir koselig. Fått i meg en stor frokost nå, så vet ikke om lunsjen blir i samme kaliber. MEN, de har god kaffe og sånn derre kroasang (slik uttales det, men skrives jo heeeeelt annerledes). Skal gå de snaue to milene dit og skal være der kl 11. Med andre ord må jeg dra om et kvarter... Fytterakkern så sunn og sprek jeg er Jeg har heller ikke hjerte til å la de små hyle. Merker jeg er enda "verre" med lillesnuppa ettersom hun er så rolig. Når hun først gråter så er jeg der med en gang.
Murmelmy Skrevet 17. juni 2008 #5007 Skrevet 17. juni 2008 Og nå ringte presten og ville ha samtale, lovlig sent mener nå jeg ettersom dåpen er på søndag. Jeg kunne ikke i morgen eller torsdag, så dea ble det fredag
pondusa Skrevet 17. juni 2008 #5008 Skrevet 17. juni 2008 Åhh så nydelig bilde Nicky. Du er virkelig sprek Murmel, kos dere på barseltreff. Her var pondus frisk igjen i dag, så nå er de i bhg begge to. Lillebror og jeg skal en liten tur til byen i dag, ellers ingen planer.
Nicky B Skrevet 17. juni 2008 #5009 Skrevet 17. juni 2008 Så fin beco'n var, nicky! me like . Åhh så nydelig bilde Nicky. Takk så mye, Murmel (du verden, så sprek du er forresten!) og Pondusa! Er blitt veldig glad i beco'n allerede og den er suveren å bære frøkna i også. Glad jeg valgte litt mønster og ikke ensfarget brun eller svart. Litt kronglete å få dreisen på til å begynne med, mye seler med harde festeklips så en MT er enklere på den måten, selv om jeg syns den er vanskelig å stramme godt nok rundt livet. Veslegutt sitter veldig godt i det fastsydde nyfødtinnlegget og når han blir for stor til å bruke det, ligger innlegget flatt mot ryggbærestykket så det merkes ikke i det hele tatt. Under den første beco bære seansen, ble det litt surv fra veslegutt til han satt ordentlig fastspent, da roet han seg tvert og sovnet og ble sint når jeg tok han ut fra den. Her har min kjære og jeg fått en eksklusiv innbydelse til den Norske Opera med omvisning, fancy middag, forestilling (Porgy & Bess) og overnatting på Hotell Opera. Eneste problem er at det er i august, da er veslegutt 4 måneder gammel og ingen av våre kjære nærmeste vil ha ansvaret med å være barnevakt for en så liten gutt. Jeg liker heller ikke tanken på å ha barnevakt når han er så liten og å ta han med tror jeg blir mere pes enn kos. Så da utgår det for min del. Sa til mannen at han fikk ta med seg søsteren sin i stedet, men da steilet han. Dette var forbeholdt par fikk jeg høre, så da utgår det vel for hans del også.
Trampe Skrevet 17. juni 2008 #5010 Skrevet 17. juni 2008 Da har vi vært hos helsestasjonen. 7,6 kilo, 62 cm, 41 cm rundt hodet og et stikk i hvert lår. Pappaen var med og holdt da han ble stukket, jeg gikk ut jeg... takler ikke sprøyter. Og jeg sto og trippet på gangen og hørte lillemann hyle der inne Men det gikk heldigvis fort over da. Nå sover han i vogna si ute, håper han sover ei stund. Helsesøstera hadde ingen gode råd mtp soving. Hun sa at de anbefaler å lære barna å sovne selv, men hun ville ikke latt ham ligge og gråte. Jaja, da var vil tilbake til start, da... I kveld skal jeg legge ham tidligere, før han blir stuptrøtt, og håpe at han sovner da. Det er kanskje en dum dag å teste det på, i og med at han er vaksinert i dag, menmen. Verdt et forsøk.
MzS Skrevet 17. juni 2008 #5011 Skrevet 17. juni 2008 Lykke til med leggingen i kveld Trampe Karin Naphaug (søvnekspert) anbefaler hvertfall å legge barn fra 3 mnd og oppover i 19-20 tiden, før de blir overtrøtte. Verdt et forsøk hvertfall! Men det går seg nok til med den sovingen snart skal du se... Vi fikk ikke vaksiner på 3 mnd-kontrollen vi, for helsestasjonen holder på å flytte så det var litt kaos der. Fikk ny time 1. juli, så vi skal få de vanlige vaksinene pluss Rotarix (mot omgangssyke) da. Er spent på hvordan lillegutt tar det, kjenner jeg gruer meg litt
Kykkelikokos Skrevet 17. juni 2008 #5012 Skrevet 17. juni 2008 Sa helsestasjonen noe mtp på mat, Trampe? Angående soving, tar han puppen selv om han ikke nødvendigvis er så sulten? Her må puppen som oftest frem for at snuppa skal sove. Det er mange som mener det er fy-fy, men slik er det nå i hvert fall for oss. Pupper henne liggende i sengen vår til hun sovner. Lar henne ligge litt for å finne den dype søvnen, og flytter henne så over i egen seng. Våkner hun igjen, så er det på an igjen med ny pupping. Det er litt mindre slitsomt enn bæring i hvert fall..
Trampe Skrevet 17. juni 2008 #5013 Skrevet 17. juni 2008 Pupping funker av og til, men ikke alltid. Det som ofte skjer er at han sovner ved puppen, men at han våkner etter ei stund fordi han har luft som må opp. Og når han har fått rapet er han lys våken igjen. Helsesøster mente at det var økeperiode han hadde, og at jeg skal fortsette slik jeg gjør nå. Om han hadde holdt på sånn lenge kan jeg godt gi tynn grøt når han er 4 mnd, det er ikke noe problem. Men hun mener at siden han legger på seg så bra og er så stor har jeg nok melk enda. Jeg har jo hatt nok melk til å få ham så stor, så... hun har et poeng der. Nå begynte han å gjespe og sutre litt i babygymmen, så jeg la ham i senga. Det gikk to sekunder, så sov han. At han ikke kan gjøre det på kveldstid...
monja Skrevet 17. juni 2008 #5014 Skrevet 17. juni 2008 Det kan jo være at han sover bedre idag fordi han har en reaksjon på sprøyta, Trampe? Storebror gjorde det ved hver kontroll som innebar sprøyte. Men jeg krysser fingre for at han fortsetter å sovne etter to sekunder framover. Høres slitsomt ut å ha det sånn som dere har det nå. Vi skal på 3 mnd kontroll den 10. juli, men jeg tror nok kanskje vi kommer til å velge vekk den ene sprøyten. Har ikke helt bestemt meg enda. Eller, oss da....vi får se. Sikkert mest fordi jeg får helt noia av sprøyter, så to på en gang virker helt grusomt for min del. Eller at han får en da og en litt senere....
monja Skrevet 17. juni 2008 #5015 Skrevet 17. juni 2008 Min har ikke hatt merkbare økedøgn enda. Kan det komme av at jeg har så mye melk at han bare spiser mer i hvert måltid uten at han trenger å øke spisehyppigheten?
Trampe Skrevet 17. juni 2008 #5016 Skrevet 17. juni 2008 Jeg får også helt noia av sprøyter, så jeg var laaangt unna da lillemann ble stukket. Men det gikk jo bra. Han virker trøttere enn vanlig, så det er sikkert en reaksjon på sprøyta. Han sovner stort sett veldig kjapt på dagen, det er på kvelden det er vrient. Men jeg skal legge ham tidligere i dag og håpe at han sovner lettere. Uansett er det pappaens tur i dag, han var nemlig ute i går mens jeg tok leggestyret alene. Og tirsdag er TVkveld, så det så
monja Skrevet 17. juni 2008 #5017 Skrevet 17. juni 2008 Vi skal begynne å legge til faste tider fra idag vi og. Lillemannen er 2 1/2 mnd akkurat idag og det var da vi begynte leggerutiner med smurfen og. Men det er jo ikke så enkelt siden han nettopp har begynt på en dupp nå. Jeg kommer uansett til å vekke han i 19.30 tiden, skifte til pysj, amme og så natta.
Trampe Skrevet 17. juni 2008 #5018 Skrevet 17. juni 2008 Men du har en unge som da legger seg ned, monja? For jeg skal prøve på det jeg også, men jeg vil liksom ikke la ham ligge om han begynner å skrike. For det kommer han garantert til å gjøre.. Jeg lurer bare på hvor lenge han kommer til å sove på dagen nå når jeg begynner å legge ham klokka åtte. Jeg har vært bortskjemt med en unge som sover til halv ti-halv elleve, og det er jo fantastisk deilig. Noe sier meg at det blir slutt på det nå Han begynner å bli småtrøtt og småsutrete igjen nå, men om jeg skal ha sjanse til å legge ham klokka åtte kan jeg ikke legge ham nå. Han kan få en liten dupp på skuldra mi hvis han vil, men ikke noe seng nå. *streng*
April Skrevet 17. juni 2008 #5019 Skrevet 17. juni 2008 I natt har Christian sovet godt igjen. Håper det fortsetter. Tror jeg må begynne å legge han i vugga på soverommet om kvelden også, i stedet for å flytte han fra vogna når vi legger oss. Hadde jo vært kjempe fint hvis vi klarte å få til en rutine allerede nå! Ble Sandvikatur på meg i dag, så da skal jeg få lagd takkekort selv også. Skal prøve hvertfall, håper det blir bra. Må prøve etterpå tror jeg, når alle små sover.. Vi skal på 3mnd kontroll neste tirsdag og da er det jo sprøyter. Gruer meg litt, men det går vel bra. Kanskje jeg skal få med mannen. Det er kona til sjefen som er helsesøster for de små og når hun skulle sette sprøyte på Victoria så skalv hun sånn.. Kanskje bedre mannen blir med under sprøytesetting, ikke sikkert hun er så nervøs da. Vet ikke om hun var nervøs heller da, men det er ikke noe moro hvertfall! Bommet en gang gjorde hun og..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå