Nicky B Skrevet 7. juni 2008 #4822 Skrevet 7. juni 2008 Blæh, da var tfk'en solgt . Blir spennende med en klassisk vogn, det har jeg aldri hatt Da ble det som jeg mistenkte... , uff, synd det da! Må si du tar det pent. Hadde min kjære kommet hjem med en vogn ut av det blå som jeg ikke hadde så veldig lyst på, hadde jeg ikke gjort som du gjorde. Jeg hadde lagt ut den vognen tvert for salg og ikke vurdert å beholde den en gang. der finner dere ikke meg! Ikke meg heller! Jeg føler meg veeeeeldig ferdig med graviditet og fødsler. (mulig det kanskje endrer seg om noen år.. ) Må bare spørre om noen her vet.. Er det vanlig å miste mensen når man har hormonspiral? Det tror jeg faktisk legen min sa noe om på 6 ukerskontrollen når hun gikk gjennom de ulike prevensjonsvalgene uten at jeg tør si noe hundre prosent. Det var i hvertfall en av spiralene man ikke fikk så mye eller ingen mens med, men jeg husker ikke om det var kobber eller hormonspiral. Selv aner jeg ikke hvilken prevensjon jeg skal gå for, syns spiral høres skummelt ut. Men cerazette høres skumlere ut. Vi er så fruktbare at jeg tror jeg kan bli gravid igjen på en minipille.
Catus Skrevet 7. juni 2008 #4823 Skrevet 7. juni 2008 (endret) Jeg mener også å ha hørt at man kan miste mensen med hormonspiral. Derfor frister det meg med en en slik. Men vi får se hva gyn. sier og anbefaler når jeg skal på kontroll den 19.juni. Endret 7. juni 2008 av Bippe
Gjest imli Skrevet 8. juni 2008 #4824 Skrevet 8. juni 2008 Også du som var sååååå utålmodig når du ventet på fødsel.... tullejente Høres ut som T enten har økedøgn/periode, ellers er han kanskje bare tørst fordi det er varmt? Jeg vet, jeg var kjempeutålmodig! Men så var ungen ute, og jeg synes nesten det var trist! Inbiller meg at neste gang skal jeg nyte svangerskapet mye mer, og håpe det varer lengst mulig! Ja, ja, jeg tror i alle fall at det kommer til å bli litt lettere neste gang. Det er jo så spennende; og jeg tror ikke jeg kommer til å være så bekymra for alt mulig neste gang i alle fall Blir ofte spising nå ja, og han spiser så lite av gangen. Mulig det er varmen?
Gjest imli Skrevet 8. juni 2008 #4825 Skrevet 8. juni 2008 Man kan miste mensen av hormonspiral ja. Jeg synes det høres skummelt ut jeg!
LaraCroft Skrevet 8. juni 2008 #4826 Skrevet 8. juni 2008 Hadde endelig igår - det var jammen på tide Når det gjelder mensen snakk - leste jeg tidligere (husekr ikke hvem i forumet her) om noen som hadde blødning etter et opphold fra renselsen, hvor det ikke var smerter... Har snakket med legen min - for jeg har hatt det akkurat likedan - det er ikke snakk om mensen, bare en rest fra renselsen. Ved mensen skal det være menssmerter visst... Et annet spm også - for dere som går på cerazette - er det slik at man må MÅ vente med å begynne med den til første mensdag? vet det står i bruksanvisningen...
Murmelmy Skrevet 8. juni 2008 #4827 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har begynt med cerazette nå, jeg. Kan jo ikke vente til mensen kommer om den ikke er her før om åtte mnd slik som sist? :klø: Forresten, hva med oss som ikke har menssmerter i det hele tatt? Hvordan skal vi vite om det er den "ekte" tanta som kommer valsende?
LaraCroft Skrevet 8. juni 2008 #4828 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har begynt med cerazette nå, jeg. Kan jo ikke vente til mensen kommer om den ikke er her før om åtte mnd slik som sist? :klø: Forresten, hva med oss som ikke har menssmerter i det hele tatt? Hvordan skal vi vite om det er den "ekte" tanta som kommer valsende? Nei, tenkte selv å starte så fort som mulig med prevensjon, har jo allerede hentet cerazette på apoteket - men ble litt usikker da jeg leste om når jeg skulle starte med den... *løper å tar en nå jeg* Når det gjelder menssmerter så refererer jeg bare det legen sa til meg. Jeg var/er jo rimelig sikker på at jeg hadde mensen selv også, da renselsen var over og det gikk en uke før jeg fikk blødning igjen. Hadde heller ikke smerter da når blødningen kom - som jeg selv tror var mensen.
Kykkelikokos Skrevet 8. juni 2008 #4829 Skrevet 8. juni 2008 Man kan miste mensen ved bruk av hormonspiral, ja. Kobberspiral derimot, kan gi større blødninger og mer smerter. Det er jo rart om man ikke kan begynne med Cerazette før man har fått første mens. Da er det jo kanskje ikke nødvendig å bruke minipiller i heletatt da, for da vil man jo kanskje ha sluttet å amme allerede når man kan begynne på pillene.. Vi har forresten hatt dåp i dag Live synes det er litt varmt, så hun digger den nye gulvviften vi har fått. Her er et bilde av mormor og Live foran viften.
monja Skrevet 8. juni 2008 #4830 Skrevet 8. juni 2008 Gratulerer med dåpsbarnet, Kykkelikokos. For et herlig bilde
sønnavind Skrevet 8. juni 2008 #4831 Skrevet 8. juni 2008 En kan begynne å ta Cerazette når som helst, men må bruke annen prevensjon de første sju dagene for å være "sikker". Tror det står i pakningsvedlegget, ellers var det det legen sa til meg.
monja Skrevet 8. juni 2008 #4833 Skrevet 8. juni 2008 Mannen gikk og la seg med Lillemann og flaska. Han har puppenekt på kvelden, men på dagtid funker det som bare det. Han pupper litt på kvelden, men det er ikke mye kult altså.
marsy Skrevet 8. juni 2008 #4834 Skrevet 8. juni 2008 Må bare spørre om noen her vet.. Er det vanlig å miste mensen når man har hormonspiral? Sikkert andre som har svart på det allerede, men: ja, det er vanlig å få minimale blødninger eller miste mensen helt på hormonspiral. Med kobberspiral blør man ofte kraftigere. Så, selv om hormonspiral er dyrere er det verdt pengene bare på grunn av det! 2 uker til min er på plass
Trampe Skrevet 8. juni 2008 #4835 Skrevet 8. juni 2008 Jeg er begynt på cerazette, og har ikke fått mensen tilbake. Kan jo ikke vente til det, hvem vet når den kommer?? Jeg begynte på første mandagen etter jeg henta resepten jeg... Vi har også hatt dåp i dag. Lillemann har vært fantastisk, han sov seg igjennom hele kirka, til og med når han fikk vann på hodet. Presten holdt opp alle barna etterhvert som de ble døpt (sånn a la den apa i Løvenes Konge) og da slo lillemann opp øynene, så ut over menigheten, gjespet og sovnet igjen. Han har vært bare blid og god i hele dag, og vi har hatt en flott dag! Nå er han i seng og vi er trøtte. Skal slappe av litt før vi tar kvelden vi også. I morgen blir det husarbeid og klesvask for alle penga.
Trampe Skrevet 8. juni 2008 #4837 Skrevet 8. juni 2008 (endret) Jeg hadde bunad på...så det hadde blitt litt vanskelig Det er en halvtimes kjøring fra huset til kirka også, så det siste jeg gjorde før vi kjørte var å tvangspuppe en ikke så sulten unge. Men han måtte pent spise Han holdt seg fint da, sovna i bilen og fikk ikke pupp før vi var kommet hjem igjen etter tre timer. Det gikk heldigvis bare fint Jeg vet ikke hva det er som er på gang her, men jeg har sånn melkespreng for tida. Han spiser nøyaktig like ofte som han har gjort de siste ukene, og tømmer ikke puppen helt hver gang, men det har han ikke brukt å gjøre heller. Dere skulle sett meg i går kveld. Jeg la lillemann halv ti, jeg og ei venninne satt oppe og drakk vin og koste oss til halv ett. Da hadde jeg forferdelig spreng, og ikke pumpa tilgjengelig, så den som sto og håndmelket seg selv i vasken for å lette på trykket, det var jeg... Spruten sto, da følte jeg meg skikkelig melkeku altså. Lillemann våkna klokka fem, og da var jeg like sprengt igjen. Måtte opp og skifte innlegg fire ganger i løpet av natta. Det er flott å ha nok melk, men hallo... håper det stabiliserer seg litt nå snart. Endret 8. juni 2008 av Trampe
Kykkelikokos Skrevet 9. juni 2008 #4838 Skrevet 9. juni 2008 Jeg lot være å ta bunad på meg av nettopp den grunnen Får vi se bilder av dere?
Murmelmy Skrevet 9. juni 2008 #4839 Skrevet 9. juni 2008 Gratulerer til alle dåpsbarn! Vi skal i ilden om to uker... ...jeg sitter her nå, jeg UTEN vogn. Begge vognene ble solgt i helgen og jeg skulle ønske tfken min ikke fikk noe oppmerksomhet. Dessverre gikk den først og nå har jeg ingen vogner. Lurer på hvilken jeg skal velge...
sønnavind Skrevet 9. juni 2008 #4840 Skrevet 9. juni 2008 Vi skal døpe på søndag og jeg har ikke ordnet noenting. Maten har vi bestilt, mor ordner dåpskjoler og selskapet skal være hos svigermor. Jeg synes det er så vanskelig å kjøpe pynt og planlegge bordplassering hjemme hos dem, så det må hun hjelpe meg med i dag. Jeg er egentlig mer glad i å lage mat enn å pynte, så da det ble bestemt at vi skulle bestille koldtbord gikk piffen litt ut av meg. Når jeg ser hvor mye andre ordner og styrer føler jeg meg som en dårlig mor. Men de blir nok døpt disse også Jeg er ganske spent på dette med ammingen osv. Skal ha bunad i kirka, men tenkte å skifte etterpå. Klarer bare ikke å bestemme meg for hva jeg skal ha. Kjøpte en veldig fin hvit kjole til 17. mai, men den er jo nesten like upraktisk å amme i som bunad... Og fine topper eier jeg nesten ikke, så kanskje jeg rett og slett må på shopping?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå