Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som dere har skravla i dag! Må lese gjennom senere :jepp:. Det ble harrytur på oss og da jeg kom hjem lå det nye sjalet i posten. Gleder meg til å teste det i morgen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nydelig bilde Monja.

Jeg bestilte jo også sjal, og i dag fikk vi et nydelig lys blått sjal i posten. Og fy fela så deilig det var å bære i det! Jeg kjente jo knapt at jeg hadde lillebror på magen, og han sovna tvert i sjalet.

Dette blir vi å bruke masse!!

Skrevet

Irriterer meg at jeg ikke bestilte sjal jeg også. Naboen vår fikk en liten gutt forrige søndag, tenkte å gi i barselsgave. Men nå er det litt sent, så jeg får heller kjøpe noe annet.

Trampe: Har han vært slik lenge? Kanskje det er økedøgn? Vet at det er flere termingruppen min på nybaktmamma-forumet som har forsiktig begynt å introdusere smaksprøver av grøt. Men de gir MME til vanlig da. Og de små skal visstnok ikke gis for mye MME i døgnet.

Skrevet

Tre netter nå, spent på natta som kommer. Jeg har tenkt tanken selv, så jeg venter litt til. Det kan jo hende det stabiliserer seg, men det snodige er at jeg ikke merker noe om dagen.

Skrevet

Dersom fargen ikke passer meg (lime, men mye dusere enn hva jeg forbinder med lime), så kan du kjøpe det av meg kykkeli :Nikke:

Hmm...litt tidlig med grøt ennå, er det ikke? Husker jeg leeengtet etter å prøve noe annet med storebror, men det ble med noen få smaksprøver da han var fire mnd og alt kom i retur. Enden på visa var fullamming til 6 mnd :ler:.

Skrevet (endret)

Lara: deilig med rolige morgener og ikke minst shopping!

Kykkeli: håper dere koser dere :Nikke:. Og ny vogn er fabelaktig assa ;)

Sønnavind: Velkommen :blomst:. Deilig å få utredet de små om de er plaget med vondter. Brukte endel penger på behandlig av storebror her vi også...

MzS: Jøyemeg, tre måneder allerede? Tulla her er ikke engang to :fnise:. Den kaka så nyyydelig ut, også jeg som simpelthen elsker sjokolade.

Lillemor her veide 5.078 g på 6 ukers kontrollen :). Vi bruker str 62 i bodyer og heldresser, men kan fremdeles bruke str 56 i bukser og jakker.

monja: kjekke mannen! Bærepapper er noe for seg selv *smelt*. Jeg fikk grønt sjal i dag :Nikke:

Nicky: Godt jobba :ler:. Håper storebror her blir angrepet av en slik mild form for vannkopper :fnise:. Nydelige bilder av lille :hjerte:

Trampe: jeg tror det er vanlig at unger ikke bare har et økedøgn, men en økeperiode. Håper det ordner seg for dere, for dårlig nattesøvn er drepen i lengden :Gjesp:

Endret av Murmelmy
Skrevet

Jo, det er tidlig med grøt, og kan jeg fullamme så vil jeg selvfølgelig det. Men jeg har en stor gutt som var over 7 kg for tre uker siden, og han er nok enda større nå. Han er like stor som mange andre unger er ved 6 mnd, så om han trenger grøt tidlig kommer jeg til å gi ham det. Jeg er fan av å fullamme så lenge det er mulig, men om det innebærer å være våken annenhver time om natta så er ikke det aktuelt. Dette er som å ha helt nyfødt baby igjen..

Skrevet

Uansett hva du skulle velge så er det du og mannen som vet hva som er best for dere :Nikke:.

Jeg synes det er utrolig behagelig med sovingen til tulla nå og gruer meg til hun blir eldre. Av erfaring med storebror så er det først om noen mnd hvor det blir mye nattevåking :Gjesp:. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært inne hos ham og ammet, trøstet, sunget, vugget osv i perioder. Trodde jeg skulle bli gal en periode *koko*

Skrevet

Vi har vært heldige og unngått nattevåk til nå. Han er ofte våken for tida, men han sovner stort sett igjen når han får pupp. Det blir vel andre boller når han får tenner regner jeg med... men jeg håper i det lengste at han ganske enkelt er en sånn unge som ikke har våkenetter :ler: Både jeg og broren min sov gjennom hele natta fra vi var små, jeg håper at lillemann har arva akkurat den biten fra meg :jepp:

Skrevet

Jeg la snuppa mi klokka halv tolv i går...og hun sover enda :overrasket:

Meeelkeespreeeng.... :sexy:

Skrevet

Jeg klarer ikke å holde tritt med denne skravlinga deres, altså! :ler:

Blir mest til at jeg sitter her og leser...og leser og leser... :popcorn:

Sønnavind: Velkommen i klubben! Her er det knakende flotte damer, så det er lurt av deg å finne veien inn hit.

Her har lillegull hatt to netter denne uka der han har sovnet 23-23.30 og ikke våknet før rundt 5. Natt til i går var han oppe annenhver time! :søvn:

Men i natt hadde han en sove-natt igjen. (23.30-5.30)

Hvis han skal fortsette å sove så lenge om natta, så kan vi vel bare vinke farvel til prevensjonsplanene våre. :fnise: Vi hadde nemlig planer om fullamming, hoppe av i svingen og (kanskje) kondom. Hmm.....

Skrevet
Her har lillegull hatt to netter denne uka der han har sovnet 23-23.30 og ikke våknet før rundt 5. Natt til i går var han oppe annenhver time! :søvn:

Men i natt hadde han en sove-natt igjen. (23.30-5.30)

Hvis han skal fortsette å sove så lenge om natta, så kan vi vel bare vinke farvel til prevensjonsplanene våre. :fnise:

Her har snuppa hatt sånne netter i et par mnd allerede. I natt har hun sovet fra 23.30...og hun sover enda...

I går sov hun også fra 23.30. Da våknet hun klokka 7 da. Men det er sjeldent hun våkner før 7. Og nå prøver vi å ha henne i seng til rundt klokka 23.

Prevensjon :klø: Hva er det for noe da..:ler:

Skrevet

For noen sovedyr dere har. 12 timer i strekk jo Capricorn!!! :overrasket:

Her er jeg heldig hvis jeg får fem timer i strekk. I natt sov han fra ni til to, og så var han våken annenhver time etter det. Begynner å bli sliten jeg :Gjesp: Dette er sakte men sikkert tilbake til start, da han fikk pupp annenhver time hele døgnet.

Skrevet
For noen sovedyr dere har. 12 timer i strekk jo Capricorn!!! :overrasket:

Ble tolv timer i strekk ja ;)

Hun våknet ca 11.35 i dag :ler:

Nå sovnet hun akkurat igjen. Var sutrete nå, så håper hun sover en time eller to.

Skrevet

buhu. blir nok ingen vogn, for mannen synes den så veldig plastikk ut..

Skrevet

Trampe: hva med en skvett MME på kvelden, hvis du tror det er melka som ikke metter nok? Jeg tror jeg hadde prøvd det før grøt ihvertfall, siden fordøyelsen visstnok ikke er klar for noe annet en flytende føde før 4-6 mnd.

Bestiller time hos manuell terapaut på mandag. Her er det fortsatt umulig å løfte hodet, og for meg virker hun ihvertfall stiv i nakken. Vil ihvertfall få en vurdering av henne, så vi vet sikkert om hun bare er treig eller om nakken gjør det vanskelig for henne

Skrevet

Er det bare jeg som ikke bevisst trener nakken til snuppa?

Skrevet
Er det bare jeg som ikke bevisst trener nakken til snuppa?

Nei, lillebror får ikke annen trening enn den han gjør selv når han bæres på skulderen eller ligger på brystet. Har ingen ligge-på-mage økter på stellebordet iallefall.

Skrevet

Jeg har mer enn nok melk, og den er feit som bare det. Han spiser seg mett om kvelden, så han har ikke plass til MME! Når jeg begynner med grøt kommer jeg til å lage den så tynn at den kan suges fra flaske. Skal uansett snakke med helsesøster på tirsdag når vi skal på kontroll.

Vi trener ikke noe særlig her heller. Han ligger på mage av og til, men det kan gå dager mellom hver gang. Han er sterk i nakken uansett, holder hodet helt selv og har gjort det lenge nå.

Skrevet

Vi legger snuppa på magen nå og da, som en avveksling til å ligge på rygg og gjøre bakhodet og siden av hodet flatt :Knegg: Og så er det jo superspennende å ligge på magen i sofaen og se på TV, må vite (hysj ikke si noe til helsesøster om TV-titting :fnise:). Snuppa begynner å bli ganske så sterk i nakken, og har egentlig vært det hele tiden. Nå har vi fjernet nyfødtinnlegget i bilstolen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...