marsy Skrevet 3. juni 2008 #4701 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har også avent pumpa, men får heller ikke helt dreisen. Synes jeg pumper og pumper og nesten ingenting kommer ut. Etter de første par gangene slutter jo strålen med en gang :klø: Hvis jeg skal ut har jeg pumpet og satt melken i kjøleskapet. Har også melken i Avent-begerne. Siden melken holder seg noen dager i kjøleskapet kan jeg begynne å pumpe 2 dager før jeg skal bort. Har hatt en slitsom natt. Hele familien er forkjøla, og plages av varmen Heldigvis sovnet vesla på sofaen etter frokost og sov i 2 1/2 time. Hun som aldri bruker å sove på dagen... så da fikk jeg tatt meg en lur samtidig Vi bruker 2 bleiene til Libero. De er fra 3-6kg, og hun er vel ca 5kg nå. 2 uker til vi skal på 3 mnds kontroll. Da har vi fått en ny helsesøster, så det blir spennende. Forrige helsesøster gjorde så stor greie ut av at vesla ikke vokste så fort i lengden... Håper hun har strekt seg litt denne gangen.
Kykkelikokos Skrevet 3. juni 2008 #4702 Skrevet 3. juni 2008 (endret) Vi slenger ut puppen på de rareste stedene her også. Folk glor, men det får de bare gjøre. Angående pumping så tipper jeg at det er utdrivningsrefleksen din som ikke starter Elle_liten. Du bør prøve å håndmelke eller "fikle litt" () med brystvorten for å sette i gang utdrivningsrefleksen før du begynner å pumpe. Eventuelt kan du få resept på amme-nesespray som inneholder samme hormon som kroppen produserer naturlig for å sette i gang refleksen. Husk å være ren på henda før du fikler med brystvorten Endret 3. juni 2008 av Kykkelikokos
Kykkelikokos Skrevet 3. juni 2008 #4703 Skrevet 3. juni 2008 marsy: det er naturlig at strålen blir mindre, ref. utdrivningsrefleksen. Den starter som oftes igjen etter noen min.
Trampe Skrevet 3. juni 2008 #4706 Skrevet 3. juni 2008 Så herlig bilde, marsy Treninga gir resultater! Lillemann løfta seg opp på albuene nå når han lå på gulvet. Det gikk om lag fem sekunder før han datt ned igjen, men han gjorde det ihvertfall Og så ruller han fra rygg og over på sida. Så langt bare høyre side, men han ruller jo, det gjorde han ikke i går... Vi har det så varmt! Nå ligger han uten bleie på leketeppet sitt. Han har rullet seg av håndduken han lå på, så jeg må vel gå og fikse litt. Han har en tendens til å tisse overalt nemlig
Elle_liten Skrevet 3. juni 2008 #4707 Skrevet 3. juni 2008 Nå sover lillemann for fjerde (!!) gang i dag ute i vogna. Han vil ikke roe seg, eller kanskje jeg er dårlig på timing. Enten så er d rap som sitter fast, en gulp som gir problemer eller han er sulten. Kjenner at jeg blir litt matt. Jeg er generelt litt matt om dagen. Begynner å føle meg litt spist opp av d lille krapylet. Han er jo bare søt og god og veldig lite krevende, men jeg har alltid hatt behov for litt alenetid og d er d ikke mye av for tiden, så jeg har noe å venne meg til. I tillegg har mannen en krevende jobb, så han jobber ganske mye. Blir til at jeg tar nesten alt nattarbeidet. Det hender at han står opp på morgenen i helgene, så deler vi d meste mellom 18-19 og til lillegull legger seg rundt 22. Hvordan gjør dere d? Jeg vil soooove til jeg våkner av meg selv og spise uten å stresse for å bli ferdig før han våkner. Ja, snakker om sola....der våkna han jammen igjen. *ut og rugge vogn*
marsy Skrevet 3. juni 2008 #4708 Skrevet 3. juni 2008 Hvordan gjør dere d? På kvelden og i helgene prøver i å få ca 50/50 på bleieskift, bading og å underholde henne. Nettene tar jeg uansett, fordi han må stå opp midt på natta for å slippe katten inn eller ut Når hun våkner på natta skal hun uansett ha pupp, og det er ikke hver gang hun får ny bleie heller, så da er det litt meningsløst at han må stå opp. I det siste har han hatt henne noen timer innimellom, så jeg har hatt barnefri for å shoppe eller lignende.
Kykkelikokos Skrevet 3. juni 2008 #4709 Skrevet 3. juni 2008 Om hverdagen er det jeg som tar meg av alt om natten. Vi har stort sett sluttet å skifte bleier om natten, å det er bare pupping. Om morgenen tar han som oftest og og skifter første bleie før han drar på jobb. I helgene tar han henne kanskje med seg ned så jeg får slappe litt ekstra av, men han kommer vanligvis ganske raskt tilbake fordi hun vil ha mer pupp. Ellers fordeler vi ting noelunde likt når han er hjemme om ettermiddagene/kveldene og i helgen.
Trampe Skrevet 3. juni 2008 #4710 Skrevet 3. juni 2008 Her tar jeg alt hele tida. Helg eller ei, det spiller visst ingen rolle... Mannen tar bleieskift, klesskift eller bad hvis jeg ber ham om å gjøre det (gjerne to eller tre ganger) men ellers tar jeg alt. Det er ofte lettere for meg å gjøre det selv enn å gå og mase på at han skal gjøre noe.
MzS Skrevet 3. juni 2008 #4711 Skrevet 3. juni 2008 Supersøte småttiser, folkens Her er jeg så heldig å ha en mann som har en ganske utradisjonell jobb, der han i perioder jobber mye (ikke så morsomt) men også perioder der han jobber lite, og gjerne da i flere små økter fordelt utover dagen og kvelden. Han er derfor kjempeflink til å hjelpe til på natten (tar stort sett et stell hver) og tar han også mye når han er hjemme på dagen eller kvelden. Han er virkelig utrolig flink med han altså. Likevel føler jeg akkurat som deg, Elle_liten, at jeg blir litt "spist opp" i blant... Jeg er en ekstremt selvstendig person som trenger alenetid og som elsker å planlegge alt som skal gjøres til punkt og prikke. Akkurat den delen går ganske mye i vasken for tiden, for å si det sånn Streng planlegging må man visst bare legge til side når man har småbarn. De vil gjerne andre ting enn det vi vil, tydeligvis... Og så savner jeg veldig å kunne disponere tiden min som jeg vil, og ha tid og mulighet til alt jeg har lyst til å gjøre. Har vanligvis tusen baller i luften, og føler meg litt bundet på hender og føtter nå. Kan ikke ditt og kan ikke datt fordi jeg må passe på småtten. Men sånn er det jo for alle... Men nå skal jeg snart ha litt "alenetid" på spinningsykkelen, og så regner jeg med at lillegutt har lagt seg når jeg er hjemme igjen. Var det noen som sa tid for skrytebilder? Ja vel da, siden dere vrir armen min så Storblid badegutt
marsy Skrevet 3. juni 2008 #4713 Skrevet 3. juni 2008 For et herlig badebilde! Trenger hjelp: Skal i parken med en venninne i morgen. Tenkte å ta med parasoll som jeg kan legge på bakken slik at jeg får skygge og ly til den lille. Men hva skal jeg ha på henne? Kan hun ligge på teppet ved siden av meg og sprelle? Eller blir det for kaldt?? Hun må vel ha lue? Vaaaanskelig!!!
Kykkelikokos Skrevet 3. juni 2008 #4714 Skrevet 3. juni 2008 Hvis det ikke blåser så trenger man kanskje ikke noe lue? Vanskelig, ja.. Jeg må se og få tak i en solhatt til Live. Er mest bekymret for at hun skal bli solbrent, jeg.. Jeg skal til sjøen i morgen, og har egentlig samme problem.
MzS Skrevet 3. juni 2008 #4715 Skrevet 3. juni 2008 Tror definitivt ikke det blir for kaldt for henne å ligge på teppet ved siden av deg, Marsy. Men noe veldig tynt på hodet bør hun vel ha for ørene sin skyld... En tynn bomullslue, en solhatt eller kanskje et skaut for deg som har jente ville jeg gått for. Tror vi har lettere for å kle på babyene våre for mye enn for lite altså. Lillegutt har bare på seg bleie enten han er inne eller ute på verandaen om dagen han nå, og er likevel kokvarm. Har ikke noe på hodet så lenge han ligger oppi noe hvertfall, bare når han får vind på seg.
Elle_liten Skrevet 4. juni 2008 #4716 Skrevet 4. juni 2008 Først oppe i dag? Jeg sitter her høyst ufrivillig! Mannen hadde glemt at d kommer håndverkere hit i dag, og han har ikke avtalt når på dagen de skal komme. Og de begynner vel 7 på jobb regner jeg med, så da sitter jeg her trøtt som en strømpe. Har vært våken siden 4.15. Da starta lillemann m morgenstrekken. For noen lyder han lager! :dåne: Så var d pupp og skift av bajsbleie. Han sovna heldigvis igjen, men da lå jeg jo bare å irriterte meg over at jeg måtte stå opp snart (dumme meg). Tror jaggu jeg har fått no' tull m ene puppen også. Jeskli vondt! Tror d er en melkegang som er tilstoppa. Jeg har jo selvfølgelig klemt og massert der d gjør vondt, noe jeg i ettertid leste at man ikke skulle. (Bare lett m flat hånd når jeg ammet) Ikke spesielt fornøyd i dag, nei.... Skal på barselsgruppe i dag på helsestasjonen, så håper d tar seg opp...
April Skrevet 4. juni 2008 #4717 Skrevet 4. juni 2008 Christian sovna vel rundt ti i går og sover enda Jeg pleier vanligvis å gi han litt mat når vi legger oss, men i går sov han så godt videre i vugga. Så jeg fant ut at jeg skulle se om han sov uten nattmat og det funka hvertfall i natt
April Skrevet 4. juni 2008 #4718 Skrevet 4. juni 2008 (endret) Hvordan gjør dere d? Her holder mannen på å bygge hus på ettermiddagen og helgene, så jeg må gjøre det meste alene. Har da i tillegg storesøster på 3år og ta meg av.Vi bor hos mamma foreløpig, så hun hjelper meg noe. Men er ikke så mye hjemme hun heller. Det hender at mannen ordner Christian for kvelden når han er ferdig for dagen. Men det er ikke så ofte.. *gleder seg til huset er ferdig* Endret 4. juni 2008 av April
monja Skrevet 4. juni 2008 #4719 Skrevet 4. juni 2008 Tusen takk for skryt av lillemann Akkurat nå sover han sin skjønneste søvn. Var oppe kvart over 6 idag så han sover bra gjennom natta. Til tross for varmen *urk, men jeg klager ikke * Jeg og smurfen er oppe og mannen og lillemann sover. Mannen skal visst på jobb idag (han er på aktiv sykmelding), men han har ikke gjort noe tegn til å stå opp enda iallefall. Jeg skal egentlig på barseltreff på helsestasjonen idag klokka 13, men om det blir like varmt som i går vet jeg sannelig ikke. Det er allerede 23 grader ute så det ligger an til å bli hot hot hot. Da synes jeg det er bedre å være hjemme med lillemann.
blåmeisa Skrevet 4. juni 2008 #4720 Skrevet 4. juni 2008 Lillegutt er blitt enormt sosial i det siste. Jeg tror rett og slett de første ukene (tidlig født) sov han, spiste eller bleieskift. For noen uker siden er det akkurat som han har våknet opp fra en dvale Det aller beste han vet er og ligge på magen mot meg og se utover bak skulderen min. Men det har jo endt opp med at jeg nesten bare kan sitte i ro. Ikke lett å gjøre noe, når hendene ikke er fri. I går prøvde jeg å la han ligge og skrike til han ble lei, siden det er tydelig at han bare vil opp, ligge på meg til han sovner. Jeg har jo ikke lyst å skjemme han bort heller (hvis det er mulig) Endte iallefall opp med at han skreik non stop i 1 time og jeg plukket han opp til slutt og da hadde jeg så dårlig samvittighet at tårene sto, mens lillemann plundret fornøyd på skulderen min. Var dette grusomt gjort mot han? tanken min var at han skulle prøve å venne seg til å ligge alene, jeg var sammen med han hele tiden og sang og puttet smokken i munnen på han, men ingenting hjalp. HUFF, samvittigheten er svart enda, så da blir han sikkert plukket opp av det minste klynk i dag Jeg har en baby bjørn liggende, jeg har skjønt at de ikke er noe særs, men vet ikke helt hvorfor? sjal virker jo veldig spennende men litt kronglete å klare å orientere meg i sjaljungelen og litt vanskelig å få tak i. Men uansett tenkte jeg å prøve denne for å se om dette var noe for oss og eventuelt skaffe sjal etterhvert. Eller er det en viss aldersgrense for BabyB eller vektgrense? Han veier litt over 4 kilo! hehe, hadde ikke tenkt å skrive så masse. Reine ordflommen som datt ut av meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå