Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare husk at grøt ikke nødvendigvis løser alle problemer mtp soving. Vet om mange som ikke sover noe mer om natten enn når de ammes ;)

Skrevet

Nei, de sier vel at det er ca 50% av barna som sover bedre med grøt, gjør de ikke det da? Så det er fifty-fifty da, kan man si... Så det er slett ikke sikkert at det hjelper nei ;)

Men jeg kommer helt klart til å prøve ved 4 mnd, hvis han fortsatt ikke sover lenger på natta. Verdt et forsøk - jeg TRENGER mer sammenhengende søvn!

Skrevet
Nei, de sier vel at det er ca 50% av barna som sover bedre med grøt, gjør de ikke det da? Så det er fifty-fifty da, kan man si... Så det er slett ikke sikkert at det hjelper nei ;)

Men jeg kommer helt klart til å prøve ved 4 mnd, hvis han fortsatt ikke sover lenger på natta. Verdt et forsøk - jeg TRENGER mer sammenhengende søvn!

Enig her :Nikke:. Det hjalp ikke på guttungen i hvertfall. Tror nok jeg også hadde vært mer gira på fast føde hadde det ikke vært for at snuppa er enkel om natten (og dagen). Har ennå ikke hatt en våkennatt og hun legges ca 20.30 og vi står opp 11-12 timer senere. To amminger i mellomtiden da vel og merke :)

Skrevet

EA: Så koselig å se deg igjen!!! Nå må du få orden på PC'en din altså!

Ble ingen "koseseghjemmedag" på meg i dag. Dro avgårde på jobbmøte for så å finne ut at møtet var blitt flyttet til fredag. Ingen som tenkte på å gi beskjed om det til meg. :sur:

Men, fikk da vist frem veslegutt som fikk en hel fanklubb og fått høre litt ny jobbsladder, så det var koselig lell.

Imli: Nydelig liten gutt!!! :rødme:

Vi testet ut grøt på frøkna når hun var rundt 4 måneder, men det var ingen umiddelbar hit. Hun skulle ikke ha noe av det, så vi ventet da til rundt 6 måneder igjen. Hun var ikke så begeistret da heller, men det gikk da etterhvert. Hun sov ikke noe mer på natta med grøt innabords.

Her har veslegutt nå sovet fra midnatt til rundt 7 tida på morgenen de siste nettene :dåne:

Skrevet

Såå nydelig gutt, imli :hjerte: Skjønner godt at du er forelsket ja :Nikke:

Christian er litt uroligere om natta igjen nå. Men jeg tror han er litt småforkjøla, så jeg håper det er derfor. Han var jo snill på natta..

Spent på hvordan dåpen blir her, men det er jo enda en stund til. Dere andre er jo ferdige.. :sjenert: Vet egentlig ikke hvorfor det ble så sent på oss, men Victoria var 4mnd og tenkte han skulle være rundt det samme. Men så er den ene fadderen høygravid, så måtte ta det litt før termin hennes. Var liksom så fast bestemt på juli eller august, men skjønner ikke hvorfor jeg ikke kunne ta det nå i juni.. Jaja, ikke så lett når man har kjørt seg helt fast i en tanke! Men blir sikkert bra det også. Gleder meg hvertfall!

Hørtes ut som fine takkekort, Murmelmy :hoppe:

Skrevet

Her har vi fire faddere, to av dem er gifte og har termin nå til lørdag. Dåpen er søndag så vi får se om de kommer :fnise:

Skrevet

Ja, er han ikke skjønn? Skal sies at det er et par uker siden bildet ble tatt, og han er ENDA skjønnere nå! :ler: De blir faktisk penere og penere, disse babyene. Enda så søte de er som nyfødte.

Jeg har ikke hatt mer enn 4 timers sammenhengende søvn siden T ble født jeg. Og i løpet av en natt er det amming minst to, gjerne både tre og fire ganger. Men han sover hele natta bortsett fra ammingen da. Så reelle våkenetter blir det ikke, men søvnkvaliteten er laber når ungen ligger klistra inntil meg. Helst på armen. Lurer på når han kan ligge i egen seng og sove...

Nå ligger han faktisk i vogna. Trilla tur med ham, og han sov hele tida (ca 45 min), og han har sovet i vogna nå i over en time etterpå!

Skrevet

Skatteoppgjøret er klart inne på altinn.no nå. Jeg får igjen drøye 22 og mannen får drøye 26 :hoppe:

Skrevet

Deilig å lese at ting er bedre for dere imli :klem:

Skrevet
Sønnavind, mini her spyttet ut alt han fikk i seg, nektet å åpne munnen og hylskreik. Var ikke like morsomt å introdusere fast føde da :ler:

Hehe, nei, det skjønner jeg. Og så lenge de klarer seg på morsmelk er jo det helt klart både best og enklest. Vi lager uansett en flaske til hver med MME om kvelden, men hvis de hadde fått en porsjon grøt er jeg helt sikker på at jeg kunne fullammet resten av døgnet. Så jeg tror vi skal prøve det om et par uker :)

Jeg mister ikke så mange kilo lenger, så nå er det innstramming på kaloriinntaket. Jeg veier 8 kilo mindre nå enn før jeg ble gravid, men det er stort sett muskler som har forsvunnet så i det øyeblikket jeg slutter å amme kommer de til å rase tilbake, i hvertfall hvis jeg ikke skjerper kostholdet. Men så er det dette sjokoladebehovet da... Har akkurat feiret bursdag også, og hatt altfor god tilgang på kaker. Huff...

Skrevet

Så herlig gutt, imli :hjerter_rundt:

Storebror begynte med grøtpulver i melka da han var 10 uker han :sjenert: Denne gangen ser det ut til at det holder med amming enda en stund.

Skrevet

Så deilig med penger tilbake på skatten, Murmelmy. Her klarer mannen å dekke opp restskatten min akkurat :sukk:

Vi har dåp på søndag og jeg tror jeg har alt på g. Ikke mye hjelp heller, for svigermor er i syden og mamma jobber jo såklart senvakt lørdag. Men vi skal vel klare oss. Kanskje vi får "satt bort" storebror til farfaren så går det da unna.

Skrevet

Jeg er fremdeles 6kg i pluss fra startvekt før graviditeten, så her har vi startet et nytt og sunnere liv fra i dag av ;) Mannen og jeg skal bli super-fit'e :fnise:

Kjøpte meg forresten en Taitasi Mei Tai i går. Kjøpte den brukt av ene damen på bæretreffet. Dvs, den var ikke brukt da. Hun fikk ikke brukt den til ryggbæring, så da fikk jeg kjøpe den av henne :)

Her i gården kommer vi til å prøve med smaksprøver av grøt fra 4mnds alder. Det er mest for å prøve og se hvordan hun liker det og om magen tåler det, for jeg skal begynne i jobb igjen i september.

Skrevet

Begynner på jobb igjen i september jeg og. Huffameg, denne sommeren kommer til å gå fort.

Skrevet

I september allerede? Jeg starter ikke før i mai, jeg...men må jo finne meg en jobb ettersom jeg var vikar :fnise:

(i mitt stille sinn håper jeg at jeg kan gå hjemme neste sommer også)

Skrevet
Tre tette?

Absolutt ikke, det holder med to :ler:. Håper bare ikke jeg få rmeg jobb sånn helt med en gang ;). Med Theodor så fikk jeg jobb altfor fort så startet tidligere enn ejg hadde tenkt. Det skjer ikke denne gangen :riste:

Skrevet

:ler:

Jeg skal bare jobbe annenhver uke fram til nyttårsaften da. Da skal mannen ut i 100% permisjon fra 1. januar.

Skrevet

Fytterakkern så nydelige barna mine er når de sover :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...