Kykkelikokos Skrevet 5. juni 2008 #4761 Skrevet 5. juni 2008 Vi skal ha dåp nå på sødag. Presten var her i forgårs. Makan til tørrpinn. Han ba til og med for oss Men det trengs vel, så store syndere som vi er
Kykkelikokos Skrevet 5. juni 2008 #4762 Skrevet 5. juni 2008 Nicky: Blås en lang marsj i hva legen sa. Det er du som kjenner barnet ditt best og vet om det trenger mer enn MM. Det er jo ikke akkurat noe lettvint å drive på og koke flasker og vann og styr, så man gjør jo ikkke det for å få det mest mulig lettvint for seg selv.
Nicky B Skrevet 5. juni 2008 #4763 Skrevet 5. juni 2008 -EA- Håper pc'en din er friskmeldt snart, du er savnet! Takk, Monja og Kykkeli. Jeg vet jo at jeg bare skal blåse av den kommentaren, men jeg får følelsen av at de syns jeg er håpløs mor som ikke har peiling på amming i det hele tatt. Usj, i dag skal være den store husarbeiddagen her i heimen. Men jeg har ikke ånden.
monja Skrevet 5. juni 2008 #4764 Skrevet 5. juni 2008 Lillemann slurper kaldt vann rett fra kjøleskapet. Tydeligvis godt ja. Og så sint når det ikke er mer
Kykkelikokos Skrevet 5. juni 2008 #4766 Skrevet 5. juni 2008 Drikker han kaldt vann altså? Det gjør ikke snuppa her. Hun tar det inn i munnen og bare lar det sikle ut igjen
Trampe Skrevet 5. juni 2008 #4767 Skrevet 5. juni 2008 Drit i legen, Nicky B! Det er bare tullprat, du vet selv hva som er best for ditt barn. Du er sikkert en veldig god mamma Vi har også dåp på søndag, og reiser i morgen. Det skal bli godt med noen dager borte, jeg føler det blir mye av det samme om og om igjen her hjemme. Lillemann har heldigvis sovet godt i natt da, fra 22 til 05, så til 08 og så til 10. Men han har vært trøtt i dag uansett, han sov en time på meg mens vi var på besøk, sovna i bilen på tur hjem og sover ennå. Han har vel sovet en time nå. Det er uvanlig, men deilig for meg Vi har fantastisk vær, jeg må ut og trille senere for å nyte det mest mulig :-D
Gjest imli Skrevet 5. juni 2008 #4768 Skrevet 5. juni 2008 Hei hei alle sammen Nå er mann og barn hos svigers, og jeg er alene hjemme. Luksus! Nå har jeg dusja (hadde ikke fått vaska håret på ei uke - lekkert) og så er det tid for KG. Blir ikke så ofte tid til det om dagen så n benytter jeg sjangsen. Lille bebisen blir litt enklere å legge fra seg. Nå kan jeg legge ham i vogga i våken tilstand, og så kan han ligge der og og "snakke" med seg selv opp til en halv time flere ganger pr. dag. Da får jeg i alle fall gjort litt! Det er deilig. Sove alene er det ikke så mye av ennå. Han sover i vogna, vi går tur hver dag, og så hender det jeg kan få lirket ham over i vogga hvis han sovner under amming. Da kan han sove der 10-15 min hvis jeg er heldig... Han har sovet i egen seng noen få ganger den siste uka. Deilig å ha senga for seg selv et par timer i alle fall... Nå har blødningen min stoppet igjen, 6 dager etter at den begynte, så det var nok mensen. Håper jeg, for da vet jeg i alle fall hvor lenge det er til neste gang. Hvis den fortsetter å være regelmessig da. Vet ikke hvordan det er. Og hvis dette var mensen, så hadde jeg null menssmerter! :juhu: Det håper jeg virkelig fortsetter! Litt greit å vite hvor jeg er hen i syklusen også, da vi ikke kommer til å bruke noen prevensjon. Har hatt sex en del ganger nå. Det er fortsatt ganske vondt!
Nicky B Skrevet 5. juni 2008 #4769 Skrevet 5. juni 2008 Da har det altså skjedd, det som jeg har fryktet. I ammetåka åpnet jeg døra (det vil si døra var åpen for å få litt gjennomtrekk, men jeg kom til døra) med halve puppen ute og en våt lekkasje på andre puppen. Det gjorde nok inntrykk hos nabolagets 9 klassinger som solgte mormors havreflarn til inntekt for tur til Polen...
MzS Skrevet 5. juni 2008 #4770 Skrevet 5. juni 2008 Da har det altså skjedd, det som jeg har fryktet. I ammetåka åpnet jeg døra (det vil si døra var åpen for å få litt gjennomtrekk, men jeg kom til døra) med halve puppen ute og en våt lekkasje på andre puppen. Det gjorde nok inntrykk hos nabolagets 9 klassinger som solgte mormors havreflarn til inntekt for tur til Polen... Hehehe... Ja, da ga du hvertfall de 9. klassingene noe å prate om på skolen i morgen Høres ut som om ting er på bedringens vei, Imli! Så bra! Det meste retter seg etterhvert... Det har det hvertfall gjort her - og regner med at det bare blir bedre og bedre utover nå
Kykkelikokos Skrevet 5. juni 2008 #4771 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Så godt å høre at ting går seg litt til, imli. Det høres veldig kjent ut egentlig! Det var slik hos oss også, og nå sover snuppa i egen seng hver natt. Nicky: Hoho. I går kom naboen inn mens Live lå på puppen. Det var så varmt at jeg hadde tatt av meg både bukse og tskjorte, så jeg satt der hipster-truse og amme-bh. Både ytterdøren og verandadøren stod på vidt gap for å få gjennomtrekk, så det var jo bare for naboen å gå inn etter at han ringte på. Vi førte en lengre samtale mens Live lå der og puppet Det er utrolig hvor mye man forandrer tankegang ang. nakenhet og kropp etter at man får barn. Endret 5. juni 2008 av Kykkelikokos
monja Skrevet 5. juni 2008 #4772 Skrevet 5. juni 2008 Hvor mye vann får han om gangen, Monja? Drikker han kaldt vann altså? Det gjør ikke snuppa her. Hun tar det inn i munnen og bare lar det sikle ut igjen Han får ikke så mye. Bare en ørliten slurk. Vi fyller på med pupp etterpå. Og han drikker det kaldt ja. Ikkeno problem det. Vi har vært på dåpssamtale. Var jo så herlig å komme inn i kirka, for der var det kaldt. Lillemann ble jo såklabert sulten, og i mangel på oppvarmingsmuligheter ble det kald morsmelk på han. Men han glufsa det ned det og Akkurat som broren sin liker han kald melk.
Kykkelikokos Skrevet 5. juni 2008 #4773 Skrevet 5. juni 2008 Så genialt at han drikker kald drikke da! Må jo være supert når man er ute på tur.
monja Skrevet 6. juni 2008 #4775 Skrevet 6. juni 2008 Så genialt at han drikker kald drikke da! Må jo være supert når man er ute på tur. Det ble veldig enkelt ja. Vite at det ikke er noen krise om jeg ikke får varmet melka. Smurfen var sånn han og. Ville ha kald MME, men han var litt eldre da. Rundt halvåret. Hva skjer på disse dåpssamtalene? Vi fikk bare en kort gjennomgang av hva som skulle skje. Hvilken rekkefølge vi skal inn i kirken i. At vi skal gå i prosesjon. Så fikk vi et hefte vi skal gi til fadderne og en gjennomgang av gudstjenesten. I grove trekk var vår prest en som korta ned dåpsgudstjenesten så godt det går. Det blir bare ett vers av hver salme, det skal leses to tekster og de blir lest etter hverandre istedet for at det drøyer med salmer mellom. Jeg fikk inntrykk av at dette var en prest som ville gjøre unna gudstjenesten fortest mulig Så fikk vi se dåpssakristiet hvor vi skal gjøre klar dåpsbarna og stille opp i prosesjon. Det blir trangt ja, for vi er 5 par med dåpsbarn og 12 faddere som skal inn der på samme tid.
monja Skrevet 6. juni 2008 #4776 Skrevet 6. juni 2008 Gubben var oppe med lillemann i natt. Vi la han rett i vugga i går kveld, men han fant ikke roen. Lå bare og gulpet og var urolig. Da jeg la meg halv 1 hadde han ligget våken neddi vugga si i to timer. Bare grynta og glist hele tiden Da jeg titta oppi til han da jeg la meg lå han der og skinte som en sol Iallefall endte det med at gubben ikke klarte å sove i "bråket" hans, tok han med opp og ga han mat før han havna i vognbagen igjen. Der sover han som en stein
April Skrevet 6. juni 2008 #4777 Skrevet 6. juni 2008 Så flott, imli at ting har bedret seg Nå har blødningen min stoppet igjen, 6 dager etter at den begynte, så det var nok mensen. Håper jeg, for da vet jeg i alle fall hvor lenge det er til neste gang. Hvis den fortsetter å være regelmessig da. Vet ikke hvordan det er. Og hvis dette var mensen, så hadde jeg null menssmerter! Det håper jeg virkelig fortsetter! Sånn var det her også. Ingen smerter og heller ikke sånne blødninger som før, så hvis det fortsetter sånn er det helt greit for meg at mensen kom tilbake så tidlig!! Jeg har også prøvd vann på Christan og det går ned, men må være lunkent. Men jeg syns han gulper sånn etterpå. Angrer på at vi ikke har tatt dåpen nå i juni, skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg ville vente helt til 20. juli... Ja, ja for sent nå uansett. Invitasjonene er sendt ut!
marsy Skrevet 6. juni 2008 #4778 Skrevet 6. juni 2008 Så flott at ting går bedre Imli Sakte men sikkert ordner det seg. Jeg leste notater fra første ukene vi hadde vesla, og ble overrasket over at vi hadde så mange slitsomme netter - det her jeg nesten glemt nå nemlig Her knipes det for harde livet.... noen sjangs for å få underlivet i god gammel form igjen?
sønnavind Skrevet 6. juni 2008 #4779 Skrevet 6. juni 2008 Jeg vil også være med å skravle! Jentene mine er født 29. februar, men hadde termin 11. mars, så jeg føler at jeg hører mest med i mars/april. Jeg fikk altså tvillinger som er drøye tre måneder nå. Akkurat nå ligger de og sover etter at vi hadde et katastrofalt forsøk på å kose oss ute på plenen i borettslaget. Endte med et hylekor av en annen verden. Er ikke alltid så enkelt å forstå hva de vil...
Trampe Skrevet 6. juni 2008 #4780 Skrevet 6. juni 2008 29. februar, morsom dato :-D Og så tvillinger da... :dåne: Jeg har mer enn nok med en jeg! Men det er vel dobbelt så moro og dobbelt så mye kos også Velkommen i klubben skal du være!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå