Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Må henge meg på Murmel jeg og gratulere deg med nevøen din Monja :dagens-rose:

Her i gården har kjæresten tatt seg fri fra jobb idag, og lillegutt er nesten blitt en drøm om natten :jepp:

han hadde litt problemer med å sovne i går kveld da, så han sovnet ikke ordentlig før kvart på elleve. Men han sov helt til halv fem og etter amming våknet han ikke igjen før kl kvart over åtte. Da var det en ny runde med pupp der han sovnet ved siden av meg i sengen. Og der sover han enda :)

Så nå har jeg fått ordnet meg, vi har spist ordentlig frokost - egg og bacon :sikle: - så har jeg fått gjort unna litt småting som skulle klargjøres før vi drar på ferie - i morra :hoppe: - og fått pakket sammen klesvask og satt på ny:)

En effektiv dag allerede, og vi har mer på planen. Skal en tur ut å få kjøpt meg en god Bergansjakke, ordne med noen busker på utsiden, må få plantet dem før vi drar, og så skal vi veie lillegutt :duskedame: like spennende hver gang:)

Da gjenstår bare den kjedelige pakkingen til ferien da - og er jo ikke helt sikker på hva jeg skal ta med til lillegutt, men det er jo bedre å pakke for mye til han enn for lite. Får heller skorte ned på ting til oss selv, slik at det faktisk går an å se ut rutene på bilen :ler:

Endret av LaraCroft
Skrevet
Jeg har scrappa på lerret og hengt på veggen jeg da. Kjempefint, og litt annerledes enn "vanlige" bilder!

Hvordan scrapper du på lerret? Lager du siden først og scanner det for så å få det overført på lerret? Eller scrapper du i fotoredigeringsprogram?

Jeg har en del "kunstneristiske" bilder som jeg lager collage av i photoshop, men savner flere muligheter til å leke med bildene.

Gratulerer med ny nevø, Monja! :blomst:

Skrevet

Vi skal til Fredrikstad på hotelltur i dag :hoppe: Gleder meg til litt luksus :fnise: Pakking er et kapittel for seg selv, Lara. Sist vi var borte to netter hadde vi en koffert til mannen og meg, og en liten en til snuppa. Føles som man skal være borte i en evighet, så mye styr man pakker ned..

Tenker jeg skal svi av litt penger i dag/i morgen :sjarmor: Kanskje kjøpe ny jakke og sko.. og så har jeg lyst på ny vogn :fnise: Men jeg tror ikke jeg skal kjøpe ny vogn helt enda altså..

Skrevet

Nå skal jeg pakke sammen alt vi trenger for dåpshelga før vi kjører av gårde. Uff, utrolig hvor mye en må ha med for ei helg. Virker imidlertid som begge jentene har tenkt å sove litt nå, så det passer jo bra.

Vi har vært hos manuellterapeut i dag. Begge var stive i nakken, og lillesøster i tillegg i hofte og litt i ryggen, men ikke noe galt med noen av dem, heldigvis. Så nå er det bare å trene og trene, før vi skal dit igjen i slutten av juli.

Ha ei fin helg!

Skrevet

3-mnd kontroll på småtten i dag... 62 cm og 6300 gram, helt på kurven. Jammen blir han stor :) Bruker 56 i klær enda da, men nå er det like før vi må over på 62 ser jeg.

Like grinete i dag, det vesle bøllefrøet... Skjønner ikke hva det er altså. Men gulper ikke så mye som i går da. Natten gikk egentlig som vanlig, får være takknemlig for det hvertfall!

Stakkars den nye lille nevøen min som er to uker i morgen har fått kolikk han :( Skriker fra morgen til kveld... Stakkars svigerinna og mannen - og ikke minst den lille bebisen som har så vondt. Huff og huff. De skal til kiropraktor på mandag, håper han får gjort noe med det.

Nå har jeg akkurat laget denne sjokoladekaken - den står og kjøler seg litt ned nå. Gjett om jeg gleeeeeder meg! :spise:

Skrevet

Mmm. Den sjokoladekaken så umåtelig god ut!

Snuppa er også grinete i dag..

Skrevet
Stakkars den nye lille nevøen min som er to uker i morgen har fått kolikk han :( Skriker fra morgen til kveld... Stakkars svigerinna og mannen - og ikke minst den lille bebisen som har så vondt. Huff og huff. De skal til kiropraktor på mandag, håper han får gjort noe med det.

Funker det ikke med kiropraktor, kan de prøve manuell terapeut. I tillegg vil jeg anbefale de å teste ut hvite lyder. Bildur, kjøkkenmaskin, gressklipper, støvsuger og føner er eksempler på hvite lyder. Lydene minner de om livet i magen og har vist seg å roe gråt betraktelig. Her har lyden av støvsuger og føner vært en stor hit, så en av våres beste investeringer var cd'en "Ikke gråt"

Den er laget av en far som fikk tvillinger med kolikk, så lydene er nøye testet på et kritisk publikum. ;)

Ikke gråt

En gynge eller vibrererende vippestol kan også gi avlastning til slitne armer- jeg vet ikke hvordan vi skulle klart oss uten lydene, gynga og vippestolen! Bare noen tips som funker hos oss når det står på som verst.

Ellers så er jeg en god kandidat til "sløv mamma" prisen. Det går vannkopper i barnehagen til frøkna, så her har vi gått og ventet på at hun skal få det. Fikk beskjed om at bestevenninna hennes hadde fått det i dag, så vår tur er nok rett rundt hjørnet tenkte jeg. Var hos legen med ørene til frøkna i dag, nevnte samtidig dette med at det gikk vannkopper i barnehagen og at hun hadde hatt "omgangssyken" i helga og første del av uka og at hun hadde fått så uhorvelig mange myggstikk.

Det viser seg at mest sannsynlig er det vannkopper hun har og har hatt!

Gjett om jeg føler meg som en dust mor... :klaske:

Skrevet
Det kledde han godt! Flott bærebilde, Monja. :hjerte:

Han som absolutt ikke skulle bære med annet enn babybjörn. Helt frelst :fnise:

Skrevet

Her var vi innom helsestasjonen idag for å veie før vi drar på ferie, blir ikke noe tre mnd`rs kontroll på oss før nesten en mnd etter vi egentlig skal pga ferien...

Lillegutt blir bare større og større - veier hele 6,740 - dvs at han på 16 dager har gått opp hele 740 kg :dåne: :hjerter_rundt:

Her går vi nå over på str 68:)

Skrevet
Han som absolutt ikke skulle bære med annet enn babybjörn. Helt frelst :fnise:

Så bra! :fnise: De har sine fikse ideer, disse mennene. :ler:

Jeg har forresten fått min Beco butterfly i dag og både jeg og mannen er storfornøyd med den! Blir masse bæring her fremover!

Her er forresten et bilde av knirket som sover på badet til lyden fra føneren (før vi fikk CD'en)

Godlyd 1

Avslappet kar

Skrevet

Takk for tips Nicky :klemmer: Skal bringe de videre!

Hvordan går det med lillegutt nå da? Bedre?

Stakkar vesla di da... "Full av myggestikk"! Jaja, sånn er det vel å ha en mamma i ammetåka :fnise: Men hadde sikkert ikke skjønt det jeg heller, for å si det sånn. Man pleier jo ikke å spy av vannkopper da?

Så ut som både mann og barn var storfornøyde med sjalet ja, Monja :) Fint bilde!

Åh... Det ser så koselig ut å bære en fornøyd unge sånn! Min bare får panikk av å bli "holdt" fast og begynner å hyle og vri seg... Vil helst bare ligge på ryggen og sparke og sprelle han.

Så i morgen låner jeg bort Moby Wrap'en til svigers for å se om det kan roe kolikkungen hennes istedet. Tror det gjør bedre nytte for seg der.

Skrevet

Så nydelig gutt Nicky! Virkelig en pen unge altså :)

Var gutten din 6740 nå altså, Lara? Og så er han en mnd yngre enn min? Jøssenammen, er gutten min altfor liten eller? Hva veier dere andres unger nå?

Skrevet

Min er ca 5,5 kilo tipper jeg. Og vi bruker mer og er str 68 i klær.

Skrevet
Hvordan går det med lillegutt nå da? Bedre?

Stakkar vesla di da... "Full av myggestikk"! Jaja, sånn er det vel å ha en mamma i ammetåka :fnise: Men hadde sikkert ikke skjønt det jeg heller, for å si det sånn. Man pleier jo ikke å spy av vannkopper da?

Vi har ikke sovet med lydene på om natta på snart to uker, så jeg tror jeg trygt kan slå fast at det går bedre! Tror også vi har funnet en god balanse med refluksmedisinen, malt, morsmelk og MME, så fingers crossed!

Før vannkoppene kommer, er det vanlig med nedsatt allmenntilstand og lett feber. Frøkna kaster lett opp når hun har feber, da orker hun ikke spise eller drikke så mye og da blir hun kvalm. Jeg koblet rett og slett ikke symptomene hennes med vannkopper.

Når hun da i tillegg har sovet på et soverom med masse mygg, var det nærliggende å tro at det var det det var... :sjenert:

Så nydelig gutt Nicky! Virkelig en pen unge altså :)

Var gutten din 6740 nå altså, Lara? Og så er han en mnd yngre enn min? Jøssenammen, er gutten min altfor liten eller? Hva veier dere andres unger nå?

Takk, MzS! :rødme:

Veslegutt her veier 5,1 kilo og er 60 cm lang. Her går det i 56 og 62 i størrelser.

Skrevet
Hvordan scrapper du på lerret? Lager du siden først og scanner det for så å få det overført på lerret? Eller scrapper du i fotoredigeringsprogram?

Jeg har en del "kunstneristiske" bilder som jeg lager collage av i photoshop, men savner flere muligheter til å leke med bildene.

Jeg scrapper helt vanlig, limer bilder og masse stæsj på et bakgrunnsark og limer alt fast på et lerret. Så det er ikke scannet eller noe som helst, pynten sitter fast på lerretet. Jeg kjøper lerret på binders, 30x30 cm. Blir kjempebra :)

Er det bare her vi er over 7 kg? Vi har ikke vært på tremånederskontroll enda, men han var nøyaktig 7 kg på forrige kontroll. Spiser som en hest, men jeg går ut fra at det har stagnert littegrann her nå. Han kan jo ikke fortsette sånn, han har mer enn doblet kroppsvekta si, dvs lagt på seg fire kilo på litt over to måneder. Det kaller jeg ekspressfart...! Str 68 har vi brukt lenge :)

Han er urolig på natta for tida. Han var inne i en god rytme med 5-7 timers søvn første runde, så tretimersrunder helt til vi sto opp. Nå er det tre timer første runde og så en og en halv til to timer resten av natta. Håpløst, jeg tror ganske enkelt at han er blitt så stor at melka ikke holder lenger i magen. Lurer på om jeg skal begynne sånn smått med grøt snart, om det skal være slik i en måned blir jeg sprø.

Skrevet

Det tror jeg du har rett i, Trampe. Vi snakket om det i barselgruppa, og da sa helsesøster at store babyer kunne trenge å begynne med grøt tidlig. Har snakket med flere som begynte med grøt etter ca 3 mnd og det gikk helt fint. Hvis det fortsetter sånn om nettene så ville jeg prøvd jeg. Hørtes fryktelig slitsomt ut. Man skal jo fungere også!

Str 68 ja... Vi har ikke begynt på str 62 en gang vi :ler: Tror gutten min er litt i minste laget ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...