Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det ble noe feil da jeg lagde ny link til dagboka. Hva må jeg gjøre for at den skal vise siste side når noen trykker på linken? Har glemt hva jeg gjorde sist nemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, hanekam jo! Mannen min liker også å lage hanekam på lillemann, men han har ikke halvparten så langt hår som den gutten der ;)

Jeg har begynt å røyte litt :sur: Jeg hadde en flott hårmanke en gang, så datt halvparten plutselig av før jeg ble gravid, og gjennom graviditeten var håret det eneste som ikke ble ødelagt på kroppen min. Fæl kropp, fantastisk hår :ler: Jeg hadde håpet at jeg skulle slippe å miste det igjen, men... jaja.

Vi har filmet lillegutt i dag, pappaen herjet med ham så han holdt på å le seg ihjel. Det er så herlig når de ler sånn :hjerte:

Skrevet

Jeg mister også håret... Veldig mye av det også...

Skjønner ikke helt hvor dette skal ende.

Men vet hvertfall at jeg ikke ønsker å gå ut av døra snart. Moren min ser jo freshere ut enn meg.

Skrevet

Takk :). Theodor hadde virkelig (og har) en fin hårmanke, det datt heller aldri av. Klippet ham første gang fire mnd gammel og da hadde han allerede tett og tukt hår. Nå klippes han et par ganger i mnd :fnise:.

Håret mitt har ikke begynt å dette av - annå. Etter T så mistet jeg utrolig mye og gikk rundt med pannelugg en evighet da det begynte å vokse ut igjen. Hadde jeg håret i strikk så så jeg ut som onkel skrue med fjoner ut ved ørene. ot pretty at all :riste:.

I dag har vi hjemmekosedag...deilig!

Skrevet

Mistet ikke noe særlig hår etter frøkna jeg, men så har jeg uhorvelig mye hår å ta av og. Har kjempetykt hår, så jeg tåler å miste mye før man ser det.

Satt hårmodell for noen år siden og frisøren lurte på om hun kunne tynne ut litt. Bare å tynne i vei sa jeg og hun satte i gang.

Til slutt så bare så hun på meg og alt håret som lå på gulvet og sa "jeg tynner og tynner, men det vises jo ikke noe sted"...

Har lyst på en hjemmekosedag jeg og...Det er et infomøte på jobben jeg ikke trenger å møte på i dag, men som det ville vært fint om jeg deltok på. Får se hvilket humør veslegutt er i etterhvert.

Skrevet

Vi har bli-i-sengen-dag. Har ikke planer om å forlate sengen noe særlig. Driver og prøver å pumpe opp melkeproduksjonen på høyre bryst (igjen..). Så snuppa og jeg skal slappe mest mulig av i sengen i dag og i morgen for å se om det har noe effekt. På onsdag skal vi til manuellterapaut. Håper det hjelper på nakken hennes slik at hun greier å legge hodet helt over på ene siden. Jeg mistenker at det kan ha hatt noe med at hun ikke ville ta den ene puppen tidligere.

Skrevet

Høres ut som en utmerket plan Kylleli :Nikke:. Snuppa sover sin andre lur siden morgenen startet i 08-tiden. Jeg spiser lunsj (les stor kopp latte og en skiver med nugatti crisp) og surfer litt på nettet.

Har startet med dåpstakkekortene. Det er mørkebrune doble kort med lyse rosa papir inni på den ene siden. På den andre skal vi ha bilde (skal ta dåpsbilde hos fotograf på torsdag). Skriver med gulltusj. Enkelt, men likevel noe ekstra ift barselsgavetakkekortene (pfui, langt ord).

Skrevet (endret)

Dåpen i går ble veldig vellykka, og ingenting gikk galt. Hadde husket på alt, selv om jeg brukte minimalt med tid på forberedelser. Hadde veldig god hjelp av bestemødrene til jentene, da, heldigvis. Lillesøster gråt under inngangen i kirken, men sovna under første salme, og sov under hele seremonien. Storesøster var lys våken, og gliste til presten da hun fikk øst vann over hodet. Trodde kanskje at hun skulle bade?

Ellers er vi forkjøla alle tre. Storesøster har vært fryktelig tett i helga, men virker mye bedre i dag. Lillesøster virker bare litt tett, omtrent som meg. Men vi er slitne av både dåp og forkjølelse, så vi tar det helt med ro i dag.

Så at dere har snakket om å gi fast føde. Er det noen av dere som vet hvorfor man ikke skal gjøre det før de er fire måneder?

Endret av sønnavind
Skrevet

Fordi disse små tarmene deres ikke er helt ferdig utviklet mtp annen føde enn mm og mme (er det ikke derfor :klø: ?). MME-barn blir man jo egentlig rådet til å introdusere fast føde ved ca 4 mnd, mens MM-barn gjerne skal fullammes til 6 mnd.

Husker vi gledet oss sååååå til storebror var 4 mnd og vi kunne prøve noe annet enn pupp. Vakke så gøy som vi hadde håpet og vi gikk raskt tilbake til fullamming :fnise:

Skrevet

Vi hadde dåp i går! Og alt gikk kjempebra. Han sov under nesten hele gudstjenesten, og gråt ingenting. Våkna litt da han fikk vann på hodet, og så sovna han igjen. Og selskapet etterpå ble veldig vellykka. Han fikk så masse fine gaver!

Nå har han fått vippestol også. Jammen en genial oppfinnelse! Han elsker å sitte i den og slå til bamsene som henger over ham :) Er så skjønn atte. Synes den ungen bare blir vakrere og vakrere for hver dag. Og så ser han ut til å få brune øyne som sin mor :hjerte: Blir litt stolt når folk sier han likner på meg. Men håper han får det nydelige håret til faren sin.

Jeg mister ikke noe særlig hår faktisk... Men det kan jo komme senere. Merker at amminga tar på kroppen. Veier nå 3 kilo mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Kjenner at jeg ikke bør veie så veldig mye mindre, klærne begynner å bli veldig store, og ribbein og hofter kommer frem i dagen... Får spise mere kaker :fnise:

Men fy så mye strekkmerker jeg har fått på puppene... Ser ikke mye lekkert ut...

Ja, ja. Vi har det bra om dagen i alle fall. Ting har begynt å falle mer på plass nå. De første ukene var virkelig unntakstilstand. Er ikke lett å plutselig få baby nei. Men nå går alt mye bedre. Han sover hele natta, bortsett fra ammepausene. Men mer enn tre timers sammenhengende søvn blir det ikke. Han sover lite på dagen også. Men det varierer vel fra unge til unge. Han er nå snart ti uker, og er 6 kilo og 60 cm. Ganske stor! Vi bruker 62 i klær.

Skrevet

Er det noen som vet om pappaen har krav på betalt fri når jeg skal til tannlegen? Jeg har ikke vært der på to år, vet jeg har hull og vil ha det fiksa nå før sommerferien. Men jeg kan jo ikke akkurat ta lillemann med meg.

Skrevet

Jeg vil også amme og bli for tynn!!!...... :kjefte:

Her går alt mye bedre i dag. Han sov myye utover dagen i går, og utpå kvelden begynte apetitten endelig å komme tilbake etter 4-5 dager nå med veldig dårlig matlyst. I natt har han spist noe sinnsykt og ikke sovet lenger enn 3 timer i strekk uten mat - skulle tydeligvis ta igjen det tapte! Men det er heeeelt greit så lenge han spiser igjen :)

Han har tydeligvis hatt et eller annet da, men ser ut til å være mye bedre nå. Så da ringer jeg ikke helsestasjonen likevel, siden det ser ut til å gå greit.

Gratulerer med vel overstått dåp til dere som har hatt! Har leeeenge igjen enda vi. Nå skal jeg ut å snekre plantestøtter mens lillegutt sover!

Eller... Nå begynte det å regne igjen. Svarte. Jaja, surfe videre i stedet da. *lage seg en kopp te*

Skrevet
Fordi disse små tarmene deres ikke er helt ferdig utviklet mtp annen føde enn mm og mme (er det ikke derfor :klø: ?). MME-barn blir man jo egentlig rådet til å introdusere fast føde ved ca 4 mnd, mens MM-barn gjerne skal fullammes til 6 mnd.

Husker vi gledet oss sååååå til storebror var 4 mnd og vi kunne prøve noe annet enn pupp. Vakke så gøy som vi hadde håpet og vi gikk raskt tilbake til fullamming :fnise:

Hva skjedde med storebror da? Vi gir mindre og mindre MME, faktisk, nå er vi nede i ei flaske før de legger seg om kvelden, men helsesøster sa at vi gjerne måtte begynne litt forsiktig med grøt når de bikker fire måneder. Glemte bare å spørre om hva som skjer hvis vi begynner for tidlig... :sjenert: Har jo ikke lyst til at jentene skal få vondt, men har allikevel følelsen av at de kunne trenge noe mer snart, særlig storesøster, som er veldig glad i alt som kommer på skje.

Skrevet

Men da vi var små begynte de jo med velling og grøt osv rundt 3 mnd alder? Gikk jo fint det, hvertfall med meg og mine søsken. Kommer ikke til å gjøre det selv, med mindre vekten stagnerer eller andre ting, men i følge HS her så har ofte størrelsen på babyen mer betydning enn alder når det gjelder tidspunkt for innføring av velling og grøt. Tarmsystemet har sikkert godt av å vente så lenge som mulig, men det er mange faktorer som spiller inn og det er nok veldig individuelt når det passer å innføre annet enn MM/MME...

Skrevet

Nå skal det sies at gutten min var stor, 6.2 kg på 6 ukers kontrollen (4.7kg ved fødsel) og han klarte seg fint med fullamming.

De kan jo få vondt i magen om tarmene er utsatt for mat som er tyngre forøyelig enn mm og mme. Ja, vi fikk kanskje introdusert mat tidligere da vi var små, men da skulle vi jo også ligge på magen ;).

Velling er ganske vanlig i Sverige, men vet ikke når de får det der heller.

Vi kommer sikkert til å la tulla få litt fruktmos når hun er over fire mnd så hun får noe annet enn mm. Forhåpentligvis kan jeg fullamme til hun er halvåret :).

Sønnavind, mini her spyttet ut alt han fikk i seg, nektet å åpne munnen og hylskreik. Var ikke like morsomt å introdusere fast føde da :ler:

Skrevet

Så nydelig imli! Liten sjarmør, ikke rart du er forelsket i ham :hjerte:

Herregud som hu tulla mi sover godt... Som nevnt er det andre luren siden kl 08 og nå har hun straks sovet i to timer. Jeg har fått vasket dåpskjolen, samt gjort ferdig alle dåpstakkekortene. Nå mangler vi bare bilde til å ha i, samt å skrive en personlig hilsen. Digg!

Skrevet
Jeg vil også amme og bli for tynn!!!...... :kjefte:

Nei, det vil du ikke. Her begynner det å tære på reservene. Føler at jeg går rundt og er konstant sulten. Jeskli kjedelig og spise heeele tiden. Jeg er tynn nok fra før; 175cm og var 58kg på 6 ukerskontrollen forrige uke. Nå skal det sies at jeg har spinkel beinbygning og har alltid vært tynn (uten å se utmagra ut), men hvis jeg skal fullamme i 6 mnd, så kommer jeg til å se ut som et skjellett - ikke pent :nei: Får vel oppe på en fløte-kur, hvis lillemann tåler melk litt bedre nå.

Lurer forresten på om han har tenkt å våkne snart :klø: Han har snorka på sofaen siden 11.30 ca. Han pleier ikke å sove så lenge av gangen på dagtid.

Jeg hadde tenkt å dra og handle, men venter på å få gitt han mat først.

Forresten her hagla det noe sinnsykt isted! Klinkekulestore hagl, regn, lyn og torden samtidig. Har ikke vært borti makan. Lynet slo ned like borti her. Fy, jeg skvatt! Synes det var litt skummelt, jeg... :sjenert:

Hvor var det dere bestilte sleepywrap, forresten? Fikk lyst på jeg og...

Skrevet

:hallo:

er her ennå jeg asså..... Sliter fortsatt med pc'n, så jeg får ikke skrevet no, bare leser på deres innlegg.......

SKRAVLEBØTTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hadde dåp i går vi også, lillegull HYLTE seg gjennom hele dåpen, og sovnet tvert under gudstjenesten.... Mitt lille nurk :rødme:

Ellers så står alt bra til, mister hverken fett eller hår... Gutten min endrer rutiner ca hver femte dag, så nå må jeg sette ned foten snart tror jeg, begynner å bli sliten :sukk: Begynner med grøt tenker jeg.....

Savner dere her inne da! Velkommen i klubben sønnavind, hyggelig at du ville joine oss :duskedame:

:klemmer: til dere alle fra -Ea-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...