Murmelmy Skrevet 9. juni 2008 #4841 Skrevet 9. juni 2008 Vi har ikke bordplassering i dåpen, hadde ikke det sist heller da jeg synes det er veldig formelt. Folk får sette seg der de vil og rotere etterhvert
LaraCroft Skrevet 9. juni 2008 #4842 Skrevet 9. juni 2008 Idag sov vi til halv ti - så nå føler jeg meg rimelig uthvilt Dåp her blir ikke før i høst - siden vi bor så langt unna familie og skal avvilke ferie først... Men lillegutt er jo bare 5 mnd når dåpen holdes, så det er vel ikke så ille;) Det blir så sent fordi vi får sponset dåpen og at det skal klaffe for alle... Så det eneste jeg grubler på er om dåpskjolen passer - en litt over 100 år gammel kjole som har gått på runde i familien min. Men så er det ingen som har vært så store som lilllegutt heller - derfor blir det spennende å prøve den i ferien og se om det er mulighet for å bruke kjolen:)
Trampe Skrevet 9. juni 2008 #4843 Skrevet 9. juni 2008 Vi hadde heller ingen bordplassering. Alle fikk sitteplass og alle ble mette allikevel Det var veldig koselig ihvertfall Jeg skal se om jeg finner noen bilder, jeg må vente til noen sender meg noen. Kameraet vårt ble selvsagt tomt for batteri midt i dåpen, og de bildene som ble tatt var dårlige.. Lillemann har sovnet i babygymmen. Lille søtingen min.
Kykkelikokos Skrevet 9. juni 2008 #4844 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Jeg brukte en topp som var mulig å dra ned og amme i. Bunad var totalt uaktuelt, både pga varmen og pga amming. Vi ordnet ikke og styrte så mye. Jeg hadde kjøpt lys i sølv, servietter i litt sånn sølvaktig hvit med noe sånn opphøyd mønster, og så to enkle vaser med hver sin rosa calla i. Bestilte koldtbord og dåpskake fra cateringselskap. Jordbær og is til dessert. Hadde ikke fast bordplassering. Endret 9. juni 2008 av Kykkelikokos
Nicky B Skrevet 9. juni 2008 #4846 Skrevet 9. juni 2008 Så flinke alle er, planlegging av dåp etc. Vi skal ha navnefest vi, men lengre enn det har vi ikke kommet i planleggingen. Frøkna er hjemme fra barnehagen i dag. Fikk feber i går og i dag kaster hun opp. Så langt har hun spydd ned badet og soverommet. Var nå jeg skulle ønske jeg var hun reklamedama med 8 armer. Håper bare ikke at dette smitter over på veslegutt!
sønnavind Skrevet 9. juni 2008 #4847 Skrevet 9. juni 2008 Vi skal heller ikke ha bordplassering, i den forstand at vi skal ha bordkort og bestemte plasser. Men bordene må jo plasseres på et vis, og det legger litt føringer på hvor mye lys og annen pynt som trengs Men nå har vi fått kjøpt litt som jeg tror blir kjempefint! Så da er det ute av verden, heldigvis.
LaraCroft Skrevet 9. juni 2008 #4848 Skrevet 9. juni 2008 Lillegutt har sovet usammenhengende idag. Sover en time ca av gangen, før han våkner igjen. Men så trøtt han er da men våkne, det skal han:) Og strever som bare det med å få hendende i munnen sin, smatter høylydt og så blir han frustrert fordi han ikke får riktig sugd - stakkar lillegutt
monja Skrevet 9. juni 2008 #4849 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Dåp om 2 uker her og. Og jeg har ikke sett lokalet vi skal være engang. Vi skal pynte med masse lyseblå lys og hvite roser så det er vel bare å plassere og dandere etterhvert. Kjøper hvite papirduker og så skal vi låne en blå duk som mamma og pappa brukte til kakebordet da lillebroren min ble konfirmert. Vi skal ha den på kakebordet vi og. Jeg tror jeg har alt på g. Koldtbord er bestilt (viltkoldtbord), men jeg må ordne tilbehør selv. Tilbehør er billig når jeg ordner det selv fikk jeg med mer kjøtt De tar seg jaggu godt betalt for tilbehøret. Kakebaking har jeg satt bort til mamma og stesvigermor. Dåpskaka kommer i tillegg og så kjøper jeg ei kake fra Lierne Bakeri. Endret 10. juni 2008 av monja
April Skrevet 9. juni 2008 #4850 Skrevet 9. juni 2008 Anbefaler OTH, murmelmy Den er bare helt fantastisk-elsker den over alt på jord!! Vi har dåp 20. juli. Aner ikke hva jeg skal ha på meg enda. Men tror ikke det blir bunad, må vel regne med å amme. Christian skal ha dåpskjole som svigermor broderte i hardangersøm til Victoria sin dåp. Den er kjempe fin! Gelder meg til å bruke den. Har begynt å forberede dåpen noe. Skal jo ha det på kroa til stefaren min og vi skal ha koldtbord. Regner med at mamma og svigermor baker kaker og så baker jeg kanskje en selv. Får se. Vi blir ganske mange. Vi har bedt 43 med stort og smått og de som kommer til kaffen.. Vet ikke hvor mange som kommer enda da, er jo midt i fellesferien..
Murmelmy Skrevet 9. juni 2008 #4851 Skrevet 9. juni 2008 Murmelmy: Hva med en OTH? Det er nok den det blir, gitt
Murmelmy Skrevet 9. juni 2008 #4852 Skrevet 9. juni 2008 Da har tulla snart sovet i egen seng i en time, første gang hun legger seg før oss
marsy Skrevet 9. juni 2008 #4853 Skrevet 9. juni 2008 Vi skal også ha navnefest, men ikke før i oktober! Navnefesten blir kun arrangert én gang på våren og én gang på høsten visstnok, og den på våren passet dårlig. Men da har jeg bare ekstra god tid på å se smashing ut.....
monja Skrevet 9. juni 2008 #4854 Skrevet 9. juni 2008 Vi la lillemann klokka 17.45 - etter at han hadde tatt godt for seg av begge brystene - og han sover enda :dåne:
April Skrevet 10. juni 2008 #4855 Skrevet 10. juni 2008 Når det gjelder mensen snakk - leste jeg tidligere (husekr ikke hvem i forumet her) om noen som hadde blødning etter et opphold fra renselsen, hvor det ikke var smerter... Har snakket med legen min - for jeg har hatt det akkurat likedan - det er ikke snakk om mensen, bare en rest fra renselsen. Ved mensen skal det være menssmerter visst... Jeg har hvertfall nevnt det.. Men legen min sier det samme som din. Så da er det nok ikke mensen som er tilbake. Håper ikke det, den kan godt vente litt..
monja Skrevet 10. juni 2008 #4857 Skrevet 10. juni 2008 Vi har hatt den perfekte natta. Lillemann sov fra 17.45 til 23.45. Da ammet jeg litt mens mannen varmet flaska De la seg igjen klokka 00.06 og han sov til klokka 06 i morges. Jeg ammet han og han spiste masse. Jeg har jo den sprengen på morgenen, men etter at han var ferdig så puppene ut som vrengte lommefor Og jammen sov han ikke til klokka 9. Da var han sulten igjen. Fikk av pysj, ble vasket og stelt og fikk pupp igjen. Kvart på 10 var han i drømmeland. Har puttet inn smokken tre genger, men han sover søtt. Tror ikke han kommer til å sove så alt for lenge da, for han gjør normalt sett ikke det på dagtid. Da er det mer cowboystrekk vi snakker om her
Catus Skrevet 10. juni 2008 #4858 Skrevet 10. juni 2008 (endret) Vi skal også ha navnefest, men ikke før i oktober! Navnefesten blir kun arrangert én gang på våren og én gang på høsten visstnok, og den på våren passet dårlig. Men da har jeg bare ekstra god tid på å se smashing ut..... Vi vurderer også navnefest. Og dersom det blir det blir det ikke før i oktober her heller. Som hos dere arrangeres det to ganger i året. Men vi har ikke bestemt oss helt enda for om vi skal ha en privat fest eller om vi skal ta det hos HEF. Blir det privat blir det nok i løpet av sommeren. Vi får se hva det blir til. ------- Jeg har også fått blødninger. Den startet i forrige uke, hele to uker etter at renselsen var over. Og jeg blør enda. Ikke mye, men nok til at jeg må bruke tampong. Klarer ikke bind mer, så da ble det OB. Men fy så vondt det var å sette den inn de første dagene! Nå ser jeg bare frem til kontrollen hos gyn. neste uke, slik at jeg kan få svar på om dette er mensen eller noe annet. Har ikke lyst på mensen allerede! Endret 10. juni 2008 av Bippe
Catus Skrevet 10. juni 2008 #4860 Skrevet 10. juni 2008 (endret) Velkommen til sønnavind, forresten! Morro med nye folk! :-D Endret 10. juni 2008 av Bippe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå