Kykkelikokos Skrevet 4. juni 2008 #4741 Skrevet 4. juni 2008 Tro om jeg kan dra på barseltreff på helsestasjonen uten baby? :klø: Nå er det jo litt sent med svar, men hvorfor skulle du ikke kunne dra uten baby? Det er jo bare prating som foregår, og jeg antar at snakketøyet ditt fungerer selv uten baby tilstede
Kykkelikokos Skrevet 4. juni 2008 #4742 Skrevet 4. juni 2008 (endret) *snip* Det er ikke mulig å skjemme bort så små barn, mener nå jeg. Hvis du vil ha noe som er litt mindre knotete enn sjal, så kan du prøve Mei Tai, eller en en formsydd bære-dings. Du kan jo titte på en Ergo (formsydd) inne på lotusbarn.no Babybjørn anbefales ikke fordi barnet ikke sitter ergonomisk riktig (knærne skal være høyere enn rumpen), og fordi det blir vondt i lengden for den som bærer. Men det er jo bedre enn ingenting når man føler at man trenger å få hendene fri for kortere stunder. Når snuppa her kun vil være oppå eller inntil meg tar jeg det som et tegn på at hun trenger nærhet, kos og tryggheten hun får fra meg. Jeg synes ikke man skal bekymre seg for at de skal bli bortskjemte. Jeg tenker helt motsatt, jeg. Jeg er glad for at hun vil være inntil meg og få kos, og gruer meg til den dagen hun begynner å løsrive seg og ikke vil ha kos fordi hun heller vil leke og være selvstendig Men det kommer jo selvfølgelig til et punkt hvor man må ha litt pusterom. Så du skal ikke ha svart samvittighet, blåmeisa. Man må prøve og feile som mamma. Babyen din har garantert ikke tatt skade av å ligge der den ene gangen Endret 4. juni 2008 av Kykkelikokos
monja Skrevet 4. juni 2008 #4744 Skrevet 4. juni 2008 Gikk på barseltreff med lillemann pent parkert hos farmor. De hadde kosa seg begge to (og hun ga han ikke NAN idag ) Det var 10 mamma'er på treff, inkl. meg, og vi skal treffes igjen om 2 uker. Selvfølgelig akkurat da jeg har frisørtime så den må jeg bytte. Det endte vel opp med 4 gutter og 7 jenter tror jeg (ett tvillingpar). Nå har jeg puppet og mannen og lillebror ligger på rommet til smurfen siden det er kaldest der. Skal se om han klarer å sove litt. Smurfen leker ute på verandaen. Vi har satt opp basseng til han.
Kykkelikokos Skrevet 4. juni 2008 #4745 Skrevet 4. juni 2008 monja: Har du med deg lillebror til frisøren? Jeg har lurt på akkurat det der nemlig.. Hvordan man skal få klippet håret
monja Skrevet 4. juni 2008 #4746 Skrevet 4. juni 2008 monja: Har du med deg lillebror til frisøren? Jeg har lurt på akkurat det der nemlig.. Hvordan man skal få klippet håret Jeg vurderte det, men så er heldigvis mannen på aktiv sykmelding så han får ta seg av han så lenge. Ellers måtte han nok vært med ja. Det hadde neppe gått bra.
monja Skrevet 4. juni 2008 #4747 Skrevet 4. juni 2008 Lillemann fikk smake vann i kveld. Og han ble såååå sinna da det plutselig forsvant
Trampe Skrevet 4. juni 2008 #4748 Skrevet 4. juni 2008 Jeg allierte meg med ei venninne da jeg var hos frisøren. Jeg hadde med meg barnevakt Og så amma jeg mens blekinga virket (jeg stripet håret) og det gikk bare godt.
blåmeisa Skrevet 5. juni 2008 #4749 Skrevet 5. juni 2008 Da har jeg prøvd babybjørnen, men jeg er nok ikke fornøyd. Vi trenger nok mer tid for å sette oss inn i den. Jeg syntes l.illemann ble hengende litt langt borte fra meg, litt i løse luften, så der trenger jeg nok noen justeringer. Så virket det ubehaglig å være i en slik stilling, han sitter jo liksom på rompen... Men lillemann selv, digget det, den korte tiden han fikk prøve!
monja Skrevet 5. juni 2008 #4750 Skrevet 5. juni 2008 Sitter og venter på at lillemann skal våkne. Han har sovet fra 22.45 uten å være våken
MzS Skrevet 5. juni 2008 #4751 Skrevet 5. juni 2008 Sitter og venter på at lillemann skal våkne. Han har sovet fra 22.45 uten å være våken Urettferdig!!! Ser heldigvis ut til at lillegutt har vennet seg til varmen nå da. Sover hvertfall fra 20-21 til 07-07.30 igjen med to matinger mellom. Og en lang lur på morgenen + et par-tre kortere lurer utover dagen. Virker generelt sett mye mer fornøyd nå enn for noen dager siden, så da virker det jo som han syns det er greit med varmen nå. Det eneste er mellom 12 og 15 sånn ca, når det er på det varmeste - da er han litt grinete. Men så er det jo 28-29 grader i skyggen her også da... :dåne: Det verste er egentlig når han skal legge seg på kvelden - selv om vinduet har stått på vidt gap hele dagen (og gjør det også om natten) og jeg har lystett rullgardin for å stenge ute sola, så er det 26-27 grader der når han skal legge seg. Stakkars klumpen... Huff, lurer på om vi må kjøpe air condition jeg.
monja Skrevet 5. juni 2008 #4752 Skrevet 5. juni 2008 Han sover enda :dåne: Nå har jeg pumpet av det verste trykket (= 200 ml) så nå kan jeg fungere litt
Murmelmy Skrevet 5. juni 2008 #4753 Skrevet 5. juni 2008 Hei på dere, og for noen skjønninger dere har! I dag skal vi 6 ukers kontroll og deretter til mamma på ferie til i morgen. Storebror er i bhg, men vi henter ham etter kontrollen... >Deilig vær!!!
Nicky B Skrevet 5. juni 2008 #4754 Skrevet 5. juni 2008 :dåne: Lillegutt sovnet i armene mine i går ved 22 tida, fikk lirket ham i senga og han sov til 06:50!!!!!! Våknet med en spreng i fra h.....e, hadde begynnende spreng før jeg la meg, men orket ikke pumpe (det var over midnatt) og jeg regnet med at han skulle våkne maks et par timer senere... Liker ikke sånne voldsomme soveøkter- det går utover en allerede prøvet produksjon. Som forøvrig får meg over på et annet poeng. Var på sykehuset i går til kontroll med veslegutt (etter sykehusoppholdet får han nå jevnlige kontroller på sykehuset) og jeg sa til legen at han får en eller to flasker MME om dagen. Han får alltid pupp først, men er han mer sulten etter at begge bryst er tømt, får han litt MME og da spiser han alt fra 60 til 120 ml. Og da får jeg leksa om at gutten helt sikkert har økedøgn og at det ikke er merkelig at produksjonen min er laber når han ikke får spise hele tiden. Kjente jeg ble så lei meg, er ikke snakk om at jeg nekter gutten pupp. Han får pupp når han er sulten, det kan gå alt fra 1 til 3 timer mellom hver amming. Men når puppene er tømt og gutten hyler etter mer mat og napper frustrert i puppen og ingen melk kommer fordi det ikke har bygd seg opp nok, skal han da bare få hyle og være sulten fordi han har "økedøgn"? Da har han økedøgn hver dag da. Og han hadde ikke spist 60 til 120 ml etter amming om han ikke var sulten? Ikke tar det mange timer før han vil ha mat igjen heller, han følger 1 til 3 timers intervallene. Uff, dette ble lang tyting, men jeg blir litt frustrert. Beslutningen om å spe på med MME var ikke enkel å ta. Jeg fullammet jo søsteren hans uten problemer og har egentlig vært litt "ammepoliti", så når jeg oppdaget at det ser rett og slett ikke ut til at jeg har nok- i hvertfall ikke når det bare går 1 time mellom hver amming- ble jeg ordentlig lei meg. Veslegutt veier nå forresten 4,9 kilo og er 58 cm lang!
-Ea- Skrevet 5. juni 2008 #4755 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Skulle bare si i fra at jeg er her altså! Sliter med virus på pc'n Lillegutt veier nå 6,935 og er blitt 63,5 cm lang..... 3 mnd på søndag som kommer!!! Store gutten min Må si jeg savner dere litt, kiipt å ikke få henge med :cry: Endret 5. juni 2008 av -Ea-
MzS Skrevet 5. juni 2008 #4756 Skrevet 5. juni 2008 Vi har savnet deg også Ea Få PC'en frisk igjen så du får hengt med igjen da! 3 mnd ja... Tenk at barna våre er sååååå store alt! Jammen har tiden flydd! Syns akkurat vi var midt i føderacet jeg...
pondusa Skrevet 5. juni 2008 #4757 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Lillebror er 4 uker i dag han. Er vel minstemannen her inne. Jeg hadde en uoffisiell veiing på badevekta i dag, den viste en differanse på 4,3 kg. Opp ca 200 g siden forrige torsdag. Skal ta 1mnd veiing på helsestasjonen på mandag, det blir første gang vi veier der, og så skal vi på 6-ukers kontroll den 19.juni. Endret 5. juni 2008 av pondusa
blåmeisa Skrevet 5. juni 2008 #4758 Skrevet 5. juni 2008 hmm lurer på om det ikke er jeg som har den minste her... men jeg veide han i dag og da var 4310, 10 uker gammel. Men født 6 uker før tiden sså han hadde vært fin størrelse på hvis han hadde vært født til termin. Han er iallefall matglad. HELDIGVIS!!
monja Skrevet 5. juni 2008 #4759 Skrevet 5. juni 2008 Vet du, Nicky, jeg synes du bare skal stenge ut sånne teite kommentarer fra legen jeg. Det er du som kjenner din baby best og da synes jeg du skal gjøre som du synes er best. Han får jo masse morsmelk selv om det blir litt MME og. Du skal iallefall ikke ha dårlig samvittighet
monja Skrevet 5. juni 2008 #4760 Skrevet 5. juni 2008 Lillemannen min er 9 uker idag Jeg orka ikke å veie han på 2 mnd den 3. juni, ei heller idag. Nå skal vi ta neste veiing 3. juli, når han er 3 mnd. Da han var 8 uker forrige torsdag var han 5250 gram. Ikke er det lenge igjen til dåp heller.....samtale med presten i kveld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå