MzS Skrevet 15. juni 2008 #4941 Skrevet 15. juni 2008 Skjønner ikke noe av lillegutt om dagen jeg. Får jo nesten ikke i han mat jo! Han er tydelig sulten, men når han har spist 60-90 ml så bare griner han på nesa, spytter og vrir seg unna. Det er ikke MULIG å få i han mer. For et par uker siden var han jo oppe i 120-145 ml til nesten hvert måltid... og gjerne nesten 200 til kvelden. Nå spiser han jo samme mengder som han gjorde da han var bare et par uker gammel!!! Han blir skikkelig irritert etter måltidene, han leter og sutter på fingrene sine og ser absolutt ut til å være mer sulten, men vil ikke ha mer mat når vi prøver. Han har ikke feber, er blid og fornøyd når vi snakker og tuller med han, men litt mer grinete enn vanlig. Han jamrer seg litt med jevne mellomrom når han sover, virker nesten som han har vondt Er generelt litt mer vanskelig å få til å sove på dagtid enn før. Men når vi først får han til å sove kan han sove i 2-3 timer... Oppfører seg som vanlig på natta stort sett da. Sover fra 20-21-tiden til 07-08-tiden med to matinger mellom. Noen som har vært borti lignende? Begynner å mistenke stille refluks jeg, hvordan finner jeg ut av om det er det i tilfelle? Han gulper ikke så mye, går litt i perioder men selv om det i perioder er oftere så er det aldri mye om gangen eller sprutgulp. Men iblant så ser vi at han smågulper litt og svelger det igjen, gjør grimaser og viser tydelig at det ikke er noe godt... Men det gjør kanskje alle babyer?
Trampe Skrevet 15. juni 2008 #4942 Skrevet 15. juni 2008 Min gjør også det, MzS. Altså gulper og svelger igjen. Det har han gjort hele tida.. Snodig at dere ikke får i ham mer mat. De skal jo liksom spise mer jo eldre de blir.. skjønner godt at du blir litt bekymra da. Spiser han oftere enn vanlig også?
MzS Skrevet 15. juni 2008 #4943 Skrevet 15. juni 2008 Nei, det er det som er så dumt... Han spiser heller nesten sjeldnere enn vanlig. Så den totale mengden i løpet av et døgn er jo nesten halvert! *Bekymret*
Trampe Skrevet 15. juni 2008 #4944 Skrevet 15. juni 2008 Ringe helsesøster i morgen? Det kan jo hende det er vanlig. Jeg som ammer har jo ingen anelse om hvor mye han får i seg daglig.
MzS Skrevet 15. juni 2008 #4945 Skrevet 15. juni 2008 Ja. Tror jeg må ta en telefon til helsestasjonen i morgen.
pondusa Skrevet 15. juni 2008 #4946 Skrevet 15. juni 2008 Det aller første Smil Kosestund med sleepy wrap
MzS Skrevet 15. juni 2008 #4947 Skrevet 15. juni 2008 Så nydelig, Pondusa Og for en sprek trebarnsmor!!! *ta av seg hatten*
Trampe Skrevet 15. juni 2008 #4948 Skrevet 15. juni 2008 Det så kjempekoselig ut, Pondusa! Så liten han er... jeg synes tida flyr jeg. Lillemann er jo over en måned gammel nå.
Murmelmy Skrevet 15. juni 2008 #4949 Skrevet 15. juni 2008 Nydelige bilder Pondusa! Her er oss i vår Sleepy Wrap Lime
monja Skrevet 15. juni 2008 #4950 Skrevet 15. juni 2008 Ser lillesnuppa har beina ute av Sleepy Wrap'en, Murmel. Synes hun det er greit det? Lillemannen min likte ikke det han, så vi har de inni i froskestilling. Han skal heller ikke ligge i den, sånn som den der "hengekøya" som var vist i heftet som fulgte med Neeeida, sitte som en prest og følge med Men herlige bilder, Murmel og Pondusa
Murmelmy Skrevet 15. juni 2008 #4952 Skrevet 15. juni 2008 Første gang med bena ut i går, vi kommer nok til å kombinere bena ut og inn i en periode nå så hun får litt variasjon
pondusa Skrevet 15. juni 2008 #4954 Skrevet 15. juni 2008 Tenkte jeg skulle prøve beina ut i morgen. Lillebror krummer ryggen slik når han sitter i froskestilling, så han blir jo helt skjev inni sjalet. Kanskje beina ut vil bli lettere, kan jo iallefall kombinere litt. Nydelig bilde Murmel, jeg likte den fargen på sjalet ditt.
Murmelmy Skrevet 15. juni 2008 #4955 Skrevet 15. juni 2008 Takk Pondusa, varmer mer og mer opp for det nå jeg også . Nå er også lillesøster lagt for natten og roen har senket seg i huset. Mannen skal se fotballkamp mog jeg er benket foran skjermen med en langplate crispo. Vekta er nå nede på 64-tallet og jeg må spise mer usunt for å holde den litt stabil nå. Kommer til å se ut som et vandrende skjellett om det fortsetter i samme tempo (176cm høy) Rumpa er i hvertfall long gone
Grace Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #4956 Skrevet 15. juni 2008 Takk Pondusa, varmer mer og mer opp for det nå jeg også . Nå er også lillesøster lagt for natten og roen har senket seg i huset. Mannen skal se fotballkamp mog jeg er benket foran skjermen med en langplate crispo. Vekta er nå nede på 64-tallet og jeg må spise mer usunt for å holde den litt stabil nå. Kommer til å se ut som et vandrende skjellett om det fortsetter i samme tempo (176cm høy) Rumpa er i hvertfall long gone Jge tror min vekt hadde gjort seg bra på din kropp og omvendt! Lyst til å bytte??
Murmelmy Skrevet 15. juni 2008 #4957 Skrevet 15. juni 2008 Jge tror min vekt hadde gjort seg bra på din kropp og omvendt! Lyst til å bytte?? Anytime baby Enden på visa er at jeg nå er kvalm . Har nemlig spist en halv langplate med stratos, en porsjon is, pølser og tilhørende kaker i barnebursdag i tillegg til crispoen. Lenge til neste gang...eller?
Nicky B Skrevet 15. juni 2008 #4958 Skrevet 15. juni 2008 MzS: Utfra det du beskriver kan det høres ut som stille refluks. Veslegutt her lå også sånn og svelget unna i søvne, skar grimaser og jamret seg. Uansett, ring helsesøster/fastlegen i morgen og hør deres erfaring. Eventuelt prøv litt flytende gaviscon, 3 ml etter maten og se om det lindrer symptomene noe. Murmelmy:Vi trener heller ikke bevisst nakken til veslegutt, det blir med treningen han får når han sitter på armen etc. Så flotte bærebilder, Murmelmy og Pondusa! Jeg må freshe meg opp skikkelig før jeg tør å legge ved et bærebilde fra denne kanten. Dere er jo de stramme damene! *tusler for å finne striesekken*
Murmelmy Skrevet 15. juni 2008 #4959 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Se på Maia, hun er blitt STOR! 7 uker Og storebrorlike gammel Endret 15. juni 2008 av Murmelmy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå