Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når er det vanlig at livmoren er flyttet seg helt opp til navlen? Magen min buler også :)

Tror jeg har kjent liv, jeg er i uke 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor da jeg var 15+5, og livmora var nesten opp til navlen. Nå er den over. Jeg var 16+ett eller annet da jeg begynte å tro at jeg kjente liv. Første gang jeg var bombesikker på at det er babyen jeg kjenner og ingenting annet, var jeg 17+3. Har kjent litt nesten hver dag siden det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 + 4 i dag og er vel da inne i min 13 uke? Er skråsikker på at jeg kjenner noe. Har slik kiling og leamus hopping som jeg kjenner igjen fra når jeg gikk med førstemann.

Legen jeg hadde UL hos på mandag sa at han ble veldig overrasket om jeg ikke kjente noe snart, med tanke på morkakens plassering etc.

Så jeg mener at det er lillingen jeg kjenner, selv om mange mener det er umulig så tidlig.

;)

Det jeg kjenner kan beskrives som leamus, men ikke sånn gjentakende som leamus. Bare et lite rykk nå og da.

Hvordan var morkaka di plassert? (Fikk beskjed om at min lå lavt, og at det muligens var grunnen til småblødningene. Uten at det har noe med sammenhengen å gjøre.... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes min kjennes ut som den er langt over navlen, men det er mulig jeg bare innbiller meg det. Jeg vet ikke hvor langt det er vanlig at den er kommet opp når man er i uke 16, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg kjenner kan beskrives som leamus, men ikke sånn gjentakende som leamus. Bare et lite rykk nå og da.

Hvordan var morkaka di plassert? (Fikk beskjed om at min lå lavt, og at det muligens var grunnen til småblødningene. Uten at det har noe med sammenhengen å gjøre.... :sjenert: )

Morkaka var plassert godt bakover sa legen og da tenkte ikke jeg på å spørre hva det ville si. :sjenert:

Med førstemann lå morkaka på forsiden og den dempet en del av sparkene, så da var det tider når jeg syns jeg kjente for lite... Nå blir det vel motsatt etterhvert?

:fnise:

(off topic, men jeg husker med førstemann, når hun hadde snudd seg med hodet ned, så kjente jeg skarpe fingre som kraslet meg nede i bekkenet. Det var snålt det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det veldig bra. Er fortsatt trøtt, men ikke like ille som det var. Orker litt mer etter jobb nå, selv om det fortsatt kan variere litt fra dag til dag. Jeg er fortsatt like sulten også, men prøver å begrense meg litt og å spise så sunt jeg kan. ;)

Ellers kjenner jeg ikke noe til verken livmor eller livstegn. Magen kjennes fortsatt myk helt ned til skambeinet. Skulle ønske jeg kunne kjenne noe snart.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(off topic, men jeg husker med førstemann, når hun hadde snudd seg med hodet ned, så kjente jeg skarpe fingre som kraslet meg nede i bekkenet. Det var snålt det!)

Sånn var det hos meg og. Kjente neglene som krafsa på innsiden der. Helt merkerlig.

Her er formen utrolig bra egentlig. Nesten litt for bra igjen. Er 11+5 idag. Og i morgen er min aller første svangerskapskontroll. Må si jeg er litt spent. Og forhåpentligvis er det bare en liten mnd eller så til ordinær UL.

Noen som har hørt noe fra LaraCroft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt noe fra LaraCroft?

Hun har ikke vært innom tråden og fortalt hvordan UL'en gikk.

Uff, håper at alt har gått bra og at hun ikke har hatt tid til å oppdatere her inne fordi de tok seg noen feriedager i hovedstaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips - her er jeg :lete:

Var riktig som Nicky B trodde, vi har tatt noen feriedager i samme slengen.

Oppdatering fra UL - vi så hjertet som banket som bare det, alle armer og ben var på plass :fnise: alt var som det skal.

Fosteret var veldig fotogent, så vi fikk noen bra bilder. Det lå på tvers så vi så det fra siden, men det snudde seg to ganger da, fra fjeset ned og opp til fjeset opp og ned. Det var morsomt å se.

Kjæresten synes at dette var helt topp og spurte og grov :love:

Vi fikk vite at jeg er lenger på vei en jeg trodde - etter mål på fosteret. Så idag er jeg ca 13+5. Herregud, inne i min 14ende uke allerede...spennende dette.

Trøttheten begynner å avta og det er bare så deilig. Men som Bippe sier - sulten er vedvarende :fnise: alt går ned...Prøver jo å være sunn da, men innimellom tar godtelysten overhånd, og det gjør meg ingenting :ler:

alt bra her jenter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk bra med deg, LaraCroft!

Jeg skal til legen i morgen, håper å få høre hjertelyden. Fant den ikke sist gang så jeg er rimlig nervøs nå ja. Er 15 uker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fantastisk UL LaraCroft. Gleder meg masse til jeg får se knøttet igjen.

Akkurat nå er jeg i et vakum føler jeg. Vekta bare stiger og magen blir større, men jeg kjenner ingen ting... Må vel kanskje smøre meg med litt tålmodighet enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og vips - her er jeg :lete:

Var riktig som Nicky B trodde, vi har tatt noen feriedager i samme slengen.

Oi! Nå følte jeg meg litt synsk her! :fnise:

Så godt å høre at alt er bra!!!!! Da har du fått termin ca den 13 april i stedet da? Jeg var også et par dager lengre enn jeg trodde, så jeg har foreløpig tatt over din gamle termin den 16 april. :)

(Tror tickeren min teller litt på halv tolv eller at de opererer med forskjellig lengde på svangerskapet)

Nå har ikke jeg kontroll før enn jeg skal til jordmor 2 november. Leeeeeeeenge å vente. Er spent på vekta. Er egentlig ikke noe særlig sulten, er ingenting som frister annet enn vann med lime og mandariner/ appelsiner og epler. Kanskje jeg får et frukttre?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja. Lurer på hvor mye jeg veier... Vekta her hjemme har streika, jeg veier alt fra 54 til 70 kg på den... :ler:

Stoler ikke på den nei. Har veid 68-69 kg hele svangerskapet så får vi se i morgen om det er noen forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ikke sant? :lol:

Hadde jeg vært førstegangs hadde jeg ikke vært fornøyd med en sånn kontroll, men nå synes jeg i bunn og grunn det var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ringte de fra gyn.pol. De hadde fått henvisning fra fastlegen min om UL, men det sto da ikke noen termindato på den :lol: Men nå er de iallefall informert og jeg venter spent på brev fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...