Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lillemann ligger på fanget til pappa'n. Der får han en flaske med melk som jeg har pumpa. Han vil jo som kjent ikke ha pupp i noen stor grad på kvelden. Så da pumper vi og gir litt ekstra der. Han fikk pupp først og nå har han slukt 150 ml fra flaske i tillegg :dåne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å legge ut salgsannonse på begge så mannen har en sjanse ;). Den som går først forsvinner ut av huset :fnise:

Skrevet
Jeg kommer til å legge ut salgsannonse på begge så mannen har en sjanse ;). Den som går først forsvinner ut av huset :fnise:

Da tror jeg faren er stor for at TFK'en ryker...

Skrevet

God morgen folkens!

2 små milepæler nådd i dag :)

1. Barnevakt for første gang i går kveld - moren min passet han fra kl 18 til kl 24 mens vi var på grillfest. Gikk kjempebra, han var blid og fornøyd og lett og legge selv om ikke vi var der også. Sååå deilig å være sosial uten barn igjen også!

2. Bare 1 mating i natt - for første gang! Lillegutt sov fra ca 20.30 til kl 04.00! Fikk mat og sov videre til kl 07.30. Føltes helt himmelsk å bare stå opp en gang i løpet av natta! :juhu: Håper dette fortsetter altså...

Velkommen i klubben, sønnavind! Og grattis med 2 små... Ønsket meg tvillinger jeg også, men er vel i grunnen glad for at jeg bare har én likevel nå ;)

Skrevet

Velkommen til verdens beste barsels-klubb, sønnavind ;)

Så stas med to små :) Det er nok en stor berikelse i livet.

Skrevet
Velkommen i klubben, sønnavind! Og grattis med 2 små... Ønsket meg tvillinger jeg også, men er vel i grunnen glad for at jeg bare har én likevel nå ;)

Velkommen til verdens beste barsels-klubb, sønnavind ;)

Så stas med to små :) Det er nok en stor berikelse i livet.

Takk, takk :)

Jeg tenkte aldri på at jeg kunne komme til å få tvillinger, jeg. Søskenbarnet mitt fikk for tre år siden, og det er jo arvelig, men tenkte at ettersom hun fikk kom ikke jeg til å få. Ble allikevel ikke veldig overraska da de så to stykker på ultralyd, den siste uka før vi var der fikk jeg en veldig sterk følelse av at det var to. Det er moro, og faktisk ikke så slitsomt som jeg trodde det skulle være. Vi fikk to sterke jenter til termin, som foreløpig er glade i å sove om natta. Utrolig hva man orker når man bare sover sånn noenlunde. De har holdt show om kvelden siden de ble født, men det begynner også å gå seg til, så nå er som regel begge i seng til rundt åtte. Før spiste de mer eller mindre i et fra seks til ti, utrolig at det er plass til så mye i en liten mage.

Så eneste bekymring med jentene akkurat nå er skjevheten i nakken til lillesøster. Håper manuellterapeuten kan hjelpe henne, og at det ikke trengs altfor mange behandlinger.

Skrevet

Utrolig varmt om dagen! Godt det skal bli annet vær til uka nesten... Vi har vært på stranda vi. Men det ble ikke noe bad på bebisen, så varmt i vannet er det ikke.

Hvor ofte spiser deres unger? I det siste har det vært amming bare 1-2 timer etter forrige måltid. Og han bruker så lang tid på å spise også. Så jeg gjør stort sett ikke annet enn å amme nå om dagen... Kjenner jeg begynner å bli lei... Er det meninga at det skal ta over en time å amme? :klø: Helsesøster sa at maks en halvtime var "riktig", men da er det grining en halvtime etterpå etter mer mat, så det er jo lite vits i. Skal han få spist ordentlig, må jeg bruke minst 45 minutter på amminga. Ofte med en bleieskiftepause i mellom for å få vekket ham.

Skrevet

Ja da er jeg inne her igjen, og så MYE som dere skriver da jenter...går ikke an å være borte en uke herfra før sidene ruller opp :fnise:

Har hatt farmor til lillegutt på besøk en uke nå, og det har vært :sol: hele tiden her, så jeg har prioritert å være ute og sammen med farmor istedet for her inne... men jeg har ike glemt dere:)

Nå har lillegutt startet å prate mye, eller lage mange lyder da... Og han snur seg over på siden - gutten er jo ikke så "gammel" da... så morsomt å se utviklingen på lillegutt :hjerter_rundt:

Jeg bestilte meg jo en slik SleepyWrap som Murmel snakket så pent om, jeg har ikke mottatt den enda :forvirret: er det noen andre som har det?

Vi reiser på ferie neste helg og jeg vil så gjerne ha med den jeg:)

Men men...nå er det amming på gang og så får jeg nyte sola så lenge den er her:)

Skrevet

Nå har han sovet i sele på meg i halvannen time! To og en halv time siden sist han spiste! Snakk om deilig!

Skrevet

Har ikke mottatt den enda jeg heller Lara, men den kommer nok ikke før om en drøy uke. Dette er jo en forhåndsbestilling (derav frakt inkl i prisen) og hun skulle sende inn bestillingen mandag som var. Tar deretter to uker :)

Skrevet

Har vært innom graviditetsforumet og oppdatert meg i graviditetsdagbøkene, og gleder meg vilt til neste gang! Kan nesten ikke vente... Herlighet, jeg må være gal... Vi får vente et halvt år før vi begynner med noe prøving i alle fall. Men jeg synes det var trist å ikke være gravid lenger, jeg, fra det øyeblikket jeg fødte omtrent....

Skrevet
Har vært innom graviditetsforumet og oppdatert meg i graviditetsdagbøkene, og gleder meg vilt til neste gang! Kan nesten ikke vente... Herlighet, jeg må være gal... Vi får vente et halvt år før vi begynner med noe prøving i alle fall. Men jeg synes det var trist å ikke være gravid lenger, jeg, fra det øyeblikket jeg fødte omtrent....

Også du som var sååååå utålmodig når du ventet på fødsel.... tullejente :ler:;)

Høres ut som T enten har økedøgn/periode, ellers er han kanskje bare tørst fordi det er varmt?

Skrevet

Jeg og tror han kanskje er inne i økeperiode eller at han er tørst, imli. Du får bare holde ut og se om det bedrer seg etterhvert.

Han tassen min spiser jevnt over hver 3 - 4. time så han holder lenge på maten selv om det er varmt. Han har fått litt vann innimellom, men bare når det er som varmest.

Fikk en hyggelig mail fra henne som vi bestilte sjalene av om at hun tilbakeførte 55 kroner til kontoen min. Jeg hadde jo feilinnbetalt porto, men orka ikke å gjøre noe med det. Likevel fikk jeg igjen pengene.....skikkelig god service :mrgreen:

Nå ligger lillemann og sover. Han har sovet en gang før idag, i bare bleien, og det var deilig det. Men så måtte "hjelpsomme" storebror vekke han :sur: Nå sover han igjen og jeg håper han sover en times tid til. Da har han sovet 90 minutter iallefall.

Skrevet

Blæh, da var tfk'en solgt :(. Blir spennende med en klassisk vogn, det har jeg aldri hatt ;)

Skrevet

Bra det ikke bare er meg :sjenert:

Skrevet
Bra det ikke bare er meg :sjenert:

:fnise: der finner dere ikke meg!

Skrevet
Har ikke mottatt den enda jeg heller Lara, men den kommer nok ikke før om en drøy uke. Dette er jo en forhåndsbestilling (derav frakt inkl i prisen) og hun skulle sende inn bestillingen mandag som var. Tar deretter to uker :)

Okei...jeg som ønsket å vise den frem til familie i ferien :sukk:

Ikke no` å gjøre med det nei...

Skrevet

Koser oss bare hos svigers vi. Deilig vær, så ungene har sprunget lettkledd hele dagen.

Var og gikk tur til ungenes oldemor for å vise frem lillebror. 40 min gange hver vei, og den tok vi i sjalet. Deilig.

Nå sover lillemann, får se om han gjentar natten fra i går. Da sov han fra 23-02.30, pupp, sov fra 02.45-04.30, pupp, sov fra 04.45-08.30.

Vi blir her til mandagsmorgen, reiser hjem med båten kl 06 sammen med svigerfar da.

Skrevet

Må bare spørre om noen her vet..

Er det vanlig å miste mensen når man har hormonspiral?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...