Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bilde? Jeg har blitt besatt av vogner i det siste.. men har ikke turd å si noe til mannen om det :fnise:

en oth urban jungle. Blå bag og sort sportsdel :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Scrapping er kjempegøy, men hvordan i all verden har dere tid??? :klø:

Skrevet

Jeg har god tid med ei rolig jente som fremdeles sover nesten hele dagen, men lyst eier jeg ikke. Synes scrapping er driiit kjedelig :fnise:

Skrevet

"Alle" er jo helt scrapping-frelste. Kunne tenke meg å lagd en bok til/om lillegull, men jeg vet at jeg ikke har tålmodight til å gjøre det ferdig. Er ekspert på å begynne på prosjekter og ikke få gjort de ferdige. Kjøpe masse dill og så blir det liggende.... Nei, tror jeg må ha en bok det bare er å fylle inn.

Skrevet (endret)

Noen som har vært på babykino i Oslo, som kan fortelle litt om det? Ser for meg hyl og skrik og at jeg ikke får m meg noe av filmen.

Endret av Elle_liten
Skrevet

Jeg driver med scrapping, men har ikke tid pga en selskapsyk snuppelure. Så her i gården scrappes det ikke for tiden, og takkekortene etter dåpen blir nok bestilt ferdig fra nettet..

Skrevet

Har ikke tid. Jeg bare kjøper jeg, så blir det liggende. Ikke er jeg så flink heller, for jeg har egentlig aldri drevet med det "på ordentlig" Akkurat nå holder jeg på å lese om det da. Og kjøpe, kjøpe.....

Skrevet

Melder meg inn blant de som syns scrapping er driiiiitkjedelig! Det blir veldig fint da, men jeg eier ikke tålmodighet til å pusle med sånt.

Kjøpte ei bok som skulle fylles ut til frøkna, kjøpte ei hvor bare det første året skulle dokumenteres for det skulle jeg vel klare.

Boka er ikke ferdig utfylt enda og bildene som skal limes inn ligger i en bunke inni boka. Og nå er frøkna 3 år... :sjenert:

Noen som har vært på babykino i Oslo, som kan fortelle litt om det? Ser for meg hyl og skrik og at jeg ikke får m meg noe av filmen.

Er en god stund siden nå, men jeg var på Charlie og sjokoladefabrikken på saga kino med frøkna da hun var rundt 4 måneder tror jeg.

Mye vognkaos, men absolutt koselig. Litt grin og gnål ble det jo, men det må man regne med. De fleste var flinke og gikk ut med sine hylende bylter. Eneste var at lyden var ganske høy husker jeg, til tross for at det motsatte skulle være tilfelle. Husker jeg ble veldig positivt overrasket og tenkte at dette måtte vi gjøre mer av, men av en eller annen grunn kom vi liksom ikke avgårde igjen.

Er det bare meg eller handler mange av magasinets artikler om dagen om emner vi har diskutert? Sex etter fødsel f.eks? Kanskje vi inspirerer. :fnise:

Skrevet

Jeg har vært på kino noen ganger med storebror og det gikk supert. Utrolig hvor flinke man er til å blokkere ut andre ungers skriking :fnise:

Skrevet

Jeg har scrappa på lerret og hengt på veggen jeg da. Kjempefint, og litt annerledes enn "vanlige" bilder!

Mamma har scrappa ei sangbok og begynt på babyalbum til småtten. Sangboka er morsom, i litt stort format med laminerte sider sånn at lillemann kan bla i den selv. Den har vel ti sider, med sangtekst og pynt rundt. Jeg synes det er moro med håndlagde ting jeg... Babyalbumet skal til slutt bli som babybøkene man kjøper på butikken, vi skal fylle inn alle de "vanlige" tingene som når han rullet, når han fikk første tann osv osv osv. Og ha bilder med. :)

Regner med jeg får mer tid på kveldene etterhvert som han sovner tidligere og tidligere. Vi er begynt å legge ham i sprinkelsenga nå, i stedet for i vognbagen. Han har jo hele tida vært så flink å sove om natta, men nå har han begynt å våkne oftere. Han er mer sulten, det er tydelig at melka ikke ligger lenge nok i magen. Gleder meg til vi kan begynne med kveldsgrøt :)

Skrevet

Jeg synes scrapping ser kjedelig ut! har aldri prøvd. Dere som driver med det er jammen flinke. Jeg har ikke ork til den slags. Har jeg litt tid til overs blir det KG eller sex med mannfolket. Ikke alltid ungen er like samarbeidsvillig...

Skrevet

Jaja, hver sin lyst er det vel noe som heter :ler:

Skrevet
"Alle" er jo helt scrapping-frelste. Kunne tenke meg å lagd en bok til/om lillegull, men jeg vet at jeg ikke har tålmodight til å gjøre det ferdig. Er ekspert på å begynne på prosjekter og ikke få gjort de ferdige. Kjøpe masse dill og så blir det liggende.... Nei, tror jeg må ha en bok det bare er å fylle inn.

Ja jeg er jo helt nybegynner på scrapping, så bøker/album blir det ikke snakk om her i gården. Her blir det nok bare innbydelser og bordkort til dåpen, og takkekort da...

Babyalbum er kjøpt inn på forhånd det, og det er bare å fylle inn ;)

Skrevet

Jeg kombinerer jeg. Scrapper i den ferdiglagde babyboka :ler:

Æsj, en skikkelig drittdag her i gården med en grinete unge som det må være et eller annet med. Han pleier ikke være sånn.

Han er sulten, men når han får melk så vil han ikke ha...? Begynner å hyle når han har drukket litt, og spytter ut flaska. Akkurat som om han ikke liker melka. Gulper mer enn vanlig gjør han også. Tok tempen, han hadde ikke feber. Hva i all verden er dette for noe da??? Han har ikke hylt så mye på mange uker!

Blir bekymra jeg. Måtte legge han i senga si nå, og han sovnet etter litt hyling. Han var blitt overtrøtt i tillegg. Håper virkelig han får sove noen timer og at det er bedre når han våkner igjen.

Hurra, dette kommer nok til å bli en kjempenatt... :sukk:

Skrevet

Kanskje han er kvalm?

Her er jeg hjemme alene med de to småtrollene. Vi var på sommerfest i bhg til storebror tidligere i dag og han var i seng etter et bad i balja kl 19. Sovnet tvert :Gjesp:.

Nå er lillesøster lagt i sengen sin og er i ferd med å sovne. Må nesten legge henne tidligere enn meg når hun skal sove i egen seng for jeg klarer ikke den gryntingen hennes :ler:.

I morgen tidlig skal det leveres i bhg og deretter til cc vest for å møte venninne med ettåring på café. Skal hente mannen på Fornebu kl 11 og så strake vegen til Charlottenberg for litt harryshopping. Må handle inn mat til dåpen neste søndag.

Skal snart køye. Sist jeg hadde disse to alene om natten (forrige uke) så fikk jeg dårlige 2 1/2 timers søvn etter at storebror hadde hyla hele natten :roll:

Skrevet

Sånn, da køyer jeg. Tulla sover ennå ikke tungt, men jeg prøver likevel med sov-i-ro i det ene øret :fnise:.

Jeg har gjort klar en flaske med biola og melk til plutten i tilfelle han skulle våkne. Da slipper jeg å gå ned i 1 etg mens han ligger og hyler og dermed vekker søsteren.

Natta :vinke:

Skrevet

Natta! :søvn:

Køyer jeg også nå... Best å få seg litt søvn nå, hvis resten av natten skulle bli ille. Han sover enda da, det er jo et godt tegn...

Skrevet
Kjeeeeder meg i dag... *gjesp*

Dagene blir jammenimeg ganske like når man går hjemme med en liten gitt. Tenkte jeg skulle ut og trille en tur, men det blåser jo noe så sinnsykt her. Møblene blir kasta rundt ute på verandaen, er ikke mye fristende å ta med småtten ut da. Æsj, er så dårlig på å komme meg ut om dagene - har ingen å trille med, og det er så kjedelig å labbe rundt alene.

Hm. Begynner å glede meg til 1. september når jeg skal begynne å jobbe igjen jeg faktisk... :sjenert:

Hva med babykino/svømming/sang? Noen steder er det jo også organiserte felles-trilleturer også? Her i byen har de pilates der man kan ta med babyen.

Skrevet

Natten gikk greit med en oppvåkning fra storebror og en mating på lillesøster. Morgenen startet imidlertid kl 06, noe som er aaaaaltfor tidlig for meg :Gjesp:. Fikk kjørt størsten i bhg kl 7.30 og nå ligger tulla og sover litt før vi henter pappan på jobb. Vet ikke om det blir tid til noen harrytur likevel, men vi får se :)

Skrevet

Lillebror ligger ute og sover i vogna si. Vi fikk pakke idag, fra kusina til mannen og hennes familie. Katvig body til lillebror og bok til storebror. Og det som er så gøy er at de fikk gutt nummer to i går så idag må vi ut å kjøpe pakke :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...