MzS Skrevet 10. juni 2008 #4861 Skrevet 10. juni 2008 Hva skjer med tassen min i dag da...! Fikk mat kl 08.30, sovnet kl 10.00 - og sover enda!!! Det er 5 timer uten mat det. Blir nesten bekymret jeg... Bare han ikke er syk eller noe så. Pleier ikke gå stort mer enn 3 timer mellom måltidene på dagtid, så dette er jo unormalt. Skal ikke mer til før en nybakt mor blir bekymret gitt Her ble dåpsinvitasjonene sendt ut i går, har dåp 20. juli. Skulle gjerne hatt det tidligere, men det var ikke ledig i stavkirken før da, og vi vil helst ha det der. Blir en stor dåpsgutt da, på 4 mnd - men dåpskjolen er stor så jeg håper det går bra. Og så er han jo ikke noen monsterbaby akkurat, så tror den skal passe likevel. Planlegger bordpynt osv nå - skal ha hagefest etter gudstjenesten, gleder meg til å pynte og ordne Skal ha stort hvitt partytelt i hagen, og grillbuffet. Tror det blir hovedsaklig lyseblå hortensia og hvite roser, med litt diverse annet innimellom. Hvite duker ned til bakken, og lys blå chiffon som en løper over på midten. Hvite kubbelys i lysglass på bordet (i tilfelle vind). Tror det kan bli fint
Murmelmy Skrevet 10. juni 2008 #4862 Skrevet 10. juni 2008 Er det bare jeg som ikke legger så mye energi i dåpen? Vi skal ha masse deilig grillmat med tilbehør og spise ute om det er fint vær. Det er det eneste jeg har planlagt så langt og tulla døpes om 1 1/2 uke
Nicky B Skrevet 10. juni 2008 #4863 Skrevet 10. juni 2008 Er det bare jeg som ikke legger så mye energi i dåpen? Vi skal ha masse deilig grillmat med tilbehør og spise ute om det er fint vær. Det er det eneste jeg har planlagt så langt og tulla døpes om 1 1/2 uke Er ikke voldsomme planleggingen her heller. Vi skal ha privat navnefest og det blir noe a la grillparty. Tenker vi tar det uti august en gang. Frøkna er hjemme fra barnehagen i dag og, greit med en friskedag hjemme slik at alt snusk er ute av kroppen. Men du verden som hun er oppfinnsom i dag. Masse overskuddsenergi så det holder og jeg er alene med begge to. Tar av meg hatten for alle alenemødre som har slike dager hele tiden, de er virkelig supre!!!!
MzS Skrevet 10. juni 2008 #4864 Skrevet 10. juni 2008 Er det bare jeg som ikke legger så mye energi i dåpen? Vi skal ha masse deilig grillmat med tilbehør og spise ute om det er fint vær. Det er det eneste jeg har planlagt så langt og tulla døpes om 1 1/2 uke Det er nok sikkert mer vanlig å være som deg enn som meg i forbindelse med dåp, hehe... Det er bare det at jeg ELSKER å planlegge fester og begivenheter, har jobbet som blomsterdekoratør så jeg syns det er utrolig gøy å pynte og finne på kreative ting. Har en ganske enkel stil hjemme til hverdags, hater nips og sånt, så jeg tar nok ut pyntesidene ved meg selv på sånne anledninger
Gjest imli Skrevet 10. juni 2008 #4865 Skrevet 10. juni 2008 Her insisterte mamma på å ordne det meste til dåpen! Det bir koldtbord og kaker hjemme hos mamma og pappa. Vi blir ikke mer enn ca 15 stk. Gjør ikke så mye utav det. Dåpen blir på søndag Har endelig hatt 6-ukers kontroll jeg... Til tross for at det er 9 uker siden jeg fødte. Men men. Legen mente i alle fall at jeg hadde hatt mensen, jeg fortalte om blødningen jeg hadde en uke etter renselsen var over. Hadde ikke menssmerter, men ofte mister man jo dem etter at man har fått barn! Men leser her at noen av deres leger mente at det var mer renselse. Da har jeg brukt tampong under renselse hvis så er tilfelle... Ja, ja. Jeg overlever nok. Mulig jeg får satt inn spiral da. Har fått time om en ukes tid og så skal jeg tenke på det. Blir kobberspiral i så fall. Hormonspiral er uaktuelt både pga pris og pga hormoner. Er skeptisk til den slags, og siden jeg går på antiepeleptika, kan det bli kluss med hormonene slik at prevensjonen virker dårligere. Og da er det jo liten vits. Så det blir nok kobberspiral her om det blir noe prevensjon. Vi har jo lyst på nr 2 om ikke altfor lenge da. Men helst ikke om ni mnd... Noen av dere som har kobberspiral eller har hatt/skal ha? Vet man kan blø mer, men det bekymrer meg ikke noe særlig, blør så lite fra før av.
Murmelmy Skrevet 10. juni 2008 #4866 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har hatt kobberspiral og hadde ingen merkbare plager med den utenom at jeg kjente trådene fra dem oppi der. De sier det kan klippes bort Blir nok å velge det samme denne gangen - liker heller ikke å masse hormoner i meg (utenom om de jeg har fra før )
Kykkelikokos Skrevet 10. juni 2008 #4867 Skrevet 10. juni 2008 Liker ikke hormonene jeg har fra før engang jeg Men blir hormonspiral likevel.
Gjest imli Skrevet 10. juni 2008 #4868 Skrevet 10. juni 2008 Hvordan kjenner man de trådene da? Plagsom/merker man det veldig?
LaraCroft Skrevet 10. juni 2008 #4869 Skrevet 10. juni 2008 Vi drar på ferie om ikke lenge og skal blant annet innom Happyland på Svinesund - har hørt det er så mye fint der til baby:) Så jeg lurer på om noen her har vært der jeg og hva dere evt synes om stedet?
marsy Skrevet 10. juni 2008 #4870 Skrevet 10. juni 2008 Vi drar på ferie om ikke lenge og skal blant annet innom Happyland på Svinesund - har hørt det er så mye fint der til baby:) Så jeg lurer på om noen her har vært der jeg og hva dere evt synes om stedet? Helt OK butikk. Ikke så stor som jeg hadde trodd. Men prisene var jo litt lavere på en del ting.
Kykkelikokos Skrevet 10. juni 2008 #4871 Skrevet 10. juni 2008 Happyland er generelt sett billigere enn babyproffsen i Sverige, men butikken ser ikke sånn super-shiny ut akkurat. Du får tenke litt på om det er noe spesielt du kunne tenke deg å kjøpe og se om de har det. De har ikke like stort utvalg av alt. Var og kjøpte badebalje, sånn baby-sitte-ting til badebaljen + parasoll til vognen. Kom på 290 NOK. Synes det var billig. Bilseter og vogner er også billig der
Murmelmy Skrevet 11. juni 2008 #4872 Skrevet 11. juni 2008 Nå må jeg snart finne en vogn - takk høyere makter for bæretøy!!!
MzS Skrevet 11. juni 2008 #4873 Skrevet 11. juni 2008 Kjeeeeder meg i dag... *gjesp* Dagene blir jammenimeg ganske like når man går hjemme med en liten gitt. Tenkte jeg skulle ut og trille en tur, men det blåser jo noe så sinnsykt her. Møblene blir kasta rundt ute på verandaen, er ikke mye fristende å ta med småtten ut da. Æsj, er så dårlig på å komme meg ut om dagene - har ingen å trille med, og det er så kjedelig å labbe rundt alene. Hm. Begynner å glede meg til 1. september når jeg skal begynne å jobbe igjen jeg faktisk...
LaraCroft Skrevet 11. juni 2008 #4874 Skrevet 11. juni 2008 Helt OK butikk. Ikke så stor som jeg hadde trodd. Men prisene var jo litt lavere på en del ting. Trenger ikke være stor bare utuvalget er bra Happyland er generelt sett billigere enn babyproffsen i Sverige, men butikken ser ikke sånn super-shiny ut akkurat. Du får tenke litt på om det er noe spesielt du kunne tenke deg å kjøpe og se om de har det. De har ikke like stort utvalg av alt. Var og kjøpte badebalje, sånn baby-sitte-ting til badebaljen + parasoll til vognen. Kom på 290 NOK. Synes det var billig. Bilseter og vogner er også billig der Skal jo egentlig ikke ha noe spesielt - tenkte på parasoll til vogn, klær og egentlig bare sånt generelt stæsj jeg Nå må jeg snart finne en vogn - takk høyere makter for bæretøy!!! Jepp - fikk prøvd SleepyWrap igår som jeg har lånt av nettshopen vi har handlet på, og det må jeg si var behagelig det - mye bedre enn babybjørnen Og lillegutt storkoste seg der de minuttene jeg prøvde den da - siden det var første gang ville jeg ikke bære altfor lenge - slik at han får en positiv opplevelse av det, hvis han skulle begynne å gråte el.l.
sønnavind Skrevet 11. juni 2008 #4875 Skrevet 11. juni 2008 Vi har vært på trilletur i dag. Var godt da vi endelig kom oss ut, men det er litt pes i og med at vi bor i tredje uten heis. Nå har jentene fått mat og sitter i vippestolene sine og ser på tv. Kjenner en del som er hjemme med barn for tida, men det blir så tiltak å komme seg dit med alt stæsjet vårt, så det blir helst til at vi blir hjemme. Så jeg skjønner hva du mener MzS, selv om jeg sikkert kommer til å grue meg veldig for å dra på jobb igjen når vi kommer så langt.
sønnavind Skrevet 11. juni 2008 #4876 Skrevet 11. juni 2008 Velkommen til sønnavind, forresten! Morro med nye folk! :-D
Murmelmy Skrevet 11. juni 2008 #4877 Skrevet 11. juni 2008 Sånn, da har jeg bestemt meg. Kjøper en ny th urband jungle på Barnas hus til 5000 kr og en brukt bag til kr 850. Skal handles inn i kveld
Kykkelikokos Skrevet 11. juni 2008 #4878 Skrevet 11. juni 2008 Bilde? Jeg har blitt besatt av vogner i det siste.. men har ikke turd å si noe til mannen om det
LaraCroft Skrevet 11. juni 2008 #4879 Skrevet 11. juni 2008 (endret) Nå har jeg blitt hektet på scrapping nå... Tanker suser rundt i hodet mitt om scrapping til dåpsinnbydelser og bordkort, og hver eneste ledige stund går til å surfe på nettet etter ideer Og vi som ikke skal ha dåp før til høsten :dåne: Endret 11. juni 2008 av LaraCroft
monja Skrevet 11. juni 2008 #4880 Skrevet 11. juni 2008 Hekta på scrapping nå jeg og. Handler over evne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå