Nicky B Skrevet 2. juni 2008 #4681 Skrevet 2. juni 2008 Trill hit, vi har fryseren full Er det bare jeg her som ikke har hatt meg ennå?? Tulla er seks uker i dag... Her gikk det 7 og ei halv uke... Var ikke den romeriksporten som jeg fryktet etter legekontrollen. Mer vaterlandstunnellen... Her sov veslegutt fra 19:30 til 4 i dag tidlig! (På tide siden han var utslitt!) Men da var han til gjengjeld klar for å starte dagen, så vi har vært oppe siden 4. Nå ligger han i bare bleia og hører på bølgesus og gynger frem og tilbake i en fisher price gynge vi lånte av et vennepar. Skal hente snuppa tidlig i barnehagen, bestevenninna hennes er hjemme fra ferie og har invitert oss på besøk. Håper veslegutt er rolig...
Trampe Skrevet 2. juni 2008 #4682 Skrevet 2. juni 2008 Haha, marsy, det har jeg også opplevd flere ganger Her en kveld måtte jeg virkelig ta meg sammen. Jeg var på tur i seng, lillemann sov som en stein i vognbagen sin, og jeg hadde så innmari lyst til å ta ham opp for å kooose...
Trampe Skrevet 2. juni 2008 #4683 Skrevet 2. juni 2008 Her har det forresten ikke vært bæsj på fire dager. Hadde jeg ikke fullammet hadde jeg vært litt bekymra tror jeg. De kan visst ikke bli forstoppa av bare morsmelk såvidt jeg har forstått. *vente på bæsjbleie*
Murmelmy Skrevet 2. juni 2008 #4685 Skrevet 2. juni 2008 Vi venter og på bajsbleie - tre dager siden sist. Her er jeg alene med de to skjønningene og det går supert. I skrivende stund ligger vesla og sover i senga vår mens storebror styrer rundt...burde vært omvendt . Han er over en halvtime forsinket nå, men frykter det blir lengre Jeg har hatt en super dag med lang trilletur, kafebesøk og skravling. Hjemmelaget pasta carbonara til middag og lek med naboen og hennes gutt (som er en dag eldre enn T) Når størsten sovner skal jeg kose meg med en stoooooor is! Her er forøvrig renselsen akkurat over og jeg gleeeeeeder meg til å komme i gang igjen . Lenge siden sist ettersom mannen er mindre fan av sex med stor mage . Jepsipepsi - her skal det skje saker til helgen! Pondusa - greit å ha med mannen ja
Trampe Skrevet 2. juni 2008 #4686 Skrevet 2. juni 2008 *vente på bæsjbleie* ...og der kom den. Til de grader. Bleien holdt såvidt, men det kom noe i bodyen og strømpebuksa også. Pappaen skulle vært filmet, det uttrykket hans var virkelig noe å sende til AFV Det hjalp ikke med vaskeklut der nei, hele ungen måtte i vasken. Og nå begynner det å lukte bæsj av det også
monja Skrevet 2. juni 2008 #4687 Skrevet 2. juni 2008 ...og der kom den. Til de grader. Bleien holdt såvidt, men det kom noe i bodyen og strømpebuksa også. Pappaen skulle vært filmet, det uttrykket hans var virkelig noe å sende til AFV Det hjalp ikke med vaskeklut der nei, hele ungen måtte i vasken. Og nå begynner det å lukte bæsj av det også "Den som venter på noe godt...." Man bruker gjerne å få skikkelig bonus når det er gått noen dager siden sist. Jeg er bare så utrolig glad jeg faktisk har vært hjemme hver gang bleien har vært fyllt til randen
monja Skrevet 2. juni 2008 #4688 Skrevet 2. juni 2008 Lillemann sov fra 17.30 til 20.30. Så var det på med pysj, pupp, og overfloden skulle jo ut igjen så det ble ny pysj. Etter at ny og tørr pysj var på ble det hyl etter mat og fram med andre puppen. Sugde en liten stund men så kom han på at det var kveld, vrengte seg av puppen og hyla enda mer....Nå har han drukket 60 ml av flaske og er så fornøyd...jadda.
Elle_liten Skrevet 2. juni 2008 #4689 Skrevet 2. juni 2008 Da var lillegullet i seng! Han har hatt d litt bedre i dag ift i går. Han har både sovet og spist bedre enn i går, men sovinga skal helst foregå oppå meg eller pappaen. Murmelmy: Du spurte om hvordan dagene ser ut. Hos oss står vi opp rundt kl 10. Så er d stell av både mor og sønn. Lillegutt ligger og pludrer mens mor er i dusjen. Så spiser jeg frokost, og så skal som regel lillemann ha mat igjen. Så har vi ikke noen faste rutiner. Han spiser ca. hver tredje time og sover litt innimellom. Har blitt veldig selskapsyk i det siste, så sover helst i sjalet/mei tai (ikke når d er så varmt som nå) eller på armen. Så må d lirkes og lures ned i vugga eller på sofaen. Han har våketid på ettermiddagen fra 19-20 til 21.30 ca. Da er han klar for senga. Enten sovner han da eller så holder jeg han våken til ca. 22.30. Stort sett alltid legger han seg 22.30 og da sover han til 3-4 er våken 1- 1 1/2 time. Han ligger i sin egen seng. Så sover han til ca. 6.30. Da tar jeg han over i vår seng så er d pupp, soving, pupp, prat og smil før vi står opp. Jeg har ikke tatt vare på noe mm enda. Lurer på om d hadde vært lurt..... Men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre d. Har manuell pumpe. Hva fryser dere mm i? Lurer også på om d hadde vært lurt å venne han til flaske i tilfelle jeg ikke har nok melk plutselig eller skal ut uten han. Gir dere vann nå som d er så varmt? (for dere som bor i "varme strøk") Vet at jeg har lest et sted at mm skal være den beste tørstedrikken, men i går sleit jeg m å få han til å ta puppen. Ble mye tull.
Elle_liten Skrevet 2. juni 2008 #4690 Skrevet 2. juni 2008 Trodde han var sovna jeg, men...nei. Hører at d pludres i 2. etg. Hm... Er vel ikke lenge før d hyles da.
monja Skrevet 2. juni 2008 #4691 Skrevet 2. juni 2008 Jeg har frosset melk i noen poser spesielt for den slags, men jeg har mine tvil på at jeg kommer til å bruke det igjen. Jeg har jo mer enn nok til å pumpe og sende med fersk melk om jeg skal noe uten han. Melken jeg har i kjøleskapet har jeg i avent melkekopper. Jeg gir ikke vann når det er så varmt. Da pupper vi heller litt mer.
MzS Skrevet 3. juni 2008 #4692 Skrevet 3. juni 2008 Her gir jeg vann i tillegg i varmen. Men jeg gir jo bare MME ellers da. Han krever drikke oftere enn vanlig nå som det er varmt, men gulper bare hvis han får for ofte/for mye MME. Er fornøyd når han får vann melom måltidene.
monja Skrevet 3. juni 2008 #4693 Skrevet 3. juni 2008 Lillemann er 2 mnd idag Og "feira" dagen med å sove fra 23 - 08 :dåne:
Kykkelikokos Skrevet 3. juni 2008 #4694 Skrevet 3. juni 2008 Gratulerer med 2mndsdag til lillemannen til monja Vi gir forresten litt vann sånn nå og da. F.eks hvis vi er ute på trilletur og det er kjempevarmt ute, så har vi gjerne med en flaske med sterilisert vann på. Vi har forresten gått over til midi-bleier Hun vokser så fort at jeg såvidt får sukk for meg. Hvor ble det av den lille bylten vi hadde med oss hjem fra sykehuset?
Nicky B Skrevet 3. juni 2008 #4695 Skrevet 3. juni 2008 Vi hadde en flott dag i går! Hentet snuppa tidligere i barnehagen, fortalte henne ikke hvor vi skulle, bare at det var en overraskelse. Gjett om hun ble glad når hun oppdaget at vi stoppet hos bestevenninna. De er uadskillelige i barnehagen og nå har de vært to uker uten hverandre. Gjensynsgleden var stor hos begge parter! Vi grillet og spiste kjempegod mat og barna var eksemplariske. Veslegutt sov i vogna, fikk mat ved 17 tida og sovnet igjen. Fikk lirket han over i bilstolen ved 20 tida og han sov hele veien hjem. Var våken fra 21 tida og frem til 22:30, da sovnet han igjen og våknet ved 3 tida i natt. Litt pupp og sov til 7:10 som er et langt bedre tidspunkt å starte dagen på enn 4. Nå har han nettopp badet og belønnet meg ved å tisse ned hele fanget mitt. Skal spise litt lett lunsj og ut å trille tur. Har fått pakker som må hentes på posten. for to måneder Monja! Flink sovegutt du har!
Catus Skrevet 3. juni 2008 #4696 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har ikke tatt vare på noe mm enda. Lurer på om d hadde vært lurt..... Men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre d. Har manuell pumpe. Hva fryser dere mm i? Lurer også på om d hadde vært lurt å venne han til flaske i tilfelle jeg ikke har nok melk plutselig eller skal ut uten han. Hva slags pumpe har du? Jeg har Avent manuell pumpe, og jeg har kjøpt Avent oppbevaringsbegre i tillegg. De er kjempegreie, for du kan feste dem direkte på pumpa, pumpe ferdig og sette dem rett inn i frysen/kjøleskapet. Eller du kan også feste flasketuten direkte på, slik at du kan mate barnet med den dersom det skulle passe seg sånn. Begrene er veldig fine å fryse i, de står oppreist med skrulokk på og de kan stables oppå hverandre og tar dermed liten plass. Helt ypperlig! Jeg bruker dem ofte. Ellers er det nok veldig praktisk å venne ham til flaska ja. Det har iallfall vært "livreddende" for meg som ikke takler å amme offentlig. Jeg pumper meg heller hjemme og tar med melk på tåteflaske dersom jeg skal noe. Fungerer kjempebra for oss! :-D
Trampe Skrevet 3. juni 2008 #4698 Skrevet 3. juni 2008 Så herlig, Monja Vi bruker Pampers nr 3 her, det har vi gjort i flere uker. Kjøpte nummer 1 da vi var på tur hjem fra sykehuset, men gikk over på nummer 2 etter to uker og brukte den ei god stund. Når jeg tenker etter har vi brukt nummer 3 i over en måned allerede. På pakken står det fra 4 til 7 kg, og lillemannen her er jo 7 kg nå, men jeg tror vi holder oss til 3 ei stund til. Nr. 4 er jo for aktive babyer, og han er jo ikke spesielt aktiv enn så lenge Det er varmt ute, vi har trillet lang tur og nå ligger lillemann i babygymmen og koser seg. Han stirrer på lekene over seg, vrir hodet for å få med seg TVen samtidig - og har tommelen så langt inn i munnen som overhodet mulig Han har bare body på seg, og han elsker å ha lårene fri Jeg skulle vel ha kledd av ham mer egentlig, jeg er bare litt engstelig for trekk..
Elle_liten Skrevet 3. juni 2008 #4699 Skrevet 3. juni 2008 Bippe: tror jeg har samme pumpe som deg. Har ikke fått helt dreisen på den enda. Kommer nesten ikke noe ut selv om puppen er full. Hmm...må øve mer. Skal se etter sånne til å fryse i. Vi har også vært ute å gått tur. Tenkte lillegull skulle få sove litt i vogna, men så snart vogna står stille så våkner han. Var ute og rugga litt og da sovna han. Tenkte jeg skulle snike meg litt lunsj, og nå hører jeg han ligger å lager lyder. *Vente på hyl og skrik*
Elle_liten Skrevet 3. juni 2008 #4700 Skrevet 3. juni 2008 Ellers er det nok veldig praktisk å venne ham til flaska ja. Det har iallfall vært "livreddende" for meg som ikke takler å amme offentlig. Jeg pumper meg heller hjemme og tar med melk på tåteflaske dersom jeg skal noe. Fungerer kjempebra for oss! :-D Her slenger vi bare ut puppen. Eller d vil si mine pupper kan ikke slenges på og så sørger jeg for å ha klær som skjuler puppen om jeg må amme ute blant folk. Bruker også å legge gulpekluten over. (Singlet under som dras ned og løs topp over)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå