Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har ikke bært noen av mine noe særlig. Men så vil ikke de bæres heller. Det vil si, snart 4 åringen vil bæres nå :fnise:

Du kan jo prøve BabyBjørnen din, blåmeisa. På min står det på justeringen av stykket som skal være mellom beina hvor store de kan være. Her er det 53 - 60 cm, 60 - 66 cm og 66 - 90 cm.

Nå har jeg bare en gammel BabyBjørn da, men vi skal låne en nyere versjon fra søskenbarnet mitt, for gubben er sær som fy når det kommer til å bruke sjal eller mt.

Endret av monja
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en baby bjørn liggende, jeg har skjønt at de ikke er noe særs, men vet ikke helt hvorfor?

En babybjørn er ikke særlig god for skuldre/nakke/rygg over tid etterhvert som ungen blir større. Den funker fint på korte bæringer, men skal man bære mye og lenge er det lurt å gå for en som er mer ergonomisk og som har hoftebelte slik at vekten fordeles jevnere.

Skrevet

Vesla har våknet hver 2-3. time i natt. Noe hun ikke har gjort siden hun var 1 mnd gammel.... var vel varmen regner jeg med. Hun sov jo MYE på dagen i går også.

Er fortsatt usikker på hva jeg skal ha på vesla i dag. Men vi får bare prøve oss fram.... huff hadde ikke engang tenkt på at hun kan bli solbrent. Bør man bruke solkrem da?

Skrevet

Vi bruker ikke solkrem, men så er han ikke direkte i sola heller da.

Skrevet

Han sover enda....så for ikke å eksplodere måtte jeg pumpe for 2 timer siden. 440 ml :dåne:

Skrevet

jeg tror du kan bruke BB fra 3,5 eller 4 kg, blåmeisa.

jeg synes også at sjal var kronglete første gang jeg prøvde (fra baby shop), men kjøpte et fra Looma (http://lotusbarn.no/butikk/). dette er tynnere i stoffet og mye nettere. knytinga lærer man seg etterhvert. speil er en fin ting!

Jeg har en mei tai fra samme sted (baby hawk), som er lettere å knyte på

beklager liten skrift. Ammer....

Skrevet

monja: ligger alltid i skyggen her også..

tror jeg skal innom butikken og se etter en solhatt til vesla. Luene sklir nesten alltid av når hun snur hodet rundt omkring

Skrevet

Da er storungene reist på besteforeldre-ferie. Svigers var her i byen i går og tok de med seg da de reiste.

Lillebror og jeg trillet oss en skikkelig lang tur i går ettermiddag og bare koste oss på kvelden.

I dag sov vi til vi våknet kl 8, og sto opp til strålende sol og 19 grader.

Har en "trimme-med-vogn" avtale med en venninne som fikk baby i feb. Skal bli deilig å gå tur i dette nydelige været. Og så kan jeg jo være ute så lenge jeg vil, uten å tenke på at unger skal hentes i bhg.

Koooooooser oss med andre ord.

Skrevet (endret)

Tror dere Murmelmy luktet at vi tok opp bære-temaet igjen?? :fnise:

(Ser at du er pålogget nederst på siden her)

Endret av Elle_liten
Skrevet

Tro om jeg kan dra på barseltreff på helsestasjonen uten baby? :klø:

Skrevet

:fnise:

Skrevet
Tro om jeg kan dra på barseltreff på helsestasjonen uten baby? :klø:

Why? :klø:

Skrevet
Why? :klø:

Det er så vanvittig varmt der. Gammelt hus uten særlig mulighet til å lufte - annet enn med åpne vinduer.

Skrevet

Skjønner. Du får be dem skaffe vifte, hvis dem ikke har d fra før.

Skrevet

Hvorfor får jeg "en meter" med plass inder innleggene mine? Ingen andre som får d, jo.....hm....

Skjønner dere at jeg kjeder meg i dag, når jeg kan lure på sånne viktige ting?

*overvåke håndverkeren*

Skrevet

Lillemann har også vært våken ofte i natt. Vanligvis holder det med to puppinger mellom 21:30 og 10:00, men i natt har det vært ihvertfall fire og 08:30 var han lys våken. Mulig det er varmen som gjør det ja... Jeg fikk lagt ham igjen rundt 10:00, fordi han blir så enormt grinete når han står opp såpass tidlig. Men det holdt en halvtime, så var han våken igjen. Nå er han småsutrete igjen... tror jeg må gå meg en tur. Det er jo fantastisk vær ute, så det blir vel bare deilig å gå seg en tur :)

Skrevet

har nettopp vært ute og gått tur i 2 timer jeg. kjempedeilig!

nå puppes det, så må det skiftes bleie og så skal vi på butikken en tur.

Skrevet

Tullejente :ler:

I går var forbanna Get nede på området så det ble hverken internet eller Frustrerte fruer på meg :(. Var ikke oppe før i 140-tiden i dag, men vret har vært supert (i dag også), så jeh har grilla spekket til nå. Lillemor har sovet i vognen størstepaten av tiden i en kortermet tunika og tøybleie. Står i skyggen så det har vært akkurat passe.

Våken nå og rapes mens jeg skriver - multitasking ;)

Her har vi prr dags dato ikke hatt en eneste våkennatt ennå *bank i bordet*, håper det fortsetter :Nikke:

Nå skal jeg ut i solen igjen!

Skrevet

Jeg hade forresten en helvets natt fra mandag til tirsdag. Mannen var borte og storebror holdt det gående fra kl 23.15-05.15 (da var det morgen) bortsett fra to timer. Heldigvis sov tulla gjennom det hele...

MEN, om morgenen skulle storebror være snill og hjelpe mamma -> resultatet var et stk lillesøster på magen på gulvet...ned fra sengen vår som er en drøy halvmeter høy :(

Dro på legevakten med henne og bekreftet det jeg trodde, alt var bare bra med henne :). Har ikke noen merker noe sted og humøret er som vanlig på topp.

Hun sover frmaleis nesten hele dagen, bortsett fra et par-tre timer om kvelden. Deeeeilig!

Skrevet
Hvorfor får jeg "en meter" med plass inder innleggene mine? Ingen andre som får d, jo.....hm....

Skjønner dere at jeg kjeder meg i dag, når jeg kan lure på sånne viktige ting?

*overvåke håndverkeren*

Mulig det er en minstestr på hver post, og så ser man det bedre på dine innlegg fordi du ikke har signatur som tar opp plass?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...