sønnavind Skrevet 6. juni 2008 #4781 Skrevet 6. juni 2008 Tja, jeg vet ikke hvordan det er å ha "bare" en, men jeg tenker ofte at det skulle jeg fiksa ganske greit. Vi klarer oss nå også, men det er godt å ha bestemødre som gjerne hjelper meg.
marsy Skrevet 6. juni 2008 #4782 Skrevet 6. juni 2008 til sønnavind. Jeg har alltid ønsket meg tvillinger faktisk. For da hadde jeg vært ferdig med alt av graviditet og fødsel samtidig Sendte mail til barnefysioterapauten i kommunen i dag. Vesla er fortsatt elendig til å løfte hodet, og jeg trengte litt råd. Og jeg fikk svar nesten med en gang, med mange gode tips. Testet ut et av dem nettopp, og da fikk hun løftet hodet mye bedre med en gang. Er så fornøyd. Helsesøster har jeg aldri fått noe nyttig ut av....
monja Skrevet 6. juni 2008 #4783 Skrevet 6. juni 2008 Hva slags råd fikk du da, marsy? Vi løfter ikke hodet så alt for mye her heller.
marsy Skrevet 6. juni 2008 #4784 Skrevet 6. juni 2008 Hva slags råd fikk du da, marsy? Vi løfter ikke hodet så alt for mye her heller. Problemet her er at hun hele tiden tar armene bakover. Tipset var derfor å rulle sammen et teppe og legge det under brystet hennes. Så passe på at albuene kommer foran teppet, slik at hun ikke klarer å ta dem bakover. Da bruker hun underarmsstøtten. Nå fikk hun ihvertfall løftet høyere enn noen gang (selv om hun har en del å gå på). Satser på at det blir lettere å trene for henne nå. Før har hun jo bare fått vondt av å prøve å løfte på helt feil måte. Andre tips var å trene med henne på brystet/magen vår, mens vi lå på gulvet. Da har vi kontroll over armene hennes.
sønnavind Skrevet 6. juni 2008 #4785 Skrevet 6. juni 2008 til sønnavind. Jeg har alltid ønsket meg tvillinger faktisk. For da hadde jeg vært ferdig med alt av graviditet og fødsel samtidig Det er absolutt en av fordelene med tvillinger, ja. Jeg har ingen ambisjoner om at disse skal ha flere søsken enn hverandre. En graviditet holder lenge:) Dessuten øker jo sjanse for tvillinger når man bikker 30, har tvillinger fra før og tvillinger i familien, og flere tvillingpar tar vi nok ikke sjansen på... Lillesøster her er heller ikke noe flink til å ligge på magen. Liker det ikke noe særlig, og er veldig ustabil slik at hun gjerne bikker etter svært kort tid. Hun skal til manuellterapeut i neste uke, er ganske skjev i nakke og rygg og surver mye når hun ligger på gulvet. Håper han kan hjelpe henne, for det er tydelig at hun har endel plager med det. Måtte til fysioterapeut for å få ordentlig hjelp, helsesøster ba meg kun om å stimulere henne til å se mot venstre ettersom hun helst vil se mot høyre.
Trampe Skrevet 6. juni 2008 #4786 Skrevet 6. juni 2008 Bra du legger ut tipsene marsy, vi er flere som ikke er flinke til hodeløfting nemlig.. Det andre tipset du sier har vi brukt en del, og det er han flink til! Men armene henger jo helt slapt. Jaja. Løfter deres babyer hodet og ser seg rundt når de sitter på armen da? Det gjør min nemlig. Det er bare når han ligger at han ikke løfter det stort.
marsy Skrevet 6. juni 2008 #4787 Skrevet 6. juni 2008 Løfter deres babyer hodet og ser seg rundt når de sitter på armen da? Det gjør min nemlig. Det er bare når han ligger at han ikke løfter det stort. Når jeg sitter, og hun ligger på brystet, da løfter og holder hun hodet godt opp. Hun holder hodet en stund når vi går rundt også, men tipper fremover med jevne mellomrom (er ikke lett å holde når vi er i bevegelse). Tror derfor ikke det er noe feil med nakken. Men hun ligger med hodet på skakke ganske ofte. Så vi tar uansett turen til en manuellterapaut hun anbefalte bare for å kontrollere at alt er i orden.
monja Skrevet 6. juni 2008 #4788 Skrevet 6. juni 2008 Løfter deres babyer hodet og ser seg rundt når de sitter på armen da? Det gjør min nemlig. Det er bare når han ligger at han ikke løfter det stort. Det gjør min. Han er så nysgjerrig at han ikke kan gå glipp av noe Og da løftes hodet kjempebra. Det er når han ligger på gulvet at interessen dabber av.
sønnavind Skrevet 6. juni 2008 #4789 Skrevet 6. juni 2008 Begge løfter og holder hodet fint når de bæres, men vi merker stor forskjell på dem. Storesøster er mye mer stabil enn lillesøster og bikker svært sjelden framover.
monja Skrevet 6. juni 2008 #4790 Skrevet 6. juni 2008 Velkommen til oss forresten, sønnavind Kjekt med nye ansikter
sønnavind Skrevet 6. juni 2008 #4791 Skrevet 6. juni 2008 Velkommen til oss forresten, sønnavind Kjekt med nye ansikter Takk for det:) Leste litt i mars/april-klubben mens jeg gikk gravid, men det ble aldri til at jeg skrev noe. Formen var heller dårlig, så mesteparten av tida gikk med til svært passiv tv-titting. Ble til og med hekta på Hotel Cæsar. Håper jeg glemmer å se på når det starter igjen til høsten :gjeiper:
Murmelmy Skrevet 6. juni 2008 #4792 Skrevet 6. juni 2008 (endret) Hei Jeg fikk beskjed på 6 ukerskontroll i går om at jeg ikke skulle drive å tene nakken, det gjør de selv etter eget behov. Legen her er også fysioterapeut. Da er vi hjemme etter et døgn hos mamma og mannen er også hjemme... Han hadde med seg en ny vogn , en Emmaljunga Mondial Duo Combi i off white skinn :overrasket:. Noen som har en slik vogn og er fornøyde? Har sagt til ham at vi kun beholder den om vi får solgt tfken vår... - også jeg som ELSKER tfk'en Endret 6. juni 2008 av Murmelmy
Nicky B Skrevet 6. juni 2008 #4793 Skrevet 6. juni 2008 Sønnavind! Gratulerer med tvillinger Tenker du ikke har fritidsproblemer da?! Murmelmy: Jeg har ei venninne som er fysioterapeut og hun sa også dette med nakken. Frøkna hatet mageleie, så det gjorde vi ikke så mye og hun ble tidlig veldig sterk i nakken. Helsesøster sa på kontroll til meg at jeg ser dere har trent masse på mageleie, hun ble litt paff da jeg sa at det har vi nesten ikke gjort i det hele tatt.. Skjønner godt at du ikke har lyst til å kvitte deg med TFK'en, det er en flott vogn! Jeg har ingen erfaring med EmmaLjunga, men syns ikke de vognene er så fine. De ser så store og uformelige ut på en måte. Men det er meg da.
Kykkelikokos Skrevet 6. juni 2008 #4794 Skrevet 6. juni 2008 Hvorfor har mannen kjøpt ny vogn, mummel? Er han ikke fornøyd med TFK'en? Emmaljungaen er vel mye tyngre å drasse inn og ut av bilen. Og du er jo glad i å bære også
monja Skrevet 6. juni 2008 #4795 Skrevet 6. juni 2008 Hvorfor har mannen kjøpt ny vogn, mummel? Er han ikke fornøyd med TFK'en? Emmaljungaen er vel mye tyngre å drasse inn og ut av bilen. Og du er jo glad i å bære også Tror bare jeg signerer denne jeg.
marsy Skrevet 6. juni 2008 #4796 Skrevet 6. juni 2008 (endret) Jeg fikk beskjed på 6 ukerskontroll i går om at jeg ikke skulle drive å tene nakken, det gjør de selv etter eget behov. Legen her er også fysioterapeut. Murmelmy: Jeg har ei venninne som er fysioterapeut og hun sa også dette med nakken. Frøkna hatet mageleie, så det gjorde vi ikke så mye og hun ble tidlig veldig sterk i nakken. Helsesøster sa på kontroll til meg at jeg ser dere har trent masse på mageleie, hun ble litt paff da jeg sa at det har vi nesten ikke gjort i det hele tatt.. Men hvordan trener de nakken hvis de ikke ligger på magen? :klø: Hvis jeg ikke legger henne på magen blir hun jo liggende på ryggen hele dagen (og natta for den del), synes det er litt stusselig også. Hun holder hodet når jeg bærer henne, men absolutt ikke lenge av gangen. Endret 6. juni 2008 av marsy
Murmelmy Skrevet 6. juni 2008 #4797 Skrevet 6. juni 2008 De skal "trene" nakken i sitt eget tempo. Samme gjelder gåing osv. Når det gjelder denne vogna så er jeg så sinnsykt enige med dere! Jeg synes Emmaljungaen er stor og absolutt ikke meg. TFKen er sporty og snerten og absolutt meg . Jaja, om vi ikke får solt tfken så skal i hvertfall emmaljungaen selges! Den skal ikke i bruk før den andre er solgt. Men, vognene er like tunge...
Trampe Skrevet 6. juni 2008 #4799 Skrevet 6. juni 2008 Da får jeg slå et slag for Emmaljunga siden ingen andre gjør det Jeg har Emmaljunga Edge, og elsker vogna! Ja, den er stor, men den er lett å manøvrere og absolutt ikke tung i det hele tatt
monja Skrevet 6. juni 2008 #4800 Skrevet 6. juni 2008 Ser det er overvekt av Emmaljunga her i byen så mange slår nok et slag for den
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå